دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

گاف عجیب رسانه های ضد انقلاب درباره فضاپیمای ایرانی / ماجرای از هول حلیم تو دیگ پریدن! 

سه شنبه، 14 آذر 1402
کد خبر: 365142
ساعدنیوز: خبرگزاری تسنیم گزارشی درباره کپسول زیستی ایران که قرار است به فضا پرتاب شود، منتشر کرده است که در این گزارش، تصویری آرشیوی از ماکاپ نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار ایرانی منتشر شده است؛ در همین زمینه رسانه‌های ضدانقلاب و معاند گاف عجیبی داده‌اند!

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز، خبرگزاری تسنیم گزارشی درباره کپسول زیستی ایران که قرار است به فضا پرتاب شود منتشر کرده است که در این گزارش، تصویری قدیمی از ماکاپ نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار ایرانی منتشر شده است.

در همین زمینه رسانه‌های ضدانقلاب و معاند گاف عجیبی داده‌اند(!) و با انتشار تصاویر ماکت این فضاپیما در رسانه‌های خود، مدعی شدند که این فضاپیما امنیت کافی ندارد!

این ماکت در دولت یازدهم برای کارهای نمایشگاهی در خارج از وزارت ارتباطات طراحی شده بود و در واقع یک سازه فلزی است تا مخاطبان نمایشگاهی یک مدل ذهنی از فضاپیمای سرنشین‌دار داشته باشند.

این سازه فلزی هیچ ارتباط و قرابتی با نسخه اصلی ندارد و تصویر نسخه اصلی نیز محرمانه است که بعد از پرتاب کپسول زیستی ایران، تصاویر آن برای مردم منتشر خواهد شد و مردم مشاهده خواهند کرد که این مدل اصلی با ماکت آن که در سال 1393 در نمایشگاه دستاوردهای فضایی رونمایی شد بسیار متفاوت است.

شاید نخستین دلیل این موضوع آن باشد که دولت سیزدهم اعلام کرده است که موضوع زیست فضا را قرار است بعد از یک دهه توقف در دوره دولت روحانی، دوباره از سر بگیرد و نخستین کپسول زیستی را در آینده نزدیک به فضا پرتاب کند.

اما این موضوع، می‌تواند دلیل دیگری نیز داشته باشد و آن نیز "خودتحقیری" است که عده‌ای به‌صورت ذاتی به این وضعیت مبتلا هستند و از کوچکترین فرصتی برای زیرسؤال بردن دستاوردها و توانمندی‌های ایران در حوزه‌های مختلف علمی از جمله حوزه هوا و فضا استفاده می‌کنند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 11 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
قاب عاشقانه و خانوادگی مصطفی امامی، مجری صدا و سیما، در جشن تولد دختر بامزه اش/ریحانه افشار چه سلیقه ای خرج کرده برای دیزاین تولدش
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
مصاحبه فوتبالی بهرنگ علوی و شباهت خودش و دوستاش به بازیکنای فوتبال/ چه سنگ مومی هم گذاشت واسه دوستاش بخصوص احسان علیخانی
(ویدئو) تولد 50 سالگی لاکچری کریم باقری/ با حضور هنرمندان و ورزشکاران/ بی عادل هم که نمیشه/ محسن یگانه/محمد خاکپور
عمر شهرت این بازیگران کوتاه بود + عکس / بازیگرانی که خیلی زود از یاد بردیم!
استوری شیک و رنگ رنگی شیدا مقصودلو همسر مورایس با وایب تابستانی / خلاقیت یاد بگیرید از خانم هنرمند
(ویدئو) پخت یک غذای ساده و جدید آلمانی با بادمجان / اگه عاشق بادومنجانی حتما این غذارو امتحان کن