دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سرگرمی / انواع فال / فال روزانه /

فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403 

چهارشنبه، 27 تیر 1403
کد خبر: 397794
ساعد نیوز: فال روز و طالع بینی 28 تیر 1403 را مطالعه می فرمایید.

از دیرباز همواره مردم معتقد بودند که پدیده‌های اخترشناسی روی اتفاقات زندگی آن‌ها اثرگذار است. هنوز هم هستند که براساس نجوم و وضعیت ستارگان در آسمان طالع بینی می‌کنند. برخی از آن‌ها طالع بینی و فال افراد براساس ستارگان آسمان و ماه تولد افراد را در سرتاسر دنیا به صورت آنلاین منتشر می‌کنند. ما هم در پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز این مطالب را برای متولدین ماه‌های مختلف از همان منابع معتبر خارجی گردآوری و روزانه به صورت ترجمه شده به فارسی در اختیار شما می‌گذاریم. امید آنکه دنیا به کام شما همواره شیرین و روزگار بر وفق مرادتان باشد. با ما همراه باشید.

فال

استخاره

فال حافظ

برای مشاهده فال روزانه ماه‌های تولد مختلف کلیک کنید


فروردین

اردیبهشت

خرداد

تیر

مرداد

شهریور

مهر

آبان

آذر

دی

بهمن

اسفند

فال روزانه در روز 28 تیر 1403 برای متولدین فروردین ماه


امروز فرصتی عالی برای دیدارهای کاری و شخصی است. این ملاقات‌ها می‌تواند نتایج بسیار مثبتی برای شما به همراه داشته باشد. زمان حال، موقعیتی ایده‌آل برای گفتگوهای مهم و تاثیرگذار، برنامه‌ریزی‌های واقع‌بینانه و فعالیت‌های گروهی موفق است. تمام شرایط برای پیشرفت و کسب موفقیت‌های واقعی برای شما فراهم است. با توجه به شرایط کیهانی کنونی، می‌توانید رهبری قدرتمندی باشید. اگر چنین موقعیتی به شما پیشنهاد شد، در پذیرفتن آن تردید نکنید. از فردی که در اطرافتان اخبار منفی و شایعات را پخش می‌کند دوری کنید. به خودتان فرصتی برای آرامش و تنفس بدهید. برای حل مشکلی که هیچ اطلاعاتی در مورد آن ندارید پیش‌قدم نشوید. ورود به چنین مسائلی فقط برایتان دردسر و نگرانی خواهد داشت. به حرف‌ها و نظرات دیگران در مورد کارهایتان بی‌توجه باشید. برخی افراد ممکن است از روی حسادت و کینه، حرف‌هایی بزنند که شما را آزرده خاطر کند. به جای توجه به این موارد، روی اهداف خود تمرکز کنید و با تلاش و پشتکار برای رسیدن به آنها گام بردارید. به یاد داشته باشید که شما توانایی‌های زیادی دارید و می‌توانید به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنید.

نماد فروردین

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

قوچ

نوزاد طبیعت

من هستم

مارس (مریخ)

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

آهن

یاقوت، الماس قرمز

صورتی روشن

9

سه شنبه

فال روزانه در روز 28 تیر 1403 برای متولدین اردیبهشت ماه


جلب نظر و تحسین دیگران همیشه آسان نیست، اما به نظر می‌رسد امروز در این زمینه موفق‌تر از همیشه عمل خواهید کرد. ذهن شما پر از ایده‌های مختلف برای نشان دادن بهترین‌هایتان است، اما مراقب باشید که در این کار زیاده‌روی نکنید. تلاش‌های شما برای جذب مخاطب خود، چه از نظر ظاهری و چه از نظر شخصیتی، زمانی نتیجه‌بخش خواهد بود که طبیعی به نظر برسد. برای جلب نظر دیگران خودتان را تغییر ندهید و به دنبال کسی باشید که شما را همانطور که هستید دوست داشته باشد. گاهی اوقات لحن تند و انتقادی شما می‌تواند باعث دلخوری دوستانتان شود. در این روزها بهتر است در نقد و انتقاد از دیگران محتاط‌تر باشید. اخیراً ذهنتان را به موضوعی مشغول کرده‌اید که هیچ ارتباطی با شما ندارد. بهتر است از این موضوع فاصله بگیرید و به چیزهای مهم‌تر در زندگی‌تان فکر کنید. عشق احساسی پاک و باارزش است که نباید به هر کسی تقدیم کرد. در انتخاب شریک زندگی خود وسواس به خرج دهید و با دقت عمل کنید. از فرصتی که برای سفر پیش می‌آید استفاده کنید و با این کار روحیه خود را تغییر دهید. سفر می‌تواند به شما کمک کند تا از افکار منفی دور شوید و دیدگاه جدیدی نسبت به زندگی پیدا کنید.

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

گاو نر

طفل شیرخوار طبیعت

همه چیز مال من است

ونوس (زهره)

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

مس

یاقوت کبود

آبی آسمانی، صورتی، بنفش

6

جمعه

فال روزانه در روز 28 تیر 1403 برای متولدین خرداد ماه


امروز یکی از آن روزهای خاص و نادر است، پس حواستان را حسابی جمع کنید. از خودتان بپرسید که واقعاً چه چیزی از زندگی می‌خواهید؟ شغل و فعالیت در بیرون از خانه را ترجیح می‌دهید یا ماندن در خانه و آسایش؟ دوست دارید در شهرهای شلوغ و پر جنب و جوش زندگی کنید یا در مکانی آرام و دنج؟ تا زمانی که تکلیفتان با خودتان روشن نشود، هیچ اتفاق بزرگی در زندگی‌تان رخ نخواهد داد. بهترین کار برای امروز این است که به تنهایی قدم بزنید و با خودتان فکر کنید. امروز روز تصمیم‌گیری است، پس آن را به تعویق نیندازید. راهنمایی که به فردی کرده‌اید، او را در موقعیتی قرار داده که می‌تواند در رسیدن به اهدافتان به شما کمک کند. برای مدتی کوتاه از فشارهای عصبی و مسائل مالی فاصله بگیرید تا ذهنتان آرام شود. اگر نذری دارید که هنوز آن را ادا نکرده‌اید، بهتر است هر چه زودتر به آن عمل کنید. صداقت در گفتار و رفتار شما یکی از ویژگی‌های بارزتان است که در رونق کسب و کارتان نیز موثر خواهد بود. اگر در مورد موضوعی مردد هستید و نیاز به مشورت با کسی دارید، تردید را کنار بگذارید و با فرد مورد نظرتان صحبت کنید. از این گفتگو پشیمان نخواهید شد.

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

دوقلوها

کودک طبیعت

من فکر می‌کنم

مرکوری (عطارد)

هوا

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

جیوه

زمرد کبود

زرد، سبز، آبی

5

چهارشنبه

فال روزانه در روز 28 تیر 1403 برای متولدین تیر ماه


امروز برخلاف همیشه، اطرافیانتان غرق در منفی‌بافی و بزرگنمایی مشکلات هستند. گویی در محاصره‌ی آدم‌هایی گرفتار شده‌اید که دنیا را تاریک‌تر از آنچه هست می‌بینند. در حالی که شما با رویکردی مثبت‌اندیش و حتی ساده‌انگارانه، زندگی را برای خودتان آسان‌تر می‌گیرید. این نگرش خوشبینانه تا حدی خوب است، اما مراقب باشید که سهل‌انگاری شما را به دام مشکلات نیندازد. امروز برخلاف همیشه، حس ترس و تردیدتان کنار رفته و آماده‌ی تعهد به کسی هستید که دوستش دارید. اما شتاب نکنید و با چشمانی باز و قلبی آگاه به عواقب این تصمیم مهم فکر کنید. ازدواج تصمیمی نیست که از روی عجله و بدون سنجش جوانب مختلف گرفته شود. اگر مدتی است که با کسی جروبحث می‌کنید و به نتیجه‌ای نمی‌رسید، از امروز با محبت و عطوفت با او رفتار کنید تا شاهد معجزه باشید. اگر به دنبال تحت تاثیر قرار دادن دیگران هستید، در این مسیر زیاده‌روی نکنید، زیرا نتیجه‌ای معکوس به دست خواهید آورد. کافی است قلبتان را به روی دیگران بگشایید تا آنها به طور طبیعی جذب شما شوند. به زودی ملاقاتی مهم در انتظارتان است که خبرهای خوش و شادی‌آفرینی را به ارمغان خواهد آورد.

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

خرچنگ

تازه بالغ طبیعت

من احساس می‌کنم

ماه

هوا

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

نقره

مروارید

سایه ای از رنگ‌های خاکستری و آبی و سبز

2

دوشنبه

فال روزانه در روز 28 تیر 1403 برای متولدین مرداد ماه


برخلاف تصور دیگران که شما را فردی محافظه‌کار می‌دانند، امروز به طور کامل به توانایی‌های خود واقف هستید و در مسیر پیشرفت گام‌های بلندی برمی‌دارید. به آسانی راه‌های مفیدی برای یاری رساندن به دیگران پیدا می‌کنید و گویی حل مشکلات برایتان به امری ساده تبدیل شده است. به حرف‌های بی‌اساس کسانی که قصد دلسرد کردن شما یا زیر سوال بردن کارهایتان را دارند توجه نکنید. امروز قلبتان تمایل دارد که کمی از سرعت خود کاسته و به ندای درونتان گوش فرا دهید. شاید حتی وسوسه شوید که فراتر از حد معمول عمل کنید و عشقی را که مدت‌ها به دلیل ترس و نگرانی پنهان کرده بودید، آشکار سازید. امروز در مسیرتان با فردی روبرو خواهید شد که در گذشته خود را مدیون او می‌دانستید و عهد کرده بودید که در آینده محبتش را جبران کنید. دست او را به گرمی بفشارید و این دیدار را به فال نیک بگیرید. به زودی پیشنهادی به شما ارائه خواهد شد که نیازمند پاسخی سریع است. اما پیش از هر اقدامی، به دقت در مورد آن فکر کنید. آیا این پیشنهاد با انتظارات شما همسو است؟ آیا شما را به جایگاهی بالاتر ارتقا خواهد داد؟ ابتدا به تمام سوالاتی که در ذهنتان ایجاد می‌شود پاسخ دهید و سپس تصمیم نهایی را اتخاذ کنید.

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

شیر

جوان طبیعت

من اراده می‌کنم

خورشید

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

طلا

یاقوت زرد

رنگ‌های غروب خورشید

1

یکشنبه

فال روزانه در روز 28 تیر 1403 برای متولدین شهریور ماه


امروز شاید احساس کنید که اطرافیانتان تغییر کرده‌اند و رفتارشان آزاردهنده و ناخوشایند شده است. اما حقیقت این است که آنها مقصر نیستند. این موضوع به دلیل انرژی حاکم بر امروز و شرایط کیهانی فعلی است. مهم این است که اجازه ندهید این موضوع تعادل شما را به هم بزند و روزتان را خراب کند. امروز به جای اینکه به دنبال ایده‌های جدید برای ارتقای موقعیتتان باشید، تمام تمرکز و انرژی خود را بر حل مشکلاتی بگذارید که در مسیر اجرای برنامه‌های فعلیتان وجود دارند. خوشبختانه در این کار بسیار موفق خواهید بود. به محض شروع، در کمتر از یک ساعت راه حل‌های فوق‌العاده‌ای برای مشکلاتتان پیدا خواهید کرد، گویی نیرویی غیبی به یاریتان آمده است. از این فرصت استفاده کنید و بدون هیچ معطلی، برنامه‌هایتان را عملی کنید. مراقب باشید که با رفتار اشتباه، موقعیتی را که به دست آورده‌اید از دست ندهید. بالاخره زمان مناسب برای انجام آن پروژه مهمی که مدت‌ها منتظر آن بودید فرا رسیده است. در این زمینه باید بهترین تصمیم را بگیرید. در اطرافتان کسی هست که همیشه لبخند به لب دارد و به دیگران انرژی می‌دهد. اما گول این لبخندها را نخورید. او در پس این خنده‌ها غمی بی‌پایان دارد.

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

فرشته

بالغ طبیعت

من تجزیه و تحلیل می‌کنم

ولکان و مرکوری

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

پلاتین

عقیق سبز

سایه‌ای از خاکستری، سبز، نقره‌ای

5

چهارشنبه

فال روزانه در روز 28 تیر1403 برای متولدین مهر ماه


امروز اگر می‌بینید که دیگران بدون هیچ ملاحظه‌ای حرف‌هایی می‌زنند که برایتان آزاردهنده است، شما هم می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و آنچه در دلتان است را به زبان بیاورید و خودتان را سبک کنید. البته این به معنای دعوا راه انداختن نیست. فقط کافی است که امروز کمی بیشتر از همیشه صراحت کلام داشته باشید. از سوی دیگر، به نظر می‌رسد از فردی به خاطر غرور و تکبرش آزرده خاطر هستید و این موضوع رنج شما را به همراه دارد. تا جایی که می‌توانید رفت و آمد و معاشرتتان با این فرد را به حداقل برسانید. مراقب سلامت روان خود باشید و اجازه ندهید که منفی‌نگری و افکار منفی بر شما غلبه کند. شما ذهن خلاق و هوش بالایی دارید. صحبت کردن با فردی خاص می‌تواند به شما کمک کند تا از اتفاقاتی که در اطرافتان می‌افتد مطلع شوید. حواستان را جمع کنید تا موقعیت‌های ناب را شکار کنید و در مسیر درست پیشرفت قرار بگیرید. ذهنتان را از حاشیه‌ها خالی کنید، چرا که فقط وقتتان را تلف می‌کنند. در زمینه مسائل عاطفی کمی سردرگمی را تجربه خواهید کرد، اما نگران نباشید، به زودی همه چیز روشن خواهد شد.

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

ترازو

با آرمان ازدواج

من تعادل برقرار می‌کنم

ونوس (زهره)

هو

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

مس درخشان

الماس، اوپال

بژ، قهوه‌ای

6

جمعه

فال روزانه در روز 28 تیر 1403 برای متولدین آبان ماه


شگفت‌انگیز است که شما تا این حد به درک عمیقی از احساسات انسان‌ها، به خصوص مسائل غیرمنطقی و پیچیده آن، دست یافته‌اید. این توانایی شما را به راهنمایی فوق‌العاده‌ای برای اطرافیانتان تبدیل می‌کند. از این فرصت استفاده کنید و اگر کسی از دوستان یا اعضای خانواده‌تان به کمک و همفکری شما نیاز دارد، در یاری رساندن به او دریغ نکنید. امروز ممکن است احساسات عاطفی شما به شدت برانگیخته شده باشند و نتوانید ذهنتان را از کسی که شیفته‌اش شده‌اید دور کنید. این موضوع می‌تواند تمرکز شما را بر روی کارها مختل کند. سعی کنید در طول روز به وظایفتان بپردازید و شب را به عشق و عاشقی اختصاص دهید. هنوز چند روزی از زمانی که با خودتان عهدی بستید نگذشته، اما به نظر می‌رسد که آن را از یاد برده‌اید. تا دیر نشده به یاد خودتان بیاورید که چه قراری با خود گذاشته بودید و به آن پایبند باشید. در ادامه روز اتفاقی رخ خواهد داد که تا حدودی شما را آشفته و پریشان می‌کند. اما نگذارید که این نگرانی بر تصمیم عاقلانه‌ای که باید بگیرید تأثیر بگذارد. با آرامش و منطق به موضوع فکر کنید و بهترین تصمیم را برای خودتان و اطرافیانتان اتخاذ کنید.

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

عقرب

با آرمان ...

من آرزو می‌کنم

پلوتو

آب

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

آهن

سیلیس

قرمز تیره

9

سه شنبه

فال روزانه در روز 28 تیر 1403 برای متولدین آذر ماه


تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که می‌توانید در حل مشکلات دیگران یاری‌گرشان باشید؟ شاید در نگاه اول و با توجه به اینکه دیگران شما را فردی احساسی می‌دانند، این موضوع کمی دور از ذهن به نظر برسد. اما برخلاف تصور آنها، شما در حل مسائل و مشکلات با منطق قوی عمل می‌کنید. راز موفقیت شما در ترکیب احساسات و منطق نهفته است. چرا که حل تمام مشکلات با اتکا به منطق محض امکان‌پذیر نیست. شما معمولاً از تنهایی لذت می‌برید و از خلوت با خودتان شادمان می‌شوید. اما امشب اصلاً دلتان نمی‌خواهد در خانه تنها باشید. ترجیح شما این است که وقتتان را در کنار دوستان، عزیزان و به خصوص کسی که دوستش دارید، بگذرانید. فرصتی برای شرکت در یک کار خیر برای شما پیش آمده است. این کار ارزشمند است و سزاوار است که دعوت آن را بپذیرید. از یکی از عزیزانتان توقعی دارید که اصلاً منطقی نیست. انتظار شما از توان او خارج است. در مورد مشکل کاریتان، به نظر می‌رسد که مدتی است با چالش‌هایی روبرو هستید و برای حفظ موقعیتتان به سختی تلاش کرده‌اید. به همین دلیل، این روزها احساس خستگی شدیدی به شما دست داده است. فراموش نکنید که ذهن انسان می‌تواند موضوعات هرچند کوچک را به مسائل بزرگ‌تر تعمیم دهد!!

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

تیر و کمان

با آرمان کسب اطلاعات

من می‌بینم

ژوپیتر (مشتری)

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

قلع

فیروزه

ارغوانی

3

پنج‌شنبه

فال روزانه در روز 28 تیر 1403 برای متولدین دی ماه


بالاخره روزی بدون دغدغه و چالش فرا رسیده است! به لطف اطلاعات مفیدی که امروز به دست خواهید آورد، پیشبرد پروژه‌های شخصی و حرفه‌ایتان به مراتب آسان‌تر خواهد شد. بعد از بحران‌ها و مشکلاتی که پشت سر گذاشته‌اید، حالا زمان آن فرا رسیده که از آرامش روزهایتان لذت ببرید. با دوراندیشی و تدبیر، تلاش کنید تا دوباره درگیر چنین مشکلاتی نشوید. هوشیاری و ذکاوت شما در این زمینه، شما را به مسیری سودمند و پرفایده رهنمون خواهد ساخت. امروز حس نوع‌دوستی در شما به طرز چشمگیری افزایش یافته است. گویی دلتان می‌خواهد به همه، از گیاهان و حیوانات گرفته تا کودکان و بزرگترها، یاری برسانید و هر کاری که از دستتان برمی‌آید برای آنها انجام دهید. اما مراقب باشید که در این مسیر زیاده‌روی نکنید و با رفتارهایتان در دیگران دافعه ایجاد کنید. اطرافیان شما دوست دارند که شما به گونه‌ای رفتار کنید که به خودتان فشاری وارد نشود و به خاطر آنها بیش از اندازه از خودتان گذشتگی نکنید. چرا که این کار شما می‌تواند آنها را معذب و آزرده خاطر کند. در کنار کمک به دیگران، برای خودتان هم وقت بگذارید و به کارهایی که به آنها علاقه دارید بپردازید

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

بز

با آرمان تجربه کردن

من به کار می‌گیرم

ساترن (زحل)

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

سرب

عقیق رنگارنگ

سیاه، قهوه‌ای

8

شنبه

فال روزانه در روز 28 تیر 1403 برای متولدین بهمن ماه


شما به خوبی می‌دانید که خوشبختی و سعادت در روابط عاطفی فقط به حرف‌های عاشقانه و وعده‌ها و قسم‌ها ختم نمی‌شود. هر کسی که وارد زندگی شما می‌شود، باید برای جلب توجه و علاقه شما، به جنبه‌های مادی این رابطه نیز توجه داشته باشد. امروز احتمال اینکه عشقتان یا شخصی که مدتی است به طور مداوم به شما ابراز علاقه می‌کند، با یک هدیه غافلگیرتان کند، بسیار زیاد است. این هدیه می‌تواند نشان‌دهنده عمق علاقه و توجه او به شما باشد. در ادامه روز، با یک مشکل مالی روبرو خواهید شد که ریشه در ولخرجی‌های گذشته شما دارد. انجام یک کار مهم به شما سپرده شده است و اگر به موقع اقدام نکنید، فرصت را از دست خواهید داد. خودتان را شرمنده دیگران نکنید. هرچه زودتر باید به دیدن شخصی بروید. دوری راه را بهانه نکنید. همین فردا قراری بگذارید و به دیدنش بروید. امروز همه اطرافیانتان مشتاق گذراندن وقت با شما هستند و به عنوان فردی مودب و اجتماعی، ممکن است احساس کنید که موظف به قبول همه دعوت‌ها هستید. اما مراقب باشید که بیش از حد درگیر دیگران نشوید و فقط بخشی از روزتان را به آنها اختصاص دهید. شما کارهای زیادی برای انجام دادن دارید و به علاوه، باید زمانی را هم به خودتان و علایقتان اختصاص دهید.

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

دلو

با آرمان ایده‌آلیستی

من می‌دانم

اورانوس

هو

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

اورانیوم

یاقوت کبود

آبی آسمانی

4

شنبه

فال روزانه در روز 28 تیر 1403 برای متولدین اسفند ماه


امروز در مورد رابطه عاطفی‌تان با کسی که دوستش دارید دچار تردید هستید. یک لحظه او را دوست دارید و لحظه‌ای دیگر از او متنفر می‌شوید. به یاد داشته باشید که عشق واقعی دوطرفه است و برای عشق ورزیدن، باید مطمئن شوید که احساس شما در طرف مقابل نیز به همان اندازه وجود دارد. فعلاً در این مورد اقدامی نکنید و تا زمانی که احساستان ثبات پیدا کند، دست نگه دارید. اخیراً تصمیمی عجولانه گرفته‌اید که پافشاری بر آن ممکن است شما را درگیر مشکلات بیشتری کند. مسئولیت تصمیماتی که می‌گیرید را به عهده بگیرید و با احساسات دیگران بازی نکنید، زیرا عواقب آن گریبانگیر خودتان خواهد شد. برای رسیدن به خواسته‌تان زور و اصرار نکنید، صبور باشید و از فرصت‌ها به بهترین نحو استفاده کنید. در مواجهه با واقعیت‌های زندگی انعطاف‌پذیر باشید و با صبر و حوصله به دنبال راه‌حل باشید. خبرهای خوبی در راه است، به شرطی که ناامیدی را از خود دور کرده و منتظر پیروزی و موفقیت باشید. خوش‌فکری و ابتکار عمل شما در حل مشکلات راهگشای شما خواهد بود و به نفع شما عمل خواهد کرد. احساس می‌کنید که در حال تجربه یک تحول و دگرگونی درونی هستید. پس زمینه را برای این تولد و تحول آماده کنید و مسیر را برای آن هموار سازید.

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

ماهی

با آرمان تفویض

من باور دارم

نپتون

آب

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

تشعشعی از فلزات مصنوعی

زمرد

سایه آبی و سبز دریایی

7

پنج شنبه


فال چیست؟


فال در لغت به معنای طالع، بخت و نیز پیشگویی و عاقبت بینی است. کلمه ای عربی است و در فارسی یعنی شگون، هم در معنای خوب و هم در معنای بد. فال گرفتن یعنی اطلاعات از ناشناخته ها؛ و در عربی به فال خوب زدن، «تفأل» و به فال بد زدن «طیره» می گویند. در فارسی، فال خوب زدن را «مروا» و فال بد زدن را «مرغوا» گویند که از دو کلمه «مرغ» و «آوا» تشکیل شده است. ایرانیان با آواز و جهت حرکت پرندگان فال می زده اند؛ مثلاً با دیدن عقاب به عقوبت و هدهد به هدایت پی می برده اند.

فال و فالگیری موضوعی است که همه ما کم و بیش با آن سرو کار داشتیم و این سوال همیشه بی پاسخ باقی مانده که : آیا شما واقعا به فال اعتقاد دارید یا خیر؟ آیا فال علم است یا خرافات ؟ آیا فالگیران شیادند یا عالم به علوم غریبه ؟ شما فال را فقط یک سرگرمی می بینید با به فال اعتقاد راسخ دارید؟ یا اینکه به بعضی فالها اعتقاد دارید؟

این پدیده در اعصار مختلف و اقصی نقاط جهان به گونه های مختلف وجود داشته و دارد. فال بودا درهند، فال ای- چینگ در چین، فال قهوه یا فال ورقهای تاروت در اروپا از جمله فالهای بسیار معتبر جهانی هستند که جزو اسناد تاریخی سرزمینشان بشمار می آیند در کشور ما هم فال حافظ و استخاره با قرآن از احترام و اعتبار ویژه ای برخوردارند.

البته فال های بسیار دیگری هم هستند که در جهان فراوانند مانند فال اعداد، حروف ابجد یا تفال با خوراکیهایی مثل چای ، نخود و …

نظر اسلام در خصوص فال چیست؟


اسلام دینی است که بر فطرت و حقانیت بنا شده است و از هر نوع توهم و ساده‌انگاری دور است. اسلام تلاش و کوشش را برای انسان ضروری می‌داند تا از این طریق زندگی خوبی برای خودش رقم بزند. در مورد فال هم باید دانست که فال بد به شدت از سوی اسلام نهی شده است چون اثر روانی منفی برای فرد به همراه دارد. اما فال خوب که موجب شادی و امید افزایی شود، آن هم با شرایطی که هزینه‌ای در آن وجود ندارد جایزاست.

به عنوان مثال روزی پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله با جمعی سفر می‌کردند. در میان راه یک سواری را دیدند و حضرت نام او را پرسیدند. آن مرد خودش را «سعد» معرفی کرد. پیامبر صلی‌الله علیه و آله با شنیدن نام او فرمودند: «سعدنا» یعنی خوشبخت شدیم و همین نام را به فال خوب گرفتند که ان‌شاءالله سفر خوب و خوشی خواهیم داشت.

منظور از فال خوب در اسلام این است، نه اینکه افراد با صرف هزینه‌هایی به افرادی مراجعه کنند که هیچ علمی ندارند و مطالبی را عنوان می‌کنند که هیچ بنای عقلی و درستی ندارد. این کار درواقع فریب‌کاری است و اسلام هر نوع فریبکاری را به شدت نفی کرده است.

سخن آخر


در انتهای این بحث بد نیست بدانید نوع دیگری از فالگیران هم هستند که به فالگیران شیاد معروفند و آنها را فال ساز مینامیم. این افراد ابتدا با بدست آوردن اطلاعات شخصی شما بطور مخفیانه و بازگویی همان اطلاعات در حضورتان هنگام فال گرفتن، راستگویی خودشان را در ذهن شما به باور میرسانند و آنگاه شروع میکنند به پیشگویی چیزهایی که خود دلشان میخواهد. به این ترتیب شما پیشگویی های آنها را باور میکنید و البته میدانید این باورها هم موجب میشود این وقایع برای شما رخ بدهند. در این خصوص میخواهم بگویم اگر برای شما باورهای خوبی میسازند مثلا به شما نوید خوشبختی میدهند و ازاین بابت نیز هزینه زیادی از شما نمیگیرند این کار مانند هیپنوتیزم کردن است و باید از ایشان تشکر کنید اما اگر برای شما آرزوهای بدی میکنند یا با بی انصافی پول زیادی میگیرند واقعا شیادند!!!

شما هم اگر تجربه‌ای درخصوص فال‌ها دارید، یا احیاناً گرفتار فالگیرهایی شیاد شده‌اید، یا نظراتی در خصوص فال‌های ساعدنیوز دارید، با ما در قسمت کامنت‌ها در میان بگذارید.

فال حافظ

استخاره


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی متن
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
اعتراف طناز طباطبایی/ عاشق فوتبالیست معروف بودم و به خاطرش فوتبال می دیدم
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
(ویدئو) بازی صبحگاهی گربه زیبای محمدرضا گلزار / وقتی گلزار سر به سر گربه اش میذاره
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 10 ثانیه "اسکوتر" را در میان انبوهی از "سگ بولداگ" پیدا کنند
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍