امکانات و مشخصات فنی خودروی بی ام و X3

  چهارشنبه، 15 مرداد 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
امکانات و مشخصات فنی  خودروی بی ام و X3
بی ام و X3 یکی از اسپرت‌ترین و جذاب‌ترین کراس‌اوورهای موجود در بازار کشور است که همواره جزو خودروهای محبوب قشر مرفه جامعه بوده است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، ب ام و - BMW - یک شرکت خودروساز آلمانی است، که از تولیدکنندگان بنام خودروهای لوکس و موتورسیکلت در جهان به شمار می آید.

این شرکت در ابتدا به عنوان یک کارخانهٔ تولید موتور هواپیما تأسیس شد و با پایان جنگ جهانی اول مجبور شد که بخش تولید موتور هواپیمای خود را متوقف کند. این کارخانه تا سال ۱۹۲۳ تنها موتورسیکلت می ساخت و با برداشته شدن تحریم ها در سال ۱۹۲۸ آغاز به تولید خودرو کرد.

بِ اِم وِ در سال ۱۹۹۴ گروه انگلیسی روور، شامل برندهای تولیدی روور، لندروور و ام جی را خریداری کرد اما پس از شش سال زیاندهی شدید در سال ۲۰۰۰ تصمیم به فروش آن گرفت، در آن سال تولید خودرو با برند روور برای همیشه به پایان رسید، ام جی به چینی ها و لندروور به شرکت فورد فروخته شد؛ ولی بِ اِم وِ در مقابل، حقوق مربوط به مینی و رولزرویس را به دست آورد و هم اکنون مالک شرکت های رولز-رویس و مینی است.

ب ام و در حال حاضر در کشورهای آلمان، برزیل، چین، هند، آفریقای جنوبی و ایالات متحده آمریکا کارخانه تولید اتومبیل دارد.

موتورهای ساخته شده توسط بِ اِم وِ با اختلافی فاحش مجموعاً دارندهٔ بیشترین عنوان موتور سال در رقابت معتبر بین المللی موتور سال می باشند.

تصویر
طراحی ظاهری BMW X3

مشخصات فنی بی ام و X3

بی ام و X3 نسل دوم با موتورهای متنوعی راهی بازارهای جهانی شده است، اما همان طور که پیش تر نیز به این موضوع اشاره کردیم، نمونه فیس لیفت این خودرو به دلیل محدودیت های موجود در واردات خودرو تنها در نمونه 28i در ختیار خریداران ایرانی قرار دارد و از یک موتور 1997 سی سی توربوشارژ با کد N20B20O0 بهره می برد. این موتور نسبتا کم حجم و پیشرفته، توان تولید نیرویی برابر با 242 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را دارد که برای یک کراس اوور جمع وجور، توان خروجی قابل توجهی محسوب می شود.

چنین نیرویی از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ X3 BMW منتقل می شود تا این کراس اوور 1720 کیلوگرمی بتواند طی زمانی در حدود 6.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. چنین شتابی باعث می شود تا بی ام و ایکس 3 نیوفیس، در زمره سریع ترین کراس اوورهای موجود در بازار داخلی قرار گیرد. یکی از نکات قابل توجهی که در بخش مشخصات فنی بی ام و X3 وجود دارد، برخورداری این خودرو از سیستم توربوشارژ تویین اسکرول (twin scroll turbo) است.

سیستم پیشرفته تویین اسکرول، در ابتدا تنها در خودروهای مسابقه مورد استفاده قرار می گرفت، اما پس از مدتی در خودروهای شهری نیز به کار گرفته شد. عملکرد سیستم تویین اسکرول در موتور بی ام و ایکس 3 باعث شده است تا این خودرو ضمن برخورداری از مصرف سوخت بهینه، در مقایسه با خودروهای مجهز به توربوشارژهای معمولی، از لگ (تأخیر ابتدای حرکت) کمتری برخوردار بوده و چالاکی بیشتری را از خود نشان دهد. مصرف سوخت ترکیبی بی ام و X3 برابر با 7.3 لیتر در هر صد کیلومتر است و حداکثر سرعت آن نیز حدود 230 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. با نگاه به جدول زیر می توانید از جزئیات مشخصات فنی بی ام و X3 آگاه شوید:

مدل خودرو

بی ام و X3

پیشرانه

پیشرانه چهار سیلندر خطی توربوشارژ

حجم موتور (سی سی)

1997 سی سی

حداکثر قدرت اسب بخار

242 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور نیوتن متر

350 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

مصرف سوخت (ترکیبی)

7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر

شتاب صفر تا 100

6.5 ثانیه

حداکثر سرعت کیلومتر بر ساعت

230 کیلومتر بر ساعت

آپشن ها و امکانات رفاهی بی ام و X3

همان طور که از یک کراس اوور لوکس و گران قیمت آلمانی می توان انتظار داشت، بی ام و ایکس 3 در بخش آپشن ها و امکانات رفاهی نیز با دستی پر راهی بازارهای جهانی شده است. اغلب نمونه های بی ام و X3 نسل دوم که در بازار کشورمان حضور دارند، از کیت M POWER برخوردار هستند که از جمله ویژگی های بارز آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رینگ های 18 اینچی آلومینیومی با طرح ستاره ای، پکیج آئرودینامیک M برای بدنه (طراحی متفاوت سپر جلو، رکاب ها و دیفیوزر سپر عقب به رنگ دودی متالیک)، ریل سقف دودی براق، پادری و زیرپایی راننده با طرح M، غربیلک فرمان با پوشش چرم طرح M، لوگوی M بر روی نمای جانبی و سیستم تعلیق اسپرت.

تصویر
طراحی داخلی BMW X3

در کنار حضور پررنگ نمونه های مجهز به پکیج M، به طور محدود تیپ xLINE این خودرو هم در بازار حضور دارد که نسبت به نمونه های M Power، کمتر از حال وهوای اسپرت برخوردار است. رینگ های آلیاژی سبک با پره های Y شکل، قاب فلزی دور پنجره های جانبی، پادری های آلومینیومی همراه با عبارت BMW xLine و طرح متفاوت سپرهای جلو و عقب تنها بخشی از ویژگی های منحصربه فرد تیپ ایکس لاین محسوب می شود.

در ادامه می توانید با مطالعه جدول زیر از امکانات و تجهیزات موجود در نمونه فول این کراس اوور جذاب مطلع شوید:

تجهیزات

بی ام و X3

چراغ

چراغ جلو زنون- دیلایت- اتولایت- نور بالای خودکار چراغ چرخشی- چراغ بدرقه – چراغ شور

سیستم های مولتی مدیا

16 اسپیکر – سیستم پخش 600 واتی Harman Kardon – هندزفری / قابلیت پشتیبانی از قابلیت پشتیبانی Bluetooth – USB – CD – MP3 AUX – Apple CarPlay –

صفحه نمایش

صفحه نمایش 8.8 اینچی لمسی

رینگ ها

245/50R18

آینه

آینه جانبی تاشو برقی- تنظیم برقی آینه ها به همراه گرمکن – مموری آینه – آینه عقب الکتروکرومیک

تهویه مطبوع

تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه – دریچه تهویه عقب

صندلی

روکش چرمی صندلی ها- صندلی راننده 8 حالته برقی، تنظیم برقی گودی کمر- صندلی سرنشین جلو 8 حالته برقی به انظمام تنظیم گودی کمر- گرمکن صندلی های جلو و عقب

شیشه

شیشه بالابرهای برقی- سقف پانوراما- سانروف

سیستم های هشداردهنده

کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی – سنسور پارک در جلو و عقب- سنسور فشار باد تایر- دوربین 360 درجه – رادار نقطه کور – رادار تصادف جلو، رادار تابلو خوان

سایر امکانات

کروز کنترل هوشمند، شارژر وایرلس، کنترل حرکت در سربالایی، کنترل حرکت در سرازیری، اتو پارک، تعلیق هوشمند، سیستم رهیاب، هدآپ دیسپلی، درب صندوق هوشمند

ایمنی بی ام و X3

ایکس 3 به واسطه بهره مندی از بدنه ای مستحکم و همین طور لیست بلندبالای تجهیزات امنیتی، توانسته است امتیازات ایمنی ارزشمندی را از موسسات مختلف دریافت کند. به طور مثال بی ام و X3 نسل دوم در سال 2011 میلادی موفق شد 5 ستاره ایمنی را از موسسه ایمنی یوروانکپ دریافت کند؛ علاوه بر این ایکس 3 نیوفیس در تست تصادف موسسه بیمه و ایمنی بزرگراه های آمریکا (IIHS) موفق به کسب نمره قابل قبول G (GOOD) در ارزیابی های مختلف شده است.

در ادامه به برخی از تجهیزات ایمنی این کراس اوور آلمانی اشاره کرده ایم:

تجهیزات ایمنی

بی ام و X3

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

ایموبلایزر، سیستم هشداردهنده، ورود و استارت بدون کلید

کیسه هوا

مجهز به 6 کیسه هوا (سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده ای)

سیستم ترمز

ABS-EBD-ESP-EBA-DTC-EPB- CBC

سایر تجهیزات

سیستم بازیابی انرژی ترمز، پشت سری فعال، کمربند ایمنی پیش کشنده و محدود کننده، سیستم پایش فشار باد تایر، ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب دیسکی


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (637 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (196 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (31 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان