دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

عکس /

گُلی که هر 3 هزار سال یک‌بار شکوفه می‌دهد، هم‌‏اکنون در جهان یافت شده است+عکس 

پنجشنبه، 14 تیر 1403
ساعدنیوز: تصاویری از گلی که هر 3 هزار سال یک‌بار شکوفه می‌دهد را مشاهده بفرمایید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، در افسانه بودایی گفته شده است که گل اودومبورا هر 3 هزار سال تنها یک‌بار شکوفه می‌دهد، که دفعه گذشته قبل از تولد بودا رخ داد. این گل بار دیگر در طول 20 سال پیش در سراسر جهان شناسایی شده است. برخی می‌گویند که شاید اودومبورا نویدی باشد بر آمدن یک حکیم و انسان روشن‌بین بزرگ.

این گل معطر و بسیار ریز، بالای یک ساقه نازک قرار می‌گیرد و به طور شگفت‌آوری مقاوم است. افرادی که اودومبورا را در سال‌های اخیر یافته‌اند، چنین گزارش کرده‌اند که آن برای دوره زمانی طولانی بدون پژمرده شدن و پوسیدگی باقی مانده است و حتی دیده‌اند که پس از له شدن دوباره جوانه زده است.

گل‌های اودومبورا بر روی برگ سوزنی کاج که با میکروسکوپ توسط آقای لی در مالاکای مالزی عکس‌برداری شده است.

این گل برای نخستین بار در سال 1997 بر روی یک مجسمه بودا در کره جنوبی دیده شد. در سال 2010 رسانه‌های دولتی چین، به طور شگفت‌آوری مواردی از دیدن شدن این گل را گزارش دادند و آن را آسمانی نامیدند که تعجب‌آور است.

گل‌هایی که گفته می‌شود اودومبورا هستند، بر روی مجسمه بودا شکوفا شده‌اند. (Epoch Times)

چین از آن زمان گفته است که اودومبورا تخم‌های یک حشره با نام بالتوری سبز است. اگرچه تخم بالتوری سبز و اودومبورا در ظاهر شبیه هم هستند، ولی دیده شده است که تخم‌ها زمان کوتاهی پس از خروج حشره از تخم پوسیده و نابود شده‌اند؛ درحالی‌که اودومبورا معطر و دارای عمری طولانی است. اودومبورا نامی گرفته شده که از زبان هند باستان، سانکریت، است که به معنی «گلی فرخنده از آسمان» است.

بر طبق افسانه بودایی، ظهور آن نویدی است بر آمدن پادشاهی مقدس که چرخ قانون را می‌چرخاند و قانون بودا (دارما) را در جهان اصلاح می‌کند. گفته شده است که این پادشاه هر کسی را با هر وابستگی مذهبی می‌پذیرد و با رحمت بی‌پایان نجات را به همه موجودات عرضه می‌کند.

در جلد 8 کتاب مقدس بودایی آمده است: «گل اودومبورا محصول پدیده‌های بشارت‌دهنده و فراطبیعی است؛ گلی آسمانی است که در جهان دنیوی وجود ندارد. اگر یک روش‌‏بین وارد دنیای بشری شود، این گل در نتیجه تقوا و رحمت عظیم او پدیدار خواهد شد.»

  برچسب ها: گل گیاه کمیاب

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 14 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(عکس) تبریک تولد دیوید بکام به ستاره هالیوودی تام کروز/به همراه ویکتوریا بکام/پیرنشو لعنتی
ترجمه تخصصی کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
رانندگی ژوزه مورایس با یک پورش لاکچری آخرین سیستم در پرتغال با موزیک شادمهر عقیلی +فیلم/ سرمربی سپاهان کنار شیدا فارغ از هفت دنیا
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
(ویدیو) غوغای صدای بینظیر استاد علی نصیریان در دورهمی پیشکسوتان تمام حاضران را شگفت زده کرد/ ماشالله با صدای گرمشون به ترانه "امشب شب مهتابه" روح جدیدی بخشیدن👌
هزینه چاپ یک کتاب
همسر رهبر معظم انقلاب: من خواهر آقای هاشمی رفسنجانی هستم/ترفند خلاقانه رهبر و همسرشان برای دیدن هاشمی رفسنجانی در زندان سیاسی
ویدیو/ شهری در ایتالیا با مردمی سنگی/ نابودی پمپئی در سایۀ کوه آتشفشانی وزوو
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب