فواید و عوارض خوردن تربچه در بارداری

  دوشنبه، 19 اسفند 1398   زمان مطالعه 3 دقیقه
فواید و عوارض خوردن تربچه در بارداری
شاید تعجب کنید از اینکه بدانید تربچه با این خواص مفید، برای مصرف در دوران بارداری بی خطر نیست. بارداری زمانی بحرانی است و رشد و نمو کودک شما در معرض خطر است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از سلام دنیا، آیا باردار هستید و قصد دارید با مصرف سوپ ها و سالادهای سالم، سلامت خود و کودکتان را تضمین کنید؟ آیا می دانید که برخی از سبزیجات خام از جمله تربچه می تواند روی جنین شما تاثیر مضر داشته باشد؟ تربچه در دوران بارداری ضروری است. با این حال، می تواند خطرات زیادی روی سلامتی داشته باشد. ادامه مطلب را بخوانید تا درباره عوارض احتمالی آن روی بارداری بیشتر بدانید. همچنین، چند نکته کلیدی بیاموزید تا با خیال راحت تربچه میل کنید.

مزایای خوردن تربچه در دوران بارداری برای سلامتی

مصرف فقط یه وعده تربچه در روز می تواند بسیاری از مواد مغذی مهم برای شما و رشد جنین را فراهم کند. تربچه غنی از کلسیم است. کلسیم یک ماده مغذی لازم در دوران بارداری است، زیرا به رشد استخوان ها و ماهیچه های کودک کمک می کند. تربچه منبعی از اسید فولیک است که یک ماده مغذی حیاتی برای زنان باردار است. سطح کافی از اسید فولیک در بدن شما، جنین را در مقابل نقص های مادرزادی محافظت می کند. علاوه بر این، تربچه ها شامل پتاسیم، آهن و ویتامین C است که می تواند برای زن باردار به شدت مفید باشد.

آیا تربچه در دوران بارداری خوب است؟

شاید تعجب کنید از اینکه بدانید تربچه با این خواص مفید، برای مصرف در دوران بارداری بی خطر نیست. بارداری زمانی بحرانی است و رشد و نمو کودک شما در معرض خطر است. طبق اعلام دانشگاه ایالتی کلرادو، زنان در دوران بارداری مستعد ابتلا به بیماری هستند، زیرا میزان ایمنی بدن آنها کم می شود. غذاهایی که در خاک آلوده رشد کرده اند، احتمالاً حاوی توکسوپلاسموز هستند. میکروب ها ممکن است از سبزیجات خام به بدن منتقل شود و باعث عفونت های مختلف شود.

مصرف سبزیجات خام شسته نشده ممکن است منجر به احتمال بیشتر عفونت سالمونلا و E.coli شود. تب و کم آبی مرتبط با این عفونت ها می تواند بر سلامت کودک شما تاثیر منفی بگذارد. در موارد نادر، عفونت جدی ممکن است باعث سقط جنین، تولد نوزاد مرده و زایمان زودرس شود. پس، به یاد داشته باشید که هر گونه کوتاهی در رژیم غذایی از طرف شما، می تواند منجر به عوارضی در بارداری شود. فقط در صورت رعایت اقدامات ایمنی، می توانید تربچه مصرف کنید.

اقدامات ایمنی پیش از مصرف تربچه در بارداری

احتمال عفونت به این معنی نیست که شما باید مصرف تربچه را در دوران بارداری ممنوع کنید. فقط باید برخی اقدامات ایمنی را در هنگام مصرف تربچه و سایر سبزیجات خام، رعایت کنید.

حتماً سبزیجات را به طور صحیح بشویید و هر گونه خاک قابل مشاهده روی آن را تمیز کنید. هرگز سبزیجات خام را بدون شستن کامل آنها میل نکنید.

در صورت لزوم، از برس مخصوص برای تمیز کردن آلودگی های روی سبزیجات استفاده کنید تا همه خاک روی آن را پاک کنید.

توصیه می شود سبزیجات را قبل از مصرف بخارپز یا کامل بپزید. گرما عوامل بیماری زای ایجاد کننده عفونت را از بین می برد و آنها را برای مصرف ایمن می کند.

تربچه ها را به سوپ اضافه کنید یا از آنها برای تهیه خوراکی هایی در کنار غذای اصلی استفاده کنید.

اگر تربچه را روی تخته خرد کرده اید، قبل از اقدام به خرد کردن سایر سبزیجات، حتماً دوباره آن را تمیز کنید.

این مراحل ساده را دنبال کنید تا با خیال راحت بتوانید تربچه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و از مزایای آن بهره ببرید. همچنین می توانید پیش از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید. به یاد داشته باشید چندین روش بهداشتی برای از بین بردن عفونت خوراکی ها وجود دارد. پس چرا منتظرید؟ اقدام کنید و یک سالاد سالم با تربچه تهیه کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (763 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (254 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (201 نظر) رهبر معظم انقلاب: ساعت 5 صبح که کارم رو شروع می کنم، ده و ربع دیگه دلم میخواد بخوابم+ویدیو (193 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (131 نظر) نگاهی به ماشین BMW لوکس و هوش پران رهبر معظم انقلاب+ویدئو (124 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (112 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (96 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (71 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (66 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (61 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (43 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (27 نظر) حضور بازیگران و ورزشکاران در ضیافت باشکوه نذری رضا گلزار بدون آیسان آقاخانی+عکس/ از یکتا ناصر و منوچهر هادی تا سعید معروف (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (20 نظر)
تیتر امروز   
نگاهی به گنجینه حرم حضرت ابوالفضل علیه السلام/ از قطعه های طلا تا ستاره بلورین
ماجرای تکیه 200 ساله تجریش از زبان پیرغلام 90 ساله
از نوحه خوانی دکتر پزشکیان در شب عاشورا تا جزئیات زلزله کرمان در حواشی داغ امروز سه شنبه 26 تیر 1403
مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی در محضر رهبر انقلاب برگزار شد
تأثیر سوابق تحصیلی/ جزئیات نحوۀ محاسبۀ نمره کل و ضرایب کنکوری‌های 1403
اولین تصاویر از حادثه شاهچراغ و زنده شدن دوباره صحنه های ترس و وحشت+فیلم
اعلام زمان ثبت‌نام آزمون زبان انگلیسی آیلتس
چالش ذهنی/ آیا می‌توانید معمای بقای مردی که از ارتفاع مرگبار پرید را حل کنید؟ کمتر کسی توانسته این معما را حل کند!
معمای ریاضی / در جستجوی نابغه‌ها هستیم؛ آیا شما توانایی و هوش کافی برای حل این معمای المپیادی پیچیده و چالشی را دارید؟
توضیحات دادستان شیراز در خصوص تیراندازی در شاهچراغ
ویدیو/ دکتر عباس موزون: "لَعنَ الله" در زیارت عاشورا به معنای دشنام یا ناسزا نیست
ویدیو/ دکتر الهی قمشه‌ای: امام حسین (ع) زنده است/ «زیرِ شمشیرِ غمش رقص‌کُنان باید رفت»
ویدیو/ تک واژۀ زیارت عاشورا که معنی آن در هاله‌ای از ابهام است/ تفسیر دکتر عباس موزون از کلمهٔ «تَنَقَبَت» چیست؟
ویدئو/ یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن «هتل ترانسیلوانیا»/ مکالمات پرکاربرد
شاهکار مهندسی در هلند؛ عبور کشتی‌ها از روی بزرگراه در آبگذر ولئومیر/ از تعجب انگشت به دهان می‌مانید!
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟