دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سرگرمی / انواع فال / فال روزانه /

فال روزانه امروز سه شنبه 12 تیر ماه 1403 

دوشنبه، 11 تیر 1403
کد خبر: 395203
ساعد نیوز: فال روز و طالع بینی 12 تیر1403 را مطالعه می فرمایید.

از دیرباز همواره مردم معتقد بودند که پدیده‌های اخترشناسی روی اتفاقات زندگی آن‌ها اثرگذار است. هنوز هم هستند که براساس نجوم و وضعیت ستارگان در آسمان طالع بینی می‌کنند. برخی از آن‌ها طالع بینی و فال افراد براساس ستارگان آسمان و ماه تولد افراد را در سرتاسر دنیا به صورت آنلاین منتشر می‌کنند. ما هم در پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز این مطالب را برای متولدین ماه‌های مختلف از همان منابع معتبر خارجی گردآوری و روزانه به صورت ترجمه شده به فارسی در اختیار شما می‌گذاریم. امید آنکه دنیا به کام شما همواره شیرین و روزگار بر وفق مرادتان باشد. با ما همراه باشید.

فال

استخاره

فال حافظ

برای مشاهده فال روزانه ماه‌های تولد مختلف کلیک کنید


فروردین

اردیبهشت

خرداد

تیر

مرداد

شهریور

مهر

آبان

آذر

دی

بهمن

اسفند

فال روزانه در روز 12 تیر 1403 برای متولدین فروردین ماه


امروز ذهن شما به سفری در میان خاطرات گذشته می‌رود. برخی از این خاطرات شیرین و دلچسب هستند و لبخندی بر لبانتان می‌نشانند. اما مرور برخی دیگر از خاطرات، به خصوص آنهایی که آرزو می‌کنید هرگز اتفاق نیفتاده بودند، می‌تواند آزاردهنده و ناخوشایند باشد. صحبت کردن در مورد روزهای خوب گذشته با افرادی که در آن روزها با شما همراه بوده‌اند، می‌تواند مرهمی بر زخم‌های گذشته باشد و به شما در التیام خاطرات تلخ و ناگوار کمک کند. اما مراقب باشید که در گذشته غرق نشوید و زمان حال را از یاد نبرید. اگر به دنبال شغل جدیدی هستید، از همین امروز دست به کار شوید. شاید حتی همین امروز شانس با شما یار باشد و بتوانید شغلی ایده‌آل و مناسب پیدا کنید. از افراد سخن‌چین و بدخواه که در صدد لطمه زدن به زندگی شما هستند، دوری کنید. سم و زهر کلام این افراد می‌تواند آرامش و آسایش شما را از بین ببرد و شما را از مسیر درست زندگی منحرف کند. انجام کارهای خیر و نیکوکارانه می‌تواند نقطه عطفی در زندگی شما باشد و شما را از ناامیدی و دلسردی که در این روزها تجربه می‌کنید، رهایی بخشد.

نماد فروردین

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

قوچ

نوزاد طبیعت

من هستم

مارس (مریخ)

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

آهن

یاقوت، الماس قرمز

صورتی روشن

9

سه شنبه

فال روزانه در روز 12 تیر 1403 برای متولدین اردیبهشت ماه


در اطرافتان فردی وجود دارد که کار مهمی برای شما انجام داده است. اما منت‌گذاری و توقع بیش از حد او، شما را کلافه و آزرده کرده است. به جای اینکه از این شخص عصبانی شوید یا از او فاصله بگیرید، سعی کنید با او صحبت کنید و ناراحتی خود را به طور شفاف و صادقانه بیان کنید. احتمالاً او از نیت و منظور خود آگاه نیست و با صحبت کردن شما، از رفتار خود پشیمان خواهد شد و در آینده سعی می‌کند در برخورد با شما حد و مرزها را رعایت کند. در کاری که انجام می‌دهید، منفعت بسیاری وجود دارد و به زودی به موقعیت‌های شغلی و اجتماعی خوبی دست خواهید یافت. در روابط اجتماعی خود نیز مراقب رفتار و گفتارتان باشید. شما در جمع‌ها به سرعت عصبانی می‌شوید و بدون فکر حرف‌هایی می‌زنید که بعداً از آنها پشیمان می‌شوید. صبوری و حوصله را در برخورد با دیگران پیشه کنید و به جای قضاوت و سرزنش آنها، سعی کنید با دیدگاه و احساساتشان همدلی کنید. اگر به همین رویه ادامه دهید، به مرور زمان اطرافیانتان از شما فاصله می‌گیرند و احساس تنهایی و انزوا خواهید کرد.

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

گاو نر

طفل شیرخوار طبیعت

همه چیز مال من است

ونوس (زهره)

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

مس

یاقوت کبود

آبی آسمانی، صورتی، بنفش

6

جمعه

فال روزانه در روز 12 تیر 1403 برای متولدین خرداد ماه


امروز ممکن است با چالش‌هایی در زمینه مسائل مالی روبرو شوید. احتمال دارد که خبری از پولی که قرار بوده به شما داده شود دریافت نکنید، یا یکی از طلبکارانتان بدون هیچ اخطار قبلی از شما بخواهد که بدهیتان را تسویه کنید. این مشکلات می‌توانند گیج‌کننده و نگران‌کننده باشند، اما به یاد داشته باشید که در نهایت در موقعیتی غیرقابل حل قرار نخواهید گرفت. با صبر و حوصله، تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق می‌توانید از این چالش‌ها عبور کنید و اوضاع مالی خود را سامان ببخشید. در روابطتان با دیگران نیز ممکن است با سوءتفاهم‌هایی روبرو شوید. به نظر می‌رسد که حتی نزدیک‌ترین افراد به شما هم حرفتان را نمی‌فهمند و این موضوع می‌تواند شما را آزرده و ناراحت کند. اما به جای اینکه از این سوءتفاهم‌ها دلگیر شوید، سعی کنید با صبر و حوصله و با لحنی آرام و منطقی، منظور و دیدگاه خود را به طور شفاف بیان کنید. نام نیک شما در میان مردم بر سر زبان‌ها جاری خواهد شد و به دلیل اعمال خیر و پسندیده‌ای که انجام داده‌اید، مورد تحسین و ستایش دیگران قرار خواهید گرفت.

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

دوقلوها

کودک طبیعت

من فکر می‌کنم

مرکوری (عطارد)

هوا

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

جیوه

زمرد کبود

زرد، سبز، آبی

5

چهارشنبه

فال روزانه در روز 12 تیر 1403 برای متولدین تیر ماه


امروز عشق و محبت شما نسبت به فردی که دوست دارید به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. خوشبختانه این احساس دو طرفه است و عشق و علاقه شما به یکدیگر به طور متقابل پاسخ داده می‌شود. اما اگر هنوز با این شخص ازدواج نکرده‌اید، ممکن است در برقراری ارتباط و یا قرار گذاشتن برای دیدار با یکدیگر با مشکلاتی روبرو شوید. احتمال دارد که برای یکی از شما یا هر دویتان کاری فوری پیش بیاید، پیام‌هایتان به دست هم نرسد، یا تلفن‌هایتان آنتن ندهد. نگران نباشید! با وجود این ناهماهنگی‌ها، در نهایت موفق به صحبت و دیدار با یکدیگر خواهید شد. در مورد یک مسئله کاری به بن‌بست رسیده‌اید و فکر می‌کنید که درها به رویتان بسته شده است. اما نترسید و محکم روی خواسته‌هایتان بایستید. به زودی گشایشی در راه است و مشکلتان به بهترین نحو حل خواهد شد. برای انجام یک کار اداری، با صبر و حوصله و با ارائه توضیحات دقیق و کامل، می‌توانید به موفقیت دست پیدا کنید و به خواسته‌هایتان برسید.

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

خرچنگ

تازه بالغ طبیعت

من احساس می‌کنم

ماه

هوا

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

نقره

مروارید

سایه ای از رنگ‌های خاکستری و آبی و سبز

2

دوشنبه

فال روزانه در روز 12 تیر 1403 برای متولدین مرداد ماه


امروز ذهن شما سرشار از ایده‌های خلاقانه و جذاب است. اما در انتخاب بهترین ایده و شروع کار دچار تردید و سرگردانی شده‌اید. تمام ایده‌هایی که به ذهنتان می‌رسند منطقی و شدنی به نظر می‌آیند و شما نمی‌توانید بهترین فرصت‌ها را از بین آنها تشخیص دهید. از طرفی هم احساس می‌کنید که باید هر چه سریع‌تر دست به کار شوید و فرصت چندانی برای فکر کردن و تصمیم‌گیری ندارید. نگران نباشید! مشورت با افرادی که مورد اعتمادتان هستند می‌تواند به شما در حل این مشکل کمک زیادی کند. از یک تماس تلفنی که می‌تواند برایتان مشکل‌ساز شود، دوری کنید. شما سیاستمداری درونی دارید که پیچیدگی‌های نیازهای افراد مختلف را درک می‌کند. اما اصرار دارید که می‌توان نقطه مشترکی بین آنها یافت و حس برادری و برابری را بین آنها ایجاد کرد. قبل از هر اقدامی، بهتر است یک بار دیگر به انگیزه خودتان فکر کنید. آیا واقعاً آنچه برایتان اهمیت دارد خوشحالی دیگران است یا می‌خواهید خوشحالی را با همان معنایی که برای خودتان دارد به آنها تحمیل کنید؟ به یاد داشته باشید که هر کس تعاریف و برداشت‌های خاص خود را از خوشحالی دارد. سعی کنید دیگران را در آسایش و آرامش خود رها کنید و از ایجاد تنش و اضطراب بیهوده برای آنها خودداری کنید.

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

شیر

جوان طبیعت

من اراده می‌کنم

خورشید

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

طلا

یاقوت زرد

رنگ‌های غروب خورشید

1

یکشنبه

فال روزانه در روز 12 تیر 1403 برای متولدین شهریور ماه


امروز شور و نشاط زیادی در خود احساس می‌کنید و دلتان می‌خواهد در مورد تفکرات و ایده‌هایتان با دیگران به بحث و گفتگو بپردازید. اما متأسفانه در ارتباط برقرار کردن با افرادی که دوست دارید با آنها صحبت کنید، به مشکل برخواهید خورد. این وضعیت برای شما ناخوشایند خواهد بود، اما نباید باعث شود که انرژی و انگیزه خود را از دست بدهید. خبر خوب اینکه تغییراتی تدریجی اما مثبت و سازنده در زندگی‌تان در حال وقوع است. این تغییرات نتایج مطلوبی برایتان در بر خواهد داشت و به شما در رسیدن به اهدافتان کمک خواهد کرد. همچنین، ایده جالبی در زمینه کاری یا تحصیلی به ذهنتان خطور کرده است. این ایده کارآمد و مؤثر است و می‌تواند موفقیت‌های بزرگی را برایتان به ارمغان بیاورد. اندیشه‌ای شما را رنج می‌دهد، هر چه سریع‌تر آن را از ذهن خود دور کنید. تمرکز خود را بر افکار مثبت و سازنده بگذارید و به جای غرق شدن در افکار منفی، به دنبال راه‌حل‌هایی برای حل مشکلاتتان باشید. در ضمن، از پند و اندرز دیگران ناراحت نشوید. تجربیات و دیدگاه‌های آنها می‌تواند به شما در انتخاب مسیر درست و ارتقای زندگی‌تان کمک کند.

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

فرشته

بالغ طبیعت

من تجزیه و تحلیل می‌کنم

ولکان و مرکوری

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

پلاتین

عقیق سبز

سایه‌ای از خاکستری، سبز، نقره‌ای

5

چهارشنبه

فال روزانه در روز 12 تیر 1403 برای متولدین مهر ماه


به یاد داشته باشید که صداقت در همه حال بهترین سیاست است. امروز دروغ گفتن برایتان به شدت گران تمام خواهد شد و ممکن است حتی آبرویتان را به خطر بیندازد. همیشه سعی کنید با صداقت و روراستی با دیگران رفتار کنید. در مسیر رسیدن به اهدافتان واقع‌بین باشید و با شتاب‌زدگی و عجله تصمیم نگیرید. با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش مستمر، می‌توانید به تدریج به آنچه در سر دارید برسید. به افرادی که به کمک شما نیاز دارند توجه کنید. شاید امروز کسی در محل کار یا تحصیل از شما کمک بخواهد. شک و تردید را کنار بگذارید و با تمام توان به او کمک کنید. مراقب حسودان و افراد حیله‌گر باشید. افرادی در اطرافتان هستند که به دنبال ضربه زدن به شما هستند. از آنها دوری کنید و مراقب رفتار و گفتارشان باشید. امروز تمام کارها و اهدافتان را در محدوده امنی که برای خودتان ساخته‌اید پیش می‌برید. در این محدوده، همه چیز طبق برنامه‌ریزی‌ها و تخیلات شما انجام می‌شود و شما احساس آرامش و امنیت می‌کنید. اما گاهی اوقات باید از این دیواری که به دور خودتان کشیده‌اید فراتر بروید و به دنبال فرصت‌های جدید باشید.

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

ترازو

با آرمان ازدواج

من تعادل برقرار می‌کنم

ونوس (زهره)

هو

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

مس درخشان

الماس، اوپال

بژ، قهوه‌ای

6

جمعه

فال روزانه در روز 12 تیر 1403 برای متولدین آبان ماه


امروز افکارتان بسیار آشفته شده‌اند و نمی‌توانید آنها را به درستی بیان کنید. همچنین در برقراری ارتباط با دوستان و عزیزانتان با مشکل مواجه هستید. ممکن است تماس‌هایتان بی جواب بماند یا تماس‌های دیگران را ناخواسته بی‌پاسخ بگذارید. نگران نباشید! این آشفتگی‌ها موقتی هستند و به زودی بر آنها غلبه خواهید کرد. امروز با وجود تمام این چالش‌ها، می‌تواند روز زیبایی برای شما باشد. دیدارها تازه خواهد شد و عزیزی که دلتنگش بودید دوباره خواهید دید. این دیدارها به شما شادی و آرامش خاطر خواهد داد. همچنین، یک سفر کوتاه در پیش دارید که بسیار به شما خوش خواهد گذشت. از این سفر لذت ببرید و خاطرات خوشی را برای خود رقم بزنید. در ضمن، برای انجام کاری بر سر دوراهی قرار می‌گیرید. تصمیم‌گیری برایتان سخت خواهد بود. اما عجله نکنید و به خودتان زمان بدهید تا با دقت فکر کنید. راه درست به شما نشان داده خواهد شد. به یاد داشته باشید که صبر و حوصله کلید حل بسیاری از مشکلات است. یک شبه نمی‌توان ره صد ساله را پیمود. با تلاش و پشتکار و با اتکا به صبر و حوصله می‌توانید به اهدافتان برسید.

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

عقرب

با آرمان ...

من آرزو می‌کنم

پلوتو

آب

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

آهن

سیلیس

قرمز تیره

9

سه شنبه

فال روزانه در روز 12 تیر 1403 برای متولدین آذر ماه


پولی به طور غیرمنتظره به دستتان رسیده است و این موضوع شما را بسیار هیجان‌زده کرده است. با بی‌قراری در این فکر هستید که این پول را چطور خرج کنید. از طرفی، بدهی کوچکی دارید که می‌توانید با کمک این پول آن را تسویه کنید. از طرف دیگر هم دلتان می‌خواهد با این پول برای خودتان هدیه‌ای بخرید و آن را با بی‌خیالی خرج کنید. در این مورد خاص، به شما توصیه می‌شود که پولتان را صرف خودتان و چیزهایی که دلتان می‌خواهد کنید و بیخیال پرداخت بدهیتان شوید. شما خیلی سخت کار کرده‌اید و سزاوار این هستید که به خودتان پاداش بدهید. اگر اوضاع مالی‌تان خیلی خراب نیست و یا این بدهی برایتان جریمه‌ای به دنبال نخواهد داشت، به خودتان جایزه بدهید و از این پول برای خرید چیزی که دوست دارید استفاده کنید. در ضمن، شخصی با گفتن حرفی راه‌حلی پیش پایتان می‌گذارد. این راه‌حل می‌تواند یکی از مشکلاتتان را برطرف کند. به حرف‌های این شخص با دقت گوش کنید و از راهنمایی‌های او استفاده کنید. یک کار نیمه‌تمام دارید که وقت و انرژی شما را گرفته است. تمام توان خود را به سر و سامان دادن این کار معطوف کنید. اگر در انجام آن تعلل کنید، ممکن است هر آنچه که ساخته‌اید تباه شود.

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

تیر و کمان

با آرمان کسب اطلاعات

من می‌بینم

ژوپیتر (مشتری)

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

قلع

فیروزه

ارغوانی

3

پنج‌شنبه

فال روزانه در روز 12 تیر 1403 برای متولدین دی ماه


در مورد مسئله‌ای که دارید، بهتر است هرچه زودتر حرفتان را بزنید و جلوی هرگونه شکوه و گله را بگیرید. مخفی‌کاری و سکوت فقط باعث سوءتفاهم و تشدید مشکلات می‌شود. در ضمن، این روزها به شدت حساس و زودرنج شده‌اید. این موضوع روابط شما را آسیب‌پذیر کرده است. بهتر است علت اصلی این عصبانیت‌ها را پیدا کنید و برای حل آنها اقدام کنید. استعداد و توانایی‌های خود را دست‌کم نگیرید و با اعتماد به نفس به دنبال اهدافتان بروید. مطمئن باشید هر خوبی که می‌کنید بی‌اجر نمی‌ماند. کائنات به نیت پاک و اعمال نیک شما پاداش می‌دهد. در ضمن، اگر با فکر و تدبیر عمل کنید، نیتتان عملی خواهد شد. قدرت اراده شما قوی است و می‌توانید به هر آنچه که در ذهن دارید برسید. شما در تصمیماتتان قاطع هستید و در سخن گفتن رک و صریح. این صراحت لهجه شما ممکن است باعث حسادت برخی از افراد شود و آنها را به انتقاد از شما و قضاوت نادرست در موردتان وا دارد.اما به حرف‌های این افراد توجه نکنید و به راه خود ادامه دهید. اعتماد به نفس داشته باشید و از خودتان مطمئن باشید.

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

بز

با آرمان تجربه کردن

من به کار می‌گیرم

ساترن (زحل)

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

سرب

عقیق رنگارنگ

سیاه، قهوه‌ای

8

شنبه

فال روزانه در روز 12 تیر 1403 برای متولدین بهمن ماه


یک کار یا اقدام اداری که مدتهاست با آن درگیر هستید به نتیجه می‌رسد و باری سنگین از روی دوشتان برداشته می‌شود. این خبر خوشحال‌کننده‌ای است و می‌تواند انگیزه شما را برای انجام کارهای جدید افزایش دهد. همچنین، برای انتخاب چیزی به جایی خواهید رفت. ممکن است قصد خرید یا فروش چیزی را داشته باشید. در این زمینه با دقت فکر کنید و با صبر و حوصله تصمیم بگیرید. در نهایت، درخواستی بیشتر از توانتان شده که باید با صراحت نه بگویید. شما قادر به انجام این کار نیستید و قبول آن فقط برایتان دردسر ایجاد خواهد کرد. شما در زمان کار از تمام نیروی خود بهره می‌گیرید و به همین دلیل است که موفق می‌شوید. این تلاش و پشتکار شما ستودنی است و به شما در رسیدن به اهدافتان کمک خواهد کرد. اما در مورد انجام کاری دچار شک و تردید شده‌اید و تنها دلیل این شک، حرف‌های اطرافیان است. به حرف‌های دیگران توجه نکنید و به ندای قلبتان گوش فرا دهید. شما خودتان به خوبی می‌دانید چه راهی را باید انتخاب کنید. هر چه سریع‌تر خود را از این وضعیت نجات دهید و با اعتماد به نفس تصمیم بگیرید.

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

دلو

با آرمان ایده‌آلیستی

من می‌دانم

اورانوس

هو

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

اورانیوم

یاقوت کبود

آبی آسمانی

4

شنبه

فال روزانه در روز 12 تیر 1403 برای متولدین اسفند ماه


این روزها به دلیلی خستگی و نگرانی مفرط نمی‌توانید درست تصمیم بگیرید. قبل از اینکه هر تصمیمی بگیرید، کمی فکر کنید و با افراد مورد اعتمادتان مشورت کنید. عجله نکنید و ریسک نکنید. ممکن است تصمیمی بگیرید که بعداً پشیمان شوید. همچنین، شخصی با امروز و فردا کردن برای خودش زمان می‌خرد و شما را سر می‌دواند. این شخص به شما قول‌هایی می‌دهد که به آنها عمل نمی‌کند و فقط شما را معطل می‌کند. به حرف‌های این شخص اعتماد نکنید و از او دوری کنید. در نهایت، یک خبرچین خبری به شما می‌رساند که کمی عصبانی‌تان می‌کند. به این خبر توجه نکنید و به دنبال صحت و سقم آن نگردید. ممکن است این خبر درست نباشد و فقط باعث ناراحتی و دلخوری شما شود. پرواضح است که برای کار نکرده‌ مزدی دریافت نمی‌کنید. اگر می‌خواهید به اهدافتان برسید، باید تلاش کنید و برای رسیدن به نیتتان از هیچ تلاشی دریغ نکنید. هر کاری را به فردا موکول نکنید، آن هم در حالی که می‌دانید زمان برای انجام کارهایتان حرف اول را می‌زند. در ضمن، نگرانی در مورد آینده روابط عاطفیتان امروز به شما انرژی و انگیزه زیادی داده است تا تمام تلاشتان را برای حل مشکلات موجود در رابطه خود به کار بگیرید.

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

ماهی

با آرمان تفویض

من باور دارم

نپتون

آب

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

تشعشعی از فلزات مصنوعی

زمرد

سایه آبی و سبز دریایی

7

پنج شنبه


فال چیست؟


فال در لغت به معنای طالع، بخت و نیز پیشگویی و عاقبت بینی است. کلمه ای عربی است و در فارسی یعنی شگون، هم در معنای خوب و هم در معنای بد. فال گرفتن یعنی اطلاعات از ناشناخته ها؛ و در عربی به فال خوب زدن، «تفأل» و به فال بد زدن «طیره» می گویند. در فارسی، فال خوب زدن را «مروا» و فال بد زدن را «مرغوا» گویند که از دو کلمه «مرغ» و «آوا» تشکیل شده است. ایرانیان با آواز و جهت حرکت پرندگان فال می زده اند؛ مثلاً با دیدن عقاب به عقوبت و هدهد به هدایت پی می برده اند.

فال و فالگیری موضوعی است که همه ما کم و بیش با آن سرو کار داشتیم و این سوال همیشه بی پاسخ باقی مانده که : آیا شما واقعا به فال اعتقاد دارید یا خیر؟ آیا فال علم است یا خرافات ؟ آیا فالگیران شیادند یا عالم به علوم غریبه ؟ شما فال را فقط یک سرگرمی می بینید با به فال اعتقاد راسخ دارید؟ یا اینکه به بعضی فالها اعتقاد دارید؟

این پدیده در اعصار مختلف و اقصی نقاط جهان به گونه های مختلف وجود داشته و دارد. فال بودا درهند، فال ای- چینگ در چین، فال قهوه یا فال ورقهای تاروت در اروپا از جمله فالهای بسیار معتبر جهانی هستند که جزو اسناد تاریخی سرزمینشان بشمار می آیند در کشور ما هم فال حافظ و استخاره با قرآن از احترام و اعتبار ویژه ای برخوردارند.

البته فال های بسیار دیگری هم هستند که در جهان فراوانند مانند فال اعداد، حروف ابجد یا تفال با خوراکیهایی مثل چای ، نخود و …

نظر اسلام در خصوص فال چیست؟


اسلام دینی است که بر فطرت و حقانیت بنا شده است و از هر نوع توهم و ساده‌انگاری دور است. اسلام تلاش و کوشش را برای انسان ضروری می‌داند تا از این طریق زندگی خوبی برای خودش رقم بزند. در مورد فال هم باید دانست که فال بد به شدت از سوی اسلام نهی شده است چون اثر روانی منفی برای فرد به همراه دارد. اما فال خوب که موجب شادی و امید افزایی شود، آن هم با شرایطی که هزینه‌ای در آن وجود ندارد جایزاست.

به عنوان مثال روزی پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله با جمعی سفر می‌کردند. در میان راه یک سواری را دیدند و حضرت نام او را پرسیدند. آن مرد خودش را «سعد» معرفی کرد. پیامبر صلی‌الله علیه و آله با شنیدن نام او فرمودند: «سعدنا» یعنی خوشبخت شدیم و همین نام را به فال خوب گرفتند که ان‌شاءالله سفر خوب و خوشی خواهیم داشت.

منظور از فال خوب در اسلام این است، نه اینکه افراد با صرف هزینه‌هایی به افرادی مراجعه کنند که هیچ علمی ندارند و مطالبی را عنوان می‌کنند که هیچ بنای عقلی و درستی ندارد. این کار درواقع فریب‌کاری است و اسلام هر نوع فریبکاری را به شدت نفی کرده است.

سخن آخر


در انتهای این بحث بد نیست بدانید نوع دیگری از فالگیران هم هستند که به فالگیران شیاد معروفند و آنها را فال ساز مینامیم. این افراد ابتدا با بدست آوردن اطلاعات شخصی شما بطور مخفیانه و بازگویی همان اطلاعات در حضورتان هنگام فال گرفتن، راستگویی خودشان را در ذهن شما به باور میرسانند و آنگاه شروع میکنند به پیشگویی چیزهایی که خود دلشان میخواهد. به این ترتیب شما پیشگویی های آنها را باور میکنید و البته میدانید این باورها هم موجب میشود این وقایع برای شما رخ بدهند. در این خصوص میخواهم بگویم اگر برای شما باورهای خوبی میسازند مثلا به شما نوید خوشبختی میدهند و ازاین بابت نیز هزینه زیادی از شما نمیگیرند این کار مانند هیپنوتیزم کردن است و باید از ایشان تشکر کنید اما اگر برای شما آرزوهای بدی میکنند یا با بی انصافی پول زیادی میگیرند واقعا شیادند!!!

شما هم اگر تجربه‌ای درخصوص فال‌ها دارید، یا احیاناً گرفتار فالگیرهایی شیاد شده‌اید، یا نظراتی در خصوص فال‌های ساعدنیوز دارید، با ما در قسمت کامنت‌ها در میان بگذارید.

فال حافظ

استخاره


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 11 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی کتاب
عمر شهرت این بازیگران کوتاه بود + عکس / بازیگرانی که خیلی زود از یاد بردیم!
لیستی کامل از بازیگران زنی که با سر تراشیده و کچل جلوی دوربین ظاهر شدند+عکس/ از الناز شاکردوست تا رویا نونهالی، ناتاشایِ خواب و بیدار
ویراستاری تخصصی مقاله
(فیلم) روایت محمد دایی از لحظه چپ کردن علی دایی با پرادو! / پارگی گوش و خونی که روی ماشین ریخته بود!
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ویدیو/ شکار مگس برای مصرف شخصی!/ ساخت آویز مگسِ سه‌بعدی با ابتکاری غیرقابل باور
(عکس) رابطه ی خواهر برادری ایده آل علیرضا جهانبخش و خواهر زیبا روی او / چقدر شبیه هم هستن !؟
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
(ویدئو) تولد 50 سالگی لاکچری کریم باقری/ با حضور هنرمندان و ورزشکاران/ بی عادل هم که نمیشه/ محسن یگانه/محمد خاکپور