امکانات و مشخصات فنی خودروی پورشه تایکان

  دوشنبه، 18 اسفند 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
امکانات و مشخصات فنی خودروی پورشه تایکان
باتری پورشه تایکان ۹۳.۴ کیلووات ظرفیت دارد و در طی مدت زمان ۲۲.۵ دقیقه ۸۰ درصد شارژ می‌شود. در این برنامه رکوردگیری، تایکان شش بار وارد ایستگاه شارژ شد و ۳ ساعت و ۳ ثانیه را صرف شارژ باتری کرد. هر بار توقف ۳۰ دقیقه زمان برد و در طی این مدت باتری از ۵ درصد تا ۸۵ درصد شارژ شد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، اولین محصول تمام الکتریکی پورشه با نام تایکان تولید می شود. این خودروی اسپرت ۴در، سرآغاز فصل جدیدی در برند پرافتخار پورشه خواهد بود.

پس از موفقیت تسلا در بازار جهانی، بسیاری از خودروسازان به مدل های اسپرت برقی علاقه نشان دادند. حالا نوبت به پورشه رسیده است تا سال ها تحقیق و آزمایش خود در فناوری خودروهای الکتریکی را، به صورت یک محصول بسیار جذاب و پیش رو تولید کند.

به جرات می توان گفت، پورشه تایکان فراتر از دیگر خودروهای برقی ساخت اروپا، مثل جگوار آی پیس، مرسدس بنز EQC و آئودی ای ترون است؛ ضمن اینکه برتری های محسوسی نسبت به تسلا مدل S دارد. محصول پورشه، علاوه بر عملکرد عالی در شتاب گیری و مصرف انرژی، بسیار کاربردی و عامه پسند به نظر می رسد.

تصویر
طراحی ظاهری پورشه تایکان

مشخصات فنی پورشه تایکان

پورشه تایکان در ابتدا تحت قالب یک خودروی مفهومی، با نام پورشه میشن ای در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۵ در معرض دید عموم قرار گرفت. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ میلادی در نمایشگاه فرانکفورت با نام تایکان رونمایی شد.

پورشه تایکان 4S با وجود ۲.۲ تن وزن شتاب و سرعت خیلی بالایی دارد. اگر کمی پایتان را روی پدال گاز فشار دهید، آن وقت پورشه تایکان مثل تیری از چله کمان رها می شود و در عرض ۴ ثانیه به شتاب ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. و بعد از آن اصلا نمی توانید به این فکر کنید که این مدل پورشه کند و سنگین است. همچنین این خودروی آلمانی می تواند با حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند.

البته رانندگی با این پورشه راحت و آسان است و همچنین تایکان قابلیت شارژ سریع ۲۷۰ کیلووات را دارد. ورودی های هوا این امکان را ایجاد می کند تا تایکان به نرمی شتاب بگیرد و قدرت حاصل از موتورهای دوقلوی برقی باعث می شود تا راننده روی حرکت رو به جلوی خودرو کاملا کنترل داشته باشد. در صورتی که حالت رانندگی را به اسپرت پلاس تغییر دهید، با فشار دادن پدال گاز، این خودروی آلمانی بدون سر و صدا شتاب خواهد گرفت.

تصویر
طراحی داخلی پورشه تایکان

سیستم تعلیق بادی سه محفظه ای که در مدل های توربو و توربو S به کار رفته، در این مدل نیز استفاده شده و به این ترتیب، تکان های بدنه در تایکان 4S کاملا کنترل شده و جلوی ضربات مسیر را نیز می گیرد. پورشه تایکان در جاده های پر از دست انداز هم سواری نرمی دارد و دست اندازها را به صورت هوشمند کنترل می کند. با رانندگی درست و دسترسی به شارژر سریع، می توانید برای مدت طولانی با تایکان رانندگی کنید و از آن خسته نشوید.

علاوه بر این موارد مثبت، مهم ترین نکته درباره تایکان، فرمان پذیری عالی آن است. فرمان به راحتی قابل کنترل است و بدون هیچ زحمتی می توانید مسیر خودرو را عوض کنید.

طراحی بدنه پورشه تایکان توسط میتیا بورکرت انجام گرفته است. در این خودرو طرح دماغه کوتاه مدل های کلاسیک پورشه با طرح کشیده پورشه های مدرن ادغام شده است. در قسمت جلو چراغ های روز در چهار گوشه چراغ های LED به کار رفته و در عقب تایکان یک چراغ سراسری کار شده که وظیفه چراغ ترمز و همچنین چراغ های راهنما را انجام می دهد.

طراحی داخلی این خودرو کاملا دیجیتال است و چهار نمایشگر در تایکان به کار رفته است. یک نمایشگر منحنی ۱۶.۸ اینچی برای کیلومترشمار، یک نمایشگر ۱۰.۹ اینچی در سمت راست کیلومترشمار برای سیستم صوتی و تصویری، یک نمایشگر قابل سفارش برای شخصی سازی سیستم صوتی و تصویری برای سرنشین جلو و یک نمایشگر ۸.۴ اینچی لمسی در کنسول میانی که وضعیت موتور خودرو را نشان می دهد. برخلاف طراحی داخلی تمام دیجیتال، پورشه یک ساعت آنالوگ را در روی داشبورد قرار داده است.

خرید پورشه تایکان

طبق استانداردهای کنونی خودروهای برقی، پورشه تایکان با توجه به عملکردی که از خود نشان داده است، خودروی خاصی محسوب می شود. اگر هر ایده و نظری درباره خودروهای برقی داشته باشید، پورشه تایکان شما را وادار می کند تا یک خودروی برقی را تحسین کنید و با دیده خوش بینی به خودروهای آینده نگاه کنید.

هر چند پورشه تایکان خودروی خیلی خوبی است، اما با کمی ارتقا می تواند حتی بهتر از این هم شود. برای این کار باید فرمان پذیری چرخ عقب (۲۲۰۴ دلار)، تورک وکتورینگ پلاس پورشه (۱۴۰۵ دلار) و پکیج اسپورت کرونو (۱۰۵۲ دلار) را روی آن نصب کنید.

در صورت سفارش یک باتری بزرگ تر، قیمت پورشه تایکان به ۱۲۲،۱۸۰ دلار می رسد که کمی بیشتر از قیمت ۱۱۱،۳۶۵ دلاری مدل پایه تایکان است. برای درک ارزش این خودرو، باید تایکان را یک بار بدون همه قطعات و ارتقاها برانید، تا متوجه شوید که این قطعات و ارتقاها چه تفاوتی در رانندگی با این خودروی آلمانی ایجاد می کند.

اما حتی با این قیمت بالا، پورشه تایکان 4S در مقایسه با رقبای هم رده اش همچنان قیمت خیلی مناسبی دارد. تسلا مدل اس پرفورمنس با قیمت ۱۲۰،۱۸۹ دلار خودروی سریع تری است اما در هنگام رانندگی اصلا به گرد پای پورشه تایکان نمی رسد. آئودی ای-ترون جی تی با اینکه ساختاری شبیه به تایکان و امکاناتی مشابه این مدل پورشه دارد، اما انتظار می رود که قیمت آن برای عرضه در سال آینده ۱۳۳،۵۷۳ دلار باشد.

بنابراین موارد، پورشه تایکان 4S خودروی مناسب و مقرون به صرفه ای است و اگر می خواهید یک خودروی اسپرت برقی سریع، مناسب و خوش فرمان داشته باشید، تایکان با اختلاف زیادی نسبت به خودروهای هم رده، انتخاب هوشمندانه ای خواهد بود.

رکوردشکنی خودرو برقی اسپرت پورشه تایکان

این اولین باری نیست که پورشه تایکان اقدام به رکوردشکنی می کند. در سال ۲۰۱۹، این خودرو برقی اسپرت، رکورد ۷ دقیقه و ۴۲ ثانیه را در پیست نوربرگرینگ ثبت کرد و به عنوان سریع ترین خودرو برقی چهار در شناخته شد. رکورد طولانی ترین دریفت هم به مدت ۵۵ دقیقه در اختیار تایکان است. و حالا این خودرو برقی اسپرت ۱۳ رکورد جدید دیگر را نیز به ثبت رسانده است.

این رکوردها در پیست برندز هچ بریتانیا ثبت شد و ریچارد اتوود، قهرمان لومان، جاناتان پالمر، راننده سابق فرمول ۱ و جیمز دورلین، راننده مسابقه ای پورشه پشت فرمان تایکان 4S و توربو S نشستند.

برنامه ثبت رکوردها از ساعت ۷ صبح تا ۸ شب طول کشید و زمان برای تایکان 4S در مسافت های ۵۰ کیلومتر، ۵۰ مایل، ۱۰۰ کیلومتر، ۵۰۰ کیلومتر، ۵۰۰ مایل و ۱۰۰۰ کیلومتر ثبت شد. همچنین مسافت طی شده توسط این خودرو نیز به ثبت رسید که بر اساس آن در یک ساعت توانست ۹۸ کیلومتر (۶۱ مایل) را طی کند.

رکورد توربو S نیز برای مسافت های ۲۰۰ کیلومتر، ۱۰۰ مایل و ۲۰۰ مایل ثبت شد. رکوردهای تایکان توربو اس عبارتند از: سه ساعت (۲۵۲ کیلومتر)، شش ساعت (۴۵۰ کیلومتر) و ۱۲ ساعت (۹۱۶ کیلومتر).

باتری پورشه تایکان ۹۳.۴ کیلووات ظرفیت دارد و در طی مدت زمان ۲۲.۵ دقیقه ۸۰ درصد شارژ می شود. در این برنامه رکوردگیری، تایکان شش بار وارد ایستگاه شارژ شد و ۳ ساعت و ۳ ثانیه را صرف شارژ باتری کرد. هر بار توقف ۳۰ دقیقه زمان برد و در طی این مدت باتری از ۵ درصد تا ۸۵ درصد شارژ شد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به حال و هوای اتاق محل بستری رهبر معظم انقلاب هنگام عیادت چهره های سیاسی از ایشان؛ از عرض ارادت دختر و نوه‌های امام خمینی تا بوسیدن پیشانی رهبری توسط روحانی+عکس (480 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (356 نظر) همزاد احسان علیخانی، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (305 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (264 نظر) نگاهی به جشن تولد نوه پسری مسعود پزشکیان با کیک خانگی/ چیدمان زیبا و ساده خانه با قندان گل سرخی، ترمه روی میز و روکش پارچه‌ای مبل+عکس (263 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (230 نظر) نگاهی به کیک تولد مسعود پزشکیان در کنار نوه ارشد با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیک شکلاتی /مبارکاا باشه (205 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (196 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (123 نظر) نگاهی به خانه خواهر شاه پهلوی در کرج/ زلم زیمبو خاندان نحس پهلوی از سهم ایتام+عکس (114 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: هنوز با اعلیحضرت عقد زناشویی نبسته بودم اما صبح که از خواب بیدار شدم دوران کودکی و دوشیزه‌گی را از دست دادم! (108 نظر) قاب‌هایی دلنشین از رهبر معظم انقلاب با لباس بلوچی+عکس/ احترام به فرهنگ مردم منطقه در مدتی که مهمان اهالی این منطقه بودند (99 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا قناد برای تزیین کیک سه بعدی سوسن پرور با تم پسرونه+عکس (84 نظر) توهین کمدین مشهور به حامد آهنگی: مرسی از حامد که با 15 هزارتومن شما رو میخندونه/ صدای شکستن حامد آهنگی تا اینجا اومد!+فیلم (74 نظر) مستندی از خانه و محله‌ی مادری دکتر مسعود پزشکیان در محله دوقوز پله ارومیه/حیاطی با صفا و پر از درخت انگور و ماشین معمولی در حیاط (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 11 مهر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز چهارشنبه 11 مهر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه چهارشنبه 11 مهر 1403
پشت پرده تحقیر بازیکن جوان استقلال توسط اکرم عفیف بازیکن موفرفری قطری فاش شد
دختر مرحوم هاشمی‌رفسنجانی: صبحانه بابا پنیر و عسل با نان سنگک و گاهی مغز گردو و مغز پسته و شیر بود؛ کاهوی تازه با رب انار رو هم میان وعده می خوردند
مراسم اهدای حکم عضو هیئت‌ رئیسه انجمن کمیته تک رزم به جناب سرهنگ علی روهنده
اجرای طرح عملیاتی استفاده از پابند الکترونیک برای کنترل سارقان در شهرستان میانه
جوشکاری در کارخانه گریس سازی بستان آباد حادثه ساز شد/یک نفر جان باخت و سه تن روانه بیمارستان شد
ناصر سرگزی دبیر کل جبهه فرهنگیان و فرهیختگان ایران اسلامی: معرفی و حمایت از نیروهای شایسته اولویت اول جبهه
انتصاب مسئول روابط عمومی گروه مبارزان آذربایجان شرقی
مسعود پزشکیان امروز: به عنوان رئیس‌جمهور زندگی راحتی ندارم؛ اصلا فکرش را نمی‌کردم که رئیس‌جمهور شوم؛ هنر نیست که مملکت را رها کنیم،باید بمانیم و بجنگیم
نگاهی به فیلم های ایرانی که قتل و خونریزی را باب کردند! از گردن زنی، تا پوست شیر و زخم کاری
مهران غفوریان: ما بچه حزب اللهی هستیم؛ باید از جبهه مقاومت حمایت کنیم+عکس
شراره رخام: تزریق ژل لب باعث بیکاریم شد؛ با کمک یه پزشک خوب این ژل رو تخلیه کردم
رسوم عجیب جهان پارت 2 ؛ رسم افتادن دندان در در کشورها
منتخب روز   
به مناسبت تولد 52 سالگی لیلا حاتمی یادی کنیم از اولین روز به دنیا آمدن خانم بازیگر در بیمارستان +عکس /خوشحالی زری خوشکام و علی حاتمی در آن روزها 9 روش شگفت انگیز که نمک می تواند پوست شما را بازسازی کند / نمک و آب نمک برای صورت زینب نصرالله: به همه آزادگان عالم میگویم پدرم فرمانده نصرالله در سلامت کامل است و اسرائیل خودش را با دست خودش به آتش سوزان جهنم وارد کرد+عکس برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور