ساعدنیوز
ساعدنیوز

فواید و مضرات مصرف آبلیمو در دوران بارداری

  سه شنبه، 30 فروردین 1401   زمان مطالعه 11 دقیقه
فواید و مضرات مصرف آبلیمو در دوران بارداری
آبلیمو سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی است که خوردن آن در دوران بارداری برای سلامت جنین و مادر اهمیت بسیاری دارد. ما در این مطلب خواص آبلمیو را در دوران بارداری بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

آب لیمو یک نوشیدنی فرحبخش است که بلافاصله جوانه های چشایی ما و همچنین معده را آرام می کند. همچنین باعث تسکین حالت تهوع و تهوع صبحگاهی می شود که آن را به یک نوشیدنی ایده آل برای مادران باردار تبدیل می کند. یک لیموی بدون پوست، حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی و ویتامین ها، مانند منیزیم، نیاسین، کلسیم، فولات، ویتامین B6 ،ویتامین C و ریبوفلاوین است. با توجه به فواید تغذیه ای آن، این ماده غذایی باید در رژیم های بارداری گنجانده شود. با این حال احتیاط درمورد خوردن آبلیمو در بارداری ضروری است.

آیا مصرف آب میوه لیمو ترش در بارداری، منجر به سقط جنین میشود؟

خیر، این حرف در حد افسانه است؛ مصرف آب میوه لیمو ترش برای زنان باردار کاملاً بیخطر میباشد؛ استفاده متعادل از این میوه باعث سقط جنین درون رحم زنان باردار نمیشود، به همین دلیل مادران میتوانند آن را در 9 ماه دوران بارداری خود، با خیال راحت مصرف کنند.به یاد داشته باشید که طعم و عطر خاص میوه لیمو ترش برای از بین بردن بوی نامطبوع دهان و تسکین دادن درد شکم و معده زنان در 9 ماه دوران بارداری مؤثر است.

آیا لیمو در دوران بارداری مفید است؟

لیمو که دارای ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی است به عنوان یک محصول خانگی قوی در نظر گرفته میشود پس باید سالم باشد درست است؟ اما ظاهرا مصرف لیمو در زنان باعث،مشکلات معده و سوزش سر دل دردوران بارداری می شود درحالی که ممکن است درست باشد اما این واقعیت را انکار نمیکند، که آنها بسیار مغذی هستند ؛ لیمو سرشار از ویتامین AوC ،آهن،منیزیم،فسفر،نیاسین، ریبوفلاوین و دیگر مواد مغذی است که به حفظ جنین سالم و خوشحال کمک میکند بنابراین رژیم غذایی شما باید شامل لیمو باشد.با مصرف آن به صورت معتدل، تمامی مزایا را دریافت میکنید و شانس اثرات بد را ازبین میبرید.

مصرف آبلیمو و لیمو ترش در بارداری

آیا خوردن آبلیمو در بارداری بی خطر است؟

مادران باردار می توانند هر از گاهی آبلیمو بنوشند. اما باید آن را به مقدار متعادل مصرف کنند. مصرف آب لیمو به مقدار زیاد می تواند منجر به سم زدایی سریع شود. از این رو نوشیدن بیش از حد آن برای مادران باردار توصیه نمی شود (و بی خطر نیست). قبل از تصمیم گیری در مورد نحوه نوشیدن آن با پزشک متخصص مشورت کنید. همچنین توصیه می شود از نوشیدن آب لیموهای آماده و بسته بندی شده خودداری کنید. اگر می خواهید آب لیمو بنوشید، آبلیموی تازه مصرف کنید و از اضافه کردن قند به آن خودداری کنید.

فواید و خواص خوردن آبلیمو در دوران بارداری

درست مانند لیمو،آب لیمو نیز برای مصرف در دوران بارداری مفید است و به هیچ وجه روی آن تاثیری ندارد ، گفته میشود که به بیماری های صبحگاهی اغلب زنان باردار کمک میکند و فشار خون را بررسی میکند که باید به طور مداوم در دوران بارداری کنترل شود در واقع بسیاری از آبمیوه ها برای مصرف کردن مفید هستند اما باید به صورت اعتدال مصرف شود در اینجا چند مزیت مصرف آب لیمو در دوران بارداری وجود دارد:

  1. درمان حالت تهوع صبحگاهی:بر طبق تحقیقات انجمن بارداری در آمریکا، اگر چه هیچ نوع شواهد علمی در این زمینه وجود ندارد، اما لیمو باعث کاهش حالت تهوع صبحگاهی در سه ماهه اول می شود. همچنین به عنوان خوشبوکننده دهان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اگر با خوردن آب لیمو ، حالت تهوع صبحگاهی تان خوب نشد، بهتر است در اولین فرصت به پزشک متخصص مراجعه کنید.
  2. تنظیم فشار خون:ویتامین موجود در لیمو به محکم شدن رگ های خونی کمک می کند. بنابراین، از هرگونه خونریزی داخلی جلوگیری می کند و نقش مهمی در کاهش فشار خون بالا بازی می کند. همچنین باعث کاهش سطوح کلسترول می شود.
  3. درمان سوء هاضمه:سوء هاضمه در دوران بارداری کاملا شایع است. آب لیمو درمان خوبی برای درمان سوء هاضمه محسوب می شود.
  4. درمان یبوست:یبوست نیز مشکل دیگری می باشد که اکثر زنان باردار در دوران بارداری با آن مواجه می شوند. بر طبق تحقیقات، مصرف یک لیوان آب لیمو در هر روز، از یبوست پیشگیری می کند. لیمو کبد را تحریک می کند و حرکات حلقوی را افزایش می دهد از این رو، روده به دفع مواد از بدن تحریک می شود.
  5. تقویت سیستم ایمنی بدن:آب لیمو به پیشگیری از عفونت های معمول همچون سرماخوردگی، آنفلونزا، و برخی از انواع تب ها کمک می کند. ویتامین ث موجود در لیمو ، مکانیسم دفاعی طبیعی بدن را افزایش می دهد و با باکتری ها و ویروس ها مبارزه می کند.
  6. سلامت استخوان و جنین:آب لیمو غنی از کلسیم و منیزیم می باشد که سلامت و رشد استخوان ها را حفظ می کند. این املاح معدنی برای جنین نیز ضروری می باشند. لیمو حاوی پتاسیم می باشد که به رشد سلول های مغز و عصب کمک می کند و موجب رشد استخوان های جنین می شود.
  7. جلوگیری از عفونت های ادراری و تناسلی:آب لیمو دارای خاصیت ادرار آوری می باشد و به حفظ کارکرد سالم کلیه کمک می کند. همین خاصیت باعث پیشگیری از عفونت های ادراری و تناسلی می شود.
  8. قلیایی کردن بدن :آب لیمو به کنترل سطوح PH در بدن کمک می کند و خصلت قلیایی سالمی را به دست می آورد.
  9. درمان ورم پاها:ورم پاها که با نام ادم نیز شناخته می شود، مشکل رایج دیگری می باشد که هر زن بارداری ممکن است با آن مواجه شود.برای درمان ورم پاها می توانید هر روز یک قاشق غذاخوری آب لیمو را به همراه یک لیوان آب ولرم میل کنید.
  10. هیدراته کردن:آب لیمو به هیدارته شدن بدن کمک می کند که برای پیشگیری از مشکلاتی مانند حالت تهوع، سردرد، ادم، گرفتگی عضلات و سرگیجه در طول دوران بارداری بسیار حائز اهمیت می باشد.
  11. یک نوع آنتی اکسیدان:آب لیمو به عنوان یک تصفیه کننده در نظر گرفته می شود. می توانید آب لیمو را به طور منظم مصرف کنید چون باعث دفع سموم از بدن می شود و در نتیجه، از عفونت ها در طول بارداری پیشگیری می کند.
  12. آسان کردن زایمان :زایمان دردناک و استرس زا می باشد. نوشیدن آب لیمو با عسل باعث آسان شدن زایمان می شود. اگر این خوردن نوشیدنی را از ماه پنجم شروع کنید بهتر جواب می دهد. اما به نظر ما بهتر است قبل از انتخاب چنین روشی با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

خطرات مصرف لیمو در بارداری

اگر چه آب لیمو داراری مزیت های فراوانی می باشد، با این حال آب لیمو هم دارای عوارض جانبی می باشد. بنابراین بهتر است قبل از گنجاندن آب لیمو با پزشک خود مشورت کنید.به طور کلی مصرف آبلیمو در بارداری بی خطر است؛ اما اگر بیش از اندازه مصرف شود، ممکن است عوارضی به دنبال داشته باشد. برخی از این عوارض عبارتند از:

فرسایش دندان ها

کسانی که میوه های اسیدی ( مرکبات) زیادی مصرف می کنند، در معرض خطر پوسیدگی دندان قرار دارند؛ به دلیل اینکه جنین برای رشد، از بدن مادر مواد معدنی را دریافت می کند، زنان باردار همیشه مستعد مشکلات دندانی، مانند: بیماری پریودنتال و پوسیدگی دندان هستند.دندانپزشکان همیشه تاکید می کنند که بالا رفتن میزان اسید سیتریک دهان، به دلیل ترشح بزاق یا استفاده از مواد اسیدی، باعث از بین رفتن عاج دندان می شود.لیمو و آب لیمو ترش، نسبت به گریپ فروت و آب پرتقال اسید سیتریک بیشتری دارند. هرچند این میوه خاصیت زیادی دارد، زنان باردار در هنگام مصرف این میوه، باید اعتدال را رعایت کنند و بیش از اندازه آن را مصرف نکنند.

شکر موجود در لیموناد

ممکن است نتوانید آب لیمو تازه تهیه کنید و به جای آن از لیموناد استفاده کنید. در تهیه لیموناد، برای بهتر کردم طعم، از شکر استفاده می کنند.اگر می خواهید بارداری سالمی داشته باشید، بهتر است مراقب قند خونتان باشید. از طرفی، شکر باعث پوسیدگی دندان می شود و بعد از استفاده از آن باید دندان هایتان را مسواک کنید.

سوزش سردل

معمولا غذاهایی که خاصیت اسیدی دارند، باعث بیشتر شدن علائم سوزش سر دل می شوند. از آنجایی که لیمو حاوی مقادیر زیادی اسید سیتریک است، علائم سوزش سردل را در برخی از زنان باردار بیشتر می کند. سوزش سردل یکی از عوارض بارداری است که بسیاری از زنان باردار آن را تجربه می کنند. اگر می خواهید کمتر به این عارضه دچار شوید، روش های زیر را امتحان کنید:

  • مصرف وعده های غذایی کوچکتر با تعداد دفعات بیشتر
  • دراز نکشیدن بلافاصله بعد از غذا خوردن
  • نخوردن غذاهایی که باعث بیشتر شدن سوزش سر دل می شوند

راههای سالم برای مصرف آب میوه لیمو ترش در بارداری

۹ ماه بارداری پر از فراز و نشیب است. شما لحظات شاد و نه چندان شاد خواهید داشت. آنچه در دوران بارداری می خورید بر سلامتی شما و همچنین سلامتی جنین تان تاثیر خواهد گذاشت. بنابراین ضروری است که در مورد عادات غذایی خود محتاط باشید. زنان حامله میتوانند آب لیمو پاستوریزه یا لیمو ترش تازه را برای جلوگیری از رشد باکتریهای مضر در درون بدن خود استفاده کنند. آب این میوه را میتوان در اشکال مختلف مصرف نمود که به شرح زیر میباشند:

مصرف آب لیمو همراه با آب آشامیدنی

لیموی تازه را به دو قسمت تقسیم کرده و آب نیمی از آن را استخراج کنید. سپس، آب لیمو را به یک لیوان آب آشامیدنی تصفیه شده اضافه کنید. البته، در چنین مواردی میتوانید از یک شیرینکننده طبیعی مانند عسل نیز برای بهبود طعم نوشیدنی خود استفاده نمایید. فراموش نکنید که این نوع آب لیمو را بلافاصله بعد از تهیه، باید مصرف کنید. زنان حامله میتوانند نیمه دیگر لیمو را در دفعه بعد، استفاده کنند؛ بدین ترتیب که آن را در یک ظرف دربدار گذاشته و در یخچال نگهداری نمایند یا آب لیمو ترش را استخراج نموده و در درون یک شیشه دربدار کوچک، برای مصارف بعدی خود ذخیره کنید. جالب است بدانید که زنان حامله با نوشیدن آب لیموی تازه میتوانند تقریباً 20٪ از نیاز روزانه بدن خود و جنین به ویتامین C را دریافت کنند. البته این مقدار دارای حدود هشت کالری نیز میباشد.

چای لیمو و زنجبیل

یک لیوان آب را جوشانده و یک تکه زنجبیل تازه را در درون آن بیندازید. سپس، دو تکه لیمو را به آن اضافه نموده و اجازه دهید همه ترکیبات به مدت ده دقیقه دم بکشند؛ سپس مواد درون چای را فشار داده و آب آن را مصرف کنید. زنان حامله میتوانند در داخل یک لیوان چای سیاه هم از پودر زنجبیل به جای ریشه آن استفاده کنند. علاوه بر این مورد، این افراد میتوانند آب لیموی تازه را به غذاهای خود در هنگام پخت در آشپزخانه اضافه کرده یا آب تازه لیمو را بر روی مواد غذایی پروتئیندار، سالاد، ماکارونی، مرغ یا ماهی بریزند، زیرا عطر و طعم دلپذیری به غذا داده و احساس طراوت و شادابی پوست زنان حامله را به میزان قابل توجهی افزایش میدهد.

نکات بهداشتی هنگام مصرف آب میوه لیمو ترش

ماهیت اسیدی میوه لیمو ترش میتواند استحکام مینای دندانهای زنان حامله را تحت تأثیر قرار دهد؛ بنابراین، پس از مصرف آب لیمو، حفره دهان خود را با آب، به صورت کامل بشویید تا از بروز مشکلات دندان در بدن خود جلوگیری کنید. همچنین، هنگامی که به عنوان یک زن حامله مصرف لیمو ترش را در رژیم بارداری خود شروع کردید، باید ابتدا با مصرف مقدار کمی از این میوه، احتمال بروز مشکلاتی مانند سوزش سر دل و ناراحتیهای دستگاه گوارش را در بدن خود بررسی کنید تا در صورت بروز این علائم، تغییراتی در روند مصرف آن ایجاد نمایید. علاوه این موارد، اطمینان حاصل کنید که در 9 ماه دوران بارداری خود فقط از آب لیموی تازه استفاده میکنید.

به خاطر بسپارید که مصرف یک لیمو ترش کامل برای بعضی از زنان باردار بیش از حد اندازه بوده و میتواند مشکلات گوارشی شدیدی را در بدن این افراد ایجاد کند؛ بنابراین، بهتر است غلظت آب لیمو را در آب نوشیدنی، با توجه به شرایط بدن خود کمتر کنید. همچنین، بهتر است آب لیمو را به آب جوش یا آب بسیار گرم اضافه نکنید، زیرا اثرات این میوه در آب جوش تا حد زیادی از بین میرود. علاوه بر این موارد، توصیه میشود که زنان حامله روند مصرف آب لیموی تازه را از اندازه یک چهارم شروع نموده و روزانه آن را با 12 تا 16 لیوان آب مصرف کنند. ولی این افراد میتوانند به تدریج میزان مصرف میوه لیمو ترش خود را در طول دو تا سه روز افزایش دهند؛ البته میزان افزایش اندازه آن بستگی به شرایط بدنی و احساسی دارد که فرد با مصرف آب لیمو در قسمتهای مختلف بدن خود حس میکند.

همیشه به زنان حامله توصیه میشود که در چنین مواردی با پزشک متخصص زنان و زایمان صحبت کنند تا در مورد اثرات جانبی برخی مواد غذایی، اطلاعات کاملی به دست بیاورند. بدیهی است که میزان بروز علائم ناخوشایند در رابطه با مصرف مواد غذایی مختلف، در بدن هر مادری متفاوت از سایر زنان باردار است.

آیا می توانم در بارداری آبلیموی آماده بخورم؟

مصرف آبلیمو در بارداری اگر به اندازه معین و مناسبی باشد، فواید زیادی دارد به شرطی که از آبلیموهای کارخانه ای و صنعتی استفاده نکنید. علاوه بر این خوردن آبلیمو در بارداری می تواند نشاط آور باشد، خصوصاً اگر بارداری شما در فصل تابستان باشد. اما شما مجاز نیستید آبلیموهای آماده موجود در فروشگاه ها که حاوی مواد نگهدارنده و مقدار زیادی شکر هستند را بنوشید. همیشه باید در دوران بارداری آب لیموی تازه که خودتان در خانه تهیه کرده اید بنوشید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (457 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (126 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (104 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (29 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (28 نظر) خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم (21 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (20 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (19 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (17 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (17 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (17 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (17 نظر) کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم (17 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت و هنرنمایی پسر بچه با دریل روی کابینت‌های آشپزخانه شان+ویدیو/ چهره مامانش بعد دیدن این حماسه دیدنیه غوغای آوازخوانی ترانه سلطان قلبم توسط پسر ایرانی در متروی چین/ یه دل میگه برم..برم یه دلم میگه نرم..نرم+ویدئو (ویدئو) عاشقانه ترین سکانس سریال شهرزاد/ بیا این لحظه رو وصل کنیم به همزادش تو گذشته دور (عکس) اوستون اورونوف، بازیکن محبوب پرسپولیسی ها در حال بچه داری / مهاجم گلزن پرسپولیس چه خونه ای برای خانومش درست کرده ... (عکس) میز شام عاشقانه اوستون اورونوف برای همسرش با گل های رز قرمز / چقدر عشقولانه نگاه خانومش می‌کنه 🥰 (عکس) تصویر دیده نشده از عروسی جلال الدین ماشاریپوف، ستاره استقلال در یک تالار شیک و جذاب / فقط کلی پول این گل آرایی ها شده ... (عکس) تبریک تولد اینستاگرامی گلزن امشب استقلال برای رونالدو / ماشاریپوف نشون داد واقعا هم بازی رونالدو بوده .... فال انبیاء روزانه سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 همایون شجریان و سحر دولتشاهی در انتظار نوزادشان هستند/ سحر دولتشاهی باردار شد! سفره غذای ساده آقای قرائتی با نان و پنیر و سبزی بالای منبر ماجرای خنده دار بچه دار شدن پدر حاج آقا قرائتی بعد از یک اتفاق عجیب/ بعد از 45 سال بلاخره...+فیلم مبلمان خاص و بوهم خونه عروس شیرازی محمود پاک نیت به سبک نچرالیسم/ ای جانم چه دختر خوشگلی 😍+عکس خاطره خنده دار حامد آهنگی از اولین تجربه جریمه شدنش در خیابان یک طرفه/ فقط مدل خندیدنش که خداست😂+ویدئو نگاه عاشقانه شهاب حسینی به هانده ارچل، بازیگر خوش چهره سریال مست عشق/ عاشقانه های هانده ارچل و شهاب حسینی ارزش صد بار دیدن رو داره شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران به‌خاطر سکانس جنجالی تحقیر ناظم! فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس مراسم تشییع محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ از مهدی پاکدل و رعنا آزادی ور تا سحر دولتشاهی و امیر آقایی... معرفی 6 قلعه‌ عظیم و شکوهمند تاریخی برای بازدید در تور هند پدر عادل فردوسی پور و آیت الله هاشمی رفسنجانی چه نسبتی باهم دارند؟ تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن نگاهی به کارت دعوت به مراسم عقد در دوره قاجار +عکس/ با اینکه پولدار بوده ولی خبری از شام و ریخت و پاش نیست! خوانندگی خنده دار احمد مهرانفر، ارسطوی سریال پایتخت با صدای زنانه/ آخه بابا پیرت بسوزه عاشقی تو که منو رسوا کردی😂 خلاقیت خنده دار چوپان برای حفظ گوسفندش از سرما حماسه آفرید+ویدئو /مغز تو رو باید طلا گرفت😂 هدیه ارزشمند امام خمینی(ره) به مادر عادل فردوسی پور سر عقدشان+ویدئو بی ربط ترین و خصوصی ترین سوالی که یک دانشجو از آیت الله هاشمی رفسنجانی پرسید+ ویدیو/ این سوال باید توی گینس ثبت میشد بازگشت عادل فردوسی‌پور به صداوسیما پس از چند سال و حضور چند ساعتی در محل کار سابقش+ویدیو (عکس) نگاهی به امضای زیبا عادل فردوسی پور مجری پُرحاشیه/ چه هنرمندانه و زیبا، امضاش شبیه خودشه پاسخ مهران غفوریان به حواشی ایجاد شده درخصوص پدرش: پدر من ناخدا یکم کمیسر دریایی بود+ویدئو میرتل، زنی که با 4 پا به دنیا آمد و در نهایت مادر شد! +عکس کیک تولد و جشن لاکچری پوریا پورسرخ+عکس/این کیکه یا پادشاه کاخ سلطنتی... مراسم آشتی کنان بهاره رهنما و بهنوش بختیاری با حضور جمع زیادی از مردم+ویدیو/ دعوا بر سر چه بود؟ شیرین و سلمان نون خ بچه دار می شوند/ چه اسمی هم رو بچه شون گذاشتن!! سلیمان +فیلم تغییر چهره هوش پران فاطمه گودرزی با گریم مردانه و ریش+عکس خلاقیت خنده دار دانش آموز کم سن و سالِ علاقمند به ازدواج در پاسخ به سوال درسی حماسه آفرید+عکس/ فقط جواب معلمش منو کُشته😂 هنرنمایی خلاقانه دکتر دندانپزشک در طراحی دندان مشتری هایش به شکل نقوش چینی/ دکترای افتخاری هنر حق توئه +عکس نگاهی به خونه زندگی لاکچری و اعیانی سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان سابق استقلال و تیم ملی+ عکس/ خونه نه انگار کاخه اینجا😍 حدیث میرامینی همبازی مرد عنکبوتی شد/ شاهکاری جدید از اُسکار مهران مدیری +فیلم
تیتر امروز   
همایون شجریان و سحر دولتشاهی در انتظار نوزادشان هستند/ سحر دولتشاهی باردار شد! سفره غذای ساده آقای قرائتی با نان و پنیر و سبزی بالای منبر شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران به‌خاطر سکانس جنجالی تحقیر ناظم! فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس فال انبیاء روزانه سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 پدر عادل فردوسی پور و آیت الله هاشمی رفسنجانی چه نسبتی باهم دارند؟ میرتل، زنی که با 4 پا به دنیا آمد و در نهایت مادر شد! +عکس شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم/ ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد اعتراف جالب طناز طباطبایی/ عاشق این فوتبالیست بودم! خودداری مقام معظم رهبری از خوردن غذای لاکچری در یک رستوران و سفارش غذای معمولی+ عکس/ ثبت این لحظه توسط صاحب رستوران و قاب کردن و نصب آن بر دیوار (تصاویر) ابتکار جالب هوش مصنوعی در ایجاد ضرب‌المثل‌های فارسی! (2)
منتخب روز   
عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ...