فاکتورهایی که باید قبل خرید اپل واچ بدانید!+ 3 نکته بسیار مهم

  شنبه، 17 تیر 1402   زمان مطالعه 9 دقیقه
فاکتورهایی که باید قبل خرید اپل واچ بدانید!+ 3 نکته بسیار مهم
ساعت هوشمند اپل را می‌توان به عنوان یکی از محبوب‌ترین اسمارت واچ‌های موجود در بازار معرفی کرد که توانسته همانند گوشی‌های آیفون، نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند، اما آیا اطلاعات کامل و جامعی پیرامون اپل واچ در اختیار دارید؟ در این مقاله قصد داریم هر آن چه لازم است پیرامون اپل واچ بدانید را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. همراه ساعدنیوز باشید.

تمام دارندگان آیفون حداقل شیفته یکی از تجهیزات جانبی آیفون شده اند و تنوع لوازم جانبی اپل همیشه باعث این اتفاق می شود. اپل واچ، انواع قاب گوشی آیفون، ایرپاد، گارد باتری دار از نمونه محصولات جانبی اپل هستند که جذابیت بالایی برای خریداران دارند. با اینکه امکانات بی نظیر اپل واچ همیشه باعث هیجان شما می شود و با وجود بند های متفاوت در رنگ ها و طرح های گوناگون تنوع واقعی را فراهم می کند، اما برخی از افراد بعد از خرید اپل واچ آیفون پشیمان می شوند! در این لیست 3 دلیل اصلی که باعث می شود از خرید اپل واچ پشیمان شوید را مورد بررسی قرار می دهیم. اگر قبل از خرید اپل واچ حواستان به این نکات باشد، به هیچ عنوان از خریدتان پشیمان نخواهید شد. مگر اینکه دلتان بخواهد مدل ساعت هوشمندتان را ارتقا بدهید.

انتخاب سایز نامناسب اپل واچ

اپل واچ ها از نظر عمودی اندازه گیری می شوند. تمامی مدل های اپل واچ در دو سایز مختلف ارائه شده اند. مدل کوچک اپل واچ 38 میلی متر طول دارد و طول مدل بزرگتر 42 میلی متر است. معمولا ساعت های اپل از نظر طول اختلاف دارند و اختلاف پهنای آن ها بسیار کم است. در مورد ضخامت هم تفاوتی میان دو نسخه نیست.

  • صفحه نمایش هر دو سایز با یکدیگر فرق دارند.

  • رزولوشن صفحه نمایش 38 میلی متری: 340*272

  • رزولوشن صفحه نمایش 42 میلی متری: 390*312

امکانات و ویژگی های اپل واچ در هر دو سایز متفاوت است. یکی از مواردی که میان اپل واچ 38 میلی متری و 42 میلی متری تفاوت ایجاد می کند بند ساعت می باشد که برای هر سایز اختصاصی تولید و عرضه شده است.

بندهای اپل واچ مخصوص سایز 38 میلی متری

  • Modern Buckle

  • Hermès Double Buckle Cuff

  • Hermés Double Tour

بندهای اپل واچ مخصوص سایز 42 میلی متری

  • Leather Loop

  • Hermès Single Tour Deployment Buckle

سایز 38 میلی متری اپل واچ مناسب افرادی است که مچ دستشان کوچک تر است. معمولا سایز 38 میلی متری اپل واچ مورد پسند خانم ها و آقایانی است که به ساعت های کوچک علاقه بیشتری دارند. اگر به ساعت های بزرگ علاقه دارید سایز 42 میلی متری ساعت هوشمند اپل را امتحان کنید. البته ساعت های 42 میلی متری از نظر باتری کمی بهتر از ساعت ها 38 میلی متری هستند. در صورتی که همان میزان کم تفاوت باتری برایتان مهم است و ظرفیت بیشتری می خواهید، اپل واچ 42 میلی متری مناسب شماست. تفاوت 4 میلی متری دو نسخه اپل واچ می تواند یکی از مهم ترین گزینه هایی باشد که روی میزان رضایت شما از خریدتان اثر می گذارد. به همین دلیل حتما به سایز دلخواهتان فکر کنید و با دقت انتخاب کنید.

پوستر اپل واچ

جنس اپل واچ

در ابتدا بهتر است بدانید اپل واچ‌ها به صورت یکسان و با مواد اولیه مشابه ساخته نمی‌شوند. ارزان‌ترین ساعت هوشمند اپل از جنس آلومینیوم تولید می‌شود و رایج‌ترین مدل‌هایی هستند که در دسترس قرار دارند. از سه مدل اپل واچ موجود در بازار که در حال فروش هستند، دو مدل (اپل واچ سری 3 و SE) از آن‌ها به صورت کامل از آلومینیوم ساخته شده‌اند. در حال حاضر می‌توان خط تولید اپل واچ را به سه قسمت آلومینیوم، فولاد ضدزنگ و تیتانیوم تقسیم‌بندی کرد. فولاد ضدزنگ را باید به عنوان دومین مدل گران قیمت از ساعت‌های هوشمند اپل معرفی کرد؛ اپل واچ 7 از فولاد ضدزنگ تولید شده و قیمت پایه آن از 749 دلار شروع می‌شود و این در حالی است که تیتانیوم به عنوان گران قیمت‌ترین مدل شناخته شده است و در سری 7 از قیمت 849 دلار برای فروش در دسترس قرار دارد. مواد ذکرشده نه تنها کیفیت بهتری دارند، بلکه می‌توانند دوام بسیار خوبی هم داشته باشند. توجه داشته باشید که فولاد ضدزنگ و تیتانیوم دارای شیشه‌های نمایشگر قوی‌تری هستند و قابلیت عدم جذب هرگونه خط و خش روی آن هم می‌تواند این ادعا را تایید کند.

باتری اپل واچ

با وجود تمام امکانات کم‌نظیر و بی‌رقیبی که اپل واچ‌ها دارند، از نظر کیفیت باتری، به‌نظر می‌رسد که قافیه را باخته اند. باتری اپل واچ سری 7، در ازای 90 بار چک کردن ساعت یا 60 دقیقه پخش موسیقی، تمام خواهد شد و باید مجددا اقدام به شارژ آن کنید. از نظر باتری، اسمارت واچ‌های برندهای دیگر مانند سامسونگ، ماندگاری طولانی‌تری دارند و برای مدت زمان بیشتری به شما امکان استفاده از اپلیکیشن‌ها و قابلیت‌های ساعت را می‌دهند. البته، با مدیریت برنامه‌ها، مثلا بستن برنامه‌هایی که در پس زمینه باز هستند، کم کردن نور ساعت، متوقف کردن آپدیت‌های خودکار و … می‌توانید عمر آن را تا حدی افزایش دهید. البته، در اپل واچ 7، ماندگاری باتری بهتر و بالاتر از مدل‌های قبلی آن است.

آیا اپل واچ به گوشی‌های سامسونگ متصل می‌شود؟

امکان استفاده از اپل واچ در گوشی‌های اندروید دارای پیچیدگی‌های زیادی بوده و تابع شرایط گوناگونی است. به عنوان مثال، شما نیازمند در اختیار داشتن یک اپل واچ آنلاک سلولار خواهید بود تا بتوانید در کنار یک گوشی اندروید آنلاک و سایر موارد، امکان برقراری ارتباط را با شرایط خاص فراهم کنید. البته به خاطر داشته باشید که در صورت برقراری ارتباط میان گوشی اندروید و اپل واچ، قطعا نمی‌توانید از کلیه قابلیت‌های آن بهره‌مند شوید و حتی امکان آپدیت ساعت هوشمند اپل با گوشی اندروید هم فراهم نخواهد بود. اگر بخواهیم نظر کلی خود را بیان کنیم، بدون تردید ارائه پاسخ منفی پیرامون متصل کردن اپل واچ به گوشی اندروید منطقی به نظر می‌رسد.

آیا امکان ردیابی اپل واچ وجود دارد؟

یکی از ویژگی‌های مهم اپل واچ را می‌توان مجهز بودن به GPS عنوان کرد که همین مسئله توانسته امکان ردیابی اپل واچ را هم برای کاربران فراهم کند. در حقیقت برای انجام این کار باید از طریق قابلیت Find my iPhone به صفحه موردنظر ورود کرده و همگام‌سازی با اپل واچ را انجام دهید. برای ردیابی اپل واچ هم کافی است وارد وب سایت iCloud.com شوید و در ادامه از بخش Find iPhone، گزینه تمام دستگاه‌ها (All Devices) را انتخاب کرده تا بدین ترتیب، امکان مشاهده موقعیت مکانی اپل واچ فراهم شود.

آیا اپل واچ ضدآب است؟

اپل واچ در مدل‌های گوناگونی در دسترس قرار دارد، اما بهتر است بدانید نسخه‌های اولیه آن در برابر آب از خود مقاومت نشان نمی‌دهند و شرایط در مدل‌های جدید، مناسب است. در حقیقت اپل واچ سری 6 و 7 می‌توانند در عمق 50 متر آب هم از خود مقاومت نشان دهند و این در حالی است که نسخه 1 یا برخی از مدل‌های اپل واچ سری 2 نمی‌توانند مقاومت خوبی داشته باشند. در صورتی که مدل‌های جدید اپل واچ را خریداری کرده‌اید، می‌توانید آن‌ها را روی دست خود ببندید و در استخر یا دریا شنا کنید.

رنگ‌بندی اپل واچ

اپل، در زمینه رنگ بند هم تغییراتی ایجاد کرده و رنگ‌های متنوع‌تری را افزوده است. در گذشته، بیشتر شاهد رنگ‌های بیسیک مانند خاکستری، طلایی و نقره‌ای بودیم؛ اما موقعی که سری 7 اپل واچ عرضه شد، رنگ‌بندی بیشتری هم برای بندهای اپل واچ ارائه شد تا کاربران گزینه‌های بیشتری پیش‌رو داشته باشند. در حال حاضر، می‌توانید اپل واچ 7 را با رنگ‌هایی چون آبی، سبز، سفید، سیاه و قرمز تهیه کنید. (بندهای غیر اورجینال را هم در رنگ‌ها و جنس‌های دیگر به عنوان لوازم جانبی می‌توانید تهیه کنید.)

نحوه مراقبت کردن از اپل واچ

شکستن صفحه نمایش اپل واچ یکی از بدترین بلاهایی است که می تواند به سر ساعتتان بیاید. البته که هر مشکلی یک راه حلی دارد و عوض کردن صفحه نمایش اپل واچ غیر ممکن نیست اما ممکن است پروسه تعویض آنقدر طولانی و خسته کننده باشد که از خرید اپل واچتان پشیمان شوید و یک ساعت جایگزین بخرید. دلیل طولانی شدن پروسه تعویض صفحه نمایش ساعت هوشمند، تفاوت مدل های صفحه نمایش است. محافظ صفحه ‌نمایش مدل‌ های اسپرت از نوع Ion-X glass و دیگر مدل ‌ها یاقوت کبود (Sapphire) است. از آنجایی که صفحه نمایش ساعت هوشمند اپل فقط یک مدل نیست، طبیعی است که این پروسه طولانی می شود و مدت زمان زیادی لازم است تا بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید. اگر فکر می کنید نمی توانید مراقب ساعتتان باشید یا هر بار که میخواهید دستتان را دراز کنید ممکن است صفحه نمایش ساعتتان با یک شی برخورد کند، حتما محافظ بخرید. خرید گلس اپل واچ یکی از کارهاییست که باید برای حفظ و نگه داری ساعت هوشمندتان انجام بدهید. محافظ های صفحه نمایش اپل انواع مختلفی دارد که از بهترین آن ها می توان به گلس های نونو اشاره کرد. همپنین خرید کاور اپل واچ هم می تواند در کاهش خطرات ناشی از ضربه دیدن صفحه ساعت موثر باشد. نکته دیگری که برای مراقبت کردن از اپل واچ باید یاد بگیرید این است که همیشه از شارژر وایرلس استفاده نکنید. شارژ های وایرلس همیشه محبوب بوده اند و کارایی خاص خود را دارند اما بهتر است همیشه مورد استفاده قرار نگیرند.

اپل واچ

استفاده از شارژر اپل واچ فابریک

با توجه به افزایش محصولات های کپی اپل در بازار، شاهد فروش انواع لوازم جانبی تقلبی مانند شارژر آیفون هستیم. تا جای امکان سعی کنید از شارژر اصلی ساعت هوشمندتان استفاده کنید. شارژر های اپل واچ حساس هستند و استفاده نادرست از آن ها، باعث کم شدن طول عمرشان خواهد شد.

برخی افراد با توجه به هزینه شارژر فابریک اپل واچ، تصمیم می گیرند از شارژر های تقلبی و های کپی استفاده کنند حتی اگر قرار باشد هر چند وقت یکبار، شارژرشان را عوض کنند. در صورتی که بهتر است این هزینه را همان اول پرداخت کنند. عوارض استفاده از شارژر تقلبی اپل واچ فقط مربوط به شارژر نیست. بعد از مدتی شاهد اختلال عملکرد ساعت هوشمندتان خواهید بود. در کل شارژر های تقلبی برند های متفاوت در بازار بسیار زیاده شده اند. به خصوص زمان خرید شارژ سامسونگ، با نمونه های تقلبی بسیار زیادی مواجه می شوید که اصلا باورتان نمی شود یک کابل شارژ تقلبی می بینید.

لوازم جانبی اپل واچ

مطمئنا اپل لوازم جانبی زیادی برای ساعت‌های هوشمند خود تولید کرده تا آسیب نبینند. همانند آیفون، برای ساعت‌های اپل هم بامپر، گلس ساعت هوشمند و قاب مگنتی وجود دارد تا ساعت بر اثر برخورد یا ضربه دیدن، مشکلی پیدا نکند. همچنین، بند ساعت هوشمند زنانه و مردانه مختلفی برای موقعیت‌های مختلف هم تولید شده تا بتوانید ساعت خود را در هر موقعیت روی دست داشته باشید. بند سیلیکونی، بند چرمی، بند میلانس و حتی بند فلزی، به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید در مهمانی، موقعیت‌های رسمی، و به‌طور روزمره، بند مدنظرتان را پیدا کنید. همچنین، کابل شارژ و اداپتور دیگر لوازم جانبی‌ای هستند که اپل برای کاربران ساعت هوشمند خود عرضه کرده است.

آیا اپل واچ از سیم کارت پشتیبانی می‌کند؟

یکی از سوالات مهم خریداران اپل واچ را می‌توان پشتیبانی از سیم کارت دانست. در حقیقت این سوال که آیا اپل واچ سیم کارت می‌خورد به یک دغدغه تبدیل شده است، اما بهتر است بدانید برخی از مدل‌های سلولار اپل واچ از شبکه پشتیبانی می‌کنند، اما باید اپراتور موردنظر که از اپل واچ پشتیبانی کند را هم بیابید. اگر بخواهیم خیال شما را آسوده کنیم، بهتر است روی استفاده از سیم کارت اپل واچ حساب باز نکنید و پاسخ به این سوال را خیر در نظر بگیرید.

سخن پایانی

بنابراین اپل واچ یکی از پرفروش ترین گجت های جهان است که کیفیت ساخت فوق العاده و امکانات بی نظیر او را بی رقیب می کند. با این حال رعایت نکات کوچکی که در محتوا ذکر کردیم باعث می شود از خرید اپل واچ پشیمان شوید و سراغ یکی دیگر از ساعت های هوشمند بروید. در صورتی که با مراقبت صحیح، آگاهی از نحوه عملکرد و دانستی های مربوط به این گجت، هیچگاه از آن دلزده نخواهید شد. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (257 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (204 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (167 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (141 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (64 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (63 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (57 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (56 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (46 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (45 نظر) (فیلم) دفاع جانانه پزشکیان از داماد حسن روحانی / به هر کشوری برود با کله قبولش می‌کنند! (42 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (39 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (37 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (33 نظر) جواب مثبت سیدمحمد خاتمی به دعوت هانیه توسلی، نوید محمدزاده و هومن سیدی برای حضور در نمایش تئاتر آنها/ چه مهمان نوازی گرمی+عکس (26 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ...