قاتلان اجاره ای افغان گفتند : کارمان این است که پول می‌گیریم و آدم می‌کشیم

  دوشنبه، 18 تیر 1403 ID  کد خبر 396224
قاتلان اجاره ای افغان گفتند : کارمان این است که پول می‌گیریم و آدم می‌کشیم
ساعدنیوز: در پی تازه‌ترین یافته‌های پلیس در مورد قاتلان اجاره‌ای که کارمند بانک آنها را برای قتل همسرش اجیر کرده بود، بازپرس جنایی دستور بررسی ارتباط احتمالی متهمان با پرونده‌ قتل‌های کشف نشده را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از صد، این کارمند بانک به نام جواد& نقشه قتل همسرش را با اجیر کردن دو مرد افغان طراحی و اجرا کرده و توانسته بود راز قتل را برای مدت زیادی مخفی کند. او پس از دستگیری مورد بازجویی‌های متعددی قرار گرفت و به طراحی نقشه همسرکشی اعتراف کرد. همچنین دو مرد افغان نیز به جرم‌شان اقرار کردند.

جواد در جدیدترین اعترافاتش گفت: زمانی که با دو قاتل افغان آشنا شدم و در مورد نقشه‌ام صحبت کردم مدعی شدند کارشان را بلدند و حرف‌هایی در مورد قتل‌های دیگری که انجام داده‌اند، زدند. آنها گفتند ما آدم‌های دیگری را هم کشته‌ایم. کارمان این است که پول می‌گیریم و آدم می‌کشیم. من به خاطر اینکه آنها قتل‌های دیگری مرتکب شده‌اند، فکر کردم از عهده کار برمی‌آیند و بدون اینکه گیر بیفتیم کار تمام می‌شود. من از زیاده‌خواهی همسرم خسته شده بودم، برای همین تصمیم به کشتن او گرفتم و با اجیر کردن دو آدمکش نقشه‌ام را عملی کردم.

ماجرای این پرونده جنایی زمانی روی میز کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که عصر بیست و پنجم بهمن سال گذشته جسد زنی میانسال در حالی‌ که خفه شده بود، در اتاق خواب خانه‌اش پیدا شد.

در آن روز زنی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران تماس گرفت و از قتل همسایه خود با روسری خبر داد و گفت: ما در محله نواب زندگی می‌کنیم. وقتی به خانه همسایه آمدم، زن همسایه را در حالی دیدم که روسری دور گردنش پیچیده و انگار خفه شده است.

به این ترتیب، تیم تحقیقات جنایی در جریان قرار گرفت و کارشناسان پزشکی قانونی پس از معاینات اولیه اعلام کردند هشت ساعت از مرگ زن گذشته است.

این در حالی بود که شوهر مقتول در حالی که تحقیقات مقدماتی در جریان بود خود را به خانه رساند و در پاسخ به سوالات کارآگاهان و بازپرس کشیک قتل گفت: کارمند بانک هستم. امروز بعد از اینکه سر کار رفتم، چند بار به همسرم زنگ زدم اما به هیچ‌کدام از تماس‌های من را جواب نداد. از آنجا که سابقه نداشت همسرم جواب ندهد، نگران شدم و از زن همسایه خواستم به خانه ما برود.

در مراحل بعدی تحقیقات معلوم شد مقتول و همسرش با سه فرزند خود زندگی می‌کردند و در زمان قتل بچه‌ها مدرسه بودند و شوهرش هم سر کار بوده است. همچین دیگر یافته‌ها حکایت از آن داشت که این زوج با هم اختلافاتی داشتند و حتی یک بار طلاق گرفته، اما به خاطر بچه‌ها دوباره ازدواج کرده بودند، ولی اختلافات‌شان تمامی نداشت. همین باعث شد که شوهر به عنوان مظنون اصلی در این قتل بازداشت شود.

در ادامه تحقیقات، یکی از همکاران مظنون پرونده به ماموران پلیس گفت: مدتی دنبال آدمکش برای قتل همسرش بود، بعد هم که من از او در مورد ماجرا پرسیدم گفت شوخی کرده و ارتباطش با همسرش خیلی هم خوب است.

در بررسی‌های کارآگاهان، تمرکز بر پدر خانواده ادامه یافت و هرچه تحقیقات جلوتر می‌رفت او بیشتر از قبل از مظنون به متهم تبدیل می‌شد، تا اینکه سرانجام این مرد در جریان تحقیقات گفت: من هرچه داشتم در اختیار همسرم قرار داده بودم، حتی وام 200 میلیون تومانی هم از بانک برایش گرفته بودم و او نمی‌خواست آن را پس بدهد. به همین خاطر مجبور بودم خودم اقساطش را بپردازم. همسرم حتی حاضر نمی‌شد اموالی را که به نامش زده بودم، به من پس دهد. همین باعث شده بود اختلاف و درگیری‌هایمان بیشتر شود. از یک سال پیش بود که تصمیم به قتل همسرم گرفته بودم.

این مرد ادامه داد: اول می‌خواستم خودم قرص بخرمم و همسرم را بکشم، اما ترسیدم لو بروم و قصاصم کنند. به همین خاطر دنبال آدمکش گشتم تا برای قتل همسرم اجیر کنم. سه ماه قبل موضوع را به یکی از دوستانم گفتم و او برایم دو مرد را که می‌گفت خلافکار هستند و هر کاری را به خاطر پول انجام می‌دهند، پیدا کرد. بعد از توافق سر مبلغ، نشانی خانه و کلید را به آنها دادم تا کار را تمام کنند.

متهم همچنین گفت: آن دو نفر در روز قتل تلفنی جزئیات کار را اطلاع می‌دادند. آنها در تماس آخر به من گفتند زنم را با روسری خودش خفه کردند و طلاهایش را هم که ارزش‌شان 300 میلیون بود برداشتند. بعد آنها را در خیابان ملاقات کردم و 30 میلیون تومان به آنها دادم. دیگر هم از این دو آدمکش خبر ندارم.

به این ترتیب، بازپرس موسی رضازاده از شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران دستور داد تحقیقات برای دستگیری دو مردی که متهم مدعی است آنها را اجیر کرده ادامه یابد.

این در حالی بود که با اعتراف کارمند بانک کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی ابتدا دوست او را که دو مرد آدمکش را معرفی کرده بود بازداشت کردند. دومین متهم دستگیرشده در این پرونده گفت: وقتی دوستم برای اجیر کردن آدمکش سراغم آمد به ذهنم رسید بهتر است آدمکش‌ها غیرایرانی باشند تا ردی باقی نماند. به همین دلیل دو افغان را به او معرفی کردم.

بررسی‌های بعدی ماموران نشان داد دو نفری که مرتکب قتل شده‌اند گورکن هستند. هر دو نفر مدتی قبل به صورت غیرقانونی وارد ایران شده بودند و در قبرستان‌های تهران و حوالی تهران گورکنی می‌کردند. سرانجام کارآگاهان پلیس آگاهی با دنبال کردن سرنخ‌ها دو آدمکش را در مخفیگاه‌شان به دام انداختند.

متهمان این قتل که هر دو کمتر از 30 سال دارند، آخرین روزهای فروردین برای بازجویی به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شدند. هر دو متهم به جرم خود اقرار کردند. یکی از متهمان گفت: وقتی شوهر مقتول برای قتل همسرش سراغ ما آمد، گفت برای قتل همسرش دستمزد خوبی می‌دهد و در نهایت قرار شد 400 میلیون تومان به ما دستمزد بدهد. 300 میلیون طلاهای همسرش بود و 100 میلیون هم قرار شد نقدی بدهد. ما هم قبول کردیم. او آدرس خانه‌اش را به ما داد و عکس همسرش را هم به ما نشان داد. گفت زمان قتل، فرزندانش مدرسه هستند و همسرش در خانه است. روز حادثه در پیدا کردن آدرس مشکل داشتیم، برای همین تلفنی به او خبر دادیم آدرس را پیدا نمی‌کنیم. او خواست نزدیک خانه‌اش بمانیم، بعد خودش را به ما رساند و ما را تا نزدیکی خانه برد و بعد رفت. ما بلافاصله صورت‌مان را با پارچه پوشاندیم، بعد با کلیدی که به ما داده بود داخل خانه رفتیم. وقتی در را باز کردیم، مقتول از ترس شوکه شد، اما ما دو نفری دهانش را گرفتیم و با روسری خفه‌اش کردیم و چند روزی به شهر اسلامشهر رفتیم. فکر کردیم آب‌ها از آسیاب افتاده، از طرفی چون صورت‌مان را پوشانده بودیم گمان نمی‌کردیم شناسایی شویم، برای همین دوباره سر کار رفتیم و مشغول گورکنی بودیم که ماموران پلیس ما را بازداشت کردند. می‌خواستیم مدتی بگذرد، طلاهای مقتول را بفروشیم و از ایران خارج شویم.

در پی این اعترافات، هر چهار متهم پرونده در بازداشت ماندند و تحقیقات از آنها ادامه یافت تا اینکه مردی که دو گورکن افغان را اجیر کرده بود در جدید‌ترین اعترافات خود تایید کرد قاتلان اجاره‌ای مدعی شده‌اند قاتلان سریالی هستند و برای پول آدم می‌کشند.

در پی این اظهارات، بازپرس موسی رضازاده دستور داد تحقیقات بیشتری درباره ادعاهای جدید انجام شود و همچنین پرونده‌های قتل یکی دو سال اخیر که قاتل آنها شناسایی نشده‌ است و احتمال دخالت از سوی افراد اجیرشده در آنها وجود دارد، دقیق‌تر بررسی شود.

برچسب ها: قاتل افغانی

1 دیدگاه
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (478 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (378 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (140 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (107 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (106 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (40 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (33 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (25 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (23 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (23 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (22 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (15 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فیلم قدیمی از حضور محمد علیزاده در تلویزیون در دهه 80 در برنامه فرزاد حسنی / چقد عوض شده کلا یه آدم دیگه شده نمیشه شناخت😨
(تصاویر) نوعروس سپند امیر سلیمانی چه مانتوهای خنک و شیک برا تابستون پوشیده!/انتخاب شما برای مانتوهای تابستونی چیه؟
(ویدئو) دو عصبانیت پارسا پیروزفر با فاصله 27 سال / از اول کراش همه بوده
(ویدیو) شوخی دلنشین رهبر معظم انقلاب با مهدی فخیم زاده"بازیگر سریال مختارنامه"/ شما طاغوتی هستید؟!
ماجرای ازدواج و مرگ همسر و پسر کوچک مسعود پزشکیان چه بود؟/ گزارشی از زندگی خصوصی مسعود پزشکیان ، از شغل همسر تا مهریه ازدواجشان
پزشکیان، ورزشکارترین رئیس جمهور ایران /حواشی داغ امروز دوشنبه 18 تیر 1403
اولین عکس منتشر شده از همسر مرحوم رئیس جمهور وفادار ایران/ قاب قدیمی ولی زیبا از مسعود پزشکیان در کنار همسر مرحومشان، فاطمه خانم
(عکس) خلاقیت بانمک یک مادر برای نشان دادن اینکه فرزندش چقدر خوردنی و خوشمزه ست همه را به خنده واداشت
روایتی از دوران بیماری رهبر معظم انقلاب: از انتخاب بیمارستان دولتی حاکی از ساده زیستی رهبر تا استفاده صحیح از بیت المال/زندگی رهبر همانند طبقه پایین جامعه...
برنده بهترین عکس عروسی سال 2023 چه کسی است؟/عروس دامادی که برنده جایزه 1500دلاری شدند!
اردوغان: پزشکیان ترک است، کردی می‌تواند صحبت کند و به فارسی مسلط است
(ویدئو) خوانندگی فرزاد فرخ در اتاق خوابش / صداش یه آرامشی داره
تصاویر مهدی طارمی در جشن قهرمانی پورتو/ببین چطور پرچم ایرانو گذاشته رو شونه هاش/ حامدآهنگی، شجاع خلیل زاده و حسین کنعانی چه قلبایی براش کامنت گذاشتن😍/اژدها همیشه خانه من خواهد بود
نامه تعیین جانشینی رهبری جعلی است!
توضیحات سخنگوی هیئت رئیسه درباره استعفای پزشکیان از مجلس
منتخب روز   
(عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!!