فرضیه فیشینگ همستر مردود است/ آمار کاربران همستر مانع سوددهی می شود؟

  دوشنبه، 21 خرداد 1403 ID  کد خبر 392000
فرضیه فیشینگ همستر مردود است/ آمار کاربران همستر مانع سوددهی می شود؟
ساعدنیوز: رئیس پیشین پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران معتقد است صرف بازی همستر نمی تواند حساب شما را خالی کند.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از تابناک، محمد مهدی کاکوان رئیس پیشین پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران می‌گوید: همستر پدیده نوظهوری در کشور نیست و در گذشته از بازی‌های مشابه رونمایی شده بود اما برخی با استقبال کاربران روبرو شدند و برخی دیگر نتوانستند آنطور که باید پرطرفدار شوند، اما نکته‌ای که در هر بازی تغییر کرده عملکرد بازیگران و جوایز است، اما در کل اتفاق جدید و عجیبی نیست.

رئیس پیشین پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران، از رشد بازار ارز‌های دیجیتال در سال‌های اخیر به عنوان یکی از علل استقبال مردم از این بازی یاد می‌کند و می‌افزاید: ادعا شده در این بازی نوعی رمز ارز به عنوان جایزه به کاربران داده می‌شود و این ادعا را نمی‌توان صد در صد رد یا تایید کرد چرا که موردی بوده که اخیرا در تلگرام راه اندازی شده و هم اکنون سکه‌های دیجیتال ارائه شده در آن در بازار با ریال معامله و تبادل می‌شود.

او ادامه می‌دهد: اما نمی‌توان مورد موفق ذکر شده را به تمامی موارد تعمیم داد چرا که در مورد یاد شده کاربران کمتری حضور داشتند و تعداد زیاد کاربران همستر، آینده این نرم افزار را شاید با ابهاماتی مواجه کند.

رئیس پیشین پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران در واکنش به برخی که هشدار دادند صرف حضور در این بازی موجب خالی شدن حساب‌های بانکی می‌شود، می‌گوید: صرف بازی نمی‌تواند موجب خالی شدن حساب‌های بانکی کاربران گردد، اما قطعا این بازی اطلاعات خاصی از کاربران را ذخیره می‌کند و امکان دسترسی به برخی از اطلاعات کاربران را دارد.

حریص نباشید خبری از پول نیست!

پیش‌تر نیز سرهنگ کاظمی رئیس سابق پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران در خصوص این بازی به تابناک گفته بود: کارشناسان و خبره‌های حوزه فضای مجازی مشغول بررسی دقیق «بازی همستر کامبت» هستند و بعد از پایان بررسی‌ها مشخص خواهد شد که این بازی چه آسیب‌ها و تهدیداتی برای کاربران خواهد داشت. مشاهده می‌شود که شهروندان متاسفانه بدون داشتن هیچ آگاهی و اطلاعی در این بازی وقت صرف می‌کنند که به نظر این موضوع درست به نظر می‌آید.

سرهنگ کاظمی می‌افزاید: سازندگان این بازی مدعی شدند از رمز ارزی رونمایی خواهد شد که ممکن است در آینده ارزشمند شود؛ نکته مهم اینجاست که اولا این رمز هم اکنون وجود خارجی ندارد و هیچ ارزشی ندارد، مورد دوم این است که معلوم نیست در آینده ارزش پیدا کند یا خیر!

او ادامه می‌دهد: نکته مهمتر اینکه اگر رمز ارزی هم در بعد‌ها رونمایی شود و به فرض مثال ارزشمند شود معلوم نیست به کاربران این بازی تعلق گیرد؛ سوال اینجاست که با این همه ابهام چرا مردم وقت و هزینه خود را صرف این بازی می‌کنند؟

این مقام سابق پلیس فتا همچنین در تشریح یک آمار غیررسمی، بیان می‌کند: بررسی برخی سایت‌ها که آنچنان هم شاید قابل استناد نباشد، اما قابل توجه است این است که بیش از 60 درصد کاربران این سایت ایرانی هستند و در کشور‌های دیگر اقبالی مانند ایران پیدا نکرده است.


او با هشدار دوباره به کاربران همستر، تاکید کرد: باید به صورت دقیق بررسی شود که این بازی دقیقا چه اطلاعاتی را از کاربران می‌گیرد و چه آسیب‌هایی می‌تواند به شهروندان بزند، اما تا زمانی که این بررسی به پایان برسد پیشنهاد می‌شود که کاربران زمان خود را در این بازی صرف نکنند.

براساس این گزارش هیچ مقام پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تاکنون در مورد این بازی به طور رسمی واکنش نشان نداده است و باید منتظر ماند و دید در روز‌های آتی این نهاد چه توضیحاتی را پیرامون این بازی ارائه خواهد داد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (201 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (149 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (106 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (95 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (68 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (57 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (32 نظر) ژست‌های سیدمحمد خاتمی با بازیگران در سینما؛ از تعظیم در برابر مهتاب کرامتی تا پُفیلا خوردن در حال تماشای فیلم+عکس/ همراهی همسر سیدحسن خمینی و سام درخشانی با رئیس‌جمهور سابق (31 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (30 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (25 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (24 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (24 نظر)
منتخب روز   
طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....