۷ فیلم و سریال فوق العاده برای تقویت یادگیری زبان فرانسه

  چهارشنبه، 29 مرداد 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
۷ فیلم و سریال فوق العاده برای تقویت یادگیری زبان فرانسه
در دنیای امروز صحبت کردن به یک زبان خارجی کافی نیست. افرادی که به چندین زبان صحبت می‌کنند شانس پیدا کردن شغل را چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور افزایش خواهند داد. یادگیری یک زبان ذهن را تقویت می‌کند.

یکی از چیزهایی که می تواندبه پیشرفت شما در یادگیری زبان فرانسه کمک کند، تماشای فیلم های فرانسوی است. البته همان طور که می دانید باید ابتدا فیلم هایی را انتخاب کنید که خیلی سخت و پیچیده نباشند. به همین خاطر من تصمیم گرفتم که ۷ تا از فیلم هایی را که مناسب هستند به شما معرفی کنم. این فیلم ها هم جنبه سرگرمی دارند و هم جنبه آموزشی یعنی شما می توانید با توجه به سطح متوسطی که دارید، زبان فرانسه خود را با آن ها تقویت کنید. اگر می خواهید زبان فرانسه را با کمک کارتون یاد بگیرید این ویدیوها برایتان مناسب هستند! (به وی پی ان نیاز دارید)

نکات مهم

در واقع باید گفت سطح این فیلم ها را متناسب با سطح شما انتخاب کرده ام و شما با دیدن آن ها اذیت نمی شوید و حتما تا آخر فیلم را تماشا خواهید کرد. با دیدن این فیلم ها علاوه بر این که تعداد زیادی واژه و اصطلاح یاد می گیرید، با نکات ریز اخلاقی و فرهنگی فرانسوی آشنا می شوید و می توانید از این طریق رابطه بهتری با دوستان فرانسوی خود برقرار کنید.

بهتر است بگویم اگر می خواهید مهارت شنیداری خود را تقویت کنیدو به نوعی خودتان را به فرانسوی ها متصل کنید بهترین راه این است که به تماشای فیلم های فرانسوی بنشینید.

چطور این فیلم ها را تماشا کنم؟

  • این فیلم ها را فقط با زیرنویس زبان فرانسه ببینید
  • هر فیلم را حداقل ۲ بار تماشا کنید. برای بار دوم فیلم را بدون زیرنویس ببینید
  • واژه ها و جملاتی که بیشتر استفاده می شود را یادداشت کنید و بعدا مطالعه نمایید
  • به زبان بدن و نحوه ادای کلمات و آواها دقت کنید. سعی کنید قسمت هایی از فیلم را pause کنید و جملاتی که در فیلم گفته شده را خودتان با صدای بلند تکرار کنید
  • اگر هیچ کدام از موارد بالا را هم انجام ندهید اشکالی ندارد چون این فیلم ها بصورت ناخودآگاه مطالب مهمی را به شما آموزش می دهند؛ اما رعایت موارد بالا میزان یادگیری تان را افزایش می دهند.
  • همواره سعی کنید فیلم هایی را انتخاب کنید که بتوانید خط کلی داستان را دنبال کنید و طرح داستان متناسب با حرکات بازیگران و تصاویر فیلم باشد.
  • فیلمی را انتخاب کنید که از دیدن آن لذت ببرید. کمدی هایی که شوخی هایش را متوجه شوید یا بازیگری که بازی اش را دوست دارید!
تصویر

۱-فیلم Le Fabuleux Destin d’Amélie Poulain

  • عنوان فیلم: آملی (Amélie)
  • سال انتشار: ۲۰۰۱
  • ستاره ها: Audrey Tautou, Mathieu Kassovitz, Jamel Debbouze

داستان فیلم

آملی روایت داستان احساسی زنی جوان، خجالتی و ساده لوح است که در پاریس زندگی می کند. او در کافی شاپ کار می کند و آدم هایی را می بیند که اغلب غمگین هستند.

یک روز او تصمیم می گیرد که کمی متفاوت عمل کند. او در شهر می گردد و سعی می کند که به انسان ها محبت کند. این فیلم از مشهورترین فیلم های فرانسوی در چند سال اخیر می باشد و بیشتر افراد آشنایی لازم را با آن را دارند. احتمالا شما این فیلم را قبلا با زیرنویس تماشا کرده اید. آشنایی با داستان فیلم فهمیدن زبان آن را آسان تر می کند.

علاوه بر این دیالوگ های فیلم ساده هستند و فقط درتعداد کمی از صحنه ها دیالوگ ها خیلی سریع گفته می شود. داستان ساده ای دارد و حتی اگر شما زبان فیلم را متوجه نشوید، حداقل با تماشای این فیلم، اولین قدم را به سوی تماشای فیلم های فرانسوی گذاشته اید. Audrey Tautou نقش زن فیلم که در موردش توضیح دادم هم اکنون از چهره های معروف سینمای فرانسه است..

۲- فیلم Priceless

  • عنوان فیلم: گران بها (Priceless)
  • سال انتشار:۲۰۰۶
  • ستاره ها: Audrey Tautou, Gad Elmaleh

داستان فیلم

داستان در مورد کارگری است که در هتل کار می کند به نام Jean، او عاشق یکی از مسافران می شود به نام Irène و تلاش می کند که با حمایت هایش دختر را تحت تاثیر قرار دهد. دختر علاقه دارد که با مرد پولداری ازدواج کند تا جایی که ازدواج با پیرمرد پولدار را به ازدواج با جوان بی پول ترجیج می دهد و پسر این را می فهمد.

بعد از مدتی پسر تمام پول هایش را برای دختر محبوبش خرج می کند و شغلش را نیز از دست می دهد، سپس او تصمیم می گیرد مثل Irène با پیرزن های پولدار دوست شود.

فیلم، داستان ساده ای دارد و همچنین زبان آن خالی از هرگونه سختی و پیچیدگی می باشد، محتوای این فیلم مثل تمام فیلم هایی که تماشا کردن آن ها برای زبان آموزان مفید می باشد، قابل فهم است و اگر شما تمام دیالوگ ها را متوجه نشوید دست کم با داستان آن می توانید ارتباط برقرار کنید. فیلم صحنه های خنده دار زیادی دارد و حتی برای کسانی که تسلط کافی روی زبان فرانسه ندارند نیز سرگرم کننده است.

۳- فیلم Taxi

  • عنوان فیلم: تاکسی
  • سال: ۱۹۹۸
  • ستاره ها: Samy Naceri, Marion Cotillard

داستان فیلم

دنیل مامورپیک در پیتزا فروشی است ودر مارسیز زندگی می کند. یکی از مهارت هایش رانندگی با سرعت بالا می باشد. او به تازگی گوهی نامه رانندگی اش را گرفته و تصمیم دارد که کار جدیدی را آغاز کند. در همین حین او به یک مامور پلیس کمک می کند تا یک باند خلاف کار آلمانی را دستگیر کند…

این فیلم، اعتقادی و کلاسیک است و این مسائل در دیالوگ های آن ها مخصوصا در مورد رانندگی با سرعت های وحشتناک دیده می شود. این فیلم دیدگاه فرانسوی ها را در مورد فیلم های خشن و سرعتی نشان می دهد.

فهمین فیلم آسان است زیرا حرکاتی که در فیلم وجود دارد متناسب با دیالوگ های بازیگران می باشد. البته در کنار این همه حرکات سریع که در فیلم وجود دارد، تعداد زیادی دیالوگ های خنده دار در فیلم وجود دارد. به احتمال زیاد زبان آموزان سطح متوسط تمام شوخی ها رابرای بار اول متوجه نمی شوند. فیلم شما را با فرهنگ فرانسوی ها خیلی خوب آشنا می کند.

تصویر

۴- فیلم Astérix Et Obelix: Mission Cléopâtre

  • عنوان فیلم: آستریکس و اوبلیکس
  • سال انتشار: ۲۰۰۲
  • ستاره ها: Christian Clavier, Monica Bellucci, Jamel Debbouze

داستان فیلم

کلئو پاترا شرطی با سزار بسته است که طبق آن مصریان، قصری را در مدت ۳ ماه بنا خواهند کرد. در اواخر که فرصت زیادی هم نمانده است از معماری به نام نومروبیس کمک می گیرند که در صورت عدم انجام کار او خوراک تمساح ها خواهد شد. نوروبیس برای حفظ جان خود از دوستان گالیایی خویش به نام استریکس و ابلیکس کمک می طلبد که به مصر بازگردند و در ساختن قصر به او کمک کنند.

این فیلم خنده دار برای زبان آموزان سطح متوسط بسیار مناسب است زیرا که حرف های خنده دار زیادی در آن گفته می شود که فهمیدن آن آسان است ودر واقع معرف خوبی از شوخی های فرانسوی می باشد. همه کودکان فرانسوی، آستریکس و اوبلیکس را می شناسند و قصه فیلم بیشتر به سمت مسائل خنده دار سوق پیدا می کند. این فیلم در فرانسه بسیار شناخته شده است و یکی دیگر از منابع آشنایی با فرهنگ فرانسه به شمار می آید.

۵- فیلم Intouchables

  • عنوان فیلم: دست نیافتنی ها
  • سال انتشار: ۲۰۱۱
  • ستاره ها: François Cluzet, Omar Sy

داستان فیلم

داستان در مورد دوستی یک سفید پوست فلج به نام فلیپ با یک سیاه پوست به نام ادریس است. ادریس شخصی است که سابقه زندان و فرار دارد. هرچه فیلم جلو می رود، دوستی این دو نفر بیشتر می شود.

یکی از فیلم های برتر فرانسه است که طرفداران زیادی دارد و افراد زیادی برای تماشای آن به سینما رفته اند. دیالوگ های فیلم بسیار آسان و قابل فهم است. موضوع نژاد پرستی و اختلاف طبقاتی موجود در فرانسه در آن مطرح شده است.

۶- فیلم Bienvenue Chez Les Ch’tis

  • سال انتشار: ۲۰۰۸
  • ستاره ها: Dany Boon, Kad Merad, Zoé Félix

مدیر پستخانه شهری تصمیم می گیرد که به نواحی مدیترانه ای در جنوب فرانسه انتقال پیداکند. به دلیل این که انتقال کار ساده ای نیست، او دست به تقلب می زند ولی حقه او آشکار می شود و به جای جنوب اورا به شمال فرانسه منتقل می کنند. انتقال به شمال سردسیر برای او و همسرش حکم تبعید را دارد و علاوه براین او چیزهای خوبی نیز در باره اهالی آن منطقه و گویش آن ها نشنیده است.

۷- سریال فوق العاده Extra french

سریال آموزش زبان فرانسه Extra French یک سریال طنز و پرطرفدار است که در ۱۳ بخش ، شما را در مهارت شنیداری ، گفتاری و حتی دستور زبان کمک می کند . روشی که این سریال به کار برده است خیلی ساده و جالب است چرا که به گونه غیرمستقیم به مخاطب خود یاد می دهد که چگونه فرانسه را فرابگیرد برای نمونه ، برخی واژگان و واژاک را شمرده شمرده می گوید تا نوآموز آن ها را یاد بگیرد.

داستان این سریال در رابطه با پسر جوانی به نام سام است که از آمریکا به فرانسه سفر می کند و با زبان فرانسوی آشنایی ندارد. سام در طول این مجموعه با به وجود آمدن حوادث بسیار جالبی که برایش اتفاق می افتد زبان فرانسه را فرا می گیرد و پس از آن به راحتی میتواند فرانسوی صحبت کند.

۸- سایر فیلم های پیشنهادی

  • فیلم (Serial (Bad) Weddings (2014
  • فیلم (Jeannette: The Childhood of Joan of Arc (2017
  • فیلم (Portrait of a Lady on Fire (2019
  • فیلم (I Lost My Body (2019

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (648 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (148 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان