دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / بارداری و زایمان / قبل از بارداری /

فواید خوردن ماهی در دوران بارداری 

دوشنبه، 24 تیر 1398
محققان با مطالعه بر روی موش ها متوجه شدند زمانیکه موش های ماده دارای رژیم غذایی غنی از اُمگا ۶ و فقدان اُمگا ۳ باشند، نوزادشان با مغز کوچک تر متولد می شود و در بزرگسالی رفتارهای احساسی غیرعادی از خود نشان می دهد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نی نی سایت، محققان دانشگاه توهوکو ژاپن در مطالعه اخیر خود به توضیح ارتباط بین خوردن ماهی در دوران بارداری و سلامت مغز نوزاد پی بردند.به گفته محققان، لیپید موجود در رژیم غذایی حاوی اسیدهای چربی نظیر اُمگا ۳ و اُمگا ۶ است که از مواد مغذی ضروری برای بسیاری از موجودات و انسان هاست.گروه تحقیق به سرپرستی دکتر «نوریکو اوسامی»، دریافتند که مصرف متعادل لیپیدها در زنان باردار برای تشکیل مغز عادی نوزاد ضروری است.

محققان با مطالعه بر روی موش ها متوجه شدند زمانیکه موش های ماده دارای رژیم غذایی غنی از اُمگا ۶ و فقدان اُمگا ۳ باشند، نوزادشان با مغز کوچک تر متولد می شود و در بزرگسالی رفتارهای احساسی غیرعادی از خود نشان می دهد.این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که در بسیاری از کشورها از الگوهای ضعیف رژیم غذایی پیروی می شود و عمدتاً بیشتر گرایش به سوی مصرف روغن های دانه ایی که غنی از اسیدهای چرب اُمگا ۶ است وجود دارد و تمایل کمتری به سوی مصرف ماهی که غنی از اسیدهای چرب اُمگا ۳ است وجود دارد.زنان باردار باید برای داشتن نوزادی باهوش اًمگا ۳ و ۶ را به طور متعادل مصرف نمایند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!
هزینه چاپ یک کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه