دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه / اخبار عمومی /

غفوری‌فرد: کاش سال ۸۸ موسوی پیروز شده بود 

دوشنبه، 25 شهریور 1398
کد خبر: 45060
ساعد نیوز: غفوری فرد با یادآوری اینکه در انتخابات ریاست جمهوری 88 به احمدی‌نژاد رأی نداده است، افزود: «من گفتم به او رأی نداده‌ام و چوبش را هم خوردم.

غفوری فرد با یادآوری اینکه در انتخابات ریاست جمهوری 88 به احمدی نژاد رأی نداده است، افزود: «من گفتم به او رأی نداده ام و چوبش را هم خوردم. گفتم من به موسوی رأی داده ام. من با موسوی اختلاف داشتم و به خاطر اختلاف استعفا دادم و گفتم نمی خواهم وزیر شما باشم ولی به خاطر اینکه او را از احمدی نژاد بهتر می دانستم، به او رأی دادم. اگر موسوی رئیس جمهوری شده بود یقیناً وضع خیلی بهتر بود. با همه اختلافی که من با او داشتم.»

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از روزنامه ایران، حسن غفوری فرد که خود سابقه چهار دوره نمایندگی را در مجالس اول، پنجم، هفتم و هشتم دارد، امیدواری نامزدها به درآمدزا بودن کرسی های نمایندگی مجلس شورای اسلامی را از آفات اصلی نهادی دانست که به گفته امام (ره) باید عصاره فضائل ملت باشد.

او تحقق مجلس مطلوب را نیازمند رأی دادن آگاهانه مردم و احزاب قوی و پاسخگو دانست و گفت: «اگر خود مسئولان الگوی سلامت نباشند، هیچ رفتار قضایی فایده ندارد.» غفوری فرد با اشاره به اینکه در رفع مشکلاتی همچون از دست رفتن اعتماد مردم به دستگاه ها و مسئولان و تبعیض و فاصله طبقاتی حتماً احزاب قوی مؤثر خواهد بود، در پاسخ به این پرسش که «آیا در 40 سال گذشته کشور ما این پاسخگویی احزاب و گروه ها را شاهد بوده ایم؟

مثلاً اصولگرایان احمدی نژاد را بر سر کار آوردند. اما الان نه تنها می گویند از ما نبوده، حتی می گویند که مشاوره آنها را هم گوش نمی داده است»، ظهور احمدی نژاد در عرصه سیاست را محصول حمایت محمدرضا باهنر از او دانست و گفت: «همان موقع گفتند که ایشان (احمدی نژاد) مشکل اقتصادی و پرونده اقتصادی باز دارد.

آقای باهنر گفت که ما داریم او را برای رئیس جمهوری تربیت می کنیم؛ شما اجازه شهردار شدن او را نمی دهید. همان موقع من مخالف بودم. آقای علی احمدی خیلی به من التماس کرد که وزیر آموزش و پرورش شوم؛ من گفتم نمی آیم. اگر می رفتم حتماً وزیر می شدم ولی نرفتم. در یک مصاحبه هم گفتم که او ظرفیت ریاست جمهوری ندارد. خود او هم هیچ وقت نگفت من اصولگرا هستم.»

غفوری فرد با یادآوری اینکه در انتخابات ریاست جمهوری 88 به احمدی نژاد رأی نداده است، افزود: «من گفتم به او رأی نداده ام و چوبش را هم خوردم. گفتم من به موسوی رأی داده ام. من با موسوی اختلاف داشتم و به خاطر اختلاف استعفا دادم و گفتم نمی خواهم وزیر شما باشم ولی به خاطر اینکه او را از احمدی نژاد بهتر می دانستم، به او رأی دادم. اگر موسوی رئیس جمهوری شده بود یقیناً وضع خیلی بهتر بود. با همه اختلافی که من با او داشتم.»

او در ادامه افزود: «اصولگرایان، بخصوص در دور اول، خیلی از احمدی نژاد حمایت کردند. گرچه او نمک نشناسی کرد، ولی آقای باهنر گفت دور دوم می خواهم وزیرش شوم. به او پیشنهاد وزارت داده بودند و قبول نکرده بود ولی به خود من گفت که می خواهم دور دوم وزیر او شوم.»

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت وگو با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت و همکاری همه جریان های سیاسی با دولت و اجتناب از رفتارهای مبتنی بر باندبازی، موفقیت و شکست رئیس جمهوری و دولت را موفقیت و شکست کل کشور دانست و درباره عملکرد صدا و سیما در نوع مواجهه اش با دولت گفت: «من هم نسبت به صدا و سیما انتقاد دارم و خیلی از رفتارهای صدا و سیما را نمی پسندم. من نسبت به برجام به لحاظ فنی خیلی ایراد دارم. اما داد و بیداد نمی کنم؛ جاهایی لازم بوده بحث علمی کرده ام.

باید از تصمیمی که دولت گرفته، حمایت کنیم.» غفوری فرد با بیان اینکه «لازمه کار اجتماعی و وحدت این است که هر کسی یک قدم از خودش پایین تر بیاید. یعنی برای این کار باید مماشات و تنازل داشته باشیم»، گفت: «وحدت محور می خواهد. آیت الله بهشتی و آیت الله مهدوی کنی محورهای خوبی برای وحدت ما بودند. الان هم خیلی با آقای ناطق نوری صحبت کرده ایم ولی ایشان به هیچ وجه راضی نمی شود. البته آقای مهدوی کنی پستی نداشت ولی محور وحدت بود. اگر آقای ناطق نوری به عنوان یک فعال سیاسی محور وحدت بیاید، خوب است ولی الان متأسفانه نه اصولگرایان چنین محوری دارند و نه اصلاح طلبان.»


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه