امکانات و مشخصات فنی خودروی دانگ فنگ h30 cross

  دوشنبه، 27 مرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
امکانات و مشخصات فنی  خودروی دانگ فنگ h30 cross
دانگ فنگ h30 cross از محصولات چینی است که در سال‌های اخیر وارد بازار شده و عملکرد مناسبی از خود نشان داده است. عملکردو مشخصات فنی دانگ فنگ h30 cross در مقایسه با خودروهای هم‌رده خود در حد راضی‌کننده‌ای قرار دارد. همانند دیگر خودروهای چینی، امکانات زیادی بر روی این خودرو قرار داده‌شده است که باعث برتری آن از خودروهای رقیب هم‌رده ازجمله استپ وی شده ا

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، H30 درست مانند استپ وی، یک هاچ بک قدبلند است. این خودرو برپایه پلتفرم قدیمی یکی از محصولات سیتروئن ساخته شده و قدرتش را از پیشرانه ایرانیزه شده 206 تیپ5 می گیرد. خوشبختانه مشکلات کیفی اولیه این خودرو (نظیر خاموش شدن ناگهانی پیشرانه) به تدریج توسط ایران خودرو حل و فصل شد و این روزها نیز تقاضای بالایی برای خریداری H30 وجود دارد. از پاییز 97، رینگ آلومینیومی از تجهیزات استاندارد H30 حذف شد.

مشخصات فنی دانگ فنگ h30 cross

خودرو کراس اوور دانگ فنگ h30 دارای یک موتور 4 سیلندر TU5 و 16 سوپاپه است که وظیفه تولید نیروی محرکه خودرو را برعهده دارد. حجم این موتور در مجموع به 1.6 لیتر می رسد، حداکثر توان تولیدی این موتور 105 اسب بخار در دور موتور 5750 دور بر دقیقه، و بیشینه گشتاور این موتور نیز 142 نیوتون متر در دور موتور 4000 دور بر دقیقه است. سوخت مورد استفاده این خودرو، بنزین است که توسط سیستم پاشش چند نقطه ای به داخل سیلندرها پاشیده می شود. محور متحرک در این خودرو چرخ های جلو است. وظیفه انتقال نیرو از موتور به چرخ ها برعهده گیربکس یا جعبه دنده است. گیربکس نصب شده بر روی خودرو دانگ فنگ h30 کراس از نوع 4 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک است که توسط شرکت آیسین ژاپنی تولید شده است. یکسان بودن مشخصات فنی دانگ فنگ h30 cross در بخش پیشرانه با تعداد زیادی از محصولات ایرانی شرکت ایران خودرو را می توان یکی از نقاط قوت این خودرو و باعث دلگرمی خریداران دانست. چرا که احتمال بروز مشکلات و دردسر در تأمین قطعات این خودرو تا حد بسیار زیادی کاهش می یابد.

تصویر
طراحی ظاهری دانگ فنگ h30 cross

مجموعه تولید و انتقال قدرت در این خودرو باعث ایجاد شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت 12.5 ثانیه شده است. این مقدار زمان زیادی به نظر می رسد اما باید توجه داشت که این خودرو یک خودروی دنده اتوماتیک است که نمی تواند عملکرد سریعی همچون خودروهای دنده دستی داشته باشد؛ بنابراین می توان دانگ فنگ h30 کراس را از خودروهای سریع در دسته خود دانست. بیشینه سرعت این خودرو 183 کیلومتر بر ثانیه اعلام شده است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو مقداری برابر با 7.04 لیتر سوخت به ازای پیمایش صد کیلومتر است. وزن این خودرو نیز به 1230 کیلوگرم می رسد. اگر چه امروزه به دلیل حضور خودروهایی با تنفس توربو شارژ و خودروهای هیبریدی در بازار و مصرف سوخت بسیار پایین آن ها، این عدد برای خودرویی با این سایز چندان جذاب و جالب توجه نیست؛ اما واقعیت اینجا است که در مقایسه مشخصات فنی دانگ فنگ h30 cross با خودروهای تولید داخل می توان گفت که عدد چندان بدی هم نیست.

مدل خودرو

دانگ فنگ h30 کراس

پیشرانه

4 سیلندر خطی 16 سوپاپه

حجم موتور

1.6 لیتر

حداکثر قدرت اسب بخار

105 اسب بخار

حداکثر گشتاور نیوتن متر

142 نیوتن متر

جعبه دنده

4 دنده اتوماتیک

مصرف سوخت ترکیبی

7.04 لیتر در 100 کیلومتر

شتاب 0 تا 100

12.5 ثانیه

حداکثر سرعت کیلومتر بر ساعت

183 کیلومتر بر ساعت

امکانات و ایمنی خودرو

معمولا خودروهای چینی دارای امکانات متعددی هستند. در خودرو دانگ فنگ h30 کراس نیز امکاناتی در کنار مشخصات فنی دانگ فنگ h30 cross قرار داده شده است که از جمله آن ها می توان به سنسور عقب که می تواند در هنگام حرکت با دنده عقب قبل از برخورد با مانع به راننده هشدار دهد، توزیع نیروی ترمز در میان چرخ ها و سیستم ترمز ضد قفل اشاره کرد.

تصویر
طراحی داخلی دانگ فنگ h30 cross

علاوه بر این ها، سیستم مکان یابی و مسیریابی موجود بر روی سیستم چندرسانه ای این خودرو قرار داده شده است که می تواند در هنگام رانندگی در مسیرهای ناآشنا راهنمای خوبی برای راننده باشد. به منظور راحتی در حرکت با دنده عقب نیز یک دوربین بر روی خودرو نصب شده است که تصویر آن به سادگی در مانیتور تعبیه شده بر روی خودرو، قابل مشاهده است. برای حفاظت از سرنشینان دانگ فنگ h30 cross در هنگام بروز حادثه نیز از 4 عدد کیسه هوا استفاده شده است که از راننده و سرنشین جلو به خوبی محافظت می کنند.

تجهیزات

دانگ فنگ h30 کراس

چراغ

چراغ های هالوژن جلو با قابلیت بدرقه – دارای مه شکن جلو و عقب

سیستم های مولتی مدیا

سیستم صوتی مجهز به رادیو – بلوتوث – قابلیت پخش MP3 – ورودی پورت های USB و AUX – مجهز به 6 بلندگو

صفحه نمایش

6.5 اینچی لمسی

رینگ ها

16 اینچی

آینه

آینه های جانبی با کنترل برقی – مجهز به گرم کن

تهویه مطبوع

تهویه مطبوع اتوماتیک

صندلی

صندلی پارچه ای

شیشه

شیشه بالابر برقی – مجهز به سانروف برقی

سیستم های هشداردهنده

سنسور پارک دنده عقب

تجربه رانندگی خودرو اچ سی کراس

دانگ فنگ h30 کراس از خودروهای با عملکرد خوب در هنگام رانندگی است و احساس رضایت را به راننده خود می دهد. فضای کابین این خودرو به خوبی طراحی شده است و فضای زیادی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد. عملکرد سیستم تعلیق این خودرو بسیار خوب است. این سیستم تعلیق را می توان یکی از نکات مثبت در مشخصات فنی دانگ فنگ h30 cross دانست که این خودرو را به خودرویی نرم تبدیل کرده است.

هماهنگی ایجادشده بین پیشرانه خودرو و جعبه دنده آن، باعث بهبود عملکرد این خودرو در مقایسه با دیگران رقبا شده است. این خودرو را می توان در 3 حالت متفاوت رانندگی قرار داد؛ انتخاب این حالت ها بر اساس شرایط جاده ای انجام می پذیرد. این حالت ها عبارتند از رانندگی در جاده برفی، رانندگی معمولی و رانندگی اسپورت. رانندگی در حالت جاده های برفی باعث حرکت خودرو با دور موتور پایین و همچنین شتاب پایین می شود که از سرخوردن بر روی برف جلوگیری می کند؛ در حالت رانندگی اسپورت نیز خودرو در دور موتورهای بالاتری نسبت به حالت معمولی اقدام به تعویض دنده می کند که باعث افزایش سرعت موتور نسبت به حالت نرمال می شود.

در مقابل، باید به نکات منفی این خودرو نیز اشاره ای داشت. ازجمله نکات منفی این خودرو فرمان پذیری تقریبا ضعیف آن در هنگام رانندگی بیان شده است. باید به این نکته توجه داشت که این مشکل خیلی پررنگ نبوده و باعث خارج شدن کنترل خودرو از دست راننده نمی شود و تنها اختلالات کوچکی در عملکرد آن ایجاد می کند.

تجهیزات

دانگ فنگ h30 کراس

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر

کیسه هوا

ایربگ راننده و سرنشین جلو

سیستم ترمز

سیستم ترمز ضد قفل ABS –


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان