علت رقیق و آبکی شدن اسپرم مردان

  پنجشنبه، 17 بهمن 1398   زمان مطالعه 5 دقیقه
علت رقیق و آبکی شدن اسپرم مردان
رقیق شدن اسپرم یکی از مشکلات جنسی مردان می‌تواند نشانه‌ای از مشکل در تیروئید شما باشد. البته تعداد دفعات زیاد در خارج شدن منی و زمان مناسب برای ساخت منی در بدن نیز باید در نظر گرفته شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از هنر زندگی، آبکی شدن اسپرم می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد، اما بیشترین نگرانی ها از بابت نابارور بودن مرد است. از آن جا که چنین استرس هایی می تواند بر عملکرد جنسی مردان تاثیر منفی بگذارد، لازم است برای شناسایی علل و درمان آن اقداماتی بکنند. در ادامه این مقاله به بررسی علل آبکی شدن اسپرم و راه هایی برای بازگردانی به غلظت طبیعی آن ارائه داده ایم. مشاوره جنسی نیز برای آنکه بتوانید راه های ارائه شده را اجرایی کنید لازم خواهد بود. مرکز هنر زندگی با کادری متخصص در زمینه مسائل جنسی برای حل مسائل جنسی تان به همراه شما می باشد و شما می توانید از خدمات مشاوره جنسی تلفنی و حضوری این مرکز بهره مند گردید.

مشخصات مایع منی و روش آزمایش

مایع منی علاوه بر اسپرم از 65 درصد مایع کیسه منی، 30 تا 35 درصد از پروستات، و 5 درصد از رگ ها تشکیل شده است. مایع منی حاوی اسید سیتریک، اسید آمینه های آزاد، فروکتوز، آنزیم ها، فسفوریل کولین، پروتاگلاندین، پتاسیم و روی می باشد. میزان مایع منی تولید شده از چند قطره تا 6 میلی لیتر متغیر است. برای نمونه هایی که در تحقیقات پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند از دهنده ها خواسته می شود که خودارضایی کنند و یا اگر گرفتن نمونه بدون رابطه جنسی امکان پذیر نبود، آن وقت از کاندوم های غیر واکنشی استفاده می شود.

مشخصات مایع منی طبیعی چیست؟

ظاهر: این مایع معمولاً مایعی سفید تیره (سفید و خاکستری مایل به زرد) است که باید بعد از 30 دقیقه رقیق تر و شفاف تر شود.

بو: بوی کلر مانند این مایع کاملاً طبیعی است (بویی مانند کلرین یا سفید کننده).

مزه: به علت فروکتوز موجود در آن کمی شیرین است. مزه این مایع در افراد مختلف متفاوت است.

آزمایش آنالیز منی چیست؟

آزمایش آنالیز منی به منظور بررسی علت های مربوط به نازایی در مردان انجام می شود. برای انجام آزمایش لازم است 2 تا 3 روز از تماس جنسی خودداری شود. موارد زیر در آنالیز منی صورت می گیرد:

شکل یا مرفولوژی اسپرم

منی کمتر از 30 دقیقه آبکی شود

حجم 2 تا 6 میلی لیتر

PH بالای 7,2

تعداد اسپرمها 20 تا 25 میلیون در هر میلی لیتر

بررسی جهش پذیری اسپرم

در صورتی که نتایج طبیعی باشد باشد، نازایی رد می شود.

علت آبکی شدن اسپرم چیست؟

رقیق شدن اسپرم یکی از مشکلات جنسی مردان می تواند نشانه ای از مشکل در تیروئید شما باشد. البته تعداد دفعات زیاد در خارج شدن منی و زمان مناسب برای ساخت منی در بدن نیز باید در نظر گرفته شود. تغذیه نامناسب و کمبودهای پروتئین های بدن نیز می تواند دلیل دیگر این امر باشد. مشکلات هورمونی و کم آبی بدن می تواند منجر به ژله ای شدن اسپرم شود. گاه این مشکل فرد را در برابر اختلالات کژکاری جنسی و دیگر اختلالات جنسی آسیب پذیر می کند.

آبکی شدن اسپرم و باروری

وجود یک تخمک و مقدار زیادی از اسپرم برای یک لقاح طبیعی ضروری است. بدن مرد می تواند به صورت متوسط بیش از صد میلیون اسپرم تولید کند. فاکتورهای مختلفی وجود دارد که می تواند اسپرم سازی را در بدن فرد مختل کرده و اثرات سوئی داشته باشد. ازین فاکتورها می توان سیگار، مصرف مواد مخدر، فقر غذایی، عدم فعالیت های جسمانی، گرما و حتی پوشیدن لباس های تنگ و چسبان در اطراف ران اشاره داشت.

آیا آبکی شدن اسپرم باعث ناباروری می شود؟

به جز در شرایط واریکوسل، رقیق بودن منی تاثیری در باروری ندارد. در صورتی که نگران این مسئله هستید بهتر است با یک آزمایش اسپرم خیال خود را راحت کنید یا با مطالعه مقاله دلایل ناباروری در مردان بیشتر بدانید.

برای درمان آبکی شدن اسپرم چه باید کرد؟

ترک سیگار و مواد افیونی

سیگار به جز دیگر مضراتش، باعث کم شدن اسپرم می شود. افراد سیگاری طبق مطالعات تا 22 درصد اسپرم کمتری نسبت به سایرین دارند. موادهای افیونی مانند ماری جوانا و حشیش بنیز اعث کم شدن اسپرم در بدن می شود. ترک سیگار و مواد افیونی راهی مناسب برای بازگردانی قدرت باروری است.

از لباس های زیر گشاد و راحت استفاده کنید

لباس های گشاد و راحت به بیضه ها اجازه می دهند در دمای خنک تری از بدن قرار بگیرند. بیضه ها به همین دلیل درون یک کیسه خارج از بدن قرار گرفته اند تا در فضایی خنک تر به تولید اسپرم بپردازند. شما می توانید در زمان های خواب برای افزایش اسپرم، لخت بخوابید.

تغذیه خود را تقویت کنید

غذاهایی که می تواند روی تولید منی بیشتر تاثیر داشته باشند را بشناسید و سعی کنید از آنها بیشتر استفاده کنید. غذاهایی که چربی کمتر، کربوهیدرات و پروتئین فراوان دارند، به علاوه سبزیجات و غلات می توانند موجب تقویت منی شوند. از ویتامین ها و مکمل های غذایی استفاده کنید.

از مکمل های غذایی طبیعی که می تواند مایع منی شما را افزایش بدهد استفاده کنید:

کارنیتین؛ این مکمل در گوشت قرمز و شیر وجود دارد.

فولیک اسید

آرژیتین؛ در تخم مرغ، گوشت، آجیل و کنجد وجود دارد.

ویتامین E و سلنیوم

ورزش کنید

ورزش به همراه تغذیه مناسب باعث تضمین سلامتی می گردد و همچنین تولید اسپرم را نیز در شما افزایش می دهد. نیازی نیست حتما ورزش سنگین بکنید، یک پیاده روی 30 الی45 دقیقه نیز آثار مثبتی خواهد داشت.

بجای خود ارضایی رابطه جنسی داشته باشید

خود ارضایی در مردان یکی از عواملی است که باعث رقیق شدن مایع منی می شود؛ چرا که فرد با خودارضایی نیاز بیشتری برای انجام این عمل پیدا می کند، پس بدن زمان کمتری برای بازسازی اسپرم داشته و حجم و غلظت مایع منی کم می شود. در حالی که در هر بار رابطه جنسی فرد تا رابطه بعدی نیاز کمتری به انزال دوباره پیدا می کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (520 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (162 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (71 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (29 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (8 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (7 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) مینی کیک ساده و خوشمزه نفس بازغی برای تولد 16 سالگی اش /تزئین زیبا با شمع و توت فرنگی و بلوبری+ویدئو (5 نظر) عکسی از شوهر کم سن و سال فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش (4 نظر) 4 پسر و 2 دختر رهبر معظم انقلاب، داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس (4 نظر)
تیتر امروز   
اخبار لحظه به لحظه مناظره مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در حواشی انتخابات 1403
5 روش بی نظیر برای اینکه فضای خانه بزرگتر دیده شود
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 12 تیر 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 12 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 12 تیر 1403
فال انبیاء روزانه سه شنبه 12 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 12 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 12 تیر 1403 + فیلم
سلاخی برادر در رختخواب به دست مرد جوان /قاتل با پلیس تماس گرفت
نوزادانی بالدار که نگهبان مردگان این گورستان هستند+عکس
تبریک تولد متفاوت نوه دختری امام (ره) به پسر سید حسن خمینی + عکس / رئیس جمهور آمریکا هم خرداد ماهی بود!
دستگیری گدایی که در قزوین تظاهر به معلولیت می‌کرد! / فقط ببین از چه راهی مردم رو گول می‌زد!
از کپل و مخمل تا زی زی گولو و هادی و هدی/ ما بزرگ شدیم و آنها عروسک ماندند+عکس
رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ...
حشمت الله فلاحت پیشه: آراء قالیباف در هر 2 سبد پزشکیان و جلیلی ریخته خواهد شد
منتخب روز   
تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس