فواید لمس کردن همسر در رابطه زناشویی

  دوشنبه، 23 مرداد 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
فواید لمس کردن همسر در رابطه زناشویی
لمس کردن که صمیمیتی غیر جنسی است، به زوجین اجازه می دهد از احساس امنیت احساسی برخوردار شوند. در ادامه این مطلب از ساعد نیوز درباره فواید لمس کردن همسر بیشتر میخوانید.

نوازش کردن رفتاری حیاتی و اصیل است که متأسفانه کمتر به آن توجه می‌کنیم. ما بعضی‌اوقات به تنها چیزی که نیاز داریم نوازش است. اینکه همسرمان نا غافل دستمان را بگیرد یا سرمان را روی سینه‌اش بگذارد و نوازشمان کند. هیچ‌چیز با قدرتی که چنین رفتاری دارد برابری نمی‌کند. این معجزه لمس کردن است. وقتی‌که به‌دوراز کلمات قابل تفسیر، سلول‌های پوست دست که بیشترین حس‌گرهای عاطفی را دارند، دست شما را لمس می‌کنند، انرژی فراوانی بین دودست ردوبدل می‌شود که حاوی اطلاعاتی است که ساعت‌ها گفتگوی عاشقانه آن‌ها را منتقل نمی‌کند.

اهمیت لمس کردن در رابطه جنسی

برخی از مردم زندگی می کنند تا عشق خود را در آغوش بگیرند و رابطه خود را محکم کنند. دیگران نوازش را برای اتاق خواب به عنوان پله ای برای رویداد اصلی در نظر می گیرند. این تصور رایج که مردان نوازشگر طبیعی نیستند را فراموش کنید. بغل کردن، چسباندن، ماساژ جنسی و بوسیدن همه زیر چتر نوازش قرار می گیرند. هیچ راه درست یا غلطی برای در آغوش گرفتن وجود ندارد، اما این موقعیت های رایج در آغوش گرفتن می تواند راه را برای یک جلسه نوازش حماسی هموار کند.

کاهش استرس و اضطراب

بر اساس یک مطالعه در سال 2004، ماساژ به شکل سکته، فشار و کشش می تواند با افزایش دوپامین و سروتونین در بدن به کاهش استرس و اضطراب کمک کند. این دو انتقال دهنده عصبی به تنظیم خلق و خوی شما کمک می کنند. دوپامین همچنین مرکز لذت مغز شما را تنظیم می کند.

تسکین دردها

در آغوش گرفتن به شکل لمس درمانی حتی ممکن است قدرت کاهش درد را نیز داشته باشد. لمس درمانی روشی است برای قرار دادن دستان خود بر روی بدن یا در نزدیکی آن برای متعادل کردن انرژی و ارتقاء بهبود طبیعی.

اگر زبان عشق شما لمس فیزیکی است، این بدان معناست که شما تجربیات فیزیکی عشق را بر همه عبارات (مانند تعارفات کلامی یا هدایا) ترجیح می دهید. این ممکن است برای شما توضیح دهنده باشد، اما لمس های صمیمی و غیر صمیمی وجود دارد که می تواند و باید برای نشان دادن عشق به شریک زندگی شما مورد استفاده قرار گیرد.

احساس امنیت

نوازش کردن علاوه بر اینکه به زن و شوهر اجازه می دهد از احساس امنیت احساسی برخوردار شوند، مزایای دیگری نیز دارد. وقتی فردی شریک خود را بغل می کند، می تواند بوی شریک خود را احساس کند و گرمای بدن او را احساس کند. این تجربه بویایی و لمسی به ترشح هورمون اکسی توسین کمک می کند، که باعث می شود زوجین احساس خوشبختی در زندگی مشترک کنند و از همراهی بیشتر لذت ببرند. و چه چیزی می تواند مهمتر از این باشد؟ برخلاف رابطه جنسی، نیازی به برنامه ریزی خاصی برای در آغوش گرفتن شریک زندگی خود ندارید.

زن و مرد

ابراز عشق و صمیمت جنسی

یکی از مزایای برقراری رابطه با فردی که زبان عشق او لمس فیزیکی است. شما می توانید عشق را بدون صحبت کردن، بدون نیاز به شستن ظرف ها یا بیرون رفتن و خرید هدیه ابراز کنید. لمس فیزیکی یکی از ساده ترین راهها برای صمیمیت با شریک زندگی است و اگرچه جسمانی است، اما می تواند صمیمیت بین زوجین ایجاد کند.

لمس فیزیکی شریک زندگی شما یکی از بهترین راه ها برای ایجاد یک پل و افزایش احساس ارتباط است. وقتی شریک زندگی شما از محل کار به خانه می آید، ممکن است او را ببوسید یا او را در آغوش بگیرید، که می تواند بلافاصله بخشی از تنش آن روز را از بین ببرد. اینها حرکات ساده اما معنی داری هستند.

نوازش کردن اغلب منجر به صمیمیت فیزیکی می شود، اما نوازش کردن پس از عشق ورزیدن نیز مهم است. طبق مطالعه ای در سال 2014، زوج هایی که بعد از رابطه جنسی نوازش می کردند، رضایت زناشویی بالاتر و رضایت بیشتری از رابطه را گزارش کردند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

اگر ماساژ سوئدی را در برنامه نوازش خود قرار دهید، سیستم ایمنی بدن شما به طور جدی بازی خود را افزایش می دهد. ماساژ سوئدی یک تکنیک ماساژ است که از ضربه های بلند و کشویی، ورز دادن محکم و ضربه زدن استفاده می کند. بر اساس مطالعه ای در سال 2010، افرادی که ماساژ سوئدی دریافت کرده بودند، موارد زیر را داشتند:

  • گلبول های سفید بیشتر که با بیماری ها مبارزه می کنند (لنفوسیت ها)

  • کاهش سطح کورتیزول موجود

  • کاهش سیتوکین ها که ممکن است باعث التهاب شود

انتقال احساسات

تحقیقات تأیید می کند که لمس راهی برای انتقال احساسات مانند عشق، قدردانی و همدلی بین عزیزان است. شادی و غم را می توان از طریق لمس نیز منتقل کرد. به طرز شگفت انگیزی، نتایج یک مطالعه در سال 2009 نشان داد که لمس همچنین ارتباط عاطفی بین غریبه ها را تقویت می کند.

برخی از تماس های غیر جنسی مانند لمس کردن می تواند منجر به صمیمیت شود، اما می تواند جایگزینی عالی برای زوج هایی باشد که به دنبال راه هایی برای ابراز عشق غیر جنسی از طریق تماس فیزیکی هستند.

کاهش فشار خون

لمس یک اثر آرام بخش دارد که ممکن است فشار خون را کاهش دهد. تحقیقات نشان داده است که مدت کوتاهی در دست گرفتن و در آغوش گرفتن فشار خون دیاستولیک و سیستولیک را کاهش می دهد. فشار خون بالا با بیماری های قلبی و سکته مغزی ارتباط دارد، بنابراین نوازش منظم باید بخشی از برنامه درمان فشار خون بالا باشد.

افزایش اکسی توسین

اکسی توسین بدون دلیل "هورمون نوازش" نامیده نمی شود. وقتی نوازش می کنید آزاد می شود و باعث می شود احساس عشق و ارتباط کنید. اکسی توسین نیز جنبه پیوند اجتماعی دارد. تحقیقات نشان می دهد هورمون اکسی توسین به شما کمک می کند تا با کسانی که در حلقه داخلی خود هستید پیوند برقرار کنید. به عبارت دیگر، هرچه بیشتر با نزدیکترین دوستان خود بغل کنید، رابطه شما محکم تر خواهد شد.

کلاریسا سیلوا، دانشمند رفتاری و مربی روابط می گوید: "تماس فیزیکی، به طور خاص در آغوش گرفتن، اکسی توسین را آزاد می کند، هورمون احساس خوب که باعث می شود احساس کنید هیچ چیز نمی تواند به شما آسیب برساند." او می افزاید: "علاوه بر ایجاد پیوند بین نوجوانان، به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می کند."

سخن پایانی

نوازش کردن در رابطه زناشویی شامل دو فعل و رفتار نوازش دادن و نوازش گرفتن است، هر زن و شوهری باید مهارت، هنر و ظرایف نوازش را بدانند و آگاهانه آن را در حرکات، سکنات و زبان کلامی و غیر کلامی خود فعال کرده و از آن مراقبت کنند. حضور نوازش یعنی؛ هوش و سواد عاطفی زن و مرد فعال است.


2 دیدگاه
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (414 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (169 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (152 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (71 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (62 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (52 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (11 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس