امکانات و مشخصات خودروی بی ام و 530i

  چهارشنبه، 06 مرداد 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
امکانات و مشخصات خودروی بی ام و 530i
بی ام و سری 5 پر فروش ترین و مهم ترین ماشین بی ام و است که در نسل هفتم انقدر خوب و عالی است که قابل وصف نیست و با هر بار نگاه کردن به این ماشین امکان ندارد وسوسه نشوید تا حتی برای یکبار هم که شده لذت چشیدن طعم ویژگی های این ماشین را حس کنید. در این مطلب بی ام و 530i که یکی از خودروهای سری 5 بی ام و هست بررسی می شود. با ما همراه باشید.

بی ام و 530i، در کنار 540i و 550i یکی از اتومبیل های سری ۵ آلمانی است که نسل هفتم آن (اتاق G30) در سال ۲۰۱۶ و با بدنه های سدان و استیشن عرضه شد و همچنان روی خط تولید قرار دارد. قبل از اینکه واردات خودرو به ایران ممنوع شود، مدل های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بی ام و 530i سدان به خیابان های کشور رسیده بود.

بی ام و سری 5 یکی از قدرتمندترین ماشین های سدان موجود در کشور است که مدت کوتاهی است که نسل جدید این ماشین با کد G30 به بازار ایران معرفی شده است. در حال حاضر جدیدترین بی ام و معرفی شده در ایران همین ماشین است؛ که در واقع نسل هفتم بی ام و سری 5 به شمار میرود. بی ام و سری 5 جدید را از هر نظر که نگاه کنیم یک شاهکار در میان ماشین های سدان است. از نظر طراحی این ماشین هم پرستیژ و حس لوکس بودن برادر بزرگ تر خود بی ام و سری 7 را دارد و هم مانند بی ام و سری 3 در این ماشین رگه های طراحی اسپرت دیده می شود.

بی ام و 530 جدید نسبت به قبل از نظر ابعاد رشد داشته است و جادارتر هم شده است؛ ولی با این وجود این ماشین کاهش وزن 62 کیلوگرمی را تجربه کرده است؛ که نشان میدهد تا چه حد تکنولوژی ساخت این ماشین پیشرفت کرده است. اگر از نظر تجهیزات به بی ام و سری 5 نگاه کنیم لیست آپشن این ماشین با بی ام و سری 7 تفاوت بسیاز جزئی و کوچکی دارد و حالا میرسیم به شاهکار بی ام و سری 5 یعنی بخش فنی این ماشین که شتاب ، کشش و سرعت یک ماشین اسپرت و هیجان انگیز را برای ما به ارمغان میاورد و تنها در حد یک میکرو هاچ بک شهری سوخت مصرف می کند.

ب ام و سری 5 - BMW 5 Series 530i مدل e60 نسل پنجم ب ام و سری 5 به شمار می آید. بی شک از طراحی این خودرو نمی توان ایرادی گرفت. بسیاری معتقدند نسل های بعدی سری 5 نتوانسته اند راه طراحی محشر e60 را ادامه دهند. این نسل ب ام و سری 5 از زمان عرضه طرفداران زیادی پیدا کرد و هنچنان نیز خرید فروش آن در بین خودرو های دست دوم پر رونق است .

مشخصات فنی بی ام و 530i

بی ام و 530i مدل پایه سری ۵ است و به همین دلیل پیشرانه کوچک تر و ضعیف تری از مدل 540i دارد.

مشخصات حجم / میزان / تعداد
محور محرک دیفرانسیل عقب
حجم موتور ۱۹۹۸ سی سی
نوع موتور B48B20 بنزینی
تنفس موتور توربوشارژ
حداکثر قدرت ۲۴۸ اسب بخار در ۵۲۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر در ۱۴۵۰ دور در دقیقه
شتاب ۶.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
انتقال قدرت ۸ سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی ۵.۹ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
سیستم فرمان برقی
سیستم تعلیق جلو دو جناغی
سیستم تعلیق عقب مولتی لینک
نوع بدنه سدان متوسط لوکس
نوع رینگ آلومینیومی
نوع شاسی یکپارچه
ترمز جلو دیسکی خنک شونده
ترمز عقب دیسکی خنک شونده

ابعاد و اندازه های بی ام و 530i

مشخصات ابعاد و اندازه ها
طول ۴۹۴۳ میلیمتر
عرض ۱۸۶۷ میلیمتر
ارتفاع ۱۴۷۸ میلیمتر
فاصله بین محور جلو و عقب ۲۹۷۴ میلیمتر
وزن خالص ۱۶۱۵ کیلوگرم
حجم مخزن سوخت ۶۸ لیتر
قطر رینگ ۱۸ اینچ
چرخ جلو و عقب R18 245/45
حجم صندوق عقب ۵۳۰ لیتر
تعداد سرنشین ۵ نفر

قابلیت های ایمنی و کنترلی بی ام و 530i

  • سیستم ترمز ضد قفل ABS
  • سیستم تقسیم نیروی ترمز EBD
  • سیستم کنترل پایداری خودروی ESP
  • سیستم کنترل ترکشن
  • سیستم ترمز اضطراری خودکار
  • سیستم حفظ خودرو بین خطوط
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل تطبیق پذیر
  • تشخیص نقاط کور
  • سیستم کمکی پارک خودکار
  • ایموبلایزر
  • ورود و خروج بدون کلید
  • فشار باد تایرها
  • تایرهای پنچر رو
  • کیسه هوای راننده
  • کیسه هوای سرنشین
  • کیسه هوای کناری
  • کیسه هوای پرده ای
  • پیش کشنده کمربند ایمنی

سیستم صوتی و تصویری بی ام و 530i

سیستم صوتی و تصویری بی ام و 530i دارای:

  • مایشگر مرکزی
  • مسیریابی
  • نمایش ترافیک
  • ساب ووفر
  • بلوتوث
  • برقراری تماس صوتی
  • اندروید اتو
  • اپل کارپلی

طراحی ظاهری بی ام و 530i

بی ام و سری ۷ را در نظر بگیرید، ابعاد و اندازه اش را کوچک تر کنید، بعضی از المان های ظاهری را کنار بگذارید. حالا می توانید تصویری از بی ام و 530i داشته باشید.نسل هفتم سری ۵ بلندتر و کشیده تر از نسل قبلی است و همچنان همان نشانه های آشنای بی ام و را حفظ کرده است. ورودی های بزرگ هوا در قسمت پایینی سپر قرار گرفته که مقاومت هوا را کاهش می دهد. در طراحی ظاهری بی ام و 530i خطوط جدیدی روی بدنه کار شده تا این سدان لوکس ظاهر اسپرت تر و جذاب تری پیدا کند و همچنین بتوان به راحتی سری ۵ را از سری ۷ تشخیص داد.جلوپنجره بزرگ، چراغ های کشیده جلو و ورودی هوای بزرگ در پایین سپر چهره ای مهربانانه به این سدان لوکس بخشیده است.بخش زیادی از بدنه بی ام و سری ۵، شامل سقف، کاپوت، صندوق و درها از آلومینیوم ساخته شده است.

 بی ام و 530i

طراحی داخلی بی ام و 530i

طراحی داخلی سری ۵ همان چیزی است که از یک خودرو سدان لوکس و ساخت بی ام و انتظار می رود.طراحان بی ام و تبحر خاصی در طراحی داخلی کابین های بزرگ و کاربردی دارند و این کار را بهتر از هر خودروساز دیگری انجام می دهند. سری ۵ فضای کاملا راحتی را در اختیار ۵ سرنشین قرار می دهد. راننده هم می تواند با توجه به قد و قواره خود، فرمان و صندلی ها را تنظیم کند تا در مسیرهای طولانی خسته نشود.

وقتی سرنشینان سوار خودرو می شوند، کابینی را می بینند که از قطعات باکیفیت و نرم ساخته شده است. طراحان بی ام و به جای اینکه طرحی نو دراندازند و کابین جدیدی را از صفر طراحی کنند، اشکالات و ایرادهای نسل قبلی را برطرف و اصلاح کرده اند و بدین شکل، کابین بی ام و 530i مدل ۲۰۱۸ برای طرفداران پروپاقرص این سدان لوکس آشنا است.صندوق عقب بزرگ سری ۵ قابل مقایسه با رقبا است اما فضایی که برای وسیله ها کوچک در داخل کابین در نظر گرفته شده، چندان کافی نیست.

داخل کابین  بی ام و 530i

آپشن های بی ام و 530i مدل ۲۰۱۸

بی ام و 530i خودرو لوکس است و به کار تاجرها و بازرگانان می آید و آپشن های متنوع و مختلفی به صورت استاندارد دارد.بی ام و ورژن ۶ iDrive را در نسل جدید سری ۵ استفاده کرده که از طریق یک نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی قابل دسترسی است. طراحی جدید برنامه، اپل کارپلی، شارژر بی سیم و اتصال wifi از امکاناتی است که به سیستم جدید اضافه شده است.

دوربین های ۳۶۰ درجه، جانبی و عقب نمای کاملی از محیط اطراف خودرو را در اختیار راننده قرار می دهد تا ایمن تر رانندگی کند. همچنین راننده می تواند از طریق تلفن همراه هوشمند هم به نمای سه بعدی اطراف خودرو دسترسی داشته باشد.صندلی های جلو بی ام و 530i ماساژور، گرمکن و سردکن دارد و یکی از راحت ترین صندلی های در بین همه خودروها است.

سری ۵ تقریبا همه آپشن ها و امکاناتی که بتوان به آنها فکر کرد، دارد. صندلی برقی با قابلیت تنظیم ۱۶ حالته، صندلی های تاشو عقب، سیستم صوتی با ۱۲ بلندگو، چراغ های چرخشی LED جلو، اتولایت، نوربالا اتومات، کروز کنترل هوشمند، تهویه اتومات چهارگانه و ۲ پورت USB از جمله این آپشن ها است.رادار نقطه کور، رادار تغییرلاین، رادار تصادف جلو و عقب، رادار تابلوخوان، ترمز کمکی و ترمز اضطراری از تجهیزات ایمنی سدان لوکس بی ام و است و این مشخصات ۵ ستاره ایمنی را از NHTSA برای این خودرو گرفته است.

بی ام و 530i در بازار ایران

نسل هفتم بی ام و سری ۵ در سال ۱۳۹۶ به بازار ایران رسید اما نتوانست موفقیت نسل ششم را تکرار کند. یکی از دلایل فروش کم این خودرو، عرضه محدود آن بود و قیمتش هم افزایش زیادی پیدا کرده بود. بی ام و 530i یکی از فول آپشن ترین خودروهای بازار ایران است و از این نظر قیمتی هم اندازه مدل های لو آپشن سری ۷ دارد.بی ام و سری ۵ مدل ۲۰۱۸ آنقدر لوکس، شیک، قدرتمند، راحت و جذاب است که دلتان بخواهد مسیر طولانی شود تا مدت بیشتری از این خودرو استفاده کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به حال و هوای اتاق محل بستری رهبر معظم انقلاب هنگام عیادت چهره های سیاسی از ایشان؛ از عرض ارادت دختر و نوه‌های امام خمینی تا بوسیدن پیشانی رهبری توسط روحانی+عکس (367 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (344 نظر) همزاد احسان علیخانی، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (299 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (257 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (227 نظر) نگاهی به کیک تولد مسعود پزشکیان در کنار نوه ارشد با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیک شکلاتی /مبارکاا باشه (201 نظر) نگاهی به جشن تولد نوه پسری مسعود پزشکیان با کیک خانگی/ چیدمان زیبا و ساده خانه با قندان گل سرخی، ترمه روی میز و روکش پارچه‌ای مبل+عکس (197 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (195 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (123 نظر) نگاهی به خانه خواهر شاه پهلوی در کرج/ زلم زیمبو خاندان نحس پهلوی از سهم ایتام+عکس (107 نظر) قاب‌هایی دلنشین از رهبر معظم انقلاب با لباس بلوچی+عکس/ احترام به فرهنگ مردم منطقه در مدتی که مهمان اهالی این منطقه بودند (96 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: هنوز با اعلیحضرت عقد زناشویی نبسته بودم اما صبح که از خواب بیدار شدم دوران کودکی و دوشیزه‌گی را از دست دادم! (88 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا قناد برای تزیین کیک سه بعدی سوسن پرور با تم پسرونه+عکس (79 نظر) توهین کمدین مشهور به حامد آهنگی: مرسی از حامد که با 15 هزارتومن شما رو میخندونه/ صدای شکستن حامد آهنگی تا اینجا اومد!+فیلم (70 نظر) داریوش ارجمند: به خاطر آبروی امام علی پامو تو باشگاه بیلیارد نذاشتم/ خیلیا نقش مذهبی بازی کردند اما هیچکدام به قوزک مالک اشتر من نمیرسند+فیلم (65 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
یلدا قشقایی: اولین سیلی عمرم را در سریال طوبی زدم/ میگفتند مراقب لهجه ات باش...+عکس
ناگفته های جالب خانم بالا زن 95 ساله و صیغه‌ای شاه قاجار؛ از مراسم عقد و عروسی تا اضافه شدن به حرمسرای ناصرالدین شاه+عکس
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 10 مهر 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 10 مهر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 10 مهر ماه 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 10 مهر 1403
فال حافظ با تفسیر روز سه شنبه 10 مهر 1403 + فیلم
مژگان ربانی بازیگر نقش خواهر شاه پهلوی: گریم شدم به حدی چهره ام تغییر کرده بود که به جای خودم اشرف پهلوی را دیدم!
پارک مره خونی سردرود در آذربایجان شرقی + عکس
اعضای مدیران سبک گروه مبارزان استان آذربایجان شرقی معرفی شدند
انتصاب معاونت فضای سایبری و مجازی فرهنگبان و فرهیختگان کشور
نگاهی به جواهرات پرزرق و برق فوزیه همسر دوم شاه پهلوی/ ریخت و پاش های آنچنانی به کام عروس مصری خاندان پهلوی
کشف موتور سنگین 5 میلیاردی در تبریز
فال انبیاء روزانه سه شنبه 10 مهر 1403
علی دایی: چرا ما نباید زمین چمن مناسب داشته باشیم؟! اصلا خنده‌دار است/ اصلا این‌ها به نظر من مسخره‌بازی است! اصلا آدم خجالت می‌کشد!
منتخب روز   
9 روش شگفت انگیز که نمک می تواند پوست شما را بازسازی کند / نمک و آب نمک برای صورت زینب نصرالله: به همه آزادگان عالم میگویم پدرم فرمانده نصرالله در سلامت کامل است و اسرائیل خودش را با دست خودش به آتش سوزان جهنم وارد کرد+عکس برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور