امکانات و مشخصات فنی خودروی بی وای دی S7

  سه شنبه، 11 آذر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
امکانات و مشخصات فنی خودروی بی وای دی S7
اس 7 را می توان از معتبرترین محصولاتی دانست که تا به حال توسط بی وای دی به ایران وارد شده است.خودرویی که با ظرفیت 7 سرنشین پیشرانه ای قدرتمند دارد و سطح بالای امکانات رفاهی و ایمنی آن کاملا با نمونه های مشابه چینی متفاوت است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، بعد از بازخوردهای مثبت کارمانیا از عرضه بی وای دی S6، این شرکت در سال 97 به سراغ نمونه مدرن تر این خانواده، یعنی S7 رفت. نسخه تولیدنهایی S7 اولین بار در سال 2014 رونمایی شد، اما مدلی که در ایران مونتاژ می شود از نسخه فیس لیفت آن است که سال 2016 به بازار چین معرفی شده بود. چینی ها S7 را با پلتفرم بی وای دی تانگ ساخته اند و خود تانگ نیز از پلتفرم S6 بهره می برد؛ از این رو S7 را باید نسخه لوکس تر، مجهزتر و قوی تری از S6 بدانیم. S7 طراحی جسورانه ای نسبت به S6 دارد و شاید به همین دلیل است که کارمانیا به آن لقب «جناب» داده است! این خودرو با 3 ردیف صندلی می تواند جوابگوی خانواده های پرجمعیت و اهالی سفرهای دسته جمعی باشد.

البته مانند اکثر خودروهای 7 نفره، نباید به ردیف سوم صندلی هایش دل بست چراکه بیشتر مناسب خردسالان است تا بزرگسالان. در کنار همه ویژگی های خوب S7، دو نکته در کابین این خودرو بیشتر از بقیه، خودنمایی می کند. نکته اول مربوط به دکمه ای است که در کنسول مرکزی و درست در پنل سیستم تهویه قرار گرفته و عدد PM2.5 روی آن حک شده. با فشردن این دکمه، سیستم تهویه خودرو، ذرات آلاینده معلق در هوای کابین (با قطر کمتر از 2.5 میکرومتر) را در 4 دقیقه از بین می برد، البته به شرط آن که همه شیشه ها بالا باشند. طبق گفته های بی وای دی، S7 اولین محصول تولیدانبوه جهان است که چنین آپشنی را در اختیار مشتریانش قرار داده است. نکته دوم، نمایشگر کوچکی است که وسط دریچه های تهویه مرکزی جاخوش کرده؛ این نمایشگر اطلاعاتی مانند قطب نما، ارتفاع از سطح دریا، دما داخل و خارج کابین و وضعیت سیستم تهویه را به شما نشان می دهد.

تصویر
طراحی ظاهری بی وای دی S7

امکانات رفاهی و ایمنی بی وای دی S7

یکی از جالب توجه ترین بخش ها در مشخصات بی وای دی اس 7 لیست بسیار کامل آپشن هایی است که کاربرد دارند و نمایشی نیستند. بی وای دی اس 7 بسیاری از کره ای های پر آپشن را به چالش کشیده است و در صورتی که بخواهیم به چند مورد از مهم ترین این امکانات اشاره کنیم می توانیم به مواردی مانند keyless starter یا قابلیت استارت از راه دور، تهویه ی مطبوع اتوماتیک دوگانه که به فیلتر تصفیه هوا مجهز است و سیستم گرمکن و سردکن برای صندلی ها اشاره کرد. لیست امکانات این خودرو بیش از این حرف هاست و مهم ترین آنها را می توان در یک لیست جمع بندی کرد.

  • سقف پانوراما
  • داشتن قابلیت کروز کنترل با میزان سرعت
  • چراغ های دی لایت
  • آینه های برقی تاشو
  • دوربین با دید 360 درجه
  • دارای سیستم مولتی مدیا با مانیتور لمسی 10.1 اینچی و مجهز به مسیریاب ( GPS )
  • هماهنگی با سیستم عامل اندروید و داشتن 9 عدد بلندگو
  • اتصال مانیتور داخلی خودرو به شبکه Wi-Fi
  • یکپارچگی حافظه تنظیم صندلی راننده با فرمان و آینه های جانبی
  • صفحه کیلومتر تمام ال سی دی
  • درب صندوق عقب برقی
  • آینه های داخلی با جنس الکتروکرومیک ( تیره شونده به صورت اتوماتیک در صورت تابش نور شدید )
  • داشتن سنسور نور
  • طراحی نور پردازی لوکس در داخل کابین خودرو
  • سنسور هوشمند برای اندازه گیری میزان باد لاستیک ها و هشدار در مواقع ضروری ( TPMS )
  • دوربین دید عقب
  • سنسورهای پارک جلو و عقب
  • داشتن ترمز پارک برقی ( EPB )
  • سیستم کنترل سرعت خودرو در زمین های شیب دار ( HDC )
  • سیستم کنترل پایداری الکترونیکی که مجهز به 6 عدد ایربگ می باشد.
تصویر
طراحی ظاهری بی وای دی S7

اس 7 را می توان از معتبرترین محصولاتی دانست که تا به حال توسط بی وای دی به ایران وارد شده است.خودرویی که با ظرفیت 7 سرنشین پیشرانه ای قدرتمند دارد و سطح بالای امکانات رفاهی و ایمنی آن کاملا با نمونه های مشابه چینی متفاوت است. اس 7 بر خلاف خودروی سانگ با مونتاژ داخلی وارد بازار می شود و طبق اعلام مسئولین شرکت کارمانیا شرایط فروش اقساطی بی وای دی اس 7 با مشارکت در تولید توسط همکاران ایرانی این شرکت مدتی پس از فروش رسمی این خودرو آغاز می شود.
ویژگی های بی وای دی به خودروهای کره ای بسیار نزدیک است اما فاصله ی قیمتی آن با این محصولات زیاد است. با توجه به کیفیت ساخت خوب این خودرو کارشناسان آینده ی روشنی را برایش پیش بینی می کنند و معتقدند با آغاز فروش خودرو و گذشت زمانی کم، جای پای کارمانیا در بازار داخلی کشور مستحکم خواهد شد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (666 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان