امکانات و مشخصات فنی فولکس واگن تیگوان ۲۰۲۱

  یکشنبه، 04 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
امکانات و مشخصات فنی فولکس واگن تیگوان ۲۰۲۱
همترین تغییر اعمال شده بر فولکس‌واگن تیگوان مدل 2021 را باید به فضای کابین آن مربوط دانست، چراکه شاهد فرمان چندمنظوره با طراحی جدید، طراحی جدید بخش مرکزی داشبورد با نمایشگر بازطراحی شده و صفحه پشت آمپر دیجیتال استاندارد برای تمام تریم‌ها با ابعاد بین 8 تا 10 اینچ هستیم.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، پس از معرفی نسل هشتم مدل گلف، اکنون کراس اور میان سایز ساخت فولکس واگن یعنی تیگوان نیز مورد بروزرسانی قرار گرفته و مدل 2021 آن معرفی شده است.

”مهمترین تغییر اعمال شده بر فولکس واگن تیگوان مدل 2021 را باید به فضای کابین آن مربوط دانست.“طراحی تیگوان جدید پس از اعمال این فیس لیفت جدید به نسل هشتم گلف، اطلس کراس اسپرت و نسخه اروپایی توارک شبیه شده و شامل مواردی همچون چراغ های جلو و عقب LED، جلوپنجره بزرگتر، حروف جدید TIGUAN روی در صندوق عقب و طراحی جدید سپر جلو و ورودی های هوا می شود. این خودرو در بازار ایالات متحده در پنج تریم عرضه خواهد شد که در تریم مجهزتر، می توان ردیف سوم صندلی ها و سامانه چهار چرخ محرک را برای تیگوان سفارش داد.

تصویر
طراحی ظاهری تیگوان ۲۰۲۱

ویژگی های جدید تیگوان ۲۰۲۱

فولکس واگن پیش از به روزرسانی تیگوان مدل سال ۲۰۲۲، تصمیم گرفت که دستی به سر روی مدل ۲۰۲۱ بکشد. مدل های پایه S و SE، چرخ های ۱۷ اینچی جدید خواهند داشت. مدل SE، به سیستم کنترل کروز انطباقی مجهز شده است. همچنین صندلی مسافر در مدل SEL Premium R-Line، به صورت الکتریکی تنظیم می شود. نکته مهم و قابل توجه این است که به روز رسانی خاصی در خصوص پیشرانه این مدل انجام نشده است. در واقع این تیگوان جدید، نسبت به مدل های قبلی راحت تر و از لحاظ تکنولوژی پیشرفته تر شده است. از دیگر موارد و ویژگی های جدید می توان به سان روف پانورامیک، استارت از راه دور و چرخ های بزرگ تر ۱۸ اینچی اشاره کرد. در ضمن، اگر خانواده پر جمعیتی دارید، بهتر است به فکر مدلی با سه ردیف صندلی باشید. البته که باید بهای بیشتری هم بپردازید. از دیگر ویژگی های این مدل، می توان به سیستم مانیتور نقطه کور و ترمز اضطراری استاندارد اشاره کرد.

تصویر
طراحی ظاهری تیگوان ۲۰۲۱

مشخصات فنی فولکس واگن تیگوان ۲۰۲۱

همه مدل ها و ورژن های تیگوان ۲۰۲۱، مجهز به یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ هستند که ۱۸۴ اسب بخار نیرو تولید می کند. این ماشین ها به طور استاندارد از قابلیت FWD (Front wheel drive) بهره می برند، اما داشتن سیستم AWD مخصوص فولکس واگن که ۴Motion نام دارد، به عنوان یک گزینه دلخواه در نظر گرفته شده است.

گیربکس هشت سرعته این مدل، سرعت را کمی با تاخیر انتقال می دهد، بنابراین شاید رانندگی در شهر، آن طور که باید هیجان انگیز نباشد. با این حال، رانندگی با این مدل به قدری راحت است که این تاخیر در انتقال سرعت به هیچ عنوان حس نمی شود. یکی از عمده ترین تفاوت ها بین مدل هایی که به FWD مجهز بوده و مدل هایی که قابلیت AWD دارند، عملکرد آن ها در دست اندازهاست. گروه دوم این گونه موقعیت ها را بهتر مدیریت می کنند. پدال ترمز به طرز قابل توجهی نرم بوده و کمی با پدال های دیگر اعضای خانواده بزرگ فولکس واگن در تضاد است.

تصویر
طراحی ظاهری تیگوان ۲۰۲۱

صرفه جویی در مصرف سوخت در تیگوان

در تست های رانندگی، هم مدل های مجهز به AWD آزمایش شدند و هم مدل هایی که از سیستم FWD بهره می برند. در این تست ها، نتیجه بهینه بودن از لحاظ سوخت برای مدل اول ۳۳mpg و برای گروه دوم ۳۲mpg ثبت شد.

طراحی داخلی، راحتی و ظرفیت بار

طراحی داخلی این مدل بسیار آشنا و شبیه به دیگر افراد خانواده اش است. این طراحی بیش از آن که لوکس و خیلی زیبا باشد، ساده و کارآمد است. هم چنین این مدل، یکی از معدود ماشین های هم کلاس خود است که به اندازه هفت سرنشین فضا دارد. روکش صندلی ها استاندارد بوده و صندلی های جلو به صورت برقی تنظیم می شوند. در مدل های گران تر، روکش صندلی ها چرم است. همچنین می توانید از یک سان روف پانورامیک لذت ببرید. در صورت استفاده از ردیف سوم صندلی ها، فضای بخش بار تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می کند، اما اگر صندلی های ردیف سوم تا شوند، اوضاع تغییر می کند. با این حال حتی اگر همه صندلی ها هم خم شوند، باز هم فضای بخش بار به اندازه فضای رقبای تیگوان یعنی هوندا CR-V و نیسان روگ (Nissan Rouge) نیست.

آپشن ها و امکانات فولکس واگن تیگوان ۲۰۲۱

صفحه نمایش داخل کابین بسیار جذاب است و تمامی دکمه های لمسی را در یک صفحه شیشه ای بزرگ جای داده است. این سیستم توسط هات اسپات وای فای، Apple CarPlay و Android Auto همراهی می شود. اگر مدل SEL Premium را خریداری کنید، می توانید از سیستم صوتی ۴۸۰ وات ۹ اسپیکر فِندِر لذت ببرید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (680 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (58 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان