فرایند فارغ التحصیلی تسهیل می شود/ آغاز کلاس نودانشجویان با تأخیر

  یکشنبه، 05 مرداد 1399 ID  کد خبر 92811
فرایند فارغ التحصیلی تسهیل می شود/ آغاز کلاس نودانشجویان با تأخیر
ساعد نیوز: رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه تدابیری برای تسهیل در فرایند فارغ التحصیلی دانشجویان در نظر گرفته شده است، گفت: کلاس های نودانشجویان با یک ماه و یا ۴۵ روز تاخیر آغاز می شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از مهر، جبار علی ذاکری درباره برنامه های این دانشگاه برای ترم آینده با اشاره به شرایط کرونایی ابتدا به تشریح تمهیدات اندیشیده شده برای تابستان پرداخت و گفت: برنامه ریزی کرده ایم که دانشجویان ارشد و دکتری با رعایت پروتکل های بهداشتی، بتوانند از فرصت تابستان استفاده کرده و کارهای پژوهشی و آزمایشگاهی خود را انجام دهند.

اسکان ۳۲۲ دانشجوی تحصیلات تکمیلی در خوابگاه

وی افزود: درحالی که در شرایط عادی، دانشجویان خوابگاهی ما حدود ۴ هزار و ۲۰۰ نفر هستند، تاکنون ۳۲۲ نفر بصورت پراکنده در خوابگاه های دانشگاه مستقر شده اند. این دانشجویان افرادی هستند که به اختیار؛ هم خودشان علاقمند به اتمام کارهای باقیمانده بودند و هم مورد تایید اساتید قرار گرفتند و به همین علت این امکان را برایشان فراهم کرده ایم با وجود شرایط کرونایی، بتوانند مراحل پایانی دانش اموختگی و فارغ التحصیلی خود را پشت سر بگذارند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: هدف اصلی ما در برنامه تابستان این است که آن دسته از دانشجویان مان که در آستانه فارغ التحصیلی هستند، بتوانند با به انجام رساندن اندک امور مربوط به پایان نامه هایشان و همزمان بصورت مجازی کار دفاع و پیش دفاع رساله دکتری خود را پیش ببرند.

ذاکری با بیان اینکه توصیه و پیشنهاد ما برای سایر دانشگاه ها این است که بهره مندی از اینگونه تمهیدات و امکانات را به اختیار خود دانشجو بگذارند، گفت: معتقدیم در صورتی که خود دانشجو علاقمند بوده و استاد مربوطه نیز در دانشگاه امکان راهنمایی او را داشته باشد، بهتر است که امکانی برایش فراهم کنند تا بتواند بموقع تحصیل خود را به اتمام برساند و دچار مشکلات تحصیلی نشود.

پذیرش ۳۱۰ دانشجو برای حضور در کلاس های عملی و کارگاهی

رییس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به برنامه این دانشگاه برای دانشجویانی که دروس عملی و کارگاهی دارند، گفت: در این رابطه حدود ۳۱۰ نفر از دانشجویانی که الزاما باید در کارگاه حضور یافته و کار اجرایی می کردند، طی مدت ۲ هفته و بر اساس برنامه ای فشرده، با حضور در دانشگاه، کارهای عملی؛ مثل شرکت در کارگاه ها و آزمایشگاه ها را به انجام برسانند.

وی تصریح کرد: روند کار نیز به این شکل تنظیم شده است که این افراد از یک شب تا حداکثر ۶ شب در خوابگاه مستقر شوند و کار عملی خود را ادامه داده و به پایان برسانند. لذا با توجه به تقاضاهای جدی و متعددی که از جانب دانشجویان؛ خصوصا آنها که در شرف فارغ التحصیلی بودند، این امکان را برایشان فراهم کردیم که بیایند و اندک امور باقیمانده را انجام بدهند.

ذاکری با بیان اینکه این کار در هفته جاری صورت گرفته و هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت، افزود: هرچند ۳۱۰ نفر تقاضای بهره مندی از امکان ایجاد شده داشتند، ولی پیک حضور آنها، نهایتا ۷۰ نفر بوده است. از این بین طی روزهای گذشته تعدادی دانشجویان که اکثرا تک درس بود و حداکثر یک یا ۲ شب در خوابگاه اقامت داشتند، کارهای خود را انجام داده و به شهرهای محل سکونت خود بازگشته اند.

ارائه دروس پایه در ترم تابستان/آغاز کلاس های نودانشجویان با ۴۵ روز تاخیر

وی ادامه داد: علاوه بر این، ما تابستان سال گذشته تجربه ارائه برخی از دروس پایه را بصورت مجازی داشتیم تا دانشجویانی که یک بار در دروس پایه، افتاده بودند، بتوانند بصورت مجازی از ترم تابستانی استفاده کرده و عقب ماندگی خود را جبران کنند. از این رو، اکنون نیز که شرایط کرونایی است، دوباره همان روش سال قبل را ادامه می دهیم تا دانشجویانی که مشکلاتی در دروس پایه داشته اند، بتوانند تا سقف ۶ واحد را در ترم تابستان جبران کنند.

رییس دانشگاه علم و صنعت گفت: برای ترم بعد (نیمسال اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹) نیز هیات رییسه دانشگاه مصوب کرده است که با توجه به وضعیت فعلی، برنامه ریزی ها متناسب با شرایط کرونایی باشد و تصمیم بر این است که به جز ورودی های جدید، بقیه برنامه ها از ۲۹ شهریور ماه آغاز شود.

ذاکری افزود: بر این اساس، هفته آخر شهریور ماه، انتخاب واحد را خواهیم داشت و از ۲۹ شهریور نیز کلاس ها شروع خواهد شد. ولی برای دانشجویان نو ورود، پیش بینی مان این است که کلاس ها با یک ماه تا ۴۵ روز تاخیر، آغاز خواهد شد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (650 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (37 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان