دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

فضاسازی تازه مالی علیه ایران 

چهارشنبه، 12 مرداد 1401
کد خبر: 216929
ساعد نیوز: رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در آستانه دور جدید مذاکرات رفع تحریم ها در وین با تکرار ادعای آماده بودن واشنگتن برای رسیدن به توافق، در صدد فضاسازی برای فشار بر ایران در این دور از مذاکرات برآمده است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ساعد نیوز به نقل از ایرنا، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز چهارشنبه به وقت محلی قبل از عزیمت به وین در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: در حال آمادگی برای سفر به وین بر اساس متن جوسپ بورل (مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) هستم.

مذاکره کننده آمریکا ادعا کرد انتظارات ما محدود است، اما آمریکا از تلاش های اتحادیه اروپا استقبال می کند و آماده است تا با حسن نیت جهت رسیدن به توافق تلاش کند.

رابرت مالی در تداوم فرافکنی های آمریکا ادامه داد: به زودی مشخص خواهد شد که ایران به صورت مشابه آماده رسیدن به توافق است یا خیر.

تارنمای آکسیوس روز چهارشنبه به وقت محلی به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش را بیان نکرده است، اعلام کرد: آمریکا و ایران روز پنجشنبه در وین مذاکرات غیرمستقیم درباره احیای برجام را از سر خواهند گرفت.

این مقام آمریکایی در آستانه از سرگیری دور جدید مذاکرت وین ادعا کرد: ما با انتظارات کم به وین برمی گردیم، اما تلاش می کنیم حسن نیت داشته باشیم.

آکسیوس مدعی شد که مقامات آمریکایی نگران هستند که به دلیل اقدامات ایران برای پیشبرد برنامه هسته ای خود و محدود کردن فعالیت بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی، توافق هسته ای در آستانه از دست دادن تاثیر خود است.

انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در پیامی توئیتری نوشت که برای انجام مذاکرات برجامی راهی وین است.

به گزارش ایرنا، مورا در این توییت نوشت: در راه وین برای رایزنی درباره اجرا شدن کامل برجام بر پایه متن ارائه شده توسط هماهنگ کننده مذاکرات در ۲۰ ژوئیه هستم. از مقامات اتریش بسیار قدردانی می کنم.

جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعیست که برای نجات توافق هسته ای، پیش نویس جدیدی را ارائه کرده که از دیدگاه او بهترین نوع پیشنهاد است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز همزمان با این کنفرانس ادعا کرد: ما از طریق دیپلماسی و با هماهنگی با متحدان و شرکای منطقه ای خود پیشنهادی را برای تضمین بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام جهت اطمینان عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای مطرح کرده ایم.

دولت بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و تلاش برای بازگشت به برجام است، تاکنون گامی در جهت نشان دادن حسن نیت خود برنداشته بلکه در راستای سیاست فشار حداکثری شکست خورده دولت دونالد ترامپ حرکت کرده است.

مقامات و رسانه های آمریکایی و غربی در ادامه بازی مقصر نمایی اصرار دارند که ایران را عامل تعلل در رسیدن به توافق نهایی و شکست احتمالی مذاکرات نشان دهند. این درحالیست که جمهوری اسلامی ایران خواسته هایش را با رویکردی واقع گرایانه منطبق با ملزومات توافق سال ۹۴ و در تناسب با تجریبات بدست آمده از عملکرد طرف های غربی تنظیم کرده است.

تحلیلگران و کارشناسان مسایل بین المللی می گویند عواملی مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره، قرار داشتن در آستانه انتخابات میاندوره ای کنگره (که در ماه نوامبر برگزار خواهد شد) و مشکلات داخلی در آمریکا در زمره دلایل بی رغبتی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماههای گذشته به رغم شعار رویکرد دیپلماسی در قبال ایران، بوده و این دور از مذاکرات پس از وقفه پنج ماهه آزمون دیگری برای دولت بایدن است تا حسن نیت خود را نشان دهد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
سابمیت مقاله چیست؟
مراحل اکسپت مقاله
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟