امکانات و مشخصات خودروی سمند lx

  یکشنبه، 26 مرداد 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
امکانات و مشخصات خودروی سمند lx
 قابل‌ذکر است که خودروی سمند lx در نظرسنجی انجمن خودرویی کشور، در میان 9 خودروی مختلف داخلی، توانست با کسب ۴۰ درصد آرا، به عنوان بهترین خودرو در زمینه هندلینگ عالی انتخاب شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،ایران خودرو در سال 1380 محصول جدیدی را بر مبنای پلت فرم 405 به بازار معرفی کرد و نامش را سمند گذاشت. اولین سری سمند با کد X7 و EL (مدل ساده با داشبورد مشکی رنگ) در سال 1381 به شکل عمده تحویل خریداران شد. وجود عیب های مونتاژی متعدد و برخی چالش های فنی باعث شد تا ایران خودرو در سال 1383 سری دوم سمند را با کد SE (نمونه معمولی) و کد LX (با چراغ عقب های متفاوت و برخی تجهیزات بیشتر) روانه بازار کند. سال 1388 نیز سری جدید از مدل LX مجهز به پیشرانه دوگانه سوز EF7 تحویل مشتریان شد و در سال 1390 شاهد عرضه نسخه بنزین سوز EF7 به بازار بودیم.

ویژگی های طراحی ظاهری خودرو سمند lx

خودروی سمند و به خصوص مدل lx به عنوان یک خودروی جادار مناسب مسافرت شناخته شده است. بزرگی کابین داخلی سمند lx و فضای زیاد صندوق عقب خودرو، این مدل ماشین را برای مسافرت خانواده های ایرانی بسیار مناسب کرده است. به همین دلیل این مدل خودرو ساخت داخلی، از سوی اکثر افراد مورد استقبال قرار گرفته است.

تصویر
طراحی ظاهری سمند lx

طراحی کابین سمند lx بسیار ساده انجام شده است. استفاده از چوب برای طراحی داشبورد خودرو، آن را زیباتر کرده است. دریچه های سیستم تهویه مطبوع بر روی نوار چوبی در قسمت میانی داشبورد تعبیه شده است. نکته بسیار جالب در مورد دریچه های تهویه هوای این خودرو وجود دریچه های جداگانه برای سرنشینان عقب خودرو است که در مدل های هم رده این خودرو چنین امکانی وجود ندارد. در کنسول مرکزی نیز در مقایسه با سایر مدل های سمند، شاهد تغییراتی چون تجهیز به سیستم عیب یاب سخنگو هستیم.

طراحی غربیلک فرمان، هم رنگ با داشبورد خودرو انجام شده است. در قسمت چپ خودرو، دکمه های بالابر شیشه ها و همچنین دکمه های تنظیمات آینه های جانبی خودرو تعبیه شده است. ترکیب رنگ نور صفحه کیلومتر و آمپرها در شب نیز یک طراحی قابل قبولی دارد. در مورد طراحی صندلی های خودرو نیز همانطور که گفتیم راحتی قابل قبولی را برای سرنشینان فراهم کرده است؛ و همچنین فضای پای سرنشینان عقب و راحتی آنان نیز مدنظر قرار گرفته است. صندلی راننده مجهز به تنظیم برقی پشتی و تنظیم اهرمی ارتفاع نیز است.

در طراحی خارجی و بدنه سمند lx شاهد طراحی به روز و متفاوت تری نسبت به مدل های دیگر هستیم. تغییرات در جلو پنجره، چراغ های جلو، سپر و چراغ های عقب، رینگ های ۵ پره و ستون درب ها باعث بهبود طراحی و نمای متفاوت این مدل خودرو شده است. این خودرو هم چنین امکان اسپرت شدن توسط مصرف کنندگان را به خوبی دارا است و با سلیقه های مختلف می توان مدل های زیبایی از سلیقه شخصی را در این خودرو به نمایش گذاشت .

ویژگی های فنی خودرو سمند lx

حجم موتور سمند lx 7.1 لیتر و تنفس طبیعی با ۱۰۰ سی سی است. پیشرانه مدل سمند lx موتور ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ با حجم موتور ۱۷۶۱ سی سی است. آرایش قرارگیری سیلندرها در خودرو به صورت خطی مستقیم است. این پیشرانه lx مجهز به حداکثر توان خروجی ۱۱۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور خروجی ۱۵۵ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۵۱۰ دقیقه است.

وزن این مدل خودرو 1۲۴۰ کیلوگرم است که می تواند سرعت صفر تا ۱۰۰ را در ۱۲.5 ثانیه طی کند. حداکثر سرعت خودرو ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. ظرفیت باک سمند lx ۷۰ لیتر است. مصرف سوخت این خود در داخل شهر حدود ۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و همچنین در خارج از شهر و جاده به میزان ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. به همین ترتیب سیکل ترکیبی مصرف سوخت را می توان 7.8 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بیان کرد.

همچنین توجه به محیط زیست و حفظ آن در صنعت خودروسازی نیز مورد توجه قرار می گیرد. به همین منظور خودرو سمند lx مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۴ است. این قابلیت برای افرادی که توجه خاصی به محیط زیست و پاکی شهر دارند، بسیار اهمیت دارد.

تصویر
طراحی داخلی سمند lx

تجهیزات و امکانات رفاهی خودروی سمند lx

سمند در نقش خودروی وطنی و به خصوص اولین خودروی ملی امتیاز بالا و قابل قبولی را کسب کرده است؛ اما بعد از سپری شدن حدود ۱۸ سال از زمان مونتاژ این خودرو دیگر مثل روزهای اول نمی توان ذهنیت قبلی را حفظ کرد.

از جمله آپشن ها و امکانات رفاهی خودروی سمند lx می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم تهویه تنظیم دستی
  • وجود دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
  • چراغ مه شکن جلو و عقب
  • قابلیت تنظیم زاویه نور چراغ های جلو
  • مجهز به سیستم صوتی CD، دارای بلندگوی جلو و عقب(4 بلندگو)، آنتن اکتیو
  • چراغ نقشه خوان، چراغ خطر سوم
  • مجهز به شیشه های بالابر برقی درب های جلو و عقب
  • تنظیم برقی آینه های جانبی
  • تنظیم برقی صندلی های جلو
  • امکان دسترسی به صندوق از داخل اتاق
  • سنسور دنده عقب همراه با سیستم گویا
  • قطعات دکوراتیو طرح چوب در طراحی کابین داخلی

ایمنی خودرو سمند LX

قابل ذکر است که در تمام خودروهای ساخت داخل، بحث ایمنی خودرو از جمله مواردی است که آنچنان که لازم و ضروری است، مورد توجه خودروسازان قرار نمی گیرد. به همین دلیل متاسفانه هیچ الزام و ضرورتی در انجام تست های تصادف معتبر برای خودروهای ایرانی وجود ندارد.

اما با این تفاسیر مدل سمند lx به دلیل تفاوتی که در تجهیزات ایمنی، ساخت بدنه و استحکام بالای آن داشته، توانسته است که جزء ایمن ترین سدان های معروف قرار گیرد. درواقع ارتقای قطر ورق و بدنه سمند و به خصوص افزایش تعداد ستون ها در درب خودرو باعث افزایش ایمنی این خودرو داخلی شده است. بنابراین با توجه به استانداردهای ایمنی خودروهای ایرانی، سمند lx در مقایسه با سایر مدل های داخلی، از ایمنی قابل قبولی برخوردار است.

اگر بخواهیم صرفا به تجهیزات ایمنی خودرو سمند lx اشاره کنیم، باید موارد زیر را بیان کنید:

  • ترمز ضدقفل ABS
  • ترمز جلو دیسکی
  • سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
  • ترمز عقب کاسه ای
  • فرمان هیدرولیک
  • دارا بودن سیستم سیستم ایموبیلایزر(سیستم ضد سرقت)
  • ستون فرمان تلسکوپی( جمع شونده در زمان تصادف ها)
  • دارای 2 کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو
  • دارا بودن سیستم هشدار هوشمند مرکزی ورود غیرمجاز
  • سیستم هشداردهنده موانع عقب
  • سیستم قطع سوخت اتومات
  • دارا بودن سیستم کنترل بخار بنزین
  • دارا بودن قفل مرکزی با ریموت کنترل
  • کلاس 29339(سیستم گویا)
  • کلاس 29340(سیستم مالتی پلکس)

تجربه رانندگی با خودروی سمند lx

اگر حتی یک بار هم پشت فرمان سمند lx نشسته باشید، متوجه سواری نرم و راحت این خودرو شده اید. وجود سیستم تعلیق سمند lx باعث جذب ناهمواری های جاده و خیابان شده و هندلینگ راحتی را برای شما فراهم خواهد کرد. چسبندگی لاستیک ها به سطح جاده، تعادل مناسبی را در سرعت های بالا ایجاد می کند؛به طوری که شما حتی در سرعت ۱۸۰ کیلومتر نیز لرزش و عدم تعادل خودرو را تجربه نخواهید کرد.

قابل ذکر است که خودروی سمند lx در نظرسنجی انجمن خودرویی کشور، در میان 9 خودروی مختلف داخلی، توانست با کسب ۴۰ درصد آرا، به عنوان بهترین خودرو در زمینه هندلینگ عالی انتخاب شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (556 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (177 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (145 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (45 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان