ساعدنیوز
ساعدنیوز

فاکتورهایی که باید قبل خرید اپل واچ بدانید!+ 3 نکته بسیار مهم

  شنبه، 17 تیر 1402   زمان مطالعه 9 دقیقه
فاکتورهایی که باید قبل خرید اپل واچ بدانید!+ 3 نکته بسیار مهم
ساعت هوشمند اپل را می‌توان به عنوان یکی از محبوب‌ترین اسمارت واچ‌های موجود در بازار معرفی کرد که توانسته همانند گوشی‌های آیفون، نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند، اما آیا اطلاعات کامل و جامعی پیرامون اپل واچ در اختیار دارید؟ در این مقاله قصد داریم هر آن چه لازم است پیرامون اپل واچ بدانید را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. همراه ساعدنیوز باشید.

تمام دارندگان آیفون حداقل شیفته یکی از تجهیزات جانبی آیفون شده اند و تنوع لوازم جانبی اپل همیشه باعث این اتفاق می شود. اپل واچ، انواع قاب گوشی آیفون، ایرپاد، گارد باتری دار از نمونه محصولات جانبی اپل هستند که جذابیت بالایی برای خریداران دارند. با اینکه امکانات بی نظیر اپل واچ همیشه باعث هیجان شما می شود و با وجود بند های متفاوت در رنگ ها و طرح های گوناگون تنوع واقعی را فراهم می کند، اما برخی از افراد بعد از خرید اپل واچ آیفون پشیمان می شوند! در این لیست 3 دلیل اصلی که باعث می شود از خرید اپل واچ پشیمان شوید را مورد بررسی قرار می دهیم. اگر قبل از خرید اپل واچ حواستان به این نکات باشد، به هیچ عنوان از خریدتان پشیمان نخواهید شد. مگر اینکه دلتان بخواهد مدل ساعت هوشمندتان را ارتقا بدهید.

انتخاب سایز نامناسب اپل واچ

اپل واچ ها از نظر عمودی اندازه گیری می شوند. تمامی مدل های اپل واچ در دو سایز مختلف ارائه شده اند. مدل کوچک اپل واچ 38 میلی متر طول دارد و طول مدل بزرگتر 42 میلی متر است. معمولا ساعت های اپل از نظر طول اختلاف دارند و اختلاف پهنای آن ها بسیار کم است. در مورد ضخامت هم تفاوتی میان دو نسخه نیست.

  • صفحه نمایش هر دو سایز با یکدیگر فرق دارند.

  • رزولوشن صفحه نمایش 38 میلی متری: 340*272

  • رزولوشن صفحه نمایش 42 میلی متری: 390*312

امکانات و ویژگی های اپل واچ در هر دو سایز متفاوت است. یکی از مواردی که میان اپل واچ 38 میلی متری و 42 میلی متری تفاوت ایجاد می کند بند ساعت می باشد که برای هر سایز اختصاصی تولید و عرضه شده است.

بندهای اپل واچ مخصوص سایز 38 میلی متری

  • Modern Buckle

  • Hermès Double Buckle Cuff

  • Hermés Double Tour

بندهای اپل واچ مخصوص سایز 42 میلی متری

  • Leather Loop

  • Hermès Single Tour Deployment Buckle

سایز 38 میلی متری اپل واچ مناسب افرادی است که مچ دستشان کوچک تر است. معمولا سایز 38 میلی متری اپل واچ مورد پسند خانم ها و آقایانی است که به ساعت های کوچک علاقه بیشتری دارند. اگر به ساعت های بزرگ علاقه دارید سایز 42 میلی متری ساعت هوشمند اپل را امتحان کنید. البته ساعت های 42 میلی متری از نظر باتری کمی بهتر از ساعت ها 38 میلی متری هستند. در صورتی که همان میزان کم تفاوت باتری برایتان مهم است و ظرفیت بیشتری می خواهید، اپل واچ 42 میلی متری مناسب شماست. تفاوت 4 میلی متری دو نسخه اپل واچ می تواند یکی از مهم ترین گزینه هایی باشد که روی میزان رضایت شما از خریدتان اثر می گذارد. به همین دلیل حتما به سایز دلخواهتان فکر کنید و با دقت انتخاب کنید.

پوستر اپل واچ

جنس اپل واچ

در ابتدا بهتر است بدانید اپل واچ‌ها به صورت یکسان و با مواد اولیه مشابه ساخته نمی‌شوند. ارزان‌ترین ساعت هوشمند اپل از جنس آلومینیوم تولید می‌شود و رایج‌ترین مدل‌هایی هستند که در دسترس قرار دارند. از سه مدل اپل واچ موجود در بازار که در حال فروش هستند، دو مدل (اپل واچ سری 3 و SE) از آن‌ها به صورت کامل از آلومینیوم ساخته شده‌اند. در حال حاضر می‌توان خط تولید اپل واچ را به سه قسمت آلومینیوم، فولاد ضدزنگ و تیتانیوم تقسیم‌بندی کرد. فولاد ضدزنگ را باید به عنوان دومین مدل گران قیمت از ساعت‌های هوشمند اپل معرفی کرد؛ اپل واچ 7 از فولاد ضدزنگ تولید شده و قیمت پایه آن از 749 دلار شروع می‌شود و این در حالی است که تیتانیوم به عنوان گران قیمت‌ترین مدل شناخته شده است و در سری 7 از قیمت 849 دلار برای فروش در دسترس قرار دارد. مواد ذکرشده نه تنها کیفیت بهتری دارند، بلکه می‌توانند دوام بسیار خوبی هم داشته باشند. توجه داشته باشید که فولاد ضدزنگ و تیتانیوم دارای شیشه‌های نمایشگر قوی‌تری هستند و قابلیت عدم جذب هرگونه خط و خش روی آن هم می‌تواند این ادعا را تایید کند.

باتری اپل واچ

با وجود تمام امکانات کم‌نظیر و بی‌رقیبی که اپل واچ‌ها دارند، از نظر کیفیت باتری، به‌نظر می‌رسد که قافیه را باخته اند. باتری اپل واچ سری 7، در ازای 90 بار چک کردن ساعت یا 60 دقیقه پخش موسیقی، تمام خواهد شد و باید مجددا اقدام به شارژ آن کنید. از نظر باتری، اسمارت واچ‌های برندهای دیگر مانند سامسونگ، ماندگاری طولانی‌تری دارند و برای مدت زمان بیشتری به شما امکان استفاده از اپلیکیشن‌ها و قابلیت‌های ساعت را می‌دهند. البته، با مدیریت برنامه‌ها، مثلا بستن برنامه‌هایی که در پس زمینه باز هستند، کم کردن نور ساعت، متوقف کردن آپدیت‌های خودکار و … می‌توانید عمر آن را تا حدی افزایش دهید. البته، در اپل واچ 7، ماندگاری باتری بهتر و بالاتر از مدل‌های قبلی آن است.

آیا اپل واچ به گوشی‌های سامسونگ متصل می‌شود؟

امکان استفاده از اپل واچ در گوشی‌های اندروید دارای پیچیدگی‌های زیادی بوده و تابع شرایط گوناگونی است. به عنوان مثال، شما نیازمند در اختیار داشتن یک اپل واچ آنلاک سلولار خواهید بود تا بتوانید در کنار یک گوشی اندروید آنلاک و سایر موارد، امکان برقراری ارتباط را با شرایط خاص فراهم کنید. البته به خاطر داشته باشید که در صورت برقراری ارتباط میان گوشی اندروید و اپل واچ، قطعا نمی‌توانید از کلیه قابلیت‌های آن بهره‌مند شوید و حتی امکان آپدیت ساعت هوشمند اپل با گوشی اندروید هم فراهم نخواهد بود. اگر بخواهیم نظر کلی خود را بیان کنیم، بدون تردید ارائه پاسخ منفی پیرامون متصل کردن اپل واچ به گوشی اندروید منطقی به نظر می‌رسد.

آیا امکان ردیابی اپل واچ وجود دارد؟

یکی از ویژگی‌های مهم اپل واچ را می‌توان مجهز بودن به GPS عنوان کرد که همین مسئله توانسته امکان ردیابی اپل واچ را هم برای کاربران فراهم کند. در حقیقت برای انجام این کار باید از طریق قابلیت Find my iPhone به صفحه موردنظر ورود کرده و همگام‌سازی با اپل واچ را انجام دهید. برای ردیابی اپل واچ هم کافی است وارد وب سایت iCloud.com شوید و در ادامه از بخش Find iPhone، گزینه تمام دستگاه‌ها (All Devices) را انتخاب کرده تا بدین ترتیب، امکان مشاهده موقعیت مکانی اپل واچ فراهم شود.

آیا اپل واچ ضدآب است؟

اپل واچ در مدل‌های گوناگونی در دسترس قرار دارد، اما بهتر است بدانید نسخه‌های اولیه آن در برابر آب از خود مقاومت نشان نمی‌دهند و شرایط در مدل‌های جدید، مناسب است. در حقیقت اپل واچ سری 6 و 7 می‌توانند در عمق 50 متر آب هم از خود مقاومت نشان دهند و این در حالی است که نسخه 1 یا برخی از مدل‌های اپل واچ سری 2 نمی‌توانند مقاومت خوبی داشته باشند. در صورتی که مدل‌های جدید اپل واچ را خریداری کرده‌اید، می‌توانید آن‌ها را روی دست خود ببندید و در استخر یا دریا شنا کنید.

رنگ‌بندی اپل واچ

اپل، در زمینه رنگ بند هم تغییراتی ایجاد کرده و رنگ‌های متنوع‌تری را افزوده است. در گذشته، بیشتر شاهد رنگ‌های بیسیک مانند خاکستری، طلایی و نقره‌ای بودیم؛ اما موقعی که سری 7 اپل واچ عرضه شد، رنگ‌بندی بیشتری هم برای بندهای اپل واچ ارائه شد تا کاربران گزینه‌های بیشتری پیش‌رو داشته باشند. در حال حاضر، می‌توانید اپل واچ 7 را با رنگ‌هایی چون آبی، سبز، سفید، سیاه و قرمز تهیه کنید. (بندهای غیر اورجینال را هم در رنگ‌ها و جنس‌های دیگر به عنوان لوازم جانبی می‌توانید تهیه کنید.)

نحوه مراقبت کردن از اپل واچ

شکستن صفحه نمایش اپل واچ یکی از بدترین بلاهایی است که می تواند به سر ساعتتان بیاید. البته که هر مشکلی یک راه حلی دارد و عوض کردن صفحه نمایش اپل واچ غیر ممکن نیست اما ممکن است پروسه تعویض آنقدر طولانی و خسته کننده باشد که از خرید اپل واچتان پشیمان شوید و یک ساعت جایگزین بخرید. دلیل طولانی شدن پروسه تعویض صفحه نمایش ساعت هوشمند، تفاوت مدل های صفحه نمایش است. محافظ صفحه ‌نمایش مدل‌ های اسپرت از نوع Ion-X glass و دیگر مدل ‌ها یاقوت کبود (Sapphire) است. از آنجایی که صفحه نمایش ساعت هوشمند اپل فقط یک مدل نیست، طبیعی است که این پروسه طولانی می شود و مدت زمان زیادی لازم است تا بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید. اگر فکر می کنید نمی توانید مراقب ساعتتان باشید یا هر بار که میخواهید دستتان را دراز کنید ممکن است صفحه نمایش ساعتتان با یک شی برخورد کند، حتما محافظ بخرید. خرید گلس اپل واچ یکی از کارهاییست که باید برای حفظ و نگه داری ساعت هوشمندتان انجام بدهید. محافظ های صفحه نمایش اپل انواع مختلفی دارد که از بهترین آن ها می توان به گلس های نونو اشاره کرد. همپنین خرید کاور اپل واچ هم می تواند در کاهش خطرات ناشی از ضربه دیدن صفحه ساعت موثر باشد. نکته دیگری که برای مراقبت کردن از اپل واچ باید یاد بگیرید این است که همیشه از شارژر وایرلس استفاده نکنید. شارژ های وایرلس همیشه محبوب بوده اند و کارایی خاص خود را دارند اما بهتر است همیشه مورد استفاده قرار نگیرند.

اپل واچ

استفاده از شارژر اپل واچ فابریک

با توجه به افزایش محصولات های کپی اپل در بازار، شاهد فروش انواع لوازم جانبی تقلبی مانند شارژر آیفون هستیم. تا جای امکان سعی کنید از شارژر اصلی ساعت هوشمندتان استفاده کنید. شارژر های اپل واچ حساس هستند و استفاده نادرست از آن ها، باعث کم شدن طول عمرشان خواهد شد.

برخی افراد با توجه به هزینه شارژر فابریک اپل واچ، تصمیم می گیرند از شارژر های تقلبی و های کپی استفاده کنند حتی اگر قرار باشد هر چند وقت یکبار، شارژرشان را عوض کنند. در صورتی که بهتر است این هزینه را همان اول پرداخت کنند. عوارض استفاده از شارژر تقلبی اپل واچ فقط مربوط به شارژر نیست. بعد از مدتی شاهد اختلال عملکرد ساعت هوشمندتان خواهید بود. در کل شارژر های تقلبی برند های متفاوت در بازار بسیار زیاده شده اند. به خصوص زمان خرید شارژ سامسونگ، با نمونه های تقلبی بسیار زیادی مواجه می شوید که اصلا باورتان نمی شود یک کابل شارژ تقلبی می بینید.

لوازم جانبی اپل واچ

مطمئنا اپل لوازم جانبی زیادی برای ساعت‌های هوشمند خود تولید کرده تا آسیب نبینند. همانند آیفون، برای ساعت‌های اپل هم بامپر، گلس ساعت هوشمند و قاب مگنتی وجود دارد تا ساعت بر اثر برخورد یا ضربه دیدن، مشکلی پیدا نکند. همچنین، بند ساعت هوشمند زنانه و مردانه مختلفی برای موقعیت‌های مختلف هم تولید شده تا بتوانید ساعت خود را در هر موقعیت روی دست داشته باشید. بند سیلیکونی، بند چرمی، بند میلانس و حتی بند فلزی، به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید در مهمانی، موقعیت‌های رسمی، و به‌طور روزمره، بند مدنظرتان را پیدا کنید. همچنین، کابل شارژ و اداپتور دیگر لوازم جانبی‌ای هستند که اپل برای کاربران ساعت هوشمند خود عرضه کرده است.

آیا اپل واچ از سیم کارت پشتیبانی می‌کند؟

یکی از سوالات مهم خریداران اپل واچ را می‌توان پشتیبانی از سیم کارت دانست. در حقیقت این سوال که آیا اپل واچ سیم کارت می‌خورد به یک دغدغه تبدیل شده است، اما بهتر است بدانید برخی از مدل‌های سلولار اپل واچ از شبکه پشتیبانی می‌کنند، اما باید اپراتور موردنظر که از اپل واچ پشتیبانی کند را هم بیابید. اگر بخواهیم خیال شما را آسوده کنیم، بهتر است روی استفاده از سیم کارت اپل واچ حساب باز نکنید و پاسخ به این سوال را خیر در نظر بگیرید.

سخن پایانی

بنابراین اپل واچ یکی از پرفروش ترین گجت های جهان است که کیفیت ساخت فوق العاده و امکانات بی نظیر او را بی رقیب می کند. با این حال رعایت نکات کوچکی که در محتوا ذکر کردیم باعث می شود از خرید اپل واچ پشیمان شوید و سراغ یکی دیگر از ساعت های هوشمند بروید. در صورتی که با مراقبت صحیح، آگاهی از نحوه عملکرد و دانستی های مربوط به این گجت، هیچگاه از آن دلزده نخواهید شد. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (85 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (77 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (39 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (33 نظر) چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (33 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (31 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (20 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (16 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (14 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (13 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر)
دیگران می‌خوانند   
اخبار اقتصادی و سیاسی روی فارکس و کریپتو تاثیر دارد؟ خونه زندگی بشاش نسرین مقانلو قبل از فوت پسرش/ یه بوفه پر از عکس جگرسوز ارشیا+عکس سامانه استعلام انگ طلا کدام است؟ دلبری های نو عروس ایرانی برای بردن دل مادر شوهر با تزیین ماکارونی/ مغز این عروس رو باید طلا گرفت+ عکس مقایسه مزایا و معایب سوراخکاری با دستگاه برشکاری و مته گردبر هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس سفر اردشیر رستمی، بازیگر نقش شهریار به زادگاهش اهر در آذربایجان شرقی و توصیفات دلنشینش از این شهر تاریخی+ویدیو (فیلم) واکنش خنده دار دختر جواد خیابانی به سوتی های پدرش/ میشینیم دورهم میخندیم!😂 چهره و تیپ دهه شصتی بازیگران مشهور ایرانی در جوانی؛ از شبنم قلی خانی تا یکتا ناصر+ عکس/ فقط مقنعه چانه دار الیکا عبدالرزاقی و ابروی پیوندی سمانه پاکدل😍 مادرانگی‌های نیکی کریمی برای پارسا قره خانلو، بازیگر نقش پسر بهاره رهنما در سریال پژمان / چقدر مادر بودن بهش میاد ... تغییر چهره و سرنوشت بازیگران سریال زندگی به شرط خنده بعد از 17 سال+عکس/ قابل باور نیست! ابتکار خنده دار راننده ال نود با نوشته روی شیشه ماشینش برای پرت کردن حواس بقیه/ سلطان جملات نامفهوم😂 پاسخ خنده دار دانش آموز ایرانی در برگه امتحانی عربی حماسه آفرید +عکس/ ناامیدی رو میشه تو نوشته معلم دید نگاهی به تراس باصفا و سرسبز پریچهر قنبری همسر سابق شهاب حسینی / تراس نیست که جنگله +عکس تزئین میز عزای ساده و بدون تجملات ارشا اقدسی با پارچه سفید و گل شیپوری +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی... (عکس) پریا انوری بازیگر نقش عشرت در سریال گیلدخت به همراه آقای قهرمان کونگفو کنار دریاچه / خلوت پر از آرامش خانم بازیگر ... نجات هزاران تن سیب کشاورزان توسط تاجر آذربایجانی با سرمایه گذاری در پوره سیب ! (عکس) عکس دو نفره مانی آخشی و شقایق فراهانی در پشت صحنه سریال گیلدخت / جاسوئیجی خانم بازیگر چقدر بانمک و کیوته! قرآن خوانی رهبر معظم انقلاب برای پدر محمود احمدی نژاد+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی ویلچر نشینی مریم امیرجلالی در کنار رفیق کهنه اش همراه یه عالمه سورپرایز+ عکس دردناک ترین تولد مادری که مهمانانش 3 قاب عکس بودند+ویدئو/بازم شب تولدم شد... تمرینات سخت هادی چوپان به بچه گرگ برای جانشینی خودش/ پسر کو ندارد نشان از پدر+ فیلم نگاهی به ماشین های لاکچری و هوش پران بابک جهانبخش با رونمایی از ژست لاکچری و بچه مایه داریِ آقای خواننده+عکس/ از نوستالژیک تا شورلت ایده بکر شهرداری شیراز برای ساخت خونه نقلی به شکل هندوانه وسط پارک/ این زیبایی رو فقط تو ایران میشه دید سورپرایز خانوادگی پدر در کلاس درس توسط بچه هاش که همگی مثل خودش معلم اند+ویدئو/ماشاءالله به این دخترا و پسرایی که تربیت کردی... نوآوری خنده دار هموطن ایرانی در ضد سرقت کردن خانه ‌اش با این ابزارها حماسه آفرید + عکس/قیافه ها موقع بیرون رفتن دیدنیه🤣 نگاهی به محتویات بوفه خوشگل و خاص خونه هادی چوپان/ بوفه نیس که گنجینه افتخاره😍👌+عکس تجلیل هاشمی رفسنجانی از مریم میرزاخانی بعد از کسب مدال طلای المپیاد ریاضی+ فیلم بی ریاترین نماز دسته جمعی موتوربازان در مزرعه /این سر بجز درگاه خدا خم شدنی نیست+ویدئو ابتکار منحصربفرد قصاب خوش ذوق در تهیه کادوی روز تولد همسرش با قلب واقعی گاو+ عکس/ امیدوارم خانمت خوشحال بشه که بعید میدونم🤣 (فیلم) مچ گیری المیرا شریفی مقدم از شوهرش وقتی جلوی جمع سوتی میده/ رفته بودم شاباش بدم...😂 جشن تولد دونفره و خودمونی مستانه مهاجر با حضور دختر یکی یدونه‌ش نفس بازغی+عکس/ مبارک باشه تغییر قیافه رضا اکبرپور، بازیگر نقش اسماعیل سریال گیلدخت دریک فیلم متفاوت+عکس ایده خنده دار کارگر ساختمونی برای طراحی پله تاریخی شد/ لامصب راه پله نیست تست هوشه واسه خودش😂+عکس همایِ پایتخت دوباره مادر شد؟ / عکس باور نکردنی از ریما رامین فر با نوزاد دختر در بغلش معمای المپیادی عبور قورباغه از برکه (ویدئو) غار یخی، شاهکاری از طبیعت که نفس را در سینه حبس می‌کند! شام خانوادگی فریبا نادری، در یک رستوران اصیل ایرانی/ مثل همیشه با اصالت+ عکس این تصویر چیزی جز توهم مغز شما نیست! رونمایی از عاشقانه های محمدرضا علیمردانی بائو سریال پایتخت و همسرش/ به پای هم پیر بشید
تیتر امروز   
غذاهای ابتکاری حاج قاسم سلیمانی به روایت دخترش/ اضافه کردن کاکائو و شکر به تخم مرغ تا علاقه زیاد به زیره به دلیل اهل کرمان بودن سردار معمای المپیادی عبور قورباغه از برکه (ویدئو) غار یخی، شاهکاری از طبیعت که نفس را در سینه حبس می‌کند! این تصویر چیزی جز توهم مغز شما نیست! (ویدئو) کشف اسرار کهکشان / سفری علمی به ناشناخته‌های راه شیری (تصویر) به این میگن فرهنگ‌سازی ترک سیگار! (ویدئو) انفجار رنگ‌ها در حباب‌های پلاستیکی / نقاشی خلاقانه با سرنگ و پلاستیک! (تصاویر) با جاده‌ی مرگ آشنا شوید! (ویدئو) با این معلم کاربلد در سه دقیقه شاهنامه را یاد بگیرید! (تصویر) راز سمت تاریک ماه فاش شد! زمین زیر پای مدارس سست است! مردی که در ماشین‌های پارک‌شده را قفل می‌کند! / وقتی مرزهای انسانیت جا به جا می شود لطفاً کمی با مستأجرت مهربان باش+عکس اقتدار معلمان دهه شصت یا دانش‌آموزان دهه نود؟ / برخورد پیمان معادی با معلم دهه شصتی در سریال افعی تهران درست بود؟ جزئیات مرگ تلخ «ماهی جان» مادر کازرونی که به خاطر نجات یک پیرمرد سیل نفسش را برید+فیلم
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...