دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

فرود اضطراری هواپیمای حامل تهران- یاسوج که حامل وزیر بود 

یکشنبه، 06 اسفند 1396
کد خبر: 3327
ساعدنیوز: به فاصله یک هفته از وقوع رویداد خونین سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، دقایقی پیش، یک پرواز دیگر در همین مسیر، مجبور به فرود اضطراری شد؛ پروازی که حامل وزیر راه و شهرسازی و هیأت همراه وی

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز و به نقل از «تابناک»؛ بر پایه خبر‌های دریافتی، دقایقی پیش هواپیمای BAE ۴۶۲ شرکت هواپیمایی آسمان که از تهران به یاسوج پرواز می‌کرد، به دلیل بدی هوا مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه شیراز شد؛ پروازی که از جمله سرنشینان آن، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی و هیأت همراه وی بودند.

وزیری که برای دومین بار در یک هفته اخیر راهی یاسوج می‌شد تا از نزدیک در جریان امور مربوط به سقوط هواپیمای ای‌تی‌آر شرکت هواپیمایی آسمان قرار گیرد؛ اما این بار در میانه راه با مشکلی مواجه شد که برخی بر این باورند، عامل اصلی سقوط پرواز شماره ۳۷۰۴ تهران-یاسوج در ارتفاعات دنا بوده است؛ مشکلی که باید پیش از پرواز مشخص شود و مبنای تصمیم گیری باشد.

درباره مشکلی سخن می‌گوییم که از جمله پیش‌شرط‌های انجام هر پروازی، بررسی آن است. شرایط جوی در طول مسیر و مقصد، که با گزارش‌های هواشناسی مشخص می‌شود و آنقدر مهم است که باید به رویت و تأیید خلبان برسد و پس از آن پرواز آغاز شود؛ اما ظاهرا آنچنان که باید جدی گرفته نمی‌شود، حتی زمانی که وزیر مسافر پرواز باشد.

رویدادی که اهمیت آن نه بابت حضور وزیر یا هر مقام دیگری در این هواپیماست، که بی توجهی به اصول پروازی است؛ اصولی که تأکید دارد برای حفظ جان مسافران، هر که باشد، می‌بایست شرایط مسیر را پیش از پرواز بررسی کرد و هیچ ریسکی را برنمی‌تابد. اصولی که بر اساس آن، فرود اضطراری اتفاقی عادی نیست و می‌توان و باید از وقوع آن پیشگیری کرد، چون شاید همیشه مجال فرود اضطراری فراهم نباشد و آنچه نباید، رخ دهد.

قواعد، قوانین، دستورالعمل‌ها و حتی الزامات برآمده از میلیون‌ها پرواز در کره خاکی که همگی یک هدف را دنبال می‌کنند؛ انجام پرواز ایمن. نکته‌ای که فرود اضطراری پرواز امروز در مسیر یاسوج نشان می‌دهد در کشورمان جدی گرفته نشده است، آنقدر که یک هفته پس از سقوط یک هواپیما در یک مسیر، در شرایط نامطلوب جوی، پرواز‌های دیگری به همان منطقه گسیل می‌شوند و در معرض خطری مشابه قرار می‌گیرند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
مراحل سابمیت مقاله
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
گام به گام مراحل چاپ کتاب