دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ورزش /

فوتبالیست هایی که وارد فضای سیاسی شدند 

چهارشنبه، 01 دی 1400
کد خبر: 184384
ساعدنیوز: با وجود اعتقاد برخی مبنی بر اینکه فوتبال با سیاست نمی‌آمیزد، اما تعدادی از فوتبالیست‌های برتر دنیا وارد این عرصه شده اند.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز به نقل از خبرفوری، «سیاست و فوتبال با هم ترکیب نمی شوند.» این سخنان را رود گولیت، فوتبالیست افسانه ای هلندی بیان کرد. اما، آیا این سخن او درست بود؟ شاید نه، زیرا فوتبالیست های زیادی در سراسر جهان هستند که راه خود را به سیاست باز کرده اند.

در زیر نام ۵ فوتبالیستی که بعدها وارد عرصه سیاست شدند، ذکر شده است:

۱. پله

پله شاید یکی از بزرگترین فوتبالیست هایی باشد که جهان شاهد بوده است. او سابقه قهرمانی در سه جام جهانی را دارد و همچنین جوانترین فوتبالیستی است که در یک جام جهانی ۱۷ گل به ثمر رسانده است. پله پیش از این وزیر ورزش برزیل بود. او همچنین به عنوان سفیر حسن نیت یونسکو و سفیر سازمان ملل در محیط زیست خدمت کرده است.

۲. جورج وه آ

جورج وه آ به عنوان یکی از بهترین فوتبالیست های تاریخ شناخته می شود. تنها بازیکنی از این قاره است که تا به امروز توپ طلا را دریافت کرده است. مهاجم سابق چلسی، آث میلان و آ اس موناکو ۱۸۴ گل در سطح باشگاهی و ۲۲ گل در سطح ملی برای لیبریا به ثمر رسانده است.

در سال ۲۰۱۴، وه آ با اکثریت قاطع از شهرستان مونتسرادو به مجلس سنای لیبریا انتخاب شد. وه آ به نمایندگی از ائتلاف برای تغییر دموکراتیک، در سال ۲۰۱۶ نامزد ریاست جمهوری لیبریا و در نهایت با ۶۰ درصد آرا پیروز شد.

۳. گرزگوز لاتو

گرژگوز لاتو تنها بازیکن لهستانی است که کفش طلای جام جهانی فوتبال را به دست آورده است. او در مدت ۱۵ سال حضور در تیم ملی، ۱۰۰ بار به میدان رفت و ۴۵ گل به ثمر رساند.

در سال ۲۰۰۱، این فوتبالیست زمانی که به سناتوری برای حزب اتحاد چپ دموکراتیک رسید، وارد سیاست شد. او بعدها به سمت ریاست فدراسیون فوتبال لهستان نیز رسید.

۴. ساموئل اتوئو

اسطوره سابق بارسلونا یکی از با استعدادترین مهاجمانی است که تا به حال بازی کرده است. او سه بار قهرمان لالیگا و سه بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است.

اتوئو آخرین نفر از این لیست بازیکنان فوتبال است که به عرصه سیاست پیوسته، زیرا در ۱۱ دسامبر ۲۰۲۱ به عنوان رئیس جدید اتحادیه فوتبال کامرون (FECAFOOT) انتخاب شد.

۵. زیکو

زیکو یکی از بازیکنان مشهور فوتبال تاریخ برزیل است. عملکرد او در زمین میلیون ها نفر را شگفت زده کرد. در یک بازه زمانی ۱۰ ساله، از سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۶، زیکو بیش از ۷۰ بازی برای سلسائو انجام داد و ۴۷ گل به ثمر رساند.

بعدها، در سال ۱۹۹۰، این اسطوره اولین وزیر ورزش برزیل شد. او تلاش کرد تا استاندارد های فوتبال را در این کشور بهبود بخشد، اما پس از ۱۳ ماه مجبور به ترک این کشور شد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی متن
عشق و حال شبانه با خودروی پلاک دولتی کار دست آقای راننده داد! / راننده از صحنه تصادف گریخت + فیلم
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
(ویدئو) برج آنالما تاور یک آسمان‌خراش معلق با منظره‌های نفس‌گیر!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
(فیلم) خودزنی هوادار دو آتیشه نساجی در حاشیه بازی با پرسپولیس / اگه نرم تو استادیوم خودمو میکشم!
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
رپر سرشناس در تهران بستری شد + جزئیات