دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه / اخبار عمومی /

قاضی فدرال: ممنوعیت استفاده از تیک تاک غیرقانونی است 

دوشنبه، 07 مهر 1399
کد خبر: 104047
قاضی فدرال آمریکا کارل نیکولاس با صدور رأی بدوی مبنی بر منع ممنوعیت استفاده از تیک تاک در آمریکا که ترامپ آن را وسیله جاسوسی چین از شهروندان آمریکایی قلمداد کرده است، زمینه را برای لغو تصمیم رئیس جمهور آمریکا در این مورد به خصوص، فراهم کرده است. بر این اساس، امکان دارد اپ استورهای اپل و گوگل بتوانند همچنان این اپ را به کاربران آمریکایی عرضه کنند.

به گزارش ساعد نیوز به نقل از راشا تودی، یک قاضی فدرال آمریکا به نام کارل نیکولاس با برگزاری یک دادگاه یازده ساعته با حضور وکیل تیک تاک، رأی بدوی خودش را مبنی بر غیرقانونی بودن ممنوعیت استفاده از اپلیکیشن تیک تاک توسط شهروندان آمریکایی را صادر کرده است که ممکن است زمینه را برای لغو این ممنوعیت مورد درخواست ترامپ مهیا سازد. دانالد ترامپ بر این باور است که اپلیکیشن تیک تاک، یک وسیله جاسوسی چین برای رصد اطلاعاتی شهروندان آمریکایی است و به همین دلیل در تلاش است که این اپلیکیشن را از اپ استور اپل و گوگل حذف کند. این اقدام قاضی فدرال آمریکا می تواند سرآغاز یک بحث حقوقی جنجالی در هفته های منتهی به روز سرنوشت ساز انتخابات آمریکا است. روابط آمریکا و چین در تاریک ترین برهه خودش در چهار سال ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا است. ترامپ روابط اقتصادی و سیاسی کشورش با چین را به پائین ترین حد خودش کاهش داده است و فعال ترین سفیر چند سال اخیر خود در پکن را به آمریکا فراخوانده است. او با استفاده از بهانه های مختلف مثل کرونا در تلاش است تا چهره چین را در آمریکا و مجامع بین المللی مخدوش سازد.

به گزارش ساعد نیوز، ترامپ در حال حاضر اپلیکیشن تیک تاک را به عنوان یک ابزار انتقال اطلاعات مورد حمله قرار داده است و آن را وسیله ای معرفی می کند که چین از طریق آن، اطلاعات شهروندان آمریکایی را مورد جاسوسی قرار می دهد و به همین دلیل خواستار حذف این اپلیکیشن از اپ استور اپل و گوگل است. پیشتر ترامپ، شرکت هوواوی را به شدت زیر فشار گذاشته بود و شرکت های آمریکایی توزیع قطعات دیجیتالی از فروش قطعه به این غول تلکام جهان منع شده اند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی