فوت 4 ایرانی در حادثه هالووین کره جنوبی

  یکشنبه، 08 آبان 1401 ID  کد خبر 228560
فوت 4 ایرانی در حادثه هالووین کره جنوبی
ساعدنیوز: سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی اطلاعیه‌ای را در پی درگذشت چند شهروند ایرانی در مراسم جشن هالووین در سئول صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از اقتصادنیوز، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی اطلاعیه ای را در پی درگذشت چند شهروند ایرانی در مراسم جشن هالووین در سئول اعلام کرد.

متن اطلاعیه سفارت کشورمان در سئول به شرح زیر است؛

بسمه تعالی
انالله و اناالیه راجعون

با نهایت تأثر و تأسف، خبر درگذشت چهار نفر از هموطنان عزیز در حادثه شب گذشته را به همه ایرانیان ارجمند و دانشجویان گرامی تسلیت عرض می نماییم.

سفارت جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای وقوع این حادثه تلخ، ضمن تماس با مقامات و طرف های کره ای، پیگیر وضعیت ایرانیان بوده و هم اکنون نیز همکاران سفارت، با حضور در بیمارستان ها از نزدیک در حال انجام اقدامات لازم می باشند.

بر اساس اعلام مسئولان کره ای، تا این لحظه، یک نفر دیگر از ایرانیان، صدمه دیده که به صورت سرپایی، درمان و ترخیص شده است.

در صورت دریافت اخبار تکمیلی، مراتب به اطلاع هموطنان گرامی خواهد رسید.

ایرانیان عزیز؛ چنانچه از هموطنی که شب گذشته مصدوم یا زخمی شده است اطلاعی دارید، لطفا با خانم نجفی در بخش کنسولی سفارت به شماره ۰۱۰۹۵۸۱۱۳۹۵ تماس حاصل فرمایید.

به اطلاع می رساند متأسفانه آمار فوتی های هموطنان در حادثه شب گذشته به چهار نفر رسیده که بر اساس اعلام پلیس کره جنوبی، اسامی ایشان به شرح ذیل می باشند:

۱- آفاق راست منش
۲- علی پراکند
۳- ریحانه سادات آتشی
۴- سمیه مقیمی نژاد

دو نفر از فوتی ها در بیمارستان های سئول شناسایی شده اند و دو نفر دیگر در بیمارستان های خارج از سئول می باشند که همکارانم در حال عزیمت و شناسایی آنها هستند. در صورت کسب اطلاعات تکمیلی، اطلاع رسانی خواهد شد.

پیش از این شبکه سی ان ان، در پی وقوع حادثه در جشن هالووین شب گذشته که برای اولین بار پس از همه گیری کرونا به صورت گسترده در سئول، پایتخت این کشور برگزار شده بود اعلام کرد که در این حادثه بیش از ۱۵۰ نفر جان خود را از دست دادند و شمار زیادی نیز مجروح شدند.

بنابر اعلام مقامات کره جنوبی در میان کشته شدگان دست کم ۱۹ تبعه خارجی هم بوده است که شامل افرادی از ایران، چین، ازبکستان و نروژ می شود.

مقامات کره ای می گویند، پس از آن که جمعیت زیادی در یک کوچه باریک در نزدیکی هتل همیلتون، یک مکان مهم برگزاری این مراسم در سئول به جلو رانده شدند، مردم تا حد مرگ تحت فشار جمعیت قرار گرفتند و سبب شد تا عده ای کشته و بیش از ۷۰ نفر هم مجروح شوند.

تصویر


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (87 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (62 نظر) لحظه اعطای جایزه 60 میلیاردی بهروز تابانی قهرمان پرورش اندام تبریزی در دبی پرو +فیلم (43 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (26 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: اسمم محسنه یعنی نیکوکار ولی نافرمانم مثل کچلی که مو نداره و اسمشو میذارن زُلف علی +ویدئو😂👌 (17 نظر) نگاهی به ماشین مرسدس بنز هوش پران سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان که همه آرزوشو دارن/آقای بازیگر سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (16 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی در تعمیر صندوق شکسته ماشین اش حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس🤣 (18 نظر) (فیلم) طنین انداز شدن آهنگ کُردی شاد در لندکروز میلیاردی هادی چوپان +فیلم/ گرگ پارسی گشت و گذار در ایران را آغاز کرد (15 نظر) گریه های جگر سوز نرگس محمدی در مراسم عزای برادرزاده اش +عکس/ روحش شاد و مسیرش غرق در نور (13 نظر) مراسم تشییع مادر پژمان جمشیدی، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) داریوش ارجمند: خودم را سرباز سردار سلیمانی میدانم+عکس (14 نظر) مادر رهبر معظم انقلاب خطاب به همسر رهبری: تو چرا ساکتی، آه و ناله کن، چون تو همه ‌اش احساس راحتی می‌ کنی سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود (10 نظر) نگاهی به گالری طلا و جواهرات علی دایی و همسرش مونا خانوم/ چه گالری اعیان و لوکسی+ عکس (9 نظر) جشن تولد ساده و خلوت 26 سالگی مریم مومن با کیک مینیمال شیک و امروزی/ مبارکا باشه+عکس (9 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(ویدئو) این سکانس سریال پایتخت هیچ وقت قدیمی نمیشه / دعوا تو آسمون کار دستشون داد😂
(ویدیو) دیدار صمیمانه دکتر پزشکیان با خانواده شهید آل هاشم در منزل ساده وی با مبلمان قدیمی
(عکس) هنر فرش استاد کاران تبریزی راهی المپیک 2024 شد/ طراحی فوق العاده از المان های فرانسه + پرچم زیبای سه رنگ ایران
ویدئوی دیدنی از احسان علیخانی و جناب خان در خندوانه/ آواز خانی گوش نواز و دلنشین جناب خان برای احسان با ریتم شاد بندری
قسمتی از نقش‌آفرینی هادی کاظمی و امیر جعفری در فیلم سینمایی "پول و پارتی"/ با ترکیب امیر جعفری و هادی کاظمی فقط و فقط میشه خندیدید و بس🤣
(ویدیو) چیدمان شیک وایرانی‌پسند خانه جدید و پرنور ستاره‌سادات قطبی/ چه خونه دلبازی، چه مبل راحت و خوشرنگی
ویدئوی دیده‌نشده از دورهمی دکتر پزشکیان و فرزندانشان در خانه گرم و صمیمیشان با مبلمان گلدار/ چه نوه‌ی شیطون و بانمکی هم دارن!
(تصاویر) مسخره ترین و چندش ترین وسایلی که سلبریتی ها به مزایده گذاشتند!/ از شلوار ملکه انگلیس گرفته تا دندون پوسیده
(تصاویر) منحصربفردترین خانه‌ی دبی که توسط یک معمار هندی طراحی و ساخته شد/ این خونه رو فقط و فقط باید نشست و تماشا کرد/ معماری به کنار چه چیدمان شیکی!
(ویدئو) حضور عادل فردوسی پور و جامعه ورزشی در مراسم ترحیم دختر امیر حاج رضایی / روحش شاد و یادش گرامی
عجایبی باور نکردنی در مورد دستشویی رفتن پوتین!!
الهام چرخنده: نمی‌خواهم در قطعه هنرمندان دفن شوم!
رامبد جوان: مادر نگار من را ژامبون جان صدا می کند
رفع فیلترینگ محال نیست/پزشکیان می تواند لااقل فیلتر اینستاگرام را بردارد
(فیلم) استایل خاص و جدید معین زندی در کنسرتش / آقای خواننده با حرکات عجیبش حسابی مردمو سرگرم کرده، فقط کفشاش دیدنیه🤣
منتخب روز   
حضور مصطفی زمانی در مراسم تشییع پدر شهاب حسینی +ویدئو/روحش شاد و یادش گرامی سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند