دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ویدیو / خبری /

(فیلم) خبری که اردوغان داد و روحانی نشنید 

پنجشنبه، 30 آبان 1398
ساعد نیوز: پس از بالا گرفتن بحران در عراق، رجب طیب اردوغان نیز، در واکنش به وضعیت عراق و لبنان، از کشانده شدن اعتراضات به ایران خبر داد و به مقامات کشورمان هشدار داد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ تنها چند روز از اعتراضات در ایران گذشته است، اعتراضاتی که بعضا به خشونت و خرابکاری اموال عمومی توسط عده ای از افراد خشونت طلب منجر گردید. به فاصله این چند روز و اتفاقاتی که در داخل ایران افتاد از اعتراضات خیابانی تا قطعی اینترنت و کشته و مجروح شدن برخی از شهروندان کشورمان، واکنش تروئیکای اروپا، آمریکا و اسرائیل و برخی کشور های منطقه قابل تامل بوده است.

در یک ماه گذشته کشور هایی نظیر لبنان و عراق در ناآرامی های ممتد به سر می برند، آن ها نیز خواهان اصلاحات دولتمردان و پاک شدن فساد از سیستم حکومتی کشورشان هستند، ولی سبک و سیاق خشونت مخالفان در این کشور ها تقریبا یکی است که با مدل های خاص مثل بستن راه ها و مختل کردن شریان حیات اجتماعی، عصبانی کردن مردم و تشدید فشار های روانی و اجتماعی عملیاتی شده است.
اعتراضات در عراق از زمانی آغاز شد که عبدالمهدی نخست وزیر عراق در سفر های دوره ای برای میانجیگری میان سعودی و ایران بود.
پس از بالا گرفتن بحران در عراق، رجب طیب اردوغان نیز، در واکنش به وضعیت عراق و لبنان، از کشانده شدن اعتراضات به ایران خبر داد و به مقامات کشورمان هشدار داد.

اردوغان در اینباره گفت: نا آرامی ها در عراق ایجاد شکاف در جهان اسلام است و گفت: حدس می زند چه کسی پشت این ناآرامی ها است.
راغب سویلو خبرنگار میدل ایست آی در ترکیه در اینباره گزارش داد: اردوغان درباره ناآرامی ها در عراق گفت: «بگذارید صریح بگویم، ما حدس هایی داریم که چه کسانی پشت این شورش ها در عراق هستند. چه کسانی پشت این تظاهرات ها هستند؟ ما همچنین معتقدیم که این تظاهرات به ایران کشیده خواهد شد، هدف از آن ایجاد شکاف و تفرقه در جهان اسلام و ایجاد اختلاف میان یکدیگر است که ما مقابل هم بایستیم؛ فکرش را بکنید! ایران و عراق مقابل ما ایستادند!»

طی اطلاعاتی که یک منبع آگاه به این خبرگزاری داد، با دستگیری سرشبکه های جریان سازمان یافته آشوب، مشخص شد که سران این جریان در قالب گروه های مختلف در خارج از کشور آموزش دیده و به تدریج از ۸ ماه قبل وارد کشور شده اند؛ و با مبالغ زیادی دلار، برنامه ریزی برای یارگیری در شهر های کوچک و حاشیه ای کردند.

شبکه مذکور که ترکیبی از گروهک های مختلف ضد مردمی اعم از مجاهد خلق، سلطنت طلب، تجزیه طلبان و ... است؛ برای پیش انتخابات مجلس شورای اسلامی و سوء استفاده از فضای انتخاباتی جهت ایجاد آشوب و بلوا در کشور برنامه ریزی کردند، که با تصمیم دولت مبنی بر افزایش قیمت بنزین و پیش بینی اعتراضات احتمالی مردم، زمینه را برای اجرای سریع تر طرح آماده دیدند.
بر اساس اطلاعات دریافتی، این سرشبکه ها عمدتا توسط گروهک تروریست منافقین (مجاهدین خلق) آموزش اغتشاش و آشوب دیده اند؛ برخلاف اغتشاشات دی ماه سال ۹۶، این بار تمرکز عمده جریان مذکور، به جای مناطق مرکزی تهران، چون خیابان انقلاب، میدان فردوسی و ... به حاشیه شهر های اطراف تهران و شهر های کوچک اطراف مراکز استان ها و استفاده از زمینه سخت معیشتی که برای مردم این مناطق طی سال اخیر به وجود آمده، منتقل شد.


3 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی کتاب
رونمایی از جیمی جامپ پرورترین ورزشگاه لیگ برتری ایران/ یک بادیگارد در حد یاسین چوکو محافظ لیونل مسی برای اینجا لازمه +فیلم
رپر سرشناس در تهران بستری شد + جزئیات
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
هزینه چاپ یک کتاب
(ویدئو) ممانعت از ورود آناهیتا همتی به کلاس چون شهریۀ دانشگاهشو پرداخت نکرده بود
(فیلم) خودزنی هوادار دو آتیشه نساجی در حاشیه بازی با پرسپولیس / اگه نرم تو استادیوم خودمو میکشم!
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
اولین تصاویر از لحظه اهدای انگشتری خاص توسط رهبر معظم انقلاب به وحید شمسایی