فراخوان پذیرش بدون آزمون دکتری 97 دانشگاه زابل

  یکشنبه، 09 اردیبهشت 1397 ID  کد خبر 5444
فراخوان پذیرش بدون آزمون دکتری 97 دانشگاه زابل
ساعد نیوز: دانشگاه زابل برای نیمسال اول سال تحصیلی 97-98 به صورت بدون آزمون با استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان دانشجوی دکتری پذیرش می نماید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، دانشگاه زابل در راستای رسالت خود مبنی بر گسترش دوره های تحصیلات تکمیلی برای نیمسال اول سال تحصیلی 98-97 بر اساس آئین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصوب 1393/03/27 و ابلاغ شده مورخ 1393/04/18 و مصوبه 96/12/16 بر طبق موارد مندرج در این اطلاعیه در رشته های ذیل از بین داوطلبان واجد شرایط دانشجوی دکتری می پذیرد. مهلت ارسال مدارک حداکثر تا تاریخ 1397/02/31 می باشد.

فهرست رشته های دارای پذیرش دکتری بدون آزمون 97 دانشگاه زابل

 

اقتصاد کشاورزی- اقتصاد منابع طبیعی و محیط زیستحشره شناسی کشاورزی
اگرواکولوژیعلوم و مهندسی آب- آبیاری و زهکشی
آگروتکنولوژی- اکولوژی گیاهان زراعیعلوم دامی- تغذیه دام
آگروتکنولوژی- فیزیولوژی گیاهان زراعیعلوم دامی- تغذیه طیور
بیماری شناسی گیاهیعلوم دامی- ژنتیک و اصلاح دام و طیور
بیوتکنولوژی کشاورزیمهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزی- کامپوزیت های لیگنوسلولزی
ژنتیک و به نژادی گیاهی 

شرایط پذیرش داوطلبان:

1- داشتن مدرک کارشناسی­ ارشد از یکی از دانشگاه­ های مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری متناسب با رشته و گرایش تحصیلی در دوره دکتری.

تبصره 1: دارندگان مدرک معادل اجازه شرکت در آزمون را ندارند.

تبصره 2: دانشجویان نیمسال آخر به شرط این که تا تاریخ 1397/06/31 از پایان نامه خود دفاع نمایند نیز می­توانند با ارائه گواهی از دانشگاه مربوطه در این آزمون شرکت نمایند.

2- در زمان تقاضا نباید بیش از دو سال از تاریخ فراغت از تحصیل مقطع کارشناسی ارشد متقاضی گذشته باشد (فارغ التحصیل 95/06/31 به بعد باشد).

3- پذیرش در دوره دکتری تمام وقت بوده و پذیرفته شدگان مشمول کلیه مقررات آموزشی وزارت متبوع و جاری در دانشگاه زابل می­ باشند. مطابق مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پذیرفته­شدگان نهایی ملزم به سپردن تعهد تحصیل تمام وقت به دانشگاه برای کل مدت تحصیل دوره دکتری خواهند بود. لذا داوطلب نباید به موسسه دیگری تعهد خدمت داشته یا در استخدام محل دیگری باشد.

تبصره 3: داوطلبان شاغل در سازمان­ها و دستگاه ­های دولتی در صورت قبولی در آزمون باید موافقت بالاترین مقام مسئول سازمان را جهت ادامه تحصیل خود ارائه نمایند.

4- داشتن یکی از شرایط آئین نامه جدید ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصوب 1393/04/18 و اصلاحیه مصوب 1393/12/16

5- تکمیل فرم های ثبت نام و ارسال کلیه مدارک لازم تا تاریخ 1397/02/31

شرایط استفاده از آئین نامه:

  1. داشتن میانگین کل 16 و بالاتر در دوره کارشناسی و میانگین کل 17 و بالاتر بدون احتساب نمره پایان نامه در دوره کارشناسی ارشد (یا میانگین همتراز شده هر یک از دوره های مذکور طبق دستورالعمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه)
  2. نمره پایان نامه با درجه عالی و خیلی خوب.
  3. حداکثر طی 5 نیمسال فارغ التحصیل گردند.
  4. حداکثر از زمان فراغت از تحصیل بیش از 2 سال نگذشته باشد.
  5. پذیرش شامل دوره ­های غیر­انتفاعی- غیر­دولتی، دانشگاه پیام نور، پردیس های خودگردان و بین المللی و دانشگاه آزاد اسلامی نمی­ گردد.
  6. کسب حداقل نمره 50 از آزمون زبان (MCHE و یا معادل آن در سایر آزمون ها) قبل از آزمون جامع دکتری (مطابق با آیین نامه دوره دکتری مصوب وزارت
  7. پذیرش افراد مشمول این آیین نامه صرفاً در همان رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی امکان پذیر است.
  8. تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس این آیین نامه مجاز نیست.

تاریخ و محل برگزاری مصاحبه در موقع مقتضی به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

نحوه ارائه مقالات یا فعالیتهای علمی برگزیده:

1- مقالات ارائه شده طبق جدول شماره 1 مورد ارزیابی قرار گرفته و باید چاپ شده یا دارای گواهی پذیرش چاپ بوده و مستخرج از پایان نامه باشد.

تبصره 1: دانشجو پس از کسب پذیرش در مقطع دکتری فقط تا پایان نیمسال اول تحصیلی، فرصت خواهد داشت که مقاله خود را که دارای گواهی پذیرش است، به چاپ رسانده و اصل آن را ارائه نماید در غیر این صورت قبولی وی لغو خواهد شد.

تبصره 2: منظور از پذیرش مقاله، پذیرش بدون قید و شرط مقاله می باشد.

2- هر گونه ثبت اختراع باید مورد تایید سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران باشد.

3- برگزیدگان جشنواره های علمی معتبر(خورازمی، فارابی، رازی و یا ابن سینا ) باید تایید دبیرخانه جشنواره را کسب و ارائه نمایند.

4- برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی باید تایید دبیرخانه المپیاد را کسب و ارائه نمایند.

5- مقاله، اختراع و یا کتابی مورد پذیرش قرار خواهد گرفت که داوطلب در آن، نفر اول باشد و یا نام وی بلافاصله بعد از استاد راهنما یا مشاور و یا یکی از اعضای هیات علمی ذکر شود و یا مخترع اصلی اختراع، نویسنده، مسئول کتاب و یا ارائه دهنده اصلی کنفرانس علمی باشد در غیر این صورت به آن امتیازی تعلق نخواهد گرفت.

ظرفیت پذیرش:

  • حداکثر 20% ظرفیت پذیرش با آزمون شیوه آموزشی – پژوهشی دوره روزانه دکتری دانشگاه به پذیرش بدون آزمون دانشجویان واجد شرایط اختصاص دارد.
  • ظرفیت مذکور مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون دانشگاه می باشد.

نکات مهم:

1- دانش آموختگان حداکثر تا 2 سال پس از فراغت از تحصیل می توانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون برای ورود به دوره دکتری برخوردار شوند، لذا داوطلبان توجه داشته باشند در زمان ثبت نام در فراخوان، از تاریخ فراغت از تحصیل آنها، دو سال بیشتر نگذشته باشد.

2- دانشجویان نیمسال آخر، چنانچه تا پایان شهریور ماه 1397 بتوانند از پایان نامه خود دفاع نمایند، مجاز خواهند بود با رعایت سایر شرایط و با ارائه مدارک لازم در این فراخوان شرکت نمایند.

3- دانش آموختگان دانشگاه های آزاد اسلامی، کلیه موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی، پیام نور، جامع علمی-کاربردی و همچنین دانش آموختگان دوره های مجازی، نیمه حضوری، بین الملل، پردیس بین الملل و پردیس خودگردان، مجاز به ورود بدون آزمون به دوره دکتری نمی باشند.

4- دانش آموختگان اتباع خارجی و فارغ التحصیلان دانشگاه های خارج از کشور، مجاز به استفاده از این آیین نامه برای ورود بدون آزمون به دوره دکتری نیستند.

5- متقاضی باید در هنگام ارائه درخواست پذیرش و یا حداکثر تا زمان آزمون جامع دکتری حد نصاب لازم از یکی از آزمون های زبان مطابق با جدول شماره 4  ماید.گواهی زبان فقط تا دو سال معتبر است.

MSRT (MCHE) – IELTS –TOEFL(PBT)-TOEFL(IBT)-TOEFL(CBT)-TOLIMO

6- اولویت ادامه تحصیل دانشجو در همان رشته تحصیلی مرتبط در دوره کارشناسی ارشد می باشد.

7- آموختگان فقط در صورت دفاع از پایان نامه با درجه عالی موفق به کسب امتیازات لازم خواهند شد.

8- سنوات تحصیل قابل قبول برای امتیاز دهی، مطابق با جدول شماره 2، در مقطع کارشناسی 8 نیمسال و در مقطع کارشناسی ارشد 4 نیمسال است.

تبصره 1: داوطلبان رشته هایی که سنوات مجاز تحصیل آنها، طبق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مقطع کارشناسی، 9 نیمسال و کارشناسی ارشد ناپیوسته، 5 نیمسال تصویب شده اند، امتیازت لازم را مطابق با بند 8 و 9 جدول شماره 2 اخذ خواهند نمود.

9- در صورت انصراف فرد پذیرفته شده، جایگزینی پذیرش نخواهد شد.

10- تغییر رشته و گرایش بعد از قبولی و کسب پذیرش، به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود.

11- مدارک داوطلبان و وجه دریافتی، به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد لذا به داوطلبان توصیه می شود با دقت لازم مفاد آگهی را مطالعه و فقط درصورت دارا بودن شرایط مربوط، نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام نمایند.

12- ارائه یک نسخه از پایان نامه و نیز نسخه اصل کلیه مقالات، کتب، تألیفات و سایر فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و اجرایی داوطلب در زمان مصاحبه الزامی است.

13- دانشگاه در رد یا قبول تقاضای داوطلبان از اختیارات لازم برخوردار بوده و ملزم به تکمیل ظرفیت دوره دکتری خود نخواهد بود.

14- با توجه به اینکه ادامه تحصیل در مقطع دکتری بصورت تمام وقت می باشد، داوطلبان شاغل در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل کسب نمایند.

15- افرادی که در دوره کارشناسی ارشد خود از سهمیه بدون آزمون استفاده کرده اند، می توانند از این سهمیه در دوره دکتری نیز استفاده نمایند.

فرآیند اجرا:

1- پس از امتیاز دهی به کلیه امتیازات آموزشی و پژوهشی داوطلب بر اساس جداول شماره 1، 2 و4 که توسط کمیته علمی رشته ذیربط صورت می گیرد، فقط از داوطلبانی که مجموع امتیازات آنها 30 و یا بیشتر باشد برای مصاحبه علمی دعوت بعمل خواهد آمد.

2- امتیاز مصاحبه علمی حداکثر 30 امتیاز است.

3- داوطلبانی که حداقل 60 امتیاز از فعالیت های آموزشی و پژوهشی و مصاحبه را مطابق با جداول شماره1، 2 سب نمایند، به ترتیب امتیاز در اولویت بررسی مجدد، قرار خواهند گرفت.

4- پس از بررسی نهایی، اسامی پذیرفته شدگان اولیه در موعد مقرر اعلام خواهد شد.

5- پذیرش نهایی و قطعی داوطلبان منحصراً پس از تایید سازمان سنجش آموزش کشور و هیات مرکزی گزینش دانشجو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت خواهد گرفت.

مدارک لازم:

  1. مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و کارشناسی
  2. یک نسخه از ریز نمرات دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد
  3. تصویر از کارت ملی، تمام صفحات شناسنامه و کارت پایان خدمت
  4. یک نسخه از مقالات چاپ شده
  5. تاییدیه پذیرش قطعی مقالات در حال چاپ
  6. گواهی دال بر احراز حد نصاب یکی از آزمون های زبان معتبر مطابق با جدول شماره 4
  7. نسخه تکمیل و امضا شده فرم شماره 1 و در صورت لزوم فرم شماره2
  8. دو فقره توصیه نامه که بصورت جداگانه در داخل پاکت های سربسته بوده و ممهور شده باشند.
  9. دو قطعه عکس4*3
  10. چکیده پایان نامه کارشناسی و چکیده پایان نامه کارشناسی ارشد
  11. تصویر مدارک مربوط به سوابق علمی، آموزشی، پژوهشی و فعالیت­های فوق برنامه و افتخارات علمی (از قبیل گواهی رتبه آزمون سراسری کارشناسی و کارشناسی ارشد، گواهی رتبه تحصیلی، گواهی مسابقات علمی و بین المللی معتبر و کسب مقام در جشنواره خوارزمی)
  12. اصل رسید بانکی به مبلغ یک میلیون ریال (1000.000 ریال) به نام درآمد حاصل از قراردادهای آموزشی دانشگاه زابل به شماره حساب فراگیر 2569109003 بانک تجارت،  پرداخت در کلیه شعب بانک تجارت.(دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه زابل می بایست مبلغ پانصد هزار ریال( 500.000 ریال ) پرداخت نمایند).

مدارک ارسالی و وجه ثبت نام مسترد نخواهد شد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (219 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (111 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (38 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (37 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (29 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (24 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (18 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
جراحان زیبایی زیرزمینی و اینستاگرامی و نیازِ فیکِ زیبا شدن!
آغاز ثبت‌نام کاروان دانشجویی پیاده‌روی اربعین
امکان انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد به پردیس‌های شهریه‌دار دانشگاه دولتی امکان‌پذیر شد
(ویدئو) سوتی‌های وحشتناک غول‌های تکنولوژی/ 10 لحظه شوکه‌کننده از رویدادهای معرفی محصول در کمپانی‌های بزرگ!/ قیافه‌ی استیو جابز و ایلان ماسک محشره 😂
(ویدئو) قایق‌های برقی پرنده؛ گامی نوین در جهت حفظ محیط زیست! / استکهلم میزبان اولین قایق برقی پرنده‌ی جهان
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "موشک" متفاوت در سایت موشکی را در عرض 5 ثانیه شناسایی کنند
تست دقت/ حتی افرادی با قدرت بینایی 10 از 10 نمی‌توانند در 4 ثانیه "پاندای" متفاوت را در این "باغ وحش" شلوغ پیدا کنند
(ویدئو) رقص تراشه‌های چوب در دستان هنرمند خلاق/ نابغه‌ای که از ابزارآلات ساختمانی برای خلق اثرهای هنری زیبا استفاده می‌کند
ویدیو/ وقتی "آقا رشید" قربانی آتیش سوزوندن همکلاسی‌هاش میشه ولی سابقه‌اش اینقدر خرابه که ناظم هم باورش نشد...
ویدیو/ شاهکاری هنری از ایجاد افکت و صداگذاری کارتون "تام و جری" که حتماً باید ببینید
(ویدئو) رفتار عجیب عقاب‌ها که شما را شگفت‌زده خواهد کرد / پرنده‌ای که با قربانی کردن اعضای بدنش مانند ققنوس دوباره از خاکسترش متولد می‌شود!
روشن شدن تلفن مقتول پس از 10سال، مچ قاتل را باز کرد
از بازگشت مهران مدیری تا خداحافظی جو بایدن در حواشی داغ امروز دوشنبه 1 مرداد 1403
ویدیو/ دکتر عباس موزون: بزرگترین درسی که واقعۀ کربلا داد این بود که "هول نزنیم" و "هُل ندهیم"
ویدئو/ یادگیری زبان انگلیسی با موزیک انیمیشن «کوکو»
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت