دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

غاری اسرارآمیز که در آن 5 میلیون سال باز نشده‌ است! 

دوشنبه، 19 تیر 1402
کد خبر: 347751
غار Movile که در اعماق زمین قرار دارد، دنیایی پنهان را در خود جای داده است که با اکوسیستم خارق العاده و منزوی خود دانشمندان را مجذوب خود کرده است.

به گزارش پایگاه خبری ساعد نیوز، این غار شگفت انگیز که قدمت آن حدود 5 میلیون سال تخمین زده می‌شود، مجموعه‌ای از اکتشافات منحصر به فرد و اسرارآمیز را نشان داده است.

غار Movile یک محیط ماورایی را ارائه می‌دهد که درک ما از مرز‌های زندگی را به چالش می‌کشد. در اعماق آن، دانشمندان با مجموعه متنوعی از ارگانیسم‌های تخصصی مواجه شده اند که با شرایط منحصر به فرد غار سازگار شده اند. این‌ها شامل گونه‌های منحصربه‌فردی از باکتری‌ها، قارچ‌ها، بی‌مهرگان و حتی حیوانات بی‌چشم و بی‌رنگ است که با غیاب کامل نور سازگار شده‌اند.

یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های اکوسیستم غار وجود باکتری‌های گوگردی است که اساس زنجیره غذایی را تشکیل می‌دهند. این باکتری‌ها انرژی را از شیمی‌سنتز دریافت می‌کنند، فرآیندی که به نور خورشید متکی نیست، بلکه به واکنش‌های شیمیایی شامل ترکیبات گوگردی موجود در هوا و آب غار وابسته است. این جریان پیچیده انرژی تعادل ظریفی را در اکوسیستم حفظ می‌کند.


اکوسیستم غار Movile سطح قابل توجهی از وابستگی متقابل را نشان می‌دهد. موجودات زنده خود را با سوله‌های خاصی تطبیق داده‌اند که هر کدام نقش حیاتی در حفظ تعادل ظریف دارند. به عنوان مثال، برخی از باکتری‌ها سولفید هیدروژن سمی مصرف می‌کنند، در حالی که موجودات دیگر، مانند سخت پوستان کوچک، برای تامین غذا به باکتری‌ها متکی هستند.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 30 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تصاویر زیبایی از احسان علیخانی، مجری برنامه "جوکر 2"، در کنار پدر و مادرش/ آقای مجری انگار بیشتر شبیه مادر گرامیشونن
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
(ویدیو) بحث جدید جواد خیابانی و خداداد عزیزی روی آنتن زنده بر سر انسانیت به خرج دادن/ واقعا بنظر شما هم انسانیت واسه 4000 سال پیشه؟ فکر میکردین آقای خیابانی اینقدر باظرفیت باشن؟
ترجمه تخصصی کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هزینه چاپ یک کتاب
ویدیو/ چرا عسل کشف شده از مقبره‌های مصریان باستان، هنوز فاسد نشده است؟
آخرین رستوران‌گردی دو نفره حمید گودرزی و مادر جوانش در رستورانی سنتی و رویایی+عکس
استوری تسلیت و همدردی بازیگران با حمید گودرزی برای فوت مادرش+عکس/ از پوریا پورسرخ و ژیلا صادقی تا نعیمه نظام‌دوست و پژمان بازغی