دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

فوتی‌های کرونا در استان اردبیل تک رقمی شد 

یکشنبه، 23 آذر 1399
کد خبر: 121347
ساعد نیوز: آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل نشان می‌دهد که در پی اجرای سیاست‌های محدودیت ساز و قرنطینه شدید، روند نزولی شیوع کرونا در این استان آغاز شده و طبق آخرین آمار تعداد فوتی‌ها بعد از سه هفته تک رقمی شده است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایرنا ، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز یکشنبه طی گزارشی اعلام کرد: با اعمال محدودیت های سخت گیرانه سه هفته ای ستاد مقابله با کرونا در این استان، در شبانه روز گذشته، تعداد فوتی های کرونا به ۹ نفر کاهش یافته که ۱۳ نفر کمتر از بالاترین رکورد در این زمینه است.

بر اساس این گزارش، مجموع تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی نیز به ۴۱۷ نفر رسیده که ۸۶ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در اول این ماه است.

بنا به این گزارش، طی شبانه روز تعداد ۶۱ بیمار جدید کرونایی نیز در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند که ۵۲ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در یک ماه قبل است.

بر اساس گزارش رسمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، تعداد بیماران بدحال بستری در مراکز درمانی استان کاهش نیافته و همچون سه هفته گذشته، روند ثابتی دارد به طوری که هم اکنون ۸۱ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به نارنجی شدن وضعیت شیوع کرونا در این استان از روز گذشته اعلام کرد: تاکنون یک هزار و ۱۸۳ نفر در این استان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

دکتر شهرام حبیب زاده گفت: ظرفیت مراکز درمانی استان اردبیل برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است ولی خدمات درمانی به نحو لازم ارائه می شود.

وی با اشاره به ترخیص ۴۳ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان پس از بهبودی نسبی در ۲۴ ساعت گذشته اظهارداشت: کاهش نیافتن تعداد بستری افراد بدحال مبتلا به کرونا نگران کننده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

دکتر حبیب زاده همچنین با اشاره به تثبیت و کاهش جزیی شیوع کرونا در استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به روند شکننده شیوع کرونا، همراهی مردم و رعایت پروتکل های کنترل این بیماری بسیار ضروری است.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، هم اکنون شهرستان های اردبیل، پارس آباد، بیله سوار، اصلاندوز، گرمی، مشگین شهر، خلخال و کوثر در وضعیت نارنجی و شهرستان های نمین، سرعین و نیر در وضعیت زرد قرار دارند.

۱۵ روز پیش تعداد فوتی های کووید.۱۹ در استان اردبیل در رکودی کم سابقه به ۲۲ نفر فوتی در یک شبانه روز رسیده بود ولی آمار امروز ۱۳ نفر کمتر از این رکورد است.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی و بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا نیز در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر به ثبت رسیده است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
گام به گام مراحل چاپ کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
سابمیت مقاله چیست؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟