امکانات و مشخصات فنی خودروی هیوندای آی ۱۰

  چهارشنبه، 29 بهمن 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
امکانات و مشخصات فنی خودروی هیوندای آی ۱۰
هیوندای آی ۱۰ به عنوان یک اتومبیل هاچبک خانوادگی ریزنقش دارای نقاط قوتی همچون: ظاهر جذاب، کابین خوش‌ساخت و زیبا، ایمنی قابل‌قبول، سواری نرم و راحت، مصرف سوخت پایین و فرمان‌پذیری مناسب است. از سوی دیگر توانایی‌های فنی آن چنگی به دل نمی‌زند و چندان پاسخگوی نیاز جوانانی که ‌به دنبال رانندگی پرهیجان هستند، نخواهد بود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، هیوندای i10 نخستین میکرو هاچ بک هیوندای برای بازار ایران است که برای بازار یک ماشین نو و تازه است که جذابیت هایی را به همراه دارد . هیوندای i10 در ظاهر کمی آشفته است یعنی هم طراحان سعی کرده اند تا هیوندای i10 اسپرت به نظر بیاید و هم مانند برادر های بزرگ تر جلوه لوکس پیدا کند از این رو کمی در طراحی با مشکل مواجه شده است و به طور کامل قسمت های مختلف هیوندای i10 با هم طراحی هماهنگی را ندارند . هیوندای i10 جدید که در بازار ایران عرضه شده است چند مدتی میباشد که در بازار های جهانی حضور دارد و در زمان رونمایی آخرین زبان طراحی هیوندای بر روی i10 پیاده شده بود اما حالا کمی چهره هیوندای i10 قدیمی شده است

تصویر
طراحی ظاهری و کابین هیوندای آی ۱۰

طراحی ظاهری و کابین هیوندای آی ۱۰

نمای ظاهری هیوندای i10 به عنوان یک خودرو مینی سایز، نسبتا جذاب، مدرن و کمی تا قسمتی تهاجمی به نظر می رسد. حالت اخم آلود چراغ ها سعی در خط و نشان کشیدن برای افرادی دارد که احتمالا با توجه به ابعاد کوچک این خودرو، احترام زیادی برای آن قائل نیستند. جلوپنجره بخش اعظم نمای روبرو را به خود اختصاص داده و حضور دو چراغ دایره ای شکل در گوشه های فوقانی آن تا حدودی خاص، متمایز و نمادین جلوه می کند. فرم منحصربه فرد قاب های مشکی رنگ در جوانب سپر جلو نیز کمک شایانی به مدرن تر شدن چهره این خودرو کرده است.

در بخش جانبی شاهد حجم پردازی های منطقی و نیز ضربه گیرهای نسبتا پهن با فرم هندسی خوشایند هستیم که سعی در کاهش سادگی و افزایش جذابیت بصری هیوندای آی ۱۰ داشته اند. خط شانه ای که از انتهای چراغ عقب تا بخش جلو خودرو امتداد یافته نیز به نوبه خود تاثیر مثبتی در خوش فرم تر جلوه دادن بدنه خودرو داشته است. ناگفته نماند که حالت لوزی شکل فریم پنجره ها و ستون c آی 10 بسیار شبیه نسل اول مرسدس بنز کلاس A جلوه می کند.

تصویر
طراحی داخلی هیوندای آی ۱۰

به طور کل نمی توان انتقاد خاصی را به طراحی بیرونی هیوندای آی ۱۰ وارد دانست؛ طراحی جوان پسند و اسپرت این خودرو به گونه ای انجام گرفته که مشتریان بازار کم تنوع ایران احتمالا مشکل خاصی با ظاهر آن نداشته باشند.

با حضور در فضای کابین، طراحی نسبتا آرامش بخش داشبورد که دارای حالتی ما بین کلاسیک و مدرن است، نظر شما را به سوی خود جلب خواهد کرد. دریچه های تهویه دایره ای شکل روی داشبورد هارمونی خوشایندی با چراغ های مه شکن تعبیه شده بر سپرهای خودرو پدید آورده اند. فرم سه شاخه و طراحی خوش دست غربیلک فرمان نیز حس خوبی در ذهن و راننده به وجود می آورد. صندلی ها باآنکه دارای روکش پارچه ای هستند اما نسبتا راحت و ارگونومیک طراحی شده اند؛ همچنین دسترسی به ادوات مختلف از روی صندلی راننده به سادگی امکان پذیر خواهد بود.

سطح کیفی متریال کابین i10 در قیاس با رقبا تقریبا مناسب و مطابق انتظار به نظر می رسد. صندلی های ردیف عقب برای حضور دو نفر سرنشین بزرگسال با قد متوسط گنجایش کافی دارند اما ظرفیت ۲۱۸ لیتری محفظه بار به هیچ وجه نمی تواند جوابگوی نیازهای مسافرتی یک خانواده چهار نفره باشد؛ البته زوج های جوان می توانند با خواباندن صندلی های عقب تا حدود ۱۰۱۲ لیتر فضا برای اسباب و وسایل خود فراهم کنند.

پیشرانه و مشخصات فنی هیوندای آی ۱۰

هیوندای i10 به یک پیشرانه کوچک چهار سیلندر تنفس طبیعی با حجم ۱.۲ لیتر مجهز شده که قادر به تولید ۸۶ اسب بخار قدرت و ۱۲۱ نیوتن متر گشتاور است. نیروی حاصل از این پیشرانه نیز به وسیله یک جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک به سوی چرخ های جلو ارسال می شود. با توجه به توان نه چندان بالای موتور، نباید انتظار چالاکی بیش از حد از i10 داشت. آمارها نشان می دهد که حدود ۱۴ ثانیه زمان نیاز است تا هیوندای آی ۱۰ از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد؛ سرعت آن نیز از ۱۶۶ کیلومتر بر ساعت فراتر نخواهد رفت.

همچنین میزان مصرف سوخت این اتومبیل ۹۶۱ کیلوگرمی حدود ۵.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ارزیابی شده که برای خودرویی با این وزن و اندازه چندان هم دور از انتظار به نظر نمی رسد.

سواری نرم و فرمانپذیری دقیق از جمله نقاط قوت رانندگی با هیوندای آی ۱۰ مونتاژ کرمان موتور به شمار می روند.

آپشن ها و امکانات رفاهی و ایمنی هیوندا آی 10

مهم ترین امکانات رفاهی و ایمنی موجود در هیوندای i10 که چهار ستاره ایمنی موسسه یورو انکپ را نیز در کارنامه دارد، به شرح زیر خواهد بود:

کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل پایداری، حسگر پارک عقب، سنسور فشار باد تایر، رادار تغییر لاین، رادار تصادف از جلو، ترمز ضدقفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، دیلایت، چراغ های مه شکن جلو و عقب، تغییر زاویه چراغ ها، فرمان برقی حساس به سرعت، بلوتوث، USB، سیستم صوتی با ۴ اسپیکر، ۲ عدد کیسه هوا، استارت دکمه ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی های ۶ و ۴ حالته جلو با تنظیمات دستی، روکش پارچه ای صندلی، پریز ۱۲ ولت، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه های جانبی با تنظیم برقی و گرمکن. همانطور که مشاهده می کنید سطح آپشن های رفاهی و ایمنی به کار رفته در هیوندای آی ۱۰ قابل قبول و در بعضی موارد بسیار مناسب به نظر می رسد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان