ساعدنیوز
ساعدنیوز

گفتگوی جذاب با مستر تیستر پدر صنعت فودبلاگینگ در ایران

  چهارشنبه، 10 شهریور 1400   زمان مطالعه 14 دقیقه
گفتگوی جذاب با مستر تیستر پدر صنعت فودبلاگینگ در ایران
دیجیتال مارکتینگ یکی از زمینه های فعالیت تجاری پرسود و اشتغال زا در دنیای امروز است. کشور ما به دلایل مختلف به توسعه زیرساخت های لازم برای رونق بیشتر این زمینه پول ساز توجه لازم را ندارد. در گفتگویی جذاب با مستر تیستر پدر فودبلاگینگ در ایران یکی از چهره های مشهور پلتفورم اینستاگرام با نزدیک به دو میلیون فالوور به این موضوع پرداخته ایم.

ایده پیج مستر تیستر در یک همایش دیجیتال مارکتینک در لندن به ذهنم رسید/ بچه اُختاپوس اولین غذایی بود که در فیس بوک معرفی کردم و 500 لایک گرفتم!

ساعد نیوز: همه شما را با نام مستر تیستر در ایران می شناسند و یکی از چهره های درخشان اینستاگرام در ایران هستید. با این حال، به دلیل پررنگ بودن حاشیه ها نسبت به متن در کشور و کم توجهی رسانه ها به چهره های خبرساز و نخبگان و نوآوران فضای مجازی خیلی از مخاطبان با بیوگرافی شما آشنایی چندانی ندارند. لطفاً خودتان را معرفی کنید و بفرمائید ایده پیج مستر تیستر از کجا به ذهنتان آمد؟

مستر تیستر: من حمید سپیدنام هستم. 44 سالم است. متولد منچستر انگلیس هستم. اصالتاً ترک اردبیل هستم. بزرگ شده مشهد و ساکن تهران. پدرم استاد دانشگاه و مادرم مدیر مدرسه است. سه برادر هستیم که هر سه در زمینه کامپیوتر تحصیل کرده ایم. در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیتم را شروع کردم و بعد از دو سال به انگلیس رفتم و در شرکت های مشهوری چون کردیت پلاس فعالیت داشتم. شرکت مرا به همایش های مختلفی می فرستاد؛ یک بار به همایشی رفتم در شهر لندن که در آن، بحث درباره سوشال مدیا بود. در طول حضورم در این همایش ایده های جذابی به ذهنم رسید و می توانم بگویم که نخستین جرقه های پیج مستر تیستر در این همین همایش زده شد. یک روز رفتم رستورانی و غذایی خوردم به نام بچه اختاپوس. از این غذا فیلم گرفتم و در صفحه فیسبوک خودم قرار دادم و دیدم 500 تا لایک خورد! همین موضوع مرا بسیار هیجان زده کرد و دیدم که شاید بحث دیجیتال مارکتینگ برای همه جذاب نباشد ولی غذا برای همه جذابیت دارد.

تصویر

شاید بحث دیجیتال مارکتینگ برای همه جذاب نباشد ولی غذا برای همه جذابیت دارد.

ساعد نیوز: جمله آخرتان بسیار تأمل برانگیز است. این که می گوئید شاید بحث دیجیتال مارکتینگ برای همه جذاب نباشد ولی غذا برای همه جذابیت دارد. لطفاً درباره همین جمله کلیدی توضیحاتی بفرمائید؟

مستر تیستر: بله. نکته اینجاست که قشر خاصی هستند که به بحث دیجیتال مارکتینگ علاقه دارند و اگر به 13 یا 14 سال پیش بازگردیم، وضعیت حتی در خصوص این قشر خاص هم به این تعدادی که الان شاهد پیگیری بحث در ایران بودیم هم نبود. ولی غذا برای همه جذاب است. شکموها که جای خودشان را دارند ولی حتی آدم هایی که شکمو هم نیستند، از جهات دیگری ممکن است به بحث غذا علاقمند باشند. شاید کسی علاقه دارد با فرهنگ های غذایی مناطق ایران آشنا شود. من با این ایده پیش رفتم و به ذهنم رسید که غذا زمینه خوبی برای فعالیت در فضای مجازی و بحث دیجیتال مارکتینگ است.

تصویر

مستر تیستر ابداع اختصاصی خودم است و ایده اش شخصی است. مستر تیسر پایه گذار یک صنعت نو در ایران است.

ساعد نیوز: شما پدر فودبلاگینگ در ایران هستید و خیلی از فودبلاگرهای سرشناس در پلتفورم اینستاگرام به این موضوع معترف اند که با دیدن پیج شما به این سمت آمدند و کار را پی گرفته اند. پیج تان از جهات زیادی جذاب است. یکی از موارد جذاب در پیج شما، سفرهایی است که می روید. مرا یاد ماایو اومیرا و برنامه جذاب فودسافاری می اندازد. آیا از این نوع برنامه ها برای پیجتان ایده گرفتید؟

مستر تیستر: من این کار را 14 سال پیش شروع کردم. در آن زمان تعداد بسیار کمی بودند که در این زمینه فعالیت می کردند. همان طور که گفتم، این ایده اساساً ساخت ذهن خودم است و همیشه هم تلاش کردم این یونیک بودن را حفظ کنم. یادم هست از یک رستوران کوچک به نام دوماهی در برج آفتاب در خیابان خدامی کار را شروع کردیم. این رستوران به اندازه ای کوچک بود که دو نفر آدم به زور در آن جا می شدند. و تمام اتفافاتی که در پیج مستر تیستر رخ داده همه ایده خودمان بوده است. در زمینه های مختلف بلاگرهایی فعال بودند ولی در زمینه صنعت غذا و صنعت فودبلاگینگ و دیجیتال مارکتینگ در زمینه غذا جزو معدود کسانی بودم که به صورت تخصصی وارد شدم. خیلی از بلاگرهای بین المللی و چهره های سرشناس پیج من رو می شناسند و پیام های محبت آمیزی می دهند و خیلی هاشون برای دیدار از ایران و تهیه ویدئوهایی درباره غذاهای ایرانی تماس می گیرند. همین اواخر یک بلاگر برزیلی با من در تماس بود برای این که به ایران بیاد و فکر کنم ایشون تا دو ماه آینده در ایران خواهد بود.

تصویر

برنامه من در خندوانه و در دستپخت پخش نشد!/ پیج مستر تیستر در چارچوب قوانین کشور فعالیت می کند/ در یوتیوب خارجی ها کامنت انگیزشی می ذارن ولی در اینستاگرام بعضی از هموطنان ترجیح می دهند توهین کنند!

ساعد نیوز: واقعاً تأسف برانگیز است که نخبگان ما خصوصاً در فضای مجازی در ایران بیشتر به حاشیه تبدیل می شوند تا متن! درباره همین موضوع با همدیگر صحبت کنیم. چرا وقتی چهره ای مثل شما که با ذوق و خلاقیت فردی به نقطه ای می رسد که جایزه بین المللی پرسنال برند را از دست نخست وزیر اسبق ایتالیا می گیرد و مورد تمجید شخصیت های بزرگ و شف های مطرحی مثل نصرت یا بوراک قرار می گیرد در ایران فقط و فقط موضوع حاشیه سازی می شود و دستاوردهایش برجسته نمی شود؟

مستر تیستر: به هر حال، این اتفاقی است که افتاده و واقعاً ما هم نمی دانیم که دلیل این موضوع چیست و چرا چنین می شود؟ من یک صنعت را در این کشور پایه گذاری کرده ام که هزاران نفر از دریچه این صنعت یعنی فودبلاگینگ در حال امرار معاش هستند و در عین حال به رونق کسب و کارهای بزرگ و کوچک در این مملکت کمک می کنند. به هر رستورانی مراجعه کرده ایم، فیدبک و بازخورد بسیار خوب بوده و پیشرفت قابل توجهی در کارها برای این رستوران ها رخ داده است. در یوتیوب صفحه ای ایجاد کرده ام که حدود 50 هزار نفر فالوور دارد که تقریباً همگی خارجی هستند و واقعاً کامنت های بسیار مثبتی را می گذارند. متأسفانه در همین پیج اینستاگرام، برخی البته عده قلیلی از هموطنانمان فقط بلدند که فحش و توهین بنویسند و بی مهری می کنند. این در حوزه عمومی است و در حوزه دولتی هم، علیرغم این که من جایزه معتبری را در زمینه پرسنال برند در استانبول دریافت کردم ولی هیچ انعکاسی در هیچ رسانه دولتی داده نشده است. بی مهری ها آزاردهنده است. من برنامه خندوانه رفتم اجازه پخش ندادند؛ برنامه دستپخت رفتم اجازه پخش ندادند ... اگر پیج من رو در اینستاگرام ببینید، هیچ چیزی خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران در آن وجود ندارد. وقتی هدف ما رونق گردشگری غذا و نیز کارآفرینی است!

تصویر

ابتکار من برای آوردن مایک وینز و تراور جیمز به ایران هم در داخل و هم خارج از ایران توسط رسانه های فارسی زبان بایکوت خبری شد!

من مایک وینز و تراور جیمز را آوردم ایران برای معرفی غذاهای ایرانی. این ابتکار و ایده من بود. چند صد میلیون بازدید داشت این ویدئوها متأسفانه هیچ انعکاسی در رسانه های ایرانی نداشت نه تنها صدا و سیما بلکه خود رسانه های دیگر هم توجهی به این موضوع نداشتند. این در حالی است که اگر موضوع یا حاشیه ای بر علیه مستر تیستر باشد خیلی ها در این زمینه پیشگام و داوطلب هستند. دقیقاً عکس رسانه ای مثل ساعد نیوز که ترجیح می دهد با رعایت اخلاق رسانه چهره های وطنی و کارآفرینان را معرفی کند. در مورد رسانه های ایرانی خارج از کشور هم دقیقاً همین مسأله رسانه های داخلی رخ داد. شبکه تلویزیونی جم، دقیقاً بعد از آمدن مایک وینز و تراور جیمز به ایران، ویدئوهایی از این دو پخش کردند و جالب است که ویدئوهای ایران را پخش نکردند و هیچ اشاره ای هم به مستر تیستر نداشتند! یعنی این بی اعتنایی هم در داخل و هم در خارج از کشور به این موضوع می شود. ولی هر زمان من برای کار به ترکیه سفر می کنم، رسانه های این کشور استقبال می کنند و تشکر می کنند که شما صنعت غذای ما را معرفی می کنید. قدرشناس هستند. کباب سرداشی را من در پیجم نشان دادم و آن را معرفی کردم به عنوان یکی از غذاهای سنتی همدان. این غذا همین اواخر در تیرماه ثبت ملی شد. سازمان گردشگری هیچ حمایتی در این زمنیه نمی کند و البته نیازی هم به حمایت نداریم و کارمان را خودمان پیش می بریم.

برای بهترین پرسنال برند از دست نخست وزیر اسبق ایتالیا جایزه گرفتم.

ساعد نیوز: لطفاً درباره جایزه بین المللی ای که اخیراً در ماه جولای 2021 از دست نخست وزیر اسبق ایتالیا دریافت کردید توضیح دهید؟

مستر تیستر: این جایزه در یک گردهمایی که در هتل کنراد در استانبول برگزار شد به من داده شد. 25 پرسنال برند موفق دنیا در این همایش جایزه گرفتند. کسانی که با تلاشهای خودشان برندی شخصی را دنیا مطرح کرده بودند در این همایش حضور داشتند. نخست وزیر اسبق ایتالیا، نخست وزیر اسبق بلژیک و نیز نخست وزیر اسبق سوئد در این همایش حضور داشتند. چهره های سرشناسی مثل کلارنس سیدورف، کولینا و روتار ماتئوس هم حضور داشتند. مستر تیستر هم در این گردهمایی موفق به دریافت این جایزه شد.

تصویر

ظرفیت عجیب و حیرانگیزی برای دیجیتال مارکتینگ در ایران وجود دارد/ قانون صیانت می تواند باعث نابودی میلیون ها شغل و مهاجرت نخبگان دیجیتال از ایران بشود/ من به مهاجرت فکر میکنم.

ساعد نیوز: شما پایه گذار صنعت فودبلاگینگ در ایران هستید و امروز شاهد رونق بسیار حیرت انگیز فودبلاگینگ در ایران هستیم. به هر صورت افرادی را که راه شما را در فضای مجازی می روند پیگیری می کنید. عمده نقایص کار بلاگرهای ایرانی خصوصاً در زمینه کاری خودتان و فضای دیجیتال مارکتینگ در کشور چیست؟

مستر تیستر: ما یک پتانسیل عجیب و غریب در ایران در این زمینه داریم. واقعاً تعداد کاربران ایرانی بسیار حیرت انگیز است. حدود 30 میلیون نفر از ایرانیان از اینستا استفاده می کنند. این یک ظرفیت بسیار بزرگ برای رونق کسب و کارها است. در کشورهای همسایه ما که من رفت و آمد دارم این طور نیست. خوب من کاملاً در این زمینه به صورت تخصصی کار می کنم. در زمینه تبلیغات از گوگل مدرک دارم. حدود 24 سال است که در زمینه فضای مجازی و نیز دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارم. آن زمانی که این بحث در ایران شروع شد، فاصله چندانی با کشورهای دیگر نداشتیم. ولی متأسفانه هر چقدر که جلوتر می رویم، فاصله ما بیشتر و بیشتر می شود. الان به خاطر تحریم ها، بلاگرهای ما نمی توانند از پلتفورم های مطرحی چون یوتیوب کسب درآمد کنند. در حالی که یوتیوب ظرفیت بسیار بالایی برای بحث دیجیتال مارکتیک دارد. بحث صیانت از فضای مجازی که مطرح شده است حتی به عنوان یک ایده چیز بسیار خطرناکی است چه رسد به این که این ایده عملیاتی شود. از پلتفورم داخلی صحبت می کنند، اما همه می دانیم که این فقط یک ایده است فقط همین. اگر این اتفاق بیفتد، میلیون ها شغل در فضای مجازی نابود خواهد شد و بسیاری از نخبگان عرصه دیجیتال مهاجرت خواهند کرد. مهاجرت یکی از گزینه هایی است که خود من به آن فکر می کنم. بنابراین، بلاگرها از یک طرف چوب تحریم خارجی ها را می خورند و از یک طرف دلنگران محدودیت هایی هستند که از داخل قرار است به آنها تحمیل شود!

تصویر

صنعت فودبلاگینگ می تواند غذای ایرانی را جهانی کند/ متأسفانه رستوران های ایرانی در خارج بسیار مهجور هستند/ وظیفه سازمان گردشگری است که این موضوع را پیگیری کند.

ساعد نیوز: یکی از جذابیت های پیج شما معرفی غذاهای ایرانی است آن هم برای خارجی ها. در کل دنیا این شیوه مرسوم است و دولت های بسیاری در این زمینه جهت رونق بخشیدن به گردشگری غذا یا فود توریسم سرمایه گذاری می کنند. شما این کار را برای مملکت به صورت رایگان انجام می دهید ولی باز می فرمایید که بی مهری وجود دارد. چرا اینگونه است؟

مستر تیستر: یک نکته بسیار جالب این است که کشورهای اطراف از بلاگرهای دنیا دعوت می کنند به آنها هزینه دلاری می دهند تا غذاهایشان را تبلیغ کنند برای جذب توریست به کشور! در ترکیه شف های معروفی مثل بوراک و نصرت پرچم ترکیه را بالا نگه داشته اند. معروفترین برندهای دنیا با خواهش و تمنا خواهان عکس یا فیلم گرفتن با این افراد هستند ولی در زمینه فودبلاگینگ ترکیه ضعیف عمل کرده است. این در حالی است که در ایران ما صنعتی را راه اندازی کرده ایم که حتی کشورهای همسایه از آن استقبال می کنند ولی در کشور خودمان حمایت نمی شود. یادم هست در ترکیه در یک رستوران بودیم صاحب رستوران آورد تو مبایلش یک نوشته ای را که در گوگل ترجمه کرده بود به من نشان داد: لطفاً به رونق کسب و کار ما هم کمک کنید!! خیلی ها وقتی می روند ترکیه بیشتر استانبول و آنتالیا می روند ولی من شهرهایی مثل ازمیر و آلاچاتی را معرفی کردم که استقبال بسیار خوبی شد و ایرانیان زیادی برای دیدن این شهرها رفتند. متأسفانه در داخل ایران کسی به این موضوع توجهی ندارد. من انگلیس زندگی کردم. شما در انگلیس می بینید همه غذای چینی را می شناسند رستوران های چینی همه جا هست ولی در مورد رستوران ایرانی این طور نیست. به ندرت شما رستوران ایرانی می بینید. بعد از آمدن مارک وینز به ایران و تهیه ویدئوهای مربوط به غذاهای ایرانی، این وضعیت اندکی تغییر کرده است.

تصویر

صداقت و دانش دو شرط اصلی موفقیت در فضای مجازی است/ اکثر ویدئوهای بلاگرها به صورت زرد گرفته می شود و این یعنی ما مشی پروفشنال نداریم.

ساعد نیوز: به عنوان سؤال آخر می خواهم از فاکتورهای موفقیت در فضای مجازی صحبت کنید. اگر جوانانی که علاقه دارند در این زمینه فعالیت کنند بخواهند پا جای پای شما قرار بدهند باید چه فاکتورهایی داشته باشند؟

مستر تیستر: پاسخ این سؤال یک مبحث بسیار جدی را در این خصوص می طلبد ولی اگر بخواهم خلاصه این مطالب را بیان کنم باید بگویم که فاکتورهای زیادی در این خصوص دخیل هستند. صداقت شرط اول است. بعد از صداقت، پروفشنال بودن یک بلاگر شرط مهمی است. الان وقتی پیج ها را من رصد می کنم، می بینم که خیلی از اینفلونسرها به صورت زرد کارشان را پیش می برند و این اصلاً به لحاظ علمی و اصولی کار درستی نیست. نباید فقط به فکر ویدئو گرفتن در هر شرایطی باشید. کلاس کار باید حفظ شود و پیج شما یک مشی خاص خودش را داشته باشد. تبلیغات باید هوشمندانه باشد و محتوای خوب با استفاده از مهارت های فنی ای که به دست آورده اید. خیلی از بلاگرها اسکیل لازم برای تولید یک ویدئوی خوب را ندارند. از همه مهمتر این است که شما باید بدانید که در کدام پلتفورم زمینه ای که در آن فعالیت می کنی بهتر جواب میدهد. مثلاً پلتفورمی مثل توئیتر یا لینکداین برای تبلیغ غذا خوب نیست. باید ایده داشته باشید. من در اینستاگرام و یوتیوب فعالیت می کنم. شما در یوتیوب باید ویدئو بالای ده دقیقه قرار دهید. و تولید چنین ویدئویی نیاز به مهارت دارد. از این گذشته، شرط موفقیت فقط داشتن اکانت نیست بلکه فعالیت مداوم مهم است. نکته بعدی پیرو همین مطلب اخیر، اصرار ورزیدن برای موفقیت است. شما تصمیم می گیری که موفق بشوی و این تصمیم باید با یک فعالیت پرشور و پرحرارت به همراه کسب دانش است. الان 14 سال است که پیج تیستر یک روز هم بدون محتوا نمانده است. هر روز ما محتوای جدید به مخاطب عرضه می کنیم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

7 دیدگاه
  دیدگاه ها
روناز
3 سال پیش

واقعا عاشقتم مستر تستر خیلی خیلی دوست داشتنی هستی و یه بلاگر واقعی
محمدامین
3 سال پیش

بسیارعالی معرفی همچین بزرگواری بسباربسبارازشمنداست چون ایشون هم درسنگرخودش داره به کشورخدمت میکنه بله واقعاایده های ایشون بایدحتماازسمت مسئولین حمایت بشه واقعا در جذب گردشکر و ورود ارض به کشور بسیارحائض اهمیت است خداوندهمچین مردبزرگی روبرای کشورحفظ کنه هرکسی به نحوی داره به میهن ووطن به اندازه خودش خدمت میکنه وجانمان فدای میهن تورو خداوند بزرگ خالق تمام کائنات دست ازتوهین وصحبتهای دلسرد کننده بپرهیزیم ازعزیزانمان حمایت کنیم قدر هم روبدانیم الان درشرایط سختی هستیم خودمان بهم بد نکنیم 🙏🙏🙏🙏🙏🙏
ناشناس
3 سال پیش

شما انسان مودب و با وقاری هستید.انشالله که هر روز موفقتر باشید
محمد
3 سال پیش

عالی بود انسان خلاق و با انرژی و انگیزه 👌👌👌
بازدیدکننده
3 سال پیش

همین که اردبیلی هستی کافیه نیاز به صداسیما نداری. مرد دوست داشتنی
سروش
3 سال پیش

فوق العاده بود چقدردوست داشتنی هستش ایشون واقعا
مهدوی
3 سال پیش

دمتون گرم که با مستر تستر مصاحبه رفتید ساعد یک دونه اید
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (445 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (126 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (95 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (28 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (28 نظر) خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم (21 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (20 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (18 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (17 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (17 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (17 نظر) کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم (17 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (15 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(عکس) اوستون اورونوف، بازیکن محبوب پرسپولیسی ها در حال بچه داری / مهاجم گلزن پرسپولیس چه خونه ای برای خانومش درست کرده ... (عکس) میز شام عاشقانه اوستون اورونوف برای همسرش با گل های رز قرمز / چقدر عشقولانه نگاه خانومش می‌کنه 🥰 (عکس) تصویر دیده نشده از عروسی جلال الدین ماشاریپوف، ستاره استقلال در یک تالار شیک و جذاب / فقط کلی پول این گل آرایی ها شده ... (عکس) تبریک تولد اینستاگرامی گلزن امشب استقلال برای رونالدو / ماشاریپوف نشون داد واقعا هم بازی رونالدو بوده .... فال انبیاء روزانه سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 همایون شجریان و سحر دولتشاهی در انتظار نوزادشان هستند/ سحر دولتشاهی باردار شد! سفره غذای ساده آقای قرائتی با نان و پنیر و سبزی بالای منبر ماجرای خنده دار بچه دار شدن پدر حاج آقا قرائتی بعد از یک اتفاق عجیب/ بعد از 45 سال بلاخره...+فیلم مبلمان خاص و بوهم خونه عروس شیرازی محمود پاک نیت به سبک نچرالیسم/ ای جانم چه دختر خوشگلی 😍+عکس خاطره خنده دار حامد آهنگی از اولین تجربه جریمه شدنش در خیابان یک طرفه/ فقط مدل خندیدنش که خداست😂+ویدئو نگاه عاشقانه شهاب حسینی به هانده ارچل، بازیگر خوش چهره سریال مست عشق/ عاشقانه های هانده ارچل و شهاب حسینی ارزش صد بار دیدن رو داره شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران به‌خاطر سکانس جنجالی تحقیر ناظم! فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس مراسم تشییع محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ از مهدی پاکدل و رعنا آزادی ور تا سحر دولتشاهی و امیر آقایی... معرفی 6 قلعه‌ عظیم و شکوهمند تاریخی برای بازدید در تور هند پدر عادل فردوسی پور و آیت الله هاشمی رفسنجانی چه نسبتی باهم دارند؟ تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن نگاهی به کارت دعوت به مراسم عقد در دوره قاجار +عکس/ با اینکه پولدار بوده ولی خبری از شام و ریخت و پاش نیست! خوانندگی خنده دار احمد مهرانفر، ارسطوی سریال پایتخت با صدای زنانه/ آخه بابا پیرت بسوزه عاشقی تو که منو رسوا کردی😂 خلاقیت خنده دار چوپان برای حفظ گوسفندش از سرما حماسه آفرید+ویدئو /مغز تو رو باید طلا گرفت😂 هدیه ارزشمند امام خمینی(ره) به مادر عادل فردوسی پور سر عقدشان+ویدئو بی ربط ترین و خصوصی ترین سوالی که یک دانشجو از آیت الله هاشمی رفسنجانی پرسید+ ویدیو/ این سوال باید توی گینس ثبت میشد بازگشت عادل فردوسی‌پور به صداوسیما پس از چند سال و حضور چند ساعتی در محل کار سابقش+ویدیو (عکس) نگاهی به امضای زیبا عادل فردوسی پور مجری پُرحاشیه/ چه هنرمندانه و زیبا، امضاش شبیه خودشه پاسخ مهران غفوریان به حواشی ایجاد شده درخصوص پدرش: پدر من ناخدا یکم کمیسر دریایی بود+ویدئو میرتل، زنی که با 4 پا به دنیا آمد و در نهایت مادر شد! +عکس کیک تولد و جشن لاکچری پوریا پورسرخ+عکس/این کیکه یا پادشاه کاخ سلطنتی... مراسم آشتی کنان بهاره رهنما و بهنوش بختیاری با حضور جمع زیادی از مردم+ویدیو/ دعوا بر سر چه بود؟ شیرین و سلمان نون خ بچه دار می شوند/ چه اسمی هم رو بچه شون گذاشتن!! سلیمان +فیلم تغییر چهره هوش پران فاطمه گودرزی با گریم مردانه و ریش+عکس خلاقیت خنده دار دانش آموز کم سن و سالِ علاقمند به ازدواج در پاسخ به سوال درسی حماسه آفرید+عکس/ فقط جواب معلمش منو کُشته😂 هنرنمایی خلاقانه دکتر دندانپزشک در طراحی دندان مشتری هایش به شکل نقوش چینی/ دکترای افتخاری هنر حق توئه +عکس نگاهی به خونه زندگی لاکچری و اعیانی سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان سابق استقلال و تیم ملی+ عکس/ خونه نه انگار کاخه اینجا😍 حدیث میرامینی همبازی مرد عنکبوتی شد/ شاهکاری جدید از اُسکار مهران مدیری +فیلم شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم/ ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان سرقت عجیب گل رز از باغچه توسط دو پیرمرد پرایدسوار با بیل و کلنگ!+ ویدئو جشن تولد ساده و بدون تجملات پسر پرویز پرستویی در خانه زیبایش و با دکوری های نوستالژی‌اش با رونمایی از نوه بانمک آقای بازیگر+عکس / مبارک باشه
تیتر امروز   
همایون شجریان و سحر دولتشاهی در انتظار نوزادشان هستند/ سحر دولتشاهی باردار شد! سفره غذای ساده آقای قرائتی با نان و پنیر و سبزی بالای منبر شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران به‌خاطر سکانس جنجالی تحقیر ناظم! فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس فال انبیاء روزانه سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 پدر عادل فردوسی پور و آیت الله هاشمی رفسنجانی چه نسبتی باهم دارند؟ میرتل، زنی که با 4 پا به دنیا آمد و در نهایت مادر شد! +عکس شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم/ ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد اعتراف جالب طناز طباطبایی/ عاشق این فوتبالیست بودم! خودداری مقام معظم رهبری از خوردن غذای لاکچری در یک رستوران و سفارش غذای معمولی+ عکس/ ثبت این لحظه توسط صاحب رستوران و قاب کردن و نصب آن بر دیوار (تصاویر) ابتکار جالب هوش مصنوعی در ایجاد ضرب‌المثل‌های فارسی! (2)
منتخب روز   
عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ...