دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

استفاده از درمان های خانگی برای رفع قرمزی بعد از اصلاح 

یکشنبه، 30 شهریور 1399
درمان سوزش و خارش پوست صورت و بدن بعد از اصلاح، مخصوصا اگر پوست حساسی داشته باشید، را نمی توان نادیده گرفت. با توجه به رایج بودن ژیلت برای اصلاح موی بدن و صورت، آشنایی با روش های درمان سوزش و خارش پوست صورت و بدن بعد از اصلاح، درمان جوش بدن بعد از ژیلت و رفع التهاب پوست صورت بعد از اصلاح می تواند پوست شما را سریع تر به حالت عادی خود بازگرداند.

درمان سوزش و خارش پوست صورت و بدن بعد از اصلاح، مخصوصا اگر پوست حساسی داشته باشید، را نمی توان نادیده گرفت. با توجه به رایج بودن ژیلت برای اصلاح موی بدن و صورت، آشنایی با روش های درمان سوزش و خارش پوست صورت و بدن بعد از اصلاح، درمان جوش بدن بعد از ژیلت و رفع التهاب پوست صورت بعد از اصلاح می تواند پوست شما را سریع تر به حالت عادی خود بازگرداند.

استفاده از درمان های خانگی

1. کمپرس سردی از شیر، آب و یخ را ایجاد کنید:

بخش های مساوی از شیر سرد، آب و یخ را با هم ترکیب کنید. پارچه تمیزی را در این ترکیب فرو ببرید و برای چند دقیقه روی ناحیه مدنظر بگذارید. اینکار را سه بار تکرار کنید.التهاب پوست بعد از اپیلاسیون، شبیه آفتاب سوختگی است و کمپرس سرد می تواند تورم را کاهش دهد. همین امر ظاهر قرمز شده پوست را کمتر می نمایاند.پروتئین موجود در شیر به فرایند درمان کمک می کند و از پوست شما محافظت می نماید.

2. ماسک خیار سرد تهیه کنید:

همانطور که می دانید خیار خاصیت تسکین دهندگی درد دارد. این ماده خاصیت آنتی اکسیدانی هم دارد و باعث بهبود پوست ملتهب و قرمز می شود. خیار سرد را برش دهید و روی ناحیه مدنظر بگذارید. اسلایس های خیار را بر گردانید تا ناحیه خنکش بر روی پوست قرار گیرد. برای اینکه ماسک خیار دوام بیشتری داشته باشد از غذاساز برای ایجاد خمیر استفاده کنید و آن را روی پوست قرار دهید.اگر می خواهید خمیر ضخیم تر و غلیظ تری ایجاد نمایید کمی نشاسته ذرت یا ژل آلوئه ورا به آن اضافه کنید.

3. ماسک جوی دوسر تهیه نمایید:

جوی دو سر باعث تسکین التهاب می شود و پوست را مرطوب می سازد. چند قاشق چایخوری از این ماده را با کمی آب ترکیب کنید تا خمیر نرمی حاصل شود. آن را بر روی ناحیه ای که قرمز شده است بگذارید و اجازه دهید برای 10 دقیقه بماند و خشک شود. سپس آن را بشویید. از این روش درمانی 4 بار در هفته استفاده کنید.

4. از سرکه سیب استفاده کنید:

همانطور که می دانید سرکه سیب خاصیت درمانی برای سوختگی های خفیف دارد و همین امر باعث کاهش قرمزی پوست می شود. یک پیمانه سرکه سیب طبیعی را به بطری اسپری اضافه کنید و آن را بعد از دوش آب ولرم روی پوست بپاشید. اجازه دهید سرکه روی پوست خشک شود.شما می توانید پنبه را در سرکه سیب فرو ببرید و روی ناحیه مدنظر بگذارید.

5. ترکیب چای سبز و نعناع را امتحان کنید:

نعناع به طور طبیعی خاصیت خنک کنندگی دارد. چای سبز نیز به کاهش درد و بهبود پوست آسیب دیده کمک می کند. حدود 950 میلی لیتر آب جوش را در ظرف حاوی 5 کیسه چای سبز و سه پیمانه برگ نعناع تازه بریزید. آن را بپوشانید تا دم بکشد و بعد از یک ساعت خنک گردد. بعد از خنک شدن پنبه را در آن فرو ببرید و بر روی ناحیه مدنظر بگذارید.

6. جو دو سر:

جو غنی از ترکیبات فنلی شناخته شده برای خواص ضد التهابی آن ها است. طبق آنچه در یکی از مطالب بخش سلامت نمناک اشاره کردیم تحقیقات نشان داد ه اند که جو همچنین دارای خواص ضد خارش و ضد پرولیفراتیو است که می تواند به شما در مقابله با سوزش پوست کمک کند.کمی جو دو سر و ماست معمولی برای تهیه مخلوط خمیری مانند استفاده کنید و به ناحیه حساس پوست بزنید و چند دقیقه صبر کنید و سپس با آب گرم بشویید.

7. آلوئه ورا:

یکی از رایج ترین روش های خانگی برای درمان انواع مختلف بیماری های پوستی است که فواید متعددی دارد. آلوئه ورا یک مرطوب کننده عالی و یک عامل ضد باکتری است که باعث تسکین پوست آسیب دیده و حساس خواهد شد .ژل آلوئه ورا را از برگ استخراج کرده و به آرامی آن را روی پوست بمالید و بگذارید خشک شود و سپس با آب گرم بشویید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
مراحل اکسپت مقاله
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب