ساعدنیوز
ساعدنیوز

طراحی کاغذ دیواری سالن پذیرایی چگونه باید باشد؟

  سه شنبه، 03 فروردین 1400   زمان مطالعه 10 دقیقه
طراحی کاغذ دیواری سالن پذیرایی چگونه باید باشد؟
امروزه یکی از رایج ترین روش ها و متریال های تزئین در دکوراسیون داخلی استفاده از انواع طرح های کاغذدیواری است. پوشاندن بخش یا کل دیوارهای پذیرایی می تواند ایده مناسبی برای بسیاری از سلیقه ها باشد.

امروزه یکی از رایج ترین روش ها و متریال های تزئین در دکوراسیون داخلی استفاده از انواع طرح های کاغذدیواری است. پوشاندن بخش یا کل دیوارهای پذیرایی می تواند ایده مناسبی برای بسیاری از سلیقه ها باشد. کی از بهترین روش ها برای تزیین دکوراسیون داخلی پذیرایی پوشاندن دیوار ها با کمک کاغذ دیواری است. اگر تمایل دارید کاغذ دیواری تاثیر زیادی روی زیبایی و جذابیت دکوراسیون پذیرایی منزل شما داشته باشید بهتر است در انتخاب طرح های کاغذ دیواری حساسیت لازم را به خرج دهید تا بتوانید دکوراسیونی شیک و مدرن را در فضای پذیرایی ایجاد کنید.

کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی کلاسیک

اگر خانه شما دارای یک طراحی کلاسیک و اشرافی است بهترین انتخاب ممکن، خرید کاغذ دیواری لاکچری خواهد بود. کاغذ دیواری لاکچری دارای طرح مجلل و اصولا رنگ های شیک و سلطنتی از جمله طلایی و نقره ای هستند. اصولا در چنین منازلی دیوار های پذیرایی را با مجموعه ای از کاغذ دیواری لاکچری و پوستر دیواری های بسیار مجلل پوشش می دهند. کاغذ دیواری داماسک در صدر کاغذ دیواری های محبوب برای دکوراسیون های کلاسیک قرار دارد.

کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی مدرن

طراحی داخلی مدرن که در سالیان اخیر به شدت محبوبیت یافته است با کاغذ دیواری ساده و با رنگ های فانتزی و یا رنگ های مات مطابقت بسیاری دارد. در سالیان اخیر، فروش کاغذ دیواری ساده و با طرح های مدرن نیز افزایش چشم گیری یافته و تنوع طرح و رنگ آن ها بسیار بیشتر از گذشته شده است. قیمت کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی مدرن نیز نسبت به قیمت کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی کلاسیک ارزان تر و بسیار مقرون به صرفه تر است.

کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی باتوجه به میزان تابش نور طبیعی آفتاب

در زمان انتخاب و خرید کاغذ دیواری مناسب برای سالن پذیرایی باید به نورگیر بودن و یا عدم تابش نور طبیعی به آن دقت نمایید. در سالن های پذیرایی بسیار روشن می توانید از تمام طرح های تیره، ملایم و حتی روشن استفاده کنید. با این حال اگر میزان روشنایی موجود در کاغذ دیواری بسیار زیاد باشد ممکن است نمای خود را از دست بدهد. اما در سالن های پذیرایی محروم از نور کافی، به هیچ وجه مبادرت به خرید کاغذ دیواری تیره ننمایید.

کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی با توجه به متراژ آن

متراژ پذیرایی برای انتخاب کاغذ دیواری بسیاری مهم است. ارتفاع کف تا سقف نیز از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. کاغذ دیواری سه بعدی برای پذیرایی با متراژ محدود مناسب بوده و در عین حال جلوه ویژه ای در پذیرایی با متراژ بالا دارد. کاغذ دیواری های حاوی طراحی های افقی ارتفاع سقف را کوتاه تر و پذیرایی را عریض تر نشان می دهند. در عین حال کاغذ دیواری با طراحی و خطوط عمودی، ارتفاع سقف را بلندتر و اندکی از فضای پذیرایی را در مقابل دیدگان مخاطب کاهش می دهد.

کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی با توجه به وسایل موجود

در صورتی که وسایل موجود در فضای پذیرایی ساده و بدون نقش و نگار هستند سعی نمایید از کاغذ دیواری با طرح های فراوان و متراکم استفاده کنید. ایجاد همسانی در فضا و خرید کاغذ دیواری بسیار ساده می تواند یک فضای یک نواخت و خسته کننده را برای شما رقم بزند. اگر وسایل منزل و پذیرایی شما به شدت شلوغ و پر از نقش و نگارهای مختلف است از خرید کاغذ دیواری منقش به طرح های متراکم خودداری کنید. عدم دقت در چنین امری می توانید یک پذیرایی کاملا آشفته و نامرتب را برای شما به دنبال داشته باشد.

کاغذ دیواری همسان با وسایل پذیرایی

مقصود از دکوراسیون همسان، یک طراحی کاملا یکنواخت و بدون ترکیب طرح و رنگ است. متاسفانه بسیاری از افراد بدون دریافت مشاوره در این زمینه مبادرت به خرید کاغذ دیواری سالن پذیرایی نموده و اساس و پایه خرید کاغذ دیواری مورد نظر را یکسان بودن آن با رنگ دیگر وسایل موجود می دانند. در اصطلاح وسایل و کاغذ دیواری پذیرایی را با یکدیگر ست می کنند. این قاعده مدت هاست که در طراحی داخلی منسوخ شده و از محبوبیت قابل توجهی برخوردار نیست.

کاغذ دیواری مناسب با وسایل پذیرایی

اکنون که کاغذ دیواری همسان برای طراحی داخلی پذیرایی مناسب نیست، این سوال پیش میاید که بهترین کاغذ دیواری مناسب با وسایل پذیرایی چیست؟ هنر دکوراسیون داخلی در دو دهه اخیر با ایجاد یک فضای ترکیبی و استفاده از وسایل مکمل از حیث طرح و رنگ، به یک نقطه عطف بسیار موفق در سوابق خود دست یافته است. مقصود از رنگ مکمل در طراحی داخلی، استفاده از رنگ هاییست که در صورت قرار گرفتن در کنار یکدیگر می توانند یک فضای گرم، پر از انرژی، غیر تکراری و در عین حال مناسب را خلق نمایند.

انتخاب رنگ انواع مدل کاغذ دیواری پذیرایی

یکی از مهم ترین مراحل انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی که میتواند کار انتخاب کاغذ دیواری را برای شما آسانتر کند انتخاب رنگ کاغذ دیواری است. اما چگونه باید رنگ کاغذ دیواری پذیرایی را انتخاب کنیم ؟ با توجه به آپارتمانی شدن خانه ها و کوچکتر شدن فضای خانه ها اکثر افراد به دنبال کاغذ دیواری هستید که فضا بزرگتر نشان دهد. پیشنهاد ما به شما این است که به دنبال رنگ های سرد مانند ابی ، بنفش ، سبز و ... باشید. این رنگ های سرد نه تنها باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضا میشوند بلکه فضای آرامشبخشی ایجاد میکنند. البته در هنگام انتخاب رنگ دکوراسیون خانه و هماهنگی با دیگر بخش های دکوراسیون را از نظر دور نکنید.

کاغذ دیواری پذیرایی باید چه طرحی داشته باشد ؟

الگوهای متفاوتی برای کاغذ دیواری پذیرایی وجود دارد. اگر دوست دارید فضا کوچکتر و صمیمی تر باشد به دنبال طرح هایی با الگوهای بزرگ و با فاصله از هم بروید مانند کاغذ دیواری داماسک . اگر به دنبال بزرگتر به نظر رسیدن فضا هستید از نقوش ریز با فاصله در یک پس زمینه روشن استفاده کنید.اگر میخواهید سقف منزل یا محل بلندتر به نظر برسد انتخاب الگوهایی با طرح های عمودی انتخابی مناسب است و اگر در پی وسیع تر شدن دیوارها هستید به سراغ طرح های افقی بروید. طرح های افقی و عمودی از جمله طرح های کلاسیک به شمار می آیند ، اما اگر از دوستداران دکوراسیون مدرن هستید نگران نباشید، طراحی های جدید این مدل ها با خطوط افقی و عمودی نامنظم تر میتوانند پاسخگوی سلیقه شما باشند.

انواع کاغذ دیواری بر اساس طرح

کاغذ دیواری مدرن:

معمولا در طراحی این مدل ها سعی برآن است که طرحی نوین و خلوت همراه با زیبایی خیره کننده ارائه شود. از جمله کشور هایی که در تولید کاغذ های دیواری مدرن پیشتاز هستند می توان به امریکا ، کره شمالی و ایتالیا اشاره کرد.

کاغذ دیواری کلاسیک:

در کاغذ دیواری کلاسیک از خطوط و نقش های منحنی استفاده شده است. تقارن به کار رفته در این سبک آرامش را برای تمامی گروه های سنی به ارمغان می آورد. نکته قابل توجه در این نوع کاغذ دیواری نظم و چیدمان قانونمند این طراحی است.در کاغذ دیواری کلاسیک معمولا از رنگ های خنثی مانند خاکستری،بژ،کرم و طلایی و ... استفاده می شود.

کاغذ دیواری برجسته:

یکی از جدید ترین مدل ها که بسیار شکیل و زیباست کاغذ دیواری برجسته است. این نوع از کاغذهای دیواری به دلیل تنوع بسیار در طراحی یکی از پرفروش ترین های بازار می باشد. یکی از ویژگی های بارز این نوع کاغذ دیواری قابل شستشو بودن آن می باشد. با لمس طرح و نقش و خطوط رگه ها طراوت و شادی را احساس کنید.

کاغذ دیواری ساده:

یکی از پرکاربرد ترین انواع کاغذ دیواری ،کاغذ دیواری ساده است. این مدل یکی از پرفروش ترین مدل های دیوار پوش است. زیرا امروزه ترکیب این نوع با کاغذ دیواری گل دار طراحی زیبا و مدرنی را ایجاد می کند. یکی از مزایای ارزنده این نوع از محصولات قیمت مناسب آن است.در آلبوم های طراحان دکوراسیون یا فروشندگان اگر دقت کرده باشید، در کنار هر کاغذ دیواری طرح داری یک کاغذ دیواری ساده هم رنک آن استفاده شده است.

کاغذ دیواری گلدار:

در طراحی این مدل کاغذ دیواری از طرح های گل با رنگ ها و مدل های متفاوت استفاده شده است.این مدل با طراحی های متنوع و جدید خود توجه بسیاری از مشتریان را جلب کرده است. در برخی طرح ها از گل های ریز و گل برگ استفاده شده است که برای دیوار های کوتاه بسیار زیبا خواهد بود در برخی دیگر از گل های درشت با رنگ های متفاوت استفاده شده است که در دکوراسیون داخلی خانه های بزرگ به کار می رود.

کاغذ دیواری سالن پذیرایی:

یکی از مهم ترین فاکتور های چیدمان و طراحی داخلی از نظر متخصصان این حوزه کاغذ دیواری است .به همین دلیل است که در هنگام خرید و انتخاب کاغذ دیواری بایستی عوامل متعددی را در نظر گرفت . از آنجایی که سالن های پذیرایی اولین جایی هستند که پس از ورود به منزل دیده می شوند و مهمان ها معمولا در آنجا پذیرایی می شوند ، زیبایی و جذابیت آن بسیار مهم است . کاغذ دیواری پذیرایی می تواند بیانگر سلیقه و شخصیت شما باشد

نکات مهم خرید کاغذ دیواری پذیرایی:

• اگر اتاق پذیرایی شما کوچک است از رنگ های روشن و طرح های ریز استفاده کنید.
• اگر اتاق پذیرایی شما بزرگ است ترکیبی از رنگ های روشن و تیره جلوه خانه را دو چندان خواهد کرد.
• سعی کنید رنگ کاغذ دیواری پذیرایی را متناسب با دکور داخلی انتخاب کنید.
• برای پشت تلوزیون از کاغذ دیواریهای طرح دار با مدل های شیک استفاده کنید.

انتخاب بهترین طرح و رنگ کاغذ دیواری

یکی از نکات مهمی که در انتخاب رنگ کاغذ دیواری باید توجه داشته باشید این است که طرح و رنگ کاغذ دیواری با سایر وسایل خانه هارمونی داشته باشد.
در زیر به برخی از نکات اصلی انتخاب رنگ کاغذ دیواری اشاره میکنیم:
• کاغذ دیواری طلایی و نقره ای بیشتر در دکوراسیون کلاسیک مورد استفاده قرار میگیرند.
• کاغ دیواری های رنگ تیره فضا را کوچک تر نشان میدهند و در عین حال حس آرامش را القا میکنند.
• کاغذ دیواری با طرح گل یا هر طرح تکرار شونده دیگر باعث بزرگتر دیده شدن فضا میشوند و همچنین میتوانند ناهواری سطح دیوار را بپوشانند.
• کاغذ دیواری با طرح های درشت معمولا برای فضاهای بزرگ مناسب هستند و باعث ایجاد فضای صمیمی و دنج می شوند.
• انتخاب رنگ های روشن در کاغذ دیواری نیز به بزرگ تر نشان دادن فضا کمک میکنند.
• کاغذ دیواری با ره های عمودی برای بلند تر نشان دادن سقف مناسب است و در راه های افقی باعث می شوند سقف کوتاه تر به نظر بیاید.

طرح کاغذ دیواری

برای کاغذ دیواری پذیرایی کوچک، بهتر است از طرح های ریز استفاده کنید. اگر پذیرایی شما بزرگ است نقش های بزرگتر مناسب تر می باشند. کاغذدیواری با طرح راه راه عمودی سقف اتاق را بلندتر نشان می دهد. طرح افقی کاغذدیواری نیز سقف را کوتاه تر نشان داده دیوار را پهن تر به نظر می رسانند. یک نکته مهم برای انتخاب طرح و رنگ کاغذدیواری توجه به طرح و رنگ کفپوش است. اگر کفپوش طرح شلوغی دارد کاغذدیواری را از بین طرح های ساده انتخاب کنید.

استفاده از ترکیب طرح های کاغذدیواری

یک ایده جدید برای چسباندن کاغذدیواری استفاده از طرح های مختلف است. معمولا در مغازه ها به جای یک طرح، ترکیبی از دو یا سه طرح مرتبط از لحاظ رنگ به شما نشان می دهند. طرح های گل دار و شلوغ یا هندسی را برای دیوار پشت تلویزیون یا دیوار شومینه انتخاب میکنند. نقش های ساده تر را برای دیوارهای بزرگتر برمیگزینند. در موارد خاص از یک طرح سوم هم برای یک دیوار کوچک مثلا دیوار بین پنجره استفاده می کنند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (64 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (48 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (36 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (34 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (31 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (24 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (20 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (20 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (19 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (18 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (17 نظر) درخواست جالب یک دختر کنکوری از رهبر معظم انقلاب برای شرکت در آزمون/ استرس نداشته باشید+ویدیو (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
رونمایی از گواهینامه یک مرد تهرانی که برای نخستین بار 95 سال پیش تصدیق گرفت!+عکس اولین ویدیو از دختر گمشده گلستانی بعد از نجات معجزه آسا/ تصاویر معاینه پزشکی یسنا در بیمارستان+ویدیو لحظه احساسی بوسه آیت الله هاشمی رفسنجانی بر پیشانی رهبر انقلاب در بیمارستان+عکس بازی یکتا ناصر مقابل منوچهر هادی در فیلم مشترکشان قبل از طلاق +عکس/عجیب ترین تقابل عشق و نفرت... نگاهی به خونه زندگی لوکس و ایرانی پسند علیرضا نیکبخت واحدی با رونمایی از بریز و بپاش های همسرش برای تولدش+ویدیو/ چه مبلایی، چه دکوراسیونی😍 فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 خلاقیت فوق خنده دار اوستا معمار در تقسیم باد کولر گازی بین پذیرایی و اتاق حماسه آفرید + ویدیو/ مغز نیست که یه تیکه جواهره فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 کادوهای جالب و بامزه یک معلمِ مناطق محروم برای روز معلم که پربازدید شد+عکس/ عشق و صفا توی این هدیه ها خلاصه میشه😍 روایت جالب و شنیده نشده از رابطه رهبر انقلاب و پدرشان: آنقدر برای پدرم کتاب میخواندم که سرم گیج می‌رفت+ویدیو دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم برادر قدبلند و چهارشانه الناز حبیبی، شیوای سریال دوپینگ/ ماشاءالله چقدرم خوشتیپ+عکس خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای نگه داشتن جای پارک حماسه آفرید/ اوج ابتکار با کمترین امکانات+ عکس نگاهی به حجله عزای مرتضی پاشایی خواننده ناکام و محبوب ایرانی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی نکته جالب عکس جدید جواد عزتی و الناز حبیبی روش منحصربفرد رهبر معظم انقلاب برای مدیریت زمان در سخنرانی های خودشان در نماز جمعه + عکس تصویری معنادار و احساسی که مهران مدیری با انتشار آن خبر فوت مادرش را داد + عکس/ روحشون شاد عکسی از خانه ابدی ارشا اقدسی و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... تقابل آزاده نامداری و فرزاد حسنی در یک مراسم که توجه همه رو به خودش جلب کرد+عکس/ فقط نگاه های فرزاد حسنی (تصاویر) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق ماجرای عاشقانه پسر میوه فروش صداتو و بغض شدید کیایی و امیرمهدی ژوله/ صدای بهشتی پسر حنجره طلای ایرانی با آهنگ تنهاترین عاشق+ویدیو خلاقیت خنده دار اوستای صافکار در تعمیر ماشین مشتری حماسه ساز شد+عکس/استاد ببخشید دفتر صد برگ برای نوشتن جزوه کافیه😂 رونمایی از 4 قلوهای تو راهی مژده لواسانی و اسم های زیباشون/ خدا از الان حفظشون کنه+ویدئو ماجرای آرزوی رهبر معظم در داشتن کفش بند دار که هرگز برآورده نشد؛ چقدر غصه خوردم، ولی چاره دیگری نداشتیم! تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک گارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری آرزوی محال پدر غزل بدیعی و رضا داوودنژاد برای بچه دار شدنشان/ 10 تا بچه هم کمه!+فیلم رونمایی از تیپ باکلاس و شیک دامادی فرهاد شهریزی، سنجر سریال گیلدخت / مبارکا باشه+عکس مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از آوازخوانی ترانه سریال پس از باران توسط پسر شمالی/ ماشالا چه صدایی!+فیلم خادمی ثریا قاسمی، خانم گل گیلدخت با چادر نماز سفید در صحن حرم امام رضا(ع)+عکس (ویدئو) دوربین مخفی این پسر خوش ذوق با سرکار گذشتن مردم/فقط واکنش مردم دیدنیه!!😂 آخرین عکس تهیه کننده ایرانی و همسر جوانش سارا صوفیانی قبل از ترک ایران/ زوجی که 28 سال اختلاف سنی دارند!+عکس لهجه اصفهانی بانمک و مسلط احمدرضا عابدزاده که به لطف داشتن همسر اهل اصفهان یاد گرفته +ویدیو/ فقط عرض ارادت آخرش! گریم معرکه آزیتا حاجیان و اکبر عبدی در نقش های ماندگار عجوزه پیر و پسرش/ اصلا قابل شناسایی نیست+عکس خلاقیت خنده دار اوستا بنا برای حل مشکل درختان شهرداری حماسه ساز شد/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس😆 عرض ارادت احساسی روسای جمهور دوره‌های مختلف به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ روحانی، احمدی نژاد و... استفتاء از رهبری درباره چند همسری و نظر قابل تامل ایشان/خدا یکی محبت یکی یار یکی +فیلم
تیتر امروز   
رونمایی از گواهینامه یک مرد تهرانی که برای نخستین بار 95 سال پیش تصدیق گرفت!+عکس فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم ماجرای آرزوی رهبر معظم در داشتن کفش بند دار که هرگز برآورده نشد؛ چقدر غصه خوردم، ولی چاره دیگری نداشتیم! تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک گارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ (ویدئو) جانشین مریم میرزاخانی، نابغۀ ریاضی ایرانی چه کسی است؟ داستان کوتاه انگلیسی «جک و لوبیای سحرآمیز»/ با ترجمهٔ فارسی
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...