دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ویدیو / مستند /

فیلمی کمتر دیده شده از سفر خارجی آیت الله خامنه ای به کره شمالی زمانی که رئیس جمهور ایران بود/ ابهت و عظمت رهبر انقلاب در استقبال باشکوه تاریخی از ایشان 

سه شنبه، 24 مهر 1403
کد خبر: 413078
ساعدنیوز: علی‌اکبر ناطق‌نوری در کتاب خاطرات خود به زوایایی از زندگی رهبر و مردم کره‌شمالی می‌پردازد. او از رهبری، سخن می‌گوید که از سفر با هواپیما در تمام زندگی خود اجتناب کرد. کیم ایل سونگ می‌گفت: آدم عاقل آن بالا نمی‌رود تا خویش را در اختیار چیزی بگذارد که بعد نتواند آن را جمع‌وجور کند.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، ناطق نوری درباره سفر به کره شمالی که در اردیبهشت 1368 صورت گرفت، می‌نویسد: در ادامه سفر چین به همراه آقا [مقام معظم رهبری] که آن زمان هنوز رییس جمهور بودند، به کره شمالی رفتیم.

نگرانی رهبر کره شمالی از سفر هوایی

آقای کیم ایل سونگ رهبر کره شمالی که او را رهبر بزرگ می‌خواندند آدم بااحتیاط و عجیبی بود. او هیچ موقع در عمر خود با هواپیما سفر نکرده بود حتی وقتی می‌خواست به شوروی برود. با قطار رفته بود که هفت روز طول کشیده بود. می‌گفت: آدم عاقل آن بالا نمی‌رود تا خود را در اختیار چیزی بگذارد که بعد نتواند خود را جمع‌وجور کند.

در کره شمالی رسم بر این بود که در فرودگاه به استقبال نیایند. این سؤال پیش آمد که چرا کیم ایل سونگ به استقبال نیامد. همه هیات با ماشین‌های بنز 190 آلبالویی رنگ به محل اقامت خود رفتند و آقا را هم برای استقبال کیم ایل سونگ به کاخ بردند.

پادگان بزرگ

اگر بخواهیم بگوییم کره شمالی یعنی چه، باید بگویم یعنی یک پادگان بزرگ. همه مردم از زن و مرد و کوچک و بزرگ و سرباز وقتی که مهمان به آنجا می‌رود با یک فرمان که صادر می‌شود به‌صورت اتوماتیک وارد دسته‌بندی‌هایی با گردان‌های مشخص می‌شوند.

همه آن‌ها گل به دست برای پذیرایی استقبال و هلهله می‌کنند. هر روز در پایتخت این کشور می‌دیدیم که مردم در پیاده‌روها و پارک‌ها با لباس نظامی و به‌صورت هماهنگ، آموزش تشریفات استقبال و عملیات نظامی می‌بینند و مانور می‌کنند.

خط عبور اختصاصی

از دیگر خصوصیات جالب در پایتخت کره شمالی، خیابان‌های آن بود. در وسط خیابان دو خط زرد قسمت وسیعی از خیابان را مشخص می‌کرد. هنگامی که پرسیدیم این خط زرد چیست؟ گفتند این محوطه فقط مختص به حرکت ماشین کیم ایل سونگ است و کسی حق ندارد از این خط خیابان عبور کند. این قسمت بلوار، برآمدگی یا جدول نداشت.

هتل 105 طبقه

در پایتخت کره شمالی، ساختمان‌های اشرافی کمونیستی قدیمی با درهای بلند، مثل ساختمان هخامنشی‌ها وجود داشت. همچنین هتلی داشتند که می‌گفتند کیم ایل سونگ رهبر بزرگ فرمودند: هتلی که آمریکا در نیویورک درست کرد و بزرگ‌ترین هتل دنیاست چندطبقه است؟ پاسخ داده بودند 104 طبقه. کیم دستور داده بود هتل 105 طبقه‌ای بزرگ‌تر از این هتل آمریکا بسازند.

به‌سرعت هم شروع کردند و این هتل را ساختند. همچنین متروی بسیار پیشرفته‌ای درست کردند.


2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 25 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله
ویدیو / از گنج افسانه‌ای گاو تا شطرنج جادویی خسرو پرویز؛ سفری هیجان‌انگیز به دنیای باستان و 7 گنج گمشده‌ای که تاریخ را متحول کرد
مهران غفوریان: بعد معروفیتم برای آشنایی با خانم ها شماره نمی دادم ؛ دلمون میخواست ما رو بشناسن ازمون امضا بگیرن
خودروی لاکچری و لوکس مهرداد صدیقیان، وحید سریال داریوش/ ماشین نگو عروسک بگو😍+عکس
نگاهی به مدرسه و کلاس درس فرزندان بازیگران و هنرمندان ایرانی/ از درخت انار مدرسه نفس دختر پژمان بازغی، تا مدرسه ایرانی پناه دختر شاهرخ استخری و...+عکس
(ویدئو) واکنش مبینا نعمت‌زاده به انتشار جنجالی کارنامه تحصیلی و نمراتش/ من عادت دارم پشت سرم حرف بزنند
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
امین زندگانی تغییر چهره داد ؛ آقای سوپر استار با ریش دسته موتوری و موی جو گندمی قابل شناسایی نیست
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)