امکانات و مشخصات خودروی کیا سراتو کوپه

  سه شنبه، 04 آذر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
امکانات و مشخصات خودروی کیا سراتو کوپه
سومین نسل از کیا سراتو کوپه YD در بازه قیمتی خود، یکی از مجهز‌ترین کوپه‌های بازار کشور محسوب می‌شود. گرچه این خودرو به‌واسطه پیشرانه نه‌چندان قدرت‌مند خود در لیست پرشتاب‌ترین خودروهای اسپرت بازار جایی ندارد، اما می‌توان آن را مجموعه متعادلی از توانایی‌های حرکتی، استهلاک کم، راحتی، ظاهر اسپرت و امکانات متنوع دانست .

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، کیا موتورز- KIA - شرکت خودروسازی کره ای است، که زیرمجموعه بزرگی از هیوندای محسوب می شود.

کیا با تولید سالانه بیش از 2.5 میلیون خودرو، دومین خودروساز کره جنوبی محسوب می شود.این شرکت هم اکنون دارای ۸ کارخانه تولیدی در کشورهای آمریکا، چین، کره جنوبی، ویتنام و اسلواکی می باشد.هیوندای با در اختیار داشتن ۳۳٫۹۹٪ از سهام کیا موتورز، بزرگترین سهام دار آن به شمار می آید.

نخستین خودروی کیا در ایران پراید است که در دهه 70 شمسی به بازار کشورمان وارد شد از آن سال تاکنون، با اشکال اسامی مختلف، به میهمان دایمی خطوط تولید سایپا تبدیل شده است.

سایپا همچنین از سال 1393، به مونتاژ کیا سراتو نسل دوم در ایران نیز می پردازد، در کنار مونتاژ خودروهای کیا از سال 2007 توسط اطلس خودرو به ایران وارد می شوند و از همان ابتدای واردات، همواره جزو خودروهای محبوب بازار کشور هستند.

در ادامه این مطلب، قصد داریم به معرفی مشخصات کیا سراتو کوپه بپردازیم. اگر شما هم جزو کسانی هستید که می خواهید بیش ازپیش با امکانات و آپشن های این کوپه محبوب کمپانی کیاموتورز آشنا شوید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

تصویر
طراحی ظاهری کیا سراتو کوپه

1. سیستم های ایمنی و ترمز کیا سراتو کوپه

در بررسی مشخصات کیا سراتو کوپه ، اولین بخشی که مورد توجه قرار می گیرد، بحث ایمنی است. در بحث ایمنی، این کوپه کره ای در سال 2013 موفق شد با کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه ANCAP استرالیا نمره قبولی را دریافت کند. به همین دلیل، در بازار کشور ما می توان کیا سراتو را یک خودروی ایمن در میان خودروهای هم رده دانست.

این خودرو در چرخ های جلو و عقب به ترمز دیسکی خنک شونده مجهز است و ترمزها نیز از سیستم ABS وEBD بهره می برند تا در شرایط بارانی یا جاده های لغزنده مانع از انحراف خودرو شوند. هم چنین سیستم های کنترل پایداری (ESP) و کنترل کشش (TCS) نیز روی این کوپه تعبیه شده است.

2. پکیج کامل ایربگ کیا سراتو کوپه

کیا در مجموع، شش ایربگ در این خودرو به کار برده است. این ایربگ ها شامل راننده، سرنشین جلو، پرده ای و جانبی می شوند. به این ترتیب، در تصادفات جاده ای امنیت سرنشینان این خودرو به خصوص سرنشین جلو و راننده، تا حد زیادی تأمین شده است و از آن ها در مقابل ضربه های جانبی نیز محافظت می شود.

3. صندلی های سراتو کوپه

صندلی های سراتو کوپه در هر دو ردیف جلو و عقب به روکش چرم مجهز است. این روکش چرم بسته به انتخاب خریدار عموما مشکی یا خاکستری است. هر دو صندلی جلو به سیستم گرم کن مجهز هستند. این سیستم در روزهای سرد زمستان می تواند به سرعت سرنشین را گرم کند و استفاده از آن در هوای سرد بسیار لذت بخش است.

صندلی راننده علاوه بر سیستم گرم کن، به سیستم سرد کن مجزا نیز مجهز است. سردکن صندلی با کمک گرفتن از فن و تهویه کننده های هوا که درون صندلی قرار گرفته اند، صندلی راننده را خنک می کند. غیر از امکانات رفاهی مذکور، راننده می تواند صندلی اسپرت خود را به صورت برقی تنظیم کند و این صندلی به حافظه جانبی نیز مجهز است. مزیت بهره مندی از این حافظه، آن است که راننده می تواند تنظیمات موردنظر برای صندلی خود را در حالت های مختلف ذخیره و در مواقع لزوم از آن استفاده کند. صندلی های عقب نیز قابلیت تاشوندگی دارند و می توان با تاکردن آن ها فضای بیشتری را در اختیار داشت.

تصویر
طراحی ظاهری کیا سراتو کوپه

4. سیستم های کمک راننده

مورد بعدی در بررسی مشخصات کیا سراتو کوپه ، مربوط به سیستم های کمک راننده است. یکی از سیستم های کمک راننده ای که در سراتو کوپه مورد استفاده قرار گرفته است، سیستم کروزکنترل است که از مهم ترین مشخصات فنی کیا سراتو کوپه است. حین رانندگی با سراتو کوپه YD نیوفیس، پس از این که به سرعت موردنظر خود رسیدید، می توانید با فعال کردن کروزکنترل سرعت خود راُ روی همان عدد ثابت نگه دارید.

این کار بدون دخالت پدال گاز و ترمز صورت می پذیرد و هدف از آن، حفظ دقیق سرعت خودرو و افزایش لذت رانندگی است. دکمه های کروزکنترل سراتو کوپه در سمت راست فرمان قرار دارند و پس از فعال کردن این سیستم می توانید از طریق دکمه های RES + و SET-، سرعت خود را تنظیم کنید. گفتنی است که با فشردن پدال ترمز، سیستم فعال کروزکنترل غیرفعال می شود.

سیستم کمک راننده دیگری که از جمله مشخصات فنی کیا سراتو کوپه از مدل 2016 است، کنترل ایستایی در سربالایی یا همان HAC است. پس از توقف در سربالایی، زمانی که راننده بخواهد مجددا به مسیر خود ادامه دهد، این سیستم از حرکت رو به عقب آن جلوگیری می کند.

روش کار سیستم کنترل ایستایی در سربالایی بدین صورت است که سنسورهای قرارگرفته در چرخ های خودرو، هنگام توقف در سربالایی فعال می شوند و اگر خودرو به سمت عقب حرکت کند، نیروی ترمز را اعمال می کنند و مانع حرکت آن می شوند.

5. فرمان برقی با قابلیت گرم کن

آپشن دیگر این خودرو که قصد معرفی آن را داریم، فرمان برقی با قابلیت تنظیم موقعیت در ۴ حالت مختلف است. این فرمان حساس به سرعت، نسبت به فرمان های هیدرولیک وزن کمتری را به خودرو تحمیل می کند و در مقایسه با فرمان هیدرولیک، از قطعات متحرک کمتری نیز برخوردار است.

همین موضوع، مصرف سوخت کمتری را به همراه دارد و در عمل، حین رانندگی های طولانی مدت راحتی بیشتری را برای راننده فراهم می کند. مالکان سراتو در نسخه فول می توانند آپشن گرم کن فرمان را نیز در اختیار داشته باشند. به کمک این آپشن، به خصوص در روزهای سرد زمستان، رانندگی راحت تری را تجربه خواهید کرد.

6. سنسور پارک و دوربین عقب

نمایش تصویر نمای عقب روی نمایشگر 4.2 اینچی این خودرو به همراه هشدارهای سنسوری که روی سپر عقب سراتو کوپه قرار گرفته است، به راننده کمک می کنند تا به راحتی و بدون هیچ دغدغه ای در مکان های مختلف پارک کند. البته سراتو کوپه YD فیس لیفت از سنسور جلو نیز بهره می برد که مزیت بزرگی برای آن محسوب می شود. این سنسورها در راستای پوشش دادن نقاط کور خودرو و کمک به راننده برای جلوگیری از تصادف تعبیه شده اند.

از دیگر آپشن های سراتو کوپه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مانیتور ۴.۲ اینچی لمسی، ۶ اسپیکر HIFI، اتولایت، دی لایت، نمایش گر ۴.۳ اینچی صفحه کیلومتر، پشت سری فعال، کمربند پیش کشنده، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، دریچه تهویه عقب، آینه جانبی تاشو برقی، شیشه دودی، شیشه بالابر آنتی ترپ.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (499 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (17 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان