دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / کودک /

فواید شیر بز برای نوزادان و کودکان 

شنبه، 26 مرداد 1398
محققان به این نتیجه رسیدند در فرمول شیر بز 140 الیکوساکارید وجود دارد که 5 مورد از آنها در شیر سینه انسان هم موجود است. به همین دلیل محققان معتقدند شیر بز بیشتر به ویژگیهای شیر انسان نزدیک است. 

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نی نی سایت، محققان دریافتند مواد موجود در شیر بز دارای مشخصات قوی پری بیوتیک و ضد عفونت است که از نوزاد را در مقابل انواع عفونت دستگاه گوارش محافظت می کند.
هارشان گیل که سرپرستی این پژوهش را به عهده دارد می گوید: «مطالعه ما نشان می دهد الیگوساکاریدهای پری بیوتیک موجود در فرمول شیر بز در ترغیب به رشد باکتری های سالم در روده موثر هستند. در حالیکه نتایج آزمایشگاهی این تحقیقات امیدبخش است، اما باید آزمایشات بالینی برای تایید این فواید برای نوزادان انسان نیز انجام شود.»
در این مطالعه بل بررسی الیگوساکاریدها محققان به این نتیجه رسیدند در فرمول شیر بز 140 الیکوساکارید وجود دارد که 5 مورد از آنها در شیر سینه انسان هم موجود است. به همین دلیل محققان معتقدند شیر بز بیشتر به ویژگیهای شیر انسان نزدیک است.
گفتنی است پری بیوتیک ها کربوهیدرات های غیر قابل هضم موجود در مواد غذایی هستند که برای تحریک رشد باکتری های پروبیوتیک در بدن ضروری است. این اجزا یک محیط مناسبی را به طور انتخابی برای باکتری های پروبیوتیک در بدن مهیا می کنند تا آنها بتوانند در آن بهترین رشد و نمو را داشته باشند و به این صورت اثرات مثبت خود را بر میزبان اعمال می کنند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل سابمیت مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)