انتخاب بهترین کاغذ دیواری اتاق کودک و اتاق نوزاد

  شنبه، 07 فروردین 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
انتخاب بهترین کاغذ دیواری اتاق کودک و اتاق نوزاد
در این بخش از ساعد نیوز نحوه انتخاب بهترین کاغذ دیواری ها برای دیوار اتاق نوزادان و کودکان ارائه خواهیم کرد. در انتخاب بهترین نوع کاغذ دیواری با ما همراه باشید.

امروزه در تزیین منازل, از انواع مدل کاغذ دیواری استفاده می شود. در انتخاب این مدل ها باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت. کاربرد فضای مورد نظر از جمله مهمترین فاکتورهای انتخاب کاغذ دیواری می باشد. مدل های کاغذ دیواری برای اتاق پذیرایی یا نشیمن با مدل کاغذ دیواری اتاق خواب تفاوت دارد. کاغذ دیواری اتاق پذیرایی با توجه به فضای آن و نحوه دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی انتخاب می شود. این در حالی است که در انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب علاوه بر توجه به دکوراسیون داخلی اتاق خواب, باید به روحیات افرادی که از آن استفاده می کنند نیز توجه شود. به عنوان مثال برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک باید به روحیات کودکانه توجه بسیاری شود.

کاغذ دیواری مناسب اتاق کودک

انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک از اهمیت ویژه ای برای والدین برخوردار است و همه والدین به علت علاقه ای که به فرزندانشان دارند تلاش می کنند بهترین و زیباترین نوع این محصول را برای اتاق کودک خود فراهم کنند. با این حال با وجود طرح های متنوع و جذابی که در دسته کاغذهای دیواری اتاق کودکان قرار میگیرد، راهنمای مناسبی برای اینکه برای چه سنینی چه طرحی مناسب است وجود ندارد. کودکان از ابتدای تولد تا دوران بلوغ 4 مرحله را می گذرانند که در این دوران ها رفتار و علایق وی تغییرات بسیاری میکند و همین امر باعث میشود نیاز باشد در سنین مختلف موارد خاصی از کاغذ دیواری را مورد توجه قرار دهید. البته نیازی نیست که در هر دوره کل کاغذهای دیواری را تغییر دهید. میتوانید یکی از دیوارها را به عنوان دیوار تاکیدی اتاق خواب کودک انتخاب کنید. دقت کنید با توجه به اینکه بر خلاف بزرگسالان که برای هر فعالیتی اتاق خاص خود را دارند مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب، اتاق کار و غیره، کودکان اکثر فعالیت های خود مانند استراحت، بازی، درس خواندن و دیدار با دوستانشان را در اتاق خواب انجام میدهند. در نتیجه کارکرد اتاق خواب باید بتواند تمام موارد را در بگیرد و کاغذهای دیواری نیز در این بین میتواند نقش مناسبی بازی کند.

کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب نوزادان زیر 1 سال

در برخی موارد والدین پیش از تولد کودک تصمیم به تهیه کاغذ دیواری برای اتاق کودک میگیرند و اغلب انتخاب ها به رنگ های پاستلی و یا شخصیت های افسانه ای ختم میشود . بینایی کودکان در ابتدای تولد تنها محدود به 20-30 سانتی متر است و در ماه ابتدایی تنها قادر به تشخیص چهره والدین است. در حدود دو ماهگی به اشیا و همچنین رنگ های اصلی مانند زرد، قرمز و آبی جلب میشود. کاغذهای دیواری که حاوی چهره دوستانه حیوانات به همراه گل و درختان است ، کودکان را جذب میکند. همچنین میتوانید از اسمان مجازی با ستاره ها و ابرهایی در مقیاس بزرگتر نیز استفاده کنید و در هنگام خواب آرامش را برای او ایجاد کنید.

طرح مناسب اتاق کودک مناسب سنین 3-1 سال

در این سنین رشد و جهش کودکان سرعت بسیار زیادی دارد. کودکان که پیش از این فعالیت زیادی نداشتند حالا به همه جا سرک میکشند و هیچ چیزی از دست ان ها در امان نیست و به کاوش همه چیز می پردازند. در این سنین دید سه بعدی کودک نیز بهبود می یابد. در این سنین کاغذ دیواری هایی با نقش برجسته با یک پس زمینه زیبا میتواند انتخاب مناسبی باشد. استفاده از کاغذهای دیواری که شخصیت های مورد علاقه کودکان روی آن قرار دارند نیز باعث شادی انها میشود. به خصوص اگر از پوستر دیواری سه بعدی استفاده شود این لذت دوچندان میشود. قیمت پوستر دیواری سه بعدی نیز به صورتی است که تفاوت هزینه ی زیادی برای شما نخواهد داشت.

کاغذ دیواری مناسب برای سن 6-3 سال

در این دوره زمانی کودکان وارد مهدکودک و جمع همسالان خود میشوند و دوره زندگی انان وارد مرحله جدیدی میشود که موجب اجتماعی شدن و تعامل بیشتر آنان میشود. در این مرحله کودکان درباره کاغذ دیواری خود میتوانند نظر دهند و انتخاب کنند ، اما مهم است که والدین در کنار آن ها مسائلی همچون نوع چیدمان و متراژ اتاق را در نظر بگیرند. در این سن دختران و پسران با توجه به جنسیت ترجیحات متفاوتی دارند. پرنسس ها ، حیواناتی مانند سگ و گربه و موجودات فانتزی مانند اسب تک شاخ برای کاغذ دیواری اتاق خواب دخترانه علاقه مندند. این در حالی است که پسران بیشتر به سمت هواپیما ، اتومبیل، حیوانات وحشی و شخصیت های کارتونی مورد علاقه خود کشیده میشوند.

طرح مناسب اتاق کودک 10-6 سال

در این سن است که کودکان پا به مدرسه میگذراند و تجربیات جدیدی را به دست می آورند. در این سنین شخصیت کودکان به مرور شکل میگیرد و اعتماد به نفس پیدا میکنند.همین امر ممکن است به بحث های طولانی بین والدین و کودکان برای انتخاب کاغذ دیواری بی انجامد چرا که کودکان دوست دارند کاغذهای دیواری محبوبشان را انتخاب کنند. بهترین کار در این موارد سازش است و همچنین میتوانید یکی از دیوارها را به عنوان دیوار تاکید به طرح مورد علالقه کودکتان اختصاص دهید و دیگر دیوارها بر اساس زیبایی شناسی رنگ شوند یا از کاغذها ساده استفاده شود.کاغذهای دیواری مناسب این سنین به مرور واقع گرایانه تر میشوند و میتوان از اشکال هندسی و انتزاعی در آن ها استفاده کرد. همچنین کودکان در این سنین سعی میکنند شخصیت واقعی و علایق خود را در کاغذ دیواری و پوستر دیواری به نمایش بگذارند و به همین دلیل از قهرمان های خود و علایق خود استفاده میکنند.

چند نکته طلایی درخرید کاغذ دیواری برای اتاق کودک

به طور کلی برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک باید بیش از سایر قسمت های دیگر خانه به دقت و بررسی و تفکر پرداخت و شاید لازم باشد که با کارشناسان و روانشناسان کودک مشورت کرد. انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک باید به گونه ای باشد که برای کودک جذاب باشد و بتواند او را مجذوب کند به گونه ای که کودک بتواند با محیط خو بگیرد و در اتاقش راحت باشد.

طرح کاغذ دیواری اتاق نوزاد

تزیین اتاق نوزاد از دوست داشتنی ترین کارهاست. معمولا شروع تزیین و ایجاد دکوراسیون جدید از دیوار اتاق نوزاد دلبندتان شروع می شود. برای همه ما به همان مقدار که زیبایی و شکیل بودن اتاق نوزاد اهمیت دارد بحث بودجه در نظر گرفته شده برای این کار هم حائز اهمیت است. به همین خاطر کاغذ دیواری یکی از گزینه های پر طرفدار محسوب می شود که این روز ها با توجه به تنوع مدل های جدید کاغذ دیواری اتاق نوزاد این کار علاوه بر لذت بخش بودن ، ساده تر نیز شده است. با انتخاب درست طرح کاغذ دیواری اتاق نوزاد بنا به فراخور اتاق کودکتان، میتوانید حس شادمانه و جذابی را برای او فراهم آورید و همچنین به رشد استعداد و خلاقیت او کمک شایانی نمایید.دقت درانتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری چنین محیطی باعث می شود شما بتوانید به فضاهای کوچک انرژی و جذابیت بیشتری بدهید و لذت حضور در چنین اتاقی را برای خود و فرزندتان دو چندان نمایید.

کاغذ دیواری اتاق کودک

استفاده از پوستر های جذاب در طراحی دکوراسیون مبلمان کودک مناسب و استفاده از شخصیت های کاراکتری مورد علاقه کودکان در طراحی دکوراسیون اتاق کودک بسیار مهم جلوه می نمایند .حتما به جنسیت کودک وعلایق او برای طراحی دکوراسیون اتاقش توجه داشته باشید و سعی کنید برای خرید حتما خود او را هم دخیل کنید و از او بخواهید خودش در خرید کالاهای اتاقش همکاری و اعلام نظر کند .

خرید کاغذ دیواری اتاق نوزاد

یکی از ایده ها انتخاب ۲ طرح کاغذ دیواری متفاوت در روی ۲ دیوار است. این کار باعث ایجاد فضای مفرح و جذابی می شود که در حقیقت بُعد تازه ای به دکوراسیون اتاق نوزاد می دهد. البته به این موضوع دقت کنید که این ۲ طرح متفاوت از نظر هارمونی رنگ و اندازه طرح ها با هم هماهنگ باشند تا آرامش محیط را سلب نکنند. ایده دیگر استفاده از طرح های راه راه (عمودی یا افقی) می باشدبه کار بردن این نوع طرح ها در فضاهای کوچک باعث ایجاد نظم و آرامش می شود و برای استفاده در سالهای نوجوانی هم مناسب خواهد بود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (468 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (102 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (19 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (8 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (6 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان