دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

فواید و مضرات تینت لب 

سه شنبه، 21 تیر 1401
صنعت آرایشی و بهداشتی به طور مداوم در حال پیشرفت است و هر روز محصولات جدیدی وارد بازار می‎کند. محصولات تینت لب یا رنگ لب در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری محبوب هستند. روزهایی که رژ لب و برق لب، تنها گزینه شما برای آرایش لب‎ها بود، گذشته است. هر کدام از محصولات لب، از فرمول‌ها و پوشش‌های مختلفی برای افزودن رنگ به لب‌های شما استفاده می‌کنند.

تینت لب نوعی ماده آرایشی است که همانند رژ لب و برق لب برای آرایش لب استفاده میشود و ماندگاری بالایی دارد. این ماده همانند یک مایع حرارتی روی لب میچسبد؛ بنابراین باعث جلوه بهتر لب ها می شود. با توجه به افزایش محبوبیت این محصول در حال حاضر برندهای متعددی آنرا تولید میکنند. برخی از تینت های لبی که به تازگی تولید می شوند دارای رنگ دانه هایی هستند که به داخل لب نفوذ کرده و موجب رنگی شدن لب خواهند شد. با استفاده از این محصول دیگر نیازی ندارید که در طول روز چندین بار از رژ یا برق لب استفاده کنید و یک بار که تینت لب را روی لب های خود قرار دهید برای چندین ساعت کفایت می کند و موجب براق شدن لب می شود. در این مطلب قصد داریم توضیحاتی درباره فواید و مضرات این ماده آرایشی دهیم تا شناخت بهتری درباره آن پیدا کنید و بتوانید خرید مطمئن تری داشته باشید.

مزایای تینت لب

اگر دقت کرده باشید هر ماده آرایشی در هوای گرم شکل خود را از دست می دهد و از روی پوست پاک می شود؛ اما تینت لب دوام بسیار عالی دارد و در طولانی مدت و در هر نوع آب و هوایی روی پوست باقی می ماند. با استفاده از این ماده نیاز به تجدید آرایش لب نیست. تینت لب رنگ های درخشان و بسیار طبیعی دارد که بافت لب را به صورت اولیه و طبیعی خود نگه می دارد. اگر انگشت خود را روی لبتان بکشید، هیچ اثری از رنگ مشاهده نمی کنید و همین باعث می شود که اثری از آن روی لیوان و فنجان باقی نماند و ظاهر بدی نداشته باشد. از دیگر مزیت های استفاده از تینت لب می توان به حالت بسیار طبیعی آن اشاره کرد که برخی افراد فکر می کنند رنگ طبیعی لب شما به این شکل است. تینت لب فواید زیادی دارد و یکی دیگر از فواید آن حالت سبکی و نرمی است که این محصول دارد. طوریکه شما هیچ وزنی را روی لب های خود احساس نمی کنید. این ماده آرایشی بسیار مقرون به صرفه است و می توان حجم کافی از آن را با قیمت مناسبی خریداری کرد. این محصول به نسبت سایر رژها و برق لب ها با قیمت بهتری به فروش می رسد و به همین دلیل مورد توجه بسیاری افراد قرار گرفته است. به طور خلاصه اگر بخواهیم بار دیگر مزایای تینت لب را بررسی کنیم به چند مورد زیر میتوان اشاره کرد:

  • تینت لب، ماندگاری بالایی نسبت به رژ لب و برق لب دارد. به طور متوسط یک رنگ لب به مدت ۳-۴ ساعت قبل از استفاده مجدد بر روی لب ها باقی می ماند.
  • تینت های لب در حالی که شفاف هستند، پوشش بیشتری نسبت به سایر برق لب ها می دهند.
  • تینت لب به لب ها؛ ظاهری صاف تر و خوشرنگ تر به لب می بخشد.
  • مواد تشکیل دهنده تینت های لب با فرمول های جدید برای آبرسانی لب ها عالی هستند. برق لب نیز ترکیبی از موم، روغن و رنگدانه است که اثر ابرسانی دارد.
  • بافت تینت های لب سبک است و پس از استفاده احساس سبکی بر روی لبها خواهید کرد. در حالی که برق لب ها ضخیم و چسبناک هستند و روی لب ها احساس سنگینی می کنند.
  • تینت لب به راحتی بر روی لبها، لکه نمی شود. اما براق کننده های لب به دلیل بافت براق خود به راحتی لکه خواهد شد. در انتخاب تینت لب، حتما آرایش انواع مدل لب و اصول طلایی میکاپ و آرایش لب که نمیدانید! را مد نظر داشته باشید.
  • تینت های لب به سرعت خشک می شوند، بنابراین آنها به آسانی برق لب از بین نمی روند.

عوارض تینت لب

بسیاری از مواد آرایشی بهداشتی هستند که ضرر زیادی دارند و به همین دلیل است که مردم به اشتباه فکر می کنند تمامی مواد آرایشی مضر هستند؛ اما باید گفت که اینگونه نیست . تینت لب علاوه بر اینکه هیچ ضرری ندارد بلکه به دلیل خاصیت آبرسانی از حساسیت پوستی و سرطان نیز جلوگیری میکند.

بسیاری از شرکت ها با استفاده از مواد طبیعی این محصول را تولید می کنند که نه تنها ضرر ندارد بلکه مزایای بسیاری هم دارد. اگرچه رژهای لب و برق لب که به شکل های مختلف مایع و جامد تولید می شوند ضررهای زیادی دارند، اما تینت لب این گونه نیست؛ بنابراین بهتر است به جای خریدن دیگر محصولات آرایش لب از تینت لب استفاده کنید و در هنگام استفاده خیالتان از بابت حفظ سلامتی خودتان راحت باشد. به طور کلی برندها هنوز هیچ خبری از عدم رضایت مصرف کنندگان یا مضرات تینت لب گزارش نکرده اند که البته جای بسی امیدواری است و این خبر از ورود یک محصول جدید با ویژگی های مثبت به صنعت زیبایی می کند.

چگونه تینت لب را پاک کنیم؟

این محصول علاوه بر ضد آب بودن، از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار بوده و در اثر خوردن و آشامیدن از بین نمی رود. اما همین مزیت ماندگاری گاهی ممکن است افراد را به زحمت بیندازد و ناگریز برای پاک کردن آن از روی لب ها وقت بیشتری را صرف کنند.

در ادامه به چند راه حل و روش پاک کردن تینت لب که کاملا استاندارد هستند اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

  • وازلین: اگر در آرایشگاه، ابرو یا موهای خود را رنگ کرده باشید حتما دیده اید که آرایشگر جهت جلوگیری از رنگ گرفتن پوست صورت شما در نواحی پیشانی و اطراف ابرو کمی وازلین می زند. خاصیت چرب بودن آن میتواند از رنگ دهی جلوگیری کند. برای پاک کردن تینت لب نیز میتوانید از وازلین استفاده کنید. تنها کافی است کمی از آن را روی پنبه زده و به لب های خود بزنید. چند بار اینکار را انجام دهید سپس لب ها را شسته و خشک کنید. در نهایت علاوه بر پاک شدن تینت لب متوجه نرمی پوست لبتان نیز خواهید شد.

  • کرم مرطوب کننده: مرطوب کننده ها نیز به دلیل ایجاد چربی موقت می توانند به پاک کردن لوازم آرایشی کمک کنند. به همان روش قبل میتوانید با پنبه اینکار را انجام دهید.
  • دستمال مرطوب: دستمال های مرطوب یا پدهای آرایش پاک کن گزینه دیگری برای پاک کردن تینت لب هستند.

  • مایع پاک کننده میسلار micellar: محلول پاک کننده micellar برای پاک کردن میکاپ مورد استفاده قرار می گیرد. این محلول برای پوست های حساس بسیار مناسب بوده و از پوسته پوسته شدن لب ها نیز جلوگیری میکند.
  • روغن های گیاهی: روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، نارگیل یا حتی روغن کودک نیز می توانند در پاک کردن آرایش موثر باشند. ضمن اینکه خواص آبرسان و مرطوب کنندگی نیز دارند. همانطور که ذکر شد ، تینت لب ماده ای آرایشی برای نمایش بهتر و حجیم کردن لبهاست که در ساعات زیاد ماندگاری بالایی دارد؛ بنابراین برای مهمانی های طولانی مدت، سرکار، مسافرت و ... مناسب تر از رژلب است و شما با یکبار آرایش تا ساعت ها بعد، دیگری نیازی به تمدید مجدد آن ندارید. قیمت این محصول بسیار به صرفه است و به دلیل اینکه تنوع بسیار بالایی دارد خرید شما به راحتی انجام می شود.

در این مقاله تلاشمان بر این بود تا شما را با یکی دیگر از محصولات آرایشی که این روزها طرفداران بسیار زیادی دارد، آشنا کنیم. از همراهی شما مخاطبان عزیزم بسیار سپاسگزاریم.


2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویراستاری تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
هزینه چاپ یک کتاب
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
ترجمه تخصصی کتاب
نگاهی به عزاداری دو نفره نیوشا ضیغمی و دخترش لنا در مراسم شام غریبان امام حسین (ع)+ویدیو/ قبول باشه
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس