دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سرگرمی / انواع فال / فال روزانه /

فال روزانه امروز شنبه 10 شهریور ماه 1403 

جمعه، 09 شهریور 1403
کد خبر: 406131
ساعد نیوز: فال روز و طالع بینی 10 شهریور 1403 را مطالعه می فرمایید.

از دیرباز همواره مردم معتقد بودند که پدیده‌های اخترشناسی روی اتفاقات زندگی آن‌ها اثرگذار است. هنوز هم هستند که براساس نجوم و وضعیت ستارگان در آسمان طالع بینی می‌کنند. برخی از آن‌ها طالع بینی و فال افراد براساس ستارگان آسمان و ماه تولد افراد را در سرتاسر دنیا به صورت آنلاین منتشر می‌کنند. ما هم در پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز این مطالب را برای متولدین ماه‌های مختلف از همان منابع معتبر خارجی گردآوری و روزانه به صورت ترجمه شده به فارسی در اختیار شما می‌گذاریم. امید آنکه دنیا به کام شما همواره شیرین و روزگار بر وفق مرادتان باشد. با ما همراه باشید.

فال

استخاره

فال حافظ

برای مشاهده فال روزانه ماه‌های تولد مختلف کلیک کنید


فروردین

اردیبهشت

خرداد

تیر

مرداد

شهریور

مهر

آبان

آذر

دی

بهمن

اسفند

فال روزانه در روز 10 شهریور 1403 برای متولدین فروردین ماه


مدت‌هاست با پشتکار و تلاش فراوان، دانه امید را در زمین دل خود کاشته‌اید و امروز زمان آن فرا رسیده است که جوانه‌های سبز موفقیت از دل خاک بیرون بزنند. پیشرفت قابل توجهی که امروز در کاری که آغاز کرده‌اید مشاهده می‌کنید، نه تنها به شما انرژی مضاعف می‌بخشد، بلکه گواهی بر تلاش‌های شبانه‌روزی شماست. شما لایق تمام موفقیت‌هایی هستید که به دست می‌آورید؛ چرا که همواره با پشتکار و اراده‌ای قوی به سوی اهداف خود پیش می‌روید. در روابط شخصی نیز با همان دقتی که در کارتان به خرج می‌دهید، عمل کنید. فراموش نکنید که حفظ تعادل بین توجه به دیگران و مراقبت از خود، کلید داشتن روابطی سالم و پایدار است. لبخند زیبایتان و اخلاق خوش شما، همانند آهنربایی قوی، افراد مثبت را به سمت شما جذب می‌کند. در مسیر رسیدن به آرزوهایتان، صبر و شکیبایی را سرلوحه کار خود قرار دهید. ممکن است برخی از افراد نتوانند به سرعت شما پیشرفت کنند و همین امر باعث ایجاد برخی سوءتفاهم‌ها شود. اما شما با حفظ آرامش و رویکردی مثبت، به راحتی بر این چالش‌ها غلبه خواهید کرد. فراموش نکنید که کینه و انتقام، تنها به شما آسیب می‌رساند. با بخشش و گذشت، نه تنها به آرامش درونی دست می‌یابید، بلکه مسیر موفقیت را برای خود هموارتر می‌سازید.

نماد فروردین

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

قوچ

نوزاد طبیعت

من هستم

مارس (مریخ)

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

آهن

یاقوت، الماس قرمز

صورتی روشن

9

سه شنبه

فال روزانه در روز 10 شهریور 1403 برای متولدین اردیبهشت ماه


امروز روز تازه‌ای است و با دیدگاهی نو به دنیای اطراف نگاه می‌کنید. در این روز متوجه می‌شوید که خوشبختی و شادی در چیزهای کوچک و ساده اطراف شما نهفته است و شما قادر هستید با استفاده از توانایی‌ها و مهارت‌های خود، به سادگی به این خوشبختی دست پیدا کنید. امروز ملاقات مهمی در پیش دارید که می‌تواند مسیر زندگی شما را تغییر دهد. برای این ملاقات آماده باشید و با اعتماد به نفس کامل، دیدگاه‌ها و ایده‌های خود را مطرح کنید. برای رهایی از روزمرگی‌ها و بهبود روحیه، وقت بیشتری را با دوستان و عزیزان خود بگذرانید. بودن در کنار افرادی که دوستشان دارید، به شما انرژی مثبت می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا با آرامش بیشتری به زندگی نگاه کنید. از طمع‌کاری و زیاده‌خواهی دوری کنید و بدانید که هر کس به اندازه تلاش و کوشش خود، سهمی از نعمت‌های الهی را دریافت می‌کند. ممکن است گاهی احساس کنید که اطرافیان قدر شما را نمی‌دانند و به اندازه کافی به شما ارزش نمی‌دهند، اما به زودی متوجه می‌شوید که این احساس اشتباه است و پاداش تلاش‌هایتان را خواهید دید. روزهای پر مشغله‌ای در انتظار شماست که نیازمند انرژی و تلاش بیشتری از جانب شما است. با برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت زمان، می‌توانید از پس این روزها برآیید و به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنید.

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

گاو نر

طفل شیرخوار طبیعت

همه چیز مال من است

ونوس (زهره)

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

مس

یاقوت کبود

آبی آسمانی، صورتی، بنفش

6

جمعه

فال روزانه در روز 10 شهریور 1403 برای متولدین خرداد ماه


امروز فرصتی مغتنم برای شما فراهم شده تا روابط خود را با اطرافیانتان بازبینی کنید. شاید فردی در زندگی شما وجود داشته که تاکنون به او توجه کافی نداشته‌اید، اما امروز متوجه می‌شوید که با او اشتراکات و علایق مشترک زیادی دارید و می‌توانید روابط صمیمانه‌تر و عمیق‌تری با او برقرار کنید. این فرصت را غنیمت بشمارید و قدمی برای بهبود این رابطه بردارید. در روزهای اخیر ممکن است به برخی از مسائل زندگی با دیدگاه منفی نگاه کرده باشید، اما سعی کنید همیشه نیمه پر لیوان را ببینید و به جنبه‌های مثبت زندگی خود تمرکز کنید. اگر چیزی باعث آزار و ناراحتی شما می‌شود، تلاش کنید تا آن را حل کنید و اگر امکان حل آن وجود ندارد، سعی کنید آن را از زندگی خود حذف کنید. شما لایق بهترین‌ها هستید و شایسته آن هستید که در محیطی آرام و بدون استرس زندگی کنید. به یاد داشته باشید که تنها کسی که می‌تواند تغییرات لازم را در زندگی شما ایجاد کند، خود شما هستید. ممکن است اخیراً حرفی ناخواسته زده باشید که باعث ناراحتی کسی شده باشد. در چنین مواقعی، احساس گناه و پشیمانی طبیعی است، اما سعی کنید با آرامش و خونسردی، موضوع را حل کنید. نگران آینده نباشید و انرژی خود را صرف مسائل کنونی کنید. نگرانی بیش از حد، نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه باعث ایجاد استرس و اضطراب نیز می‌شود.

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

دوقلوها

کودک طبیعت

من فکر می‌کنم

مرکوری (عطارد)

هوا

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

جیوه

زمرد کبود

زرد، سبز، آبی

5

چهارشنبه

فال روزانه در روز 10 شهریور 1403 برای متولدین تیر ماه


امروز خبر غیرمنتظره‌ای به گوشتان می‌رسد که شما را شگفت‌زده می‌کند. این خبر، فرصتی جدید را پیش روی شما قرار می‌دهد که با اندکی تامل و تفکر می‌توانید از آن نهایت استفاده را ببرید. پیشنهاد می‌شود برای تصمیم‌گیری در مورد این خبر، به جای اینکه به دنبال منافع کوتاه‌مدت باشید، چشم‌انداز بلندمدت خود را مد نظر قرار دهید. با این رویکرد، چند سال آینده از تصمیم خود بسیار راضی خواهید بود. اگر نگرانی‌هایی در ذهن دارید، به زودی شاهد رفع آن‌ها خواهید بود و آرامش جایگزین اضطراب شما خواهد شد. در انجام کارهای خود دقت کافی داشته باشید، زیرا ممکن است برخی افراد قصد سوءاستفاده از فرصت‌ها را داشته باشند. با وجود اینکه مسیر موفقیت طولانی است، اما با پشتکار و اراده‌ای قوی به هدف خود خواهید رسید. در این روزها که مشتاقانه در پی رسیدن به آرزوهایتان هستید، ممکن است فریب ظاهر فریبنده برخی فرصت‌ها را بخورید. بنابراین بهتر است قبل از هر اقدامی، با افراد باتجربه و قابل اعتماد مشورت کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را اتخاذ کنید. امروز عشق همچون نسیمی روح‌نواز، تمام وجودتان را فرا گرفته و به همه چیز رنگ و بوی زیبایی بخشیده است. این احساس لطیف را در دل خود پرورش دهید و با اطرافیان‌تان تقسیم کنید تا برکت آن زندگی‌تان را پر کند. شادی و خوشحالی شما، بر اطرافیانتان نیز تأثیرگذار خواهد بود.

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

خرچنگ

تازه بالغ طبیعت

من احساس می‌کنم

ماه

هوا

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

نقره

مروارید

سایه ای از رنگ‌های خاکستری و آبی و سبز

2

دوشنبه

فال روزانه در روز 10 شهریور 1403 برای متولدین مرداد ماه


امروز چنان درگیر مشغله‌های روزمره هستید که فراموش کرده‌اید به خودتان و نیازهایتان برسید. اگرچه تلاش و پشتکار برای رسیدن به اهداف، ستودنی است، اما غرق شدن در کار و فراموش کردن سایر جنبه‌های زندگی، می‌تواند به سلامت روان و جسم شما آسیب برساند. سعی کنید تعادلی میان کار و زندگی شخصی خود برقرار کنید و زمانی را نیز به تفریح و استراحت اختصاص دهید. در روابط خانوادگی یا دوستانه نیز ممکن است با برخی اختلافات مواجه شوید. سعی کنید با صبر و حوصله و درک متقابل، این اختلافات را حل کنید. کمک به دیگران و انجام کارهای خیر، علاوه بر اینکه حس رضایت و آرامش را در شما ایجاد می‌کند، دعای خیر دیگران را نیز به دنبال دارد. برای حل مشکلات خود نیز نباید منتظر معجزه باشید. با تلاش و کوشش خود می‌توانید بر هر مشکلی غلبه کنید. به حرف‌های افراد منفی‌نگر توجه نکنید و به مسیر خود ادامه دهید. یادتان باشد که شما لایق بهترین‌ها هستید و با تلاش و پشتکار می‌توانید به همه چیز دست پیدا کنید. در تصمیم‌گیری‌های مهم، به جای اتکا بر احساسات، منطق خود را راهنما قرار دهید. ممکن است در یک دوراهی قرار گرفته باشید، اما با استفاده از عقل و خرد، بهترین تصمیم را خواهید گرفت. فراموش نکنید که شما حق انتخاب دارید و باید بر اساس خواسته‌های قلبی خود تصمیم بگیرید.

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

شیر

جوان طبیعت

من اراده می‌کنم

خورشید

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

طلا

یاقوت زرد

رنگ‌های غروب خورشید

1

یکشنبه

فال روزانه در روز 10 شهریور 1403 برای متولدین شهریور ماه


امروز روز خوبی برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی عاطفی شماست. به جای اینکه انتظار تغییرات را از دیگران داشته باشید، بهتر است از درون خود شروع کنید. پذیرش اشتباهات و تلاش برای اصلاح آن‌ها، اولین قدم برای بهبود روابط است. اگر احساسات خاصی نسبت به کسی دارید، امروز بهترین فرصت برای ابراز آن‌هاست. حتی اگر نتیجه‌ی این گفتگو آن‌طور که انتظارش را داشتید نباشد، باز هم احساس بهتری خواهید داشت. به‌زودی پیشنهاد کاری جذابی به شما می‌شود که می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برایتان فراهم کند. تجربیات گذشته به شما آموخته است که چگونه از فریب دیگران در امان بمانید. ممکن است ناخواسته دوستی را آزرده باشید، اما نگران نباشید؛ همیشه راهی برای جبران وجود دارد. غرور و خودخواهی مانع از بهبود روابط می‌شوند، پس بهتر است هر چه زودتر برای عذرخواهی پیشقدم شوید و این رابطه ارزشمند را حفظ کنید. فراموش نکنید که دوستی‌ها یکی از ارزشمندترین دارایی‌های زندگی هستند و باید قدر آن‌ها را بدانید. این روزها به فردی بسیار نزدیک شده‌اید، از این لحظات لذت ببرید و در آینده‌ای که هنوز فرا نرسیده، غرق نشوید. در محیط کار احساس خستگی و بی‌حوصلگی می‌کنید؟ شاید زمان آن رسیده که تغییراتی در زندگی حرفه‌ای خود ایجاد کنید. به دنبال شغلی باشید که به شما انگیزه و انرژی بیشتری بدهد.

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

فرشته

بالغ طبیعت

من تجزیه و تحلیل می‌کنم

ولکان و مرکوری

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

پلاتین

عقیق سبز

سایه‌ای از خاکستری، سبز، نقره‌ای

5

چهارشنبه

فال روزانه در روز 10 شهریور 1403 برای متولدین مهر ماه


امروز روز خوبی برای شماست. مدتی است که منتظر یک خبر مهم هستید و شاید کمی ناامید شده‌اید، اما خبر خوش این است که موفقیت در انتظار شماست. امروز نشانه‌هایی از پیروزی‌هایتان را خواهید دید. پس ناامید نشوید و به تلاش‌های خود ادامه دهید. در روابط عاطفی‌تان با تردیدهایی روبرو هستید و باید یک تصمیم مهم بگیرید. در این شرایط، بهتر است به جای اینکه احساسات‌تان را دخالت دهید، منطق خود را ملاک قرار دهید. بهترین هدیه‌ای که می‌توانید به خودتان بدهید، سپری کردن اوقاتی آرام و دلنشین در کنار خانواده است. از نگرانی‌های آینده دست بردارید و از لحظه‌ها لذت ببرید. متأسفانه اتفاقی برای یکی از دوستان‌تان رخ می‌دهد که شما را ناراحت خواهد کرد. اما سعی کنید تمرکز خود را از دست ندهید و با برنامه‌ریزی دقیق به کارهایتان رسیدگی کنید. اگر احساس می‌کنید که فردی به شما بی‌احترامی کرده یا قصد آزارتان را دارد، سکوت کردن بهترین واکنش نیست. بهتر است با او به طور مستقیم و محترمانه صحبت کنید و مرزهای خود را مشخص کنید. این کار نه تنها به شما آرامش می‌دهد، بلکه به طرف مقابل نیز کمک می‌کند تا رفتار خود را اصلاح کند. از حق و حقوق خود دفاع کنید و اجازه ندهید که کسی به آن‌ها تجاوز کند.

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

ترازو

با آرمان ازدواج

من تعادل برقرار می‌کنم

ونوس (زهره)

هو

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

مس درخشان

الماس، اوپال

بژ، قهوه‌ای

6

جمعه

فال روزانه در روز 10 شهریور 1403 برای متولدین آبان ماه


امروز روزی است که بهتر است کمی صبر و احتیاط پیشه کنید. اگر قصد ایجاد تغییرات بزرگی در زندگی خود را دارید، بهتر است فعلاً آن‌ها را به تعویق بیندازید. زمان مناسبی برای بر هم زدن برنامه‌های از پیش تعیین شده نیست. نگرانی‌های مالی شما موقتی هستند و به زودی پولی که مدت‌ها منتظرش بودید به دستتان خواهد رسید. پرداخت بدهی‌هایتان به زودی انجام می‌شود و از بار سنگینی که بر دوش شما بوده، رها خواهید شد. پس نگران نباشید و به آینده امیدوار باشید. در رابطه عاطفی خود با عشق‌تان، ممکن است بر سر مسئله‌ای اختلاف نظر داشته باشید. در حال حاضر، بهتر است این بحث را به تعویق بیندازید، زیرا هیچ‌کدام از شما آمادگی لازم برای شنیدن نظر طرف مقابل را ندارید. در شرایط کنونی، فردی به شما کمک خواهد کرد و شما را از مشکلاتتان نجات خواهد داد. احساسات منفی مانند عصبانیت و بدخلقی، انرژی شما را می‌گیرند. سعی کنید بر روی افکار مثبت تمرکز کنید و آرامش خود را حفظ کنید. جدایی از فردی که باعث ناراحتی شما می‌شد، می‌تواند فرصتی برای شروع دوباره باشد. در روابط عاطفی، زیرکی و هوشیاری خود را به کار بگیرید.

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

عقرب

با آرمان ...

من آرزو می‌کنم

پلوتو

آب

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

آهن

سیلیس

قرمز تیره

9

سه شنبه

فال روزانه در روز 10 شهریور 1403 برای متولدین آذر ماه


به نظر می‌رسد امروز در انتقال افکارتان به دیگران با چالش‌هایی روبرو هستید. برخی افراد ایده‌هایتان را مغرضانه و خودخواهانه می‌دانند، در حالی که عده‌ای دیگر تصور می‌کنند نسبت به ظرافت‌های موضوع بی‌تفاوت هستید یا منطقی رفتار نمی‌کنید. مهم است که به یاد داشته باشید این سوءتفاهم‌ها نه به خاطر نقص ایده‌های شما یا دشمنی دیگران، بلکه به دلیل عدم درک متقابل ایجاد شده است. شاید شما به اندازه کافی منظورتان را واضح بیان نمی‌کنید و یا با دقت به صحبت‌های طرف مقابل گوش نمی‌دهید. سعی کنید با صبر و حوصله دیدگاه دیگران را درک کنید. از زاویه دید آنها به موضوع نگاه کنید و با لحنی آرام و منطقی به تبادل نظر بپردازید. در کنار این چالش‌ها، در روابط عاطفی‌تان نیز با موقعیت‌های جدیدی روبرو خواهید شد که ممکن است باعث نگرانی شما شود. به جای اینکه با عجله تصمیم بگیرید، به خودتان زمان بدهید تا اوضاع را به درستی ارزیابی کنید و با تفکری عمیق، بهترین راه حل را انتخاب کنید. همچنین، فرصتی برای حضور در مکانی که آرزویش را داشتید برایتان فراهم می‌شود. این فرصت را از دست ندهید و از آن برای لذت بردن و تجربه لحظات شاد استفاده کنید.

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

تیر و کمان

با آرمان کسب اطلاعات

من می‌بینم

ژوپیتر (مشتری)

آتش

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

قلع

فیروزه

ارغوانی

3

پنج‌شنبه

فال روزانه در روز 10 شهریور 1403 برای متولدین دی ماه


احساسی از نگرانی و آشفتگی درونتان ریشه دوانده و ذهنتان را درگیر کرده است.دشاید بهتر باشد از این پس به جای پنهان کردن واقعیت‌ها پشت یک ظاهر مطمئن و دانا، به عمق وجود خود سفر کنید. این که بخواهیم همیشه حق با ما باشد و به همه ثابت کنیم که بهترین هستیم، نه تنها به خودمان بلکه به اطرافیانمان هم آسیب می‌رساند. سعی کنید به جای جنگیدن برای اثبات خود، به حرف‌های دیگران گوش فرا دهید. شاید با این کار به بینش‌های جدیدی برسید که تا به حال به آن‌ها فکر نکرده بودید. به زودی به مهمانی دعوت خواهید شد، اما ممکن است دل‌تان نخواهد در آن شرکت کنید. با این حال، این فرصتی است تا دیدگاهتان را نسبت به برخی افراد تغییر داده و ارتباطات جدیدی برقرار کنید. پس پیشنهاد شرکت در مهمانی را رد نکنید. یکی از دوستان منتظر پاسخ شماست. با دادن یک نشانه کوچک به او، دلگرمی بزرگی به او خواهید بخشید. به یاد داشته باشید که خوشبختی را نباید در چیزهای بیرونی جستجو کرد. زمانی را برای خلوت کردن با خودتان اختصاص دهید و از شر افرادی که انرژی شما را می‌گیرند خلاص شوید. پیشنهاد سفری که به شما شده را بپذیرید و از هیاهوی روزمره زندگی فاصله بگیرید. این سفر فرصتی است تا روح و جسمتان را تجدید کنید.

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

بز

با آرمان تجربه کردن

من به کار می‌گیرم

ساترن (زحل)

خاک

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

سرب

عقیق رنگارنگ

سیاه، قهوه‌ای

8

شنبه

فال روزانه در روز 10 شهریور 1403 برای متولدین بهمن ماه


امروز فرصتی است تا از دغدغه‌های روزمره فاصله بگیرید و به همراه دوستان صمیمی‌تان لحظات خوشی را رقم بزنید. دنیای بیرون هر چقدر هم که پر از چالش و مشکل باشد، امروز روزی است که باید به خودتان استراحت دهید و از زیبایی‌های زندگی لذت ببرید. در رابطه عاطفی‌تان، وفاداری و تعهدتان بر همه ثابت شده است، اما گاهی اوقات دیگران این حقیقت را نادیده می‌گیرند. اجازه ندهید حرف‌های بی‌اساس دیگران بر شما تأثیر بگذارد و مسیرتان را تغییر دهید. شما به خوبی می‌دانید که چه می‌خواهید و باید به قلب خودتان اعتماد کنید. در خصوص تصمیمات مالی، بهتر است فعلاً صبر پیشه کنید و عجولانه دست به هیچ کاری نزنید. خبر ناخوشایندی در راه است که ممکن است روحیه‌تان را کمی تحت تأثیر قرار دهد. فراموش نکنید که کمک به دیگران یکی از بزرگترین لذت‌های زندگی است. اگر کسی به کمک شما نیاز دارد، دریغ نکنید و دست او را بگیرید. سعی نکنید چندین کار را همزمان انجام دهید. این کار نه تنها باعث می‌شود که هیچ‌کدام از کارها به خوبی پیش نرود، بلکه استرس و اضطراب شما را نیز افزایش می‌دهد. اخیراً ناخواسته به یکی از دوستانتان صدمه زده‌اید. بهتر است هر چه زودتر با او صحبت کنید و سعی کنید رابطه خود را ترمیم کنید.

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

دلو

با آرمان ایده‌آلیستی

من می‌دانم

اورانوس

هو

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

اورانیوم

یاقوت کبود

آبی آسمانی

4

شنبه

فال روزانه در روز 10 شهریور 1403 برای متولدین اسفند ماه


احساس می‌کنید انرژی و انگیزه‌ای که همیشه داشته‌اید، این روزها کمی کمرنگ شده است. اما یادتان باشد که شما فردی توانمند و با اراده‌ای قوی هستید. این توانایی درونی شماست که می‌تواند شما را به سمت اهداف‌تان سوق دهد. قبل از هر اقدامی، کمی تامل کنید و مشخص کنید که دقیقاً چه می‌خواهید. با تمرکز بر هدف‌تان، اولین قدم را بردارید و مطمئن باشید که هیچ مانعی نمی‌تواند شما را از رسیدن به خواسته‌هایتان باز دارد. در رابطه عاطفی‌تان، عشق و محبتی زیادی به خرج می‌دهید اما گاهی اوقات در مواجهه با مشکلات، تمایل به عقب‌نشینی دارید. اگر می‌خواهید رابطه عمیق و پایداری داشته باشید، بهتر است این الگوی رفتاری را تغییر دهید. یادتان باشد که روابط نیازمند تلاش و تعهد متقابل هستند. از طرفی، تغییر مداوم نظر و تصمیم‌گیری‌های آنی می‌تواند برای اطرافیانتان سردرگم‌کننده باشد. کمی به خواسته‌ها و نیازهای دیگران هم توجه کنید و سعی کنید تعادل را در روابط‌تان برقرار کنید. محیط کاری پرتنش و استرس‌زا، آرامش شما را تحت‌الشعاع قرار داده است. در شرایطی که امکان تغییر محیط کار وجود ندارد، می‌توانید با تکنیک‌های آرام‌سازی و مدیریت استرس، آرامش درونی خود را حفظ کنید.

سمبل

معروف به

شعار

ستاره حاکم

عنصر وجود

ماهی

با آرمان تفویض

من باور دارم

نپتون

آب

فلز وجود

سنگ خوش یمن

رنگ محبوب

عدد خوش یمن

روز مبارک

تشعشعی از فلزات مصنوعی

زمرد

سایه آبی و سبز دریایی

7

پنج شنبه


فال چیست؟


فال در لغت به معنای طالع، بخت و نیز پیشگویی و عاقبت بینی است. کلمه ای عربی است و در فارسی یعنی شگون، هم در معنای خوب و هم در معنای بد. فال گرفتن یعنی اطلاعات از ناشناخته ها؛ و در عربی به فال خوب زدن، «تفأل» و به فال بد زدن «طیره» می گویند. در فارسی، فال خوب زدن را «مروا» و فال بد زدن را «مرغوا» گویند که از دو کلمه «مرغ» و «آوا» تشکیل شده است. ایرانیان با آواز و جهت حرکت پرندگان فال می زده اند؛ مثلاً با دیدن عقاب به عقوبت و هدهد به هدایت پی می برده اند.

فال و فالگیری موضوعی است که همه ما کم و بیش با آن سرو کار داشتیم و این سوال همیشه بی پاسخ باقی مانده که : آیا شما واقعا به فال اعتقاد دارید یا خیر؟ آیا فال علم است یا خرافات ؟ آیا فالگیران شیادند یا عالم به علوم غریبه ؟ شما فال را فقط یک سرگرمی می بینید با به فال اعتقاد راسخ دارید؟ یا اینکه به بعضی فالها اعتقاد دارید؟

این پدیده در اعصار مختلف و اقصی نقاط جهان به گونه های مختلف وجود داشته و دارد. فال بودا درهند، فال ای- چینگ در چین، فال قهوه یا فال ورقهای تاروت در اروپا از جمله فالهای بسیار معتبر جهانی هستند که جزو اسناد تاریخی سرزمینشان بشمار می آیند در کشور ما هم فال حافظ و استخاره با قرآن از احترام و اعتبار ویژه ای برخوردارند.

البته فال های بسیار دیگری هم هستند که در جهان فراوانند مانند فال اعداد، حروف ابجد یا تفال با خوراکیهایی مثل چای ، نخود و …

نظر اسلام در خصوص فال چیست؟


اسلام دینی است که بر فطرت و حقانیت بنا شده است و از هر نوع توهم و ساده‌انگاری دور است. اسلام تلاش و کوشش را برای انسان ضروری می‌داند تا از این طریق زندگی خوبی برای خودش رقم بزند. در مورد فال هم باید دانست که فال بد به شدت از سوی اسلام نهی شده است چون اثر روانی منفی برای فرد به همراه دارد. اما فال خوب که موجب شادی و امید افزایی شود، آن هم با شرایطی که هزینه‌ای در آن وجود ندارد جایزاست.

به عنوان مثال روزی پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله با جمعی سفر می‌کردند. در میان راه یک سواری را دیدند و حضرت نام او را پرسیدند. آن مرد خودش را «سعد» معرفی کرد. پیامبر صلی‌الله علیه و آله با شنیدن نام او فرمودند: «سعدنا» یعنی خوشبخت شدیم و همین نام را به فال خوب گرفتند که ان‌شاءالله سفر خوب و خوشی خواهیم داشت.

منظور از فال خوب در اسلام این است، نه اینکه افراد با صرف هزینه‌هایی به افرادی مراجعه کنند که هیچ علمی ندارند و مطالبی را عنوان می‌کنند که هیچ بنای عقلی و درستی ندارد. این کار درواقع فریب‌کاری است و اسلام هر نوع فریبکاری را به شدت نفی کرده است.

سخن آخر


در انتهای این بحث بد نیست بدانید نوع دیگری از فالگیران هم هستند که به فالگیران شیاد معروفند و آنها را فال ساز مینامیم. این افراد ابتدا با بدست آوردن اطلاعات شخصی شما بطور مخفیانه و بازگویی همان اطلاعات در حضورتان هنگام فال گرفتن، راستگویی خودشان را در ذهن شما به باور میرسانند و آنگاه شروع میکنند به پیشگویی چیزهایی که خود دلشان میخواهد. به این ترتیب شما پیشگویی های آنها را باور میکنید و البته میدانید این باورها هم موجب میشود این وقایع برای شما رخ بدهند. در این خصوص میخواهم بگویم اگر برای شما باورهای خوبی میسازند مثلا به شما نوید خوشبختی میدهند و ازاین بابت نیز هزینه زیادی از شما نمیگیرند این کار مانند هیپنوتیزم کردن است و باید از ایشان تشکر کنید اما اگر برای شما آرزوهای بدی میکنند یا با بی انصافی پول زیادی میگیرند واقعا شیادند!!!

شما هم اگر تجربه‌ای درخصوص فال‌ها دارید، یا احیاناً گرفتار فالگیرهایی شیاد شده‌اید، یا نظراتی در خصوص فال‌های ساعدنیوز دارید، با ما در قسمت کامنت‌ها در میان بگذارید.

فال حافظ

استخاره


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 09 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
تبدیل پایان نامه به مقاله
(عکس خانوادگی) همه چیز درباره همسر و فرزند فائزه دولتی، جوانترین مشاور عارف/ همسر جوانترین بانوی کابینه‌ی پزشکیان کیست و با قالیباف چه ارتباطی دارد؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
(ویدئو) خیانت بزرگ این خلبان ایرانی در جنگ تحمیلی 8 ساله!/ چه چیزی او را به چهره ای منفورتر از صدام تبدیل کرد؟!
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
رهبر معظم انقلاب: من و آقای رفسنجانی وضع مالی خوبی نداشتیم آنقدر به بقال سر کوچه بدهکار شدیم خجالت می کشیدیم برویم و تقاضای نسیه کنیم
سوژه شدن موجودی حساب 12 رقمی و میلیاردی مشتری حواس پرت که رسید کارتش رو توی موبایل فروشی جا گذاشت+ عکس/ شما این همه عدد رو یکجا دیده بودین؟
تصویری از چهره واقعی امیرکبیر در موزه نگارگری تهران/ واقعا باشکوه نیست؟