ساعدنیوز
ساعدنیوز

فستیوال های جذاب کشور تایلند

  یکشنبه، 13 آذر 1401   زمان مطالعه 12 دقیقه
فستیوال های جذاب کشور تایلند
کشور تایلند دارای فستیوال های جذاب و هیجان انگیزی است که دراین مقاله به همراه ساعد نیوز می خواهیم با این فستیوال ها آشنا شویم.

بیشتر جشنواره هایی که در نقاط مختلف دنیا برگزار می شود ریشه در فرهنگ آن سرزمین دارند و به نوعی با باورهای مردم آنجا عجین شده اند که برگزاری برخی از آنها قدمتی هزاران ساله دارد. با برگزاری این فستیوال ها به شادی و نشاط مردم آن کشورها کمک بسیاری می کند. فستیوال ها نه تنها باعث شادی مردم آن کشور بلکه باعث جذب گردشگر و تبلیغ آن کشور در رسانه ها می شود. عده ای از فستیوال ها هم ریشه تاریخی دارد و از گذشته تا به امروز همان گونه برگزار می شود.

جشن آب سونگران تایلند

احتمالا جشن آب سونگران تایلند، بزرگترین، طولانی ترین و سرگرم کننده ترین فستیوال دنیا شناخته می شود، سونگران یک جنگ آبی سه روزه در سراسر کشور تایلند می باشد که در طول جشن آب سونگران، صحنه های هیجانی فراوانی را می بینید که شما را محصور خواهد کرد. جشن آب سونگران با موسیقی، رقص، نوشیدن و یکدیگر را خیس کردن همراه است و با تفنگ های آبی، شلنگ، سطل و هر چیزی که دم دستتان قرار دارد برای این کار استفاده کنید تا روی مردم آب بپاشید. از 13 تا 15 آوریل می توانید در جشن آب سونگران شرکت کنید و از این سرگرمی مهیج نهایت لذت را ببرید.

جشنواره آب سونگران

جشنواره ارواح تایلند

فستیوال ارواح کشور تایلند، یک فستیوال سه روزه می باشد که ترکیبی از آئین های سنتی، صنایع دستی محلی تایلند و علاقه مندان پارتی و سرگرمی همه ساله در این کشور برگزار می گردد. فستیوال ارواح، ترکیبی از باور های بودایی و جان گرایی (اعتقاد به جان داشتن اشیا) می باشد و به خاطر ماسک های رنگارنگی و جالبی که هزاران نفر از محلی ها و عموم مردم در این روز روی صورت خود می گذارند در بین گردشگران بسیار مشهور شده است، ضمنا جالب است بدانید که ماسک ها، صورت هایی رنگ پریده را کشیده اند که با رنگ های جلف و جیغ، تزئین می شوند.

فستیوال ارواح تایلند در تعطیلات آخر هفته ششمین کامل شدن ماه طبق تقویم قمری برگزار می گردد و نمایش اصلی فستیوال، همچنین در روز جمعه همراه با لباس پوشیدن به عنوان یک روح و در روز شنبه، همراه با مراسم مجلل و پخش موسیقی و پایکوبی انجام شده و در روز یکشنبه، با جشن های بودایی برگزار می شود. مواقعی که فستیوال ارواح در شهر سایی در استان لویی برگزار می گردد. به دلیل ازدحام جمعیت و شلوغی به سختی می توان وارد این شهر شد و گردشگران نیز درگیر این ماجرا خواهند شد.

جشنواره خرید تایلند

یکی از بهترین جشنواره هایی است که به شما توصیه می کنیم در تور تایلند، به بازدید آن بروید. فصل حراج در تایلند همه ساله در تاریخ 15 ژوئن تا 15 آگوست (25 خردادماه تا 25 مردادماه) برگزار می شود. در مدت این جشنواره قیمت اجناس در تایلند حتی تا 80% کاهش می یابد و شما می توانید وسایل و اجناس گوناگون را با قیمتی بسیار پایین از تمامی مراکز خرید تایلند تهیه کنید. در طول این جشنواره قیمت لباس در تایلند نیز به طور چشم گیری کاهش می یابد و شما می توانید در تور تایلند بهترین سوغات تایلند را با تخفیفات باورنکردنی برای خود و عزیزانتان بخرید.

جشنواره ضیافت میمون ها

لوبوری در 150 کیلومتری شمال بانکوک واقع شده است و معروفیتش را مدیون میمون هایش می باشد، این فستیوال به صورتی است که در آن مهمانی برای میمون ها می گیرند و در آن میمون های مزاحم در معبد مرکزی به بازی و ورجه وورجه می پردازند، لازم به ذکر است که در ماه نوامبر تایلندی ها به میمون ها غذا می دهند و این موضوع تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری شده است که گردشگران هم در آن شرکت می کنند، در مهمانی میمون ها بالغ بر 3000 میمون شرکت می کنند و 4 تن میوه، سبزی و خوراکی های دیگر را نوش جان می کنند، در حقیقت این فستسوال برای میمون ها است و انسان ها تنها میزبان و نظاره گر هستند، اگر از میمون ها می ترسید به این فستیوال نروید چون این موجودات بامزه و باهوش دست از سرتان برنمی دارند و تا چیزی از شما دریافت نکنند راحتتان نمی گذارند.

جشن سال نو چینی تایلند

بدون شک بزرگ ترین فستیوال چینی در تایلند، جشن سال نو چینی رنگارنگ و هیجان انگیز است که در حوالی ژانویه یا فوریه در یائووارات (محله چینی های بانکوک) بسته به تقویم قمری سالانه چینی ها برگزار می شود. خیابانی را با افرادی مذهبی و پرستش کننده، چراغ های نمادین قرمز چینی، اجراهای رنگارنگ، آتش بازی و رقص زیبای اژدها تصور کنید. جشن سال نو چینی بسیار فراتر از خیابان های یائووارات می رود و تا ساخون ساوان، کو ساموی، چیانگ می و پوکت نیز گسترش می یابد و جشن هایی در معابد آن جا برگزار می شود. همچنین ضیافت هایی از غذاهای خوشمزه چینی، غرفه مواد غذایی و رژه اژدها در سرتاسر تایلند برگزار می شود.

سال نو چینی توسط مردم محلی در قالب پرستش خدایان، شرکت در جشن های بزرگ خانوادگی در خانه و احترام به اجداد برگزار می شود. مشاوره رایگان فنگ شوی نیز به عنوان هدیه و شیوه ای تبلیغاتی در فروشگاه های بزرگ ارائه می شود.

جشنواره تولد ملکه و روز مادر

12 آگوست به مناسبت تولد ملکه Sirikit (سیریکیت) یک تعطیلات عمومی سالانه در تایلند است. طبق گفته مردم تایلند، ملکه Sirikit (سیریکیت)، مادر ملت است و به همین دلیل روز تولد او در 12 آگوست به عنوان روز مادر (Wan Mae) در تایلند جشن گرفته می شود.
ملکه تایلند در 12 اوت 1932 به دنیا آمد و در 28 آوریل 1950 با HM King Bhumibol Adulyadej ازدواج کرد. همچنین این نکته جالب را بدانید که، ملکه Sirikit (سیریکیت) به خاطر کارهای خیرخواهانه اش، رئیس جمهور افتخاری صلیب سرخ تایلند نیز می باشد و این پستی می باشد که از سال 1956 تاکنون برای او پا بر جا مانده است. ملکه سیریکیت در سالهای اخیر با حضور محدود در انظار عمومی، از سلامتی خوبی برخوردار بوده است.
برای بزرگداشت روز تولد سلطنتی، تعدادی جشن در سراسر تایلند برگزار می شود. پرچم آبی سلطنتی ملکه تایلند (آبی نشان دهنده روز جمعه، روز تولد ملکه سیریکیت می باشد) در خارج از مکان های دولتی و اقامتگاه های خصوصی قابل مشاهده است.

جشنواره بوفالو سواری

یکی دیگر از فستیوال هایی که در تایلند برگزار شده و طرفداران زیادی دارد نیز جشنواره بوفالو سواری در تایلند است. این جشن قدمتی 100 ساله داشته و هر ساله در چونبوری تایلند مقابل سالن شهرداری برگزار می شود. این مسابقه مسیری حدود 100 متر را دارا بوده که بوفالو سواران را سرعت زیادی این مسیر را طی می کنند. جالب است بدانید که در این جشنواره بوفالوها را تزئین کرده و با آنها نمایش اجرا می کنند، همچنین در آخر مراسم بهترین بوفالو را انتخاب می کنند.

جشنواره بوفالو سواری

جشنواره گل چیانگ مای

نمی توان منظره ای رنگارنگ تر از صحنه نمایش گل های عظیم و شگفت انگیزی که جشنواره گل در چیانگ مای اولین تعطیلات آخر هفته ماه فوریه نمایش می دهد، تصور کرد. مجموعه ای بزرگ و خیره کننده از گل های زیبا و خوش بو در هر رنگ، اندازه و تنوع را تصور کنید که به ردیف همه جا چیده شده اند و بسیاریشان نیز در هوا معلق مانده اند. این جشنواره مطمئنا یکی از جشنواره های ویژه در تایلند برای کسانی است که دوست دارند جوانه ها، شکوفه ها و نظم و ترتیب گل های درخشان طراحی شده کشور را تماشای کنند. یکی از برجسته ترین و هیجان انگیزترین بخش های جشنواره گل از فستیوال های تایلند رژه خیره کننده ای است که در طول جاده Charoen Muang در چیانگ مای برگزار می شود. در این نمایش قایق های رنگی با گل ها پوشانده می شوند و گروه های درام نواز و رقصنده های که لباس های سنتی پوشیده اند در خیابان حرکت می کنند. پارک Suan Buak Hat نیز با گل های خیره کننده ارکیده فرش می شود و همه پر از گل های محلی Damask و chrysanthemums است. این مناظر چنین دیدنی هستند که بر هر بیننده ای اثر می گذارند.

جشنواره چتر و صنایع دستی

این جشنواره در دهکده ای کوچک در نزدیکی شهر چیانگ مای ژانویه (دی) برگزار می شود. تقریبا تمام مردم دهکدهای بوسانگ (Bo Sang) از طریق تولید چترهای کاغذی نقاشی شده، امرار معاش می کنند. این نمایشگاه، در خیابان اصلی برگزار شده و یادبود هنرهای سنتی است. در این بازار، می توان به خرید چتر و صنایع دستی پرداخت. همچنین نمایشگاههایی از صنایع دستی و مسابقات مختلف هنری نیز در این ایام برگزار می شوند. تاریخ برگذاری این جشن 18 الی 20 ژانویه می باشد.

جشنواره شمع بویون راتچاتانی

در استان اسان از یوبون راتچاتانی جشنواره ای با نام فستیوال شمع یوبون راتچاتانی برگزار می شود. در این جشن مهارت ها و استعدادهای هنرمندان تایلندی نمایان است. نمایش هایی با نقش های پیچیده موم که معمولاً به نام wats شناخته می شود در میان خیابان های شهر یوبون راتچاتانی به روی پرده می روند. معمولاً شخصیت های تایلندی و فرهنگ مردم هندو و اساطیر با حکاکی های شمع ها از موم زنبورعسل مزین می شوند. به گفته بزرگان چینی این شمع ها نمادهایی از عبور از دلتنگی ها و انتظار برای رسیدن فصل باران و روزهای غم انگیز پاییز است. این فستیوال نیز مانند دیگر جشن های نام برده شده یک موقعیت عالی پر از شادی و جشن است تا تماشاگران بیشتر با سنت غنی مردمان چینی آشنا شوند. تماشای این جشن را هیچ یک از افرادی که به تایلند سفر می کنند نباید از دست بدهند. زمان برگزاری مراسم شمع در زمان تکمیل ماه جولای است و هنرمندان بسیاری از سراسر جهان برای نشان دادن توانایی هایشان در حکاکی روی موم زنبورعسل در این جشن از بهترین و جالب ترین فستیوال های تایلند شرکت می کنند.

جشنواره فیل ها

منطقه سورین Surin Elephant Round-Up در شمال شرق تایلند قرار دارد که مهارت مردم آن در تربیت و رام کردن فیل زبانزد خاص و عام هست. همه ساله در سومین و آخرین هفتۀ ماه نوامبر ( آبان و آذر) در منطقه سورین فستیوال فیل ها با هیجان انگیز خاصی برگزار می شود. ماهوت ها (فیل سواران و تعلیم دهندۀ آن ها) درگذشته برای اهداف مختلفی همچون حمل محصولات کشاورزی، ساخت معابد و بناها و جنگ مجبور به تعلیم فیل ها شدند به همین دلیل این حیوان بزرگ برای مردم منطقه از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است. روز قبل از جشن اصلی فستیوال سورین یا گردهمایی فیل های تایلند به حدود 300 فیل صبحانه داده می شود. در این روز در خیابان اصلی سورین فیل ها به همراه کاروانی عظیم با موسیقی مسافت زیادی را طی نموده و در آخر توسط میزهای بزرگی از میوه از این موجودات بزرگ پذیرایی می شود!!
در روز اصلی جشن جمعیت فراوانی از گردشگران و مردم محلی برای تماشای بازی فیل ها و فیل بانان دور هم جمع می شوند. در استادیوم سرینارونگ (Srinarong). گاهی استقبال از این مسابقات به حدی زیاد است که برگزارکنندگان ادامه مسابقه را به روز بعد موکول می کنند.

جشنواره فیل ها

جشنواره لانترن

زمان برگزاری فستیوال چیانگ مایی لانترن تایلند در ماه نوامبر است و یکی از جشنواره های بزرگ و خوب تایلند است که در سفر به این کشور نباید از دست داد و شاهد هزار ها فانوس از جنس کاغذ هستید که به هنگام عصر به آسمان فرستاده می شوند و این جشن در کنار رود پنگ برگزار می گردد، این فستیوال بسیاری از مردم را به این شهر جذب می کند و خیلی از گردشگران هم برای تماشای این فانوس ها به تایلن و این شهر می آیند، در این فستیوال کارهایی مثل رژه رفتن و بسیاری از تشریفات مذهبی، آتش بازی و انداختن قایق های کاغذی در رودخانه پنگ انجام می شود.

جشنواره لانترن

جشنواره راکت

در جوامع کشاورزی ایسان یعنی منطقه ای در شمال شرقی تایلند، فستیوال راکت یک حادثه بسیار مهم در این کشور است که تمام روستاییان در آن، قبل از شروع فصل کاشت در اینجا حاضر می شوند. جالب است شما بدانید که معنی به هوا فرستادن راکت این است که از خداوند بخواهند باران زیادی برایشان بفرستد تا به رشد خوب محصول برنج کشاورزان کمک کند.

راکت ها معمولا در اولین روز فستیوال قبل از به هوا فرستادن آماده می شوند و در طول یک هفته برگزاری فستیوال به هوا پرتاب شده و عده زیادی گرد هم جمع می شوند تا بهترین راکت را بسازند و اگر راکتی روشن نشود، سازنده آن را به عنوان مجازات درون گل و لای می اندازند که شاید برای شما کمی عجیب به نظر برسد اما حقیقت دارد.

جشنواره گیاهخواری

فستیوال گیاهخواری تایلند ، علیرغم نامش در میان گردشگران و مسافران دنیا فستیوال معروفی بشمار می رود و اینکه در این فستیوال مهم، محلی ها کارهای خیلی زیادی انجام می دهند. شرکت کنندگان کارهای ترسناکی مثل ریاضت کشیدن را انجام داده و بطور مثال بدن خود، مخصوصا گونه را با اشیا نوک تیز خراش می دهند و باورشان این است که در قبال این راهپیمایی های دردناک، خدایان چینی از شما در برابر اتفاقات بد و صدمات محافظت خواهند کرد.

ضمنا شما گردشگران بدانید که جشن مربوط به فستیوال گیاهخواری در مجاورت 6 معبد چینی اتفاق می افتد که در سرتاسر پوکت پراکنده شده است و معبد اصلی زیارتگاه جوئی توئی می باشد که نزدیک به بازار تازه می باشد و فستیوال گیاهخواری سالانه در ماه اکتبر برگزار شده و اگر به دیدن خون حساس هستید سعی کنید در این فستیوال شرکت نکنید.

جشنواره گیاهخواری

سخن آخر

در طول سال فسیتوال ها و جشنواره های زیادی در تایلند برگزار می شود اما فستیوال های انگشت شماری در تایلند هستند که بسیار معروف اند، اگر به فستیوال های تایلند علاقه دارید نیز می توانید در ماه های آوریل، ژوئن تا جولای، نوامبر و ژانویه تا فوریه به تایلند سفر کنید زیرا اکثر فستیوال های تایلند در این ماه ها برگزار می شوند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (249 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (113 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (35 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (26 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (13 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (13 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (11 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (11 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (11 نظر) 3 روز از مفقود شدن یسنا، دختر 4 ساله، گذشت/ اعزام بالگرد به منطقه (10 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (10 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (9 نظر) خلاقیت منحصربفرد کباب پزِ تبریزی برای کِشاندنِ مشتری به مغازه حماسه ساز شد+عکس/هیتلر هم مغز اینو نداشت!🤣 (9 نظر)
دیگران می‌خوانند   
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی) فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس خواهر دکتر و تحصیلکرده پوریا پور سرخ با شباهت ظاهری زیاد به برادر هنرمندش !! شباهت بی حد و اندازه مادر جوان ملیکا زارعی به دخترش مریلا زارعی و خاله شادونه پرانرژی/ چقدر کم سن و سال به نظر میرسه+عکس فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 (فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ... بهترین پنجره های مدرن برای داشتن ویلایی لوکس عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت! ظاهر متفاوت فریبا متخصص، احترام السادات سریال گیلدخت در 23 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد پَرپَر کردن گل و درد و دل محمد علیزاده با پدرش بر سر مزار او+عکس/ روحشون شاد پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی رونمایی از شیوه جدید یک ایرانی در گدایی از ماشین ها در کرج بدون زحمت فقط با یک قلاب و سطل ماست+ویدیو/ قابل توضیح نیست خودتون ببینید دستور پخت فوق حرفه ای و استادانه کته به سبک مهران مدیری+ویدیو/ این آموزش ارزش صد بار دیدن رو داره😂 آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ... (عکس) همه خانم های خانواده امیر مقاره در بک استیج کنسرتش / آقای خواننده حسابی خانواده دوسته! باریکلا پسر ... خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از نیمرو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس عکس معنادار پیمان معادی در پشت صحنه افعی تهران بعد از هجمه‌های شدید به این سریال / بابا همش فیلمه! پیر محله‌های تهران/ ماجرای جالب یک زن فرمانروا در تهران+ فیلم تزئینات بامزه و شیک اتاق پسر بهرام رادان به دست مادر خوش سلیقه و باکلاسش مینا خانوم + ویدیو/ مثل همیشه عالی و بیست👌 رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس (فیلم) اعلام جنگ علی ضیا به مردم تهران / تهرونیا خودتونو اصلاح کنین! تبریک بامزه سوفیا دختر منوچهر هادی برای تولد معلم عزیزش +ویدئو / گوشگله پیدر چه شعر قشنگی برای خانوم معلم میخونه چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی زیبایی شگفت انگیز و منحصر به فرد خانه ابدی مولانا در ترکیه/ شعر عاشقانه خاص بر سر در مزار شاعر ایرانی+عکس اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری مراحل تالیف و چاپ کتاب محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب تبدیل پایان نامه به مقاله روبوسی عاشقانه و دلنشین مهدی و محمد سلوکی با پدرشان سر میز شام+عکس/ همیشه لبتون خندون هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه دریافت انواع خدمات حقوقی از مریم جلالی رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس رونمایی از ژست و تیپ بامزه پارسا پیروزفر، مولانای فیلم مست عشق در اول دبستان/ چه چهره جذاب و معصومی+عکس طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم
فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس
افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد
آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ...
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403+فیلم
قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود
تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس
تعیین زمان دقیق برای اعلام نتایج آزمون ارشد
تسهیلات ویژۀ بنیاد نخبگان برای دانش‌آموزان مدارس سمپاد