دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / قیمت دلار و نرخ ارز /

فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت ارزهای دیجیتال 

یکشنبه، 09 آذر 1399
درست همانطور که بازارهای مالی فراز و نشیب دارند، بیت کوین و ارزهای دیجیتال نیز فراز و نشیب‌هایی دارند. با توجه به جدید بودن بلاک چین و بیت کوین، این چرخه‌های افزایش یا کاهش بسیار قوی‌تر هستند. بنابراین خوب است که تا حد امکان از عواملی که در قیمت بیت کوین تأثیر می‌گذارد، آگاه باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن عکس العمل نشان دهید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، بیت کوین اولین و پرطرفدارترین ارز رمزنگاری شده است که فاکتورهای بسیاری روی قیمت آن تاثیر می گذارد. وقتی صحبت از قیمت بیت کوین می شود، منظور قیمت خرید و فروش بیت کوین در برابر سایر ارزهاست.

بنابراین وقتی به طور مثال می گوییم قیمت بیت کوین 10 هزار دلار است، به این معناست که برای خرید یک بیت کوین باید 10 هزار دلار پرداخت شود. (مانند هر کالا یا ارزی دیگر)

در سال 2017 قیمت بیت کوین به دلیل افزایش پذیرش و اقبال عمومی، افزایش چشم گیری را تجربه کرد. باید توجه داشته باشید که قیمت بیت کوین به دلیل ذات غیرمتمرکزبودن آن، توسط هیچ شرکت یا موسسه یا فردی تعیین نمی شود و دلیل افزایش یا کاهش قیمت بیت کوین صرفا عرضه و تقاضاست.

باید توجه داشت که کل فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت این ارز دیجیتال را دقیقا نمی توان مشخص کرد و عوامل مستقیم و غیرمستقیم زیادی وجود دارد. اما در اینجا به پنج مورد مهم تر پرداخته شده است.

قانون عرضه و تقاضا

بیتکوین هم مانند سایر دارایی ها از قانون عرضه و تقاضا پیروی می کند.
عرضه بیتکوین را می توان با طلا مقایسه کرد زیرا میزان مشخصی از بیتکوین می تواند در گردش باشد درست مثل مجموع میزان طلای موجود در کره زمین که ثابت است. اگر معدنچی ها طلای جدیدی را از معادن استخراج کنند و به چرخه فروش برسانند ماینرهای بیتکوین هم باید برای ایجاد بیتکوین های جدید اقدام کنند.

برای استخراج بیتکوین باید از کامپیوترهای ویژه ای برای حل معادلات پیچیده ریاضی استفاده شود و ماینرها در ازای این استخراج مقداری بیتکوین به عنوان پاداش دریافت نمایند. با این کار، عرضه ی بیتکوین موجود در بازار هم افزایش می یابد.

تاثیر رسانه

تحقیقات زیادی نشان داده است رسانه مهم ترین منبع تاثیرگذار بر قیمت بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتال است. پوشش رسانه ای بهتر به درک بهتر عموم مردم از رمزارزها و بیتکوین منجر می شود.

پوشش مثبت رسانه ای بیتکوین معمولا به بالارفتن قیمت ها منجر می شود در حالی که پوشش منفی رسانه ای تاثیر عکس بر قیمت رمزارزها خواهد گذاشت.

همچنین نباید تاثیر جمعی برخی اخبار خاص رسانه را نادیده گرفت. اگر یک سرمایه گذار یک خبر مهم مرتبط با ارزهای دیجیتال را بشنود با استفاده از شبکه های اجتماعی به سرعت خبر را به دیگران منتقل می کند و این موجب تاثیر زیاد یک خبر بر قیمت ها می شود.

به عنوان مثال یک شرکت مطرح بین المللی اعلام می کند در آینده قصد سرمایه گذاری در ریپل را دارد. همین اعلام ساده باعث افزایش شدید قیمت ریپل می شود. در واقع، سرمایه گذاران با اطلاع از این خبر به مشروعیت ریپل اطمینان پیدا می کنند زیرا این شرکت بزرگ قصد سرمایه گذاری در ریپل و حمایت از آن را دارد. در نتیجه این اطمینان باعث افزایش سرمایه گذاری در ریپل می شود.

بنابراین پیگیری آخرین اخبار بیتکوین و ارزهای دیجیتال برای پیش بینی بهتر موجهای خرسی و گاوی در آینده اهمیت بسیاری دارد.

وقایع سیاسی

وقایع سیاسی علاوه بر تاثیر بر پول های سنتی، بر قیمت ارزهای دیجیتال نیز تأثیر می گذارند.
با این حال، تغییر قیمت بیت کوین ناشی از وقایع سیاسی به طور کلی بر خلاف آنچه برای ارزهای بانک مرکزی اتفاق می افتد، است. عدم اطمینان در اقتصاد یک کشور باعث می شود مردم به جای ارزهای سنتی، شانس خود را با ارزهای دیجیتال امتحان کنند.

از آنجا که بیت کوین رهبر برجسته ای در ارزهای دیجیتال است، قبل از اینکه بر سایر ارزهای موجود در بازار تأثیر بگذارد، قیمت آن افزایش می یابد.
برای مثال بحران اقتصادی یونان در سال ۲۰۱۵ ، باعث شد تعداد زیادی از معامله گران یونان به سرمایه گذاری در بیت کوین علاقه مند شوند. اتفاقات مشابه زمانی بود که انگلیس تصمیم به ترک اتحادیه اروپا گرفت یا هنگام انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا.

تصمیم های نظارتی که توسط دولت ها گرفته می شود

از آنجا که بیت کوین و ارزهای دیجیتال یک مفهوم جدید هستند، اتخاذ موضع میان مدت بر روی آن ها برای دولت ها دشوار است.

دولت ها مرتباً مقررات مربوط به آن ها را از نظر مالیات و موارد دیگر تغییر می دهند.در حالی که بیت کوین غیر متمرکز و مستقل از نفوذ دولت های مرکزی است، مقررات تصمیم گرفته شده توسط دولت ها تأثیر مستقیمی بر سیستم خواهد داشت، زیرا بر سرمایه گذاری در ارزهای رمزپایه اعمال می شود. ترس هایی که از بیانیه ها یا تصمیمات دولت ناشی می شود، مطمئناً باعث سقوط قیمت بیت کوین خواهد شد.

هنگامی که چین تصمیمات بسیار سختی را درباره بیت کوین گرفت که در پایان سال ۲۰۱۷ چندین بستر تجاری را ببندد، قیمت بیت کوین به طرز چشمگیری سقوط کرد.

به عنوان مثال، ما هنوز افت ۱۰۰ میلیارد دلاری در بازار ارز دیجیتال را فقط در ۲۴ ساعت در ابتدای فوریه ۲۰۱۸ به یاد داریم. این امر پس از اعلام تغییرات احتمالی نظارتی توسط دولت های مختلف آسیا (چین، هند، کره جنوبی، …) صورت گرفت.در مقابل، این کافی بود که دولت ژاپن بیت کوین را به عنوان ارز قانونی، رسمیت دهد تا تاثیر آن در ماه های بعدی ناپدید شود.

تغییرات در جامعه بیت کوین

یکی دیگر از عوامل موثر بر ناپایداری بیت کوین، حاکمیت آن توسط یک جامعه است که در تلاش برای یافتن اجماع برای اطمینان از آینده خود در میان مدت و بلند مدت هستند.

هنگامی که اجماع حاصل نمی شود، مانند مورد افزایش اندازه بلاک در سال ۲۰۱۷، یک هارد فورک ممکن است ایجاد شود که منجر به جداسازی یک بلاک به ۲ بلاک جداگانه طبق قوانین مختلف شود. اینگونه است که بیت کوین کش در آگوست سال ۲۰۱۷ به دنیا آمد.

این دوره از بی ثباتی در جامعه نسبت به قوانین بیت کوین و آینده آن، اغلب تأثیر منفی بر قیمت بیت کوین داشته است. با این وجود، پس از گذشت فورک، می توانیم ببینیم که این روند به سمت بهبود و رو به رشد است. بنابراین این احتمالاً فرصتی است تا از آن استفاده کنیم تا در زمان پایین بودن قیمت بیت کوین سرمایه گذاری کرده و سود خوبی کسب کنیم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه