دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / عمومی /

ماجرای غیرفعال شدن گوشی‌های شیائومی در ایران چیست؟ 

چهارشنبه، 18 آبان 1401
با ماجرای غیرفعال شدن گوشی‌های شیائومی در ایران همراه ما باشید تا اطلاعات مفید در این زمینه را کسب کنید.

غیرفعال شدن گوشی های شیائومی در ایران اگر بخواهد اجرایی شد حتما درایران و بازار موبایلیش بهم ریختگی هایی اتفاق خواهد افتاد. با ما همراه باشید. در اخباری که تا به امروز دیده شده است گفته شده که شرکت شیائومی در پی قطع دسترسی های گوشی های خود در کشورهایی است که تحریم شده اند. کشورهایی مانند سوریه، کوبا و ایران و حتی برخی کشورهای دیگر. بخش عمده ای از معاملات بازار موبایل ایران با محصولات این شرکت چینی در حال جریان و اوج گرفتن است که با این تفاسیر شاید بازر موبایل های چینی افت خاصی را داشته باشد. بخش عمده ای از معاملات بازار موبایل ایران با محصولات این شرکت چینی در حال جریان و اوج گرفتن است که با این تفاسیر شاید بازر موبایل های چینی افت خاصی را داشته باشد.

نظریه توسعه دهنده های شیائومی در رابطه با این موضوع

در سایت XDA DEVELOPERS که مخصوص توسعه دهنده های شیائومی می باشد گفته شده بود که در کشورهای ایران، کره شمالی، سودان، سوریه، کوبا و …. قرار است که گوشی های شیائومی قفل و غیرفعال شوند. کسانی که در رابطه با این خبر در سایت XDA حرف زده بودند و مطالبی نوشته بودند به بند ۱۴.۲ قوانین و شرایط فروش محصولات شیائومی در اروپا اشاره کرده بودند. زمانی که وارد سایت های خرید و فروش گوشی های شیائومی اروپایی می شوید و یا حتی زمانی که می خواهید گوشی شیائومی خود را راه اندازی بکنید در بند ۱۴.۲ قوانینش نوشته شده که فروش دوباره محصولات شیائومی به کشورهای ایران، کره شمالی، سودان، سوریه، کوبا و …. ممنوع است. اتفاقی که در این بین رخ می دهد این است که کسی که این خبر را گفته به این نکته توجه نکرده که فروش این محصولات از مبدا اروپا به بقیه کشورهای دنییا به خاطر تحریم های آمریکا ممنوع است. به عنوان مثال اگر یک گوشی از کمپانی شیائومی یا هر کمپانی دیگری وارد اروپا شود از کشور اروپا نمی تواند به کشورهای نام برده شده فروخته شود.

حالا دوتا فرضیه وجود دارد در رابطه با این قضایا، اولین فرضیه این است که ممکن است شرکتی از فرانسه که نماینده کل فروش محصولات شیائومی در اروپا است چند نمونه از گوشی های شیائومی را چه به صورت قانونی یا غیر قانونی به کشور کوبا فروخته است. فرضیه دوم این است که ممکن چند نفر از کشور کوبا به صورت مسافری یکسری از گوشی های شیائومی از مبدا اروپا خریداری کرده اند و بردند در کشور خودشان که سریال گوشی باعث شده گوشی خریداری شده قفل شود.

اخبار قفل شدن گوشی های شیائومی حقیقت دارد؟

طبق گفته نماینگان انجمن واردکنندگان موبایل، خبر غیرفعال شدن گوشی های شیائومی را تکذیب می کنند و اینکه هنوز خبر قطعی در سایت های معتبر شیائومی مبنی بر این اتفاق منتشر نشده و وجود ندارد. یکسری از فعالان بازار گوشی و موبایل ایران با چند نفر از مدیران شرکت شیائومی ارتباط برقرار کرده بودند. مدیران شرکت های شیائومی گفته بودند که برای بقیه کشورها گفته شده در بند ۱۴.۲ قوانین فروش محصولات شیائومی این اتفاق رخ می دهد اما برای ایران رخ نمی دهد. زیرا بازار ایران برای بازار شیائومی بازار مهمی محسوب می شود. دوم اینکه شیائومی در ایران به صورت رسمی کار نمی کند همه پارت نامبر یا رام گوشی ها به صورت گلوبال یا جهانی در ایران عرضه می شود.

به عنوان مثال چند وقت پیش گوشی های شیائومی نمی توانستند شماره های اصلی و مهم(۱۱۰، ۱۱۵، ۱۲۵) را شماره گیری کنند، به همین دلیل واردات گوشی های شیائومی ممنوع شد و خیلی از بار گوشی های شیائومی در گمرک گیره کرده.

شیائومی برای برطرف کردن این مشکل شروع کرد برای دونه به دونه گوشی های خودش Update دادن و گوشی های خودش را به روز رسانی کردن. گفته شده که قرار است تا آخر ماه October تمام گوشی های درون لیست گمرک هستند بروزرسانی شوند و مشکلاتشان برطرف شود.

با وجود شرایط و حدس و گمان های مکرر که در رابطه با خبر غیرفعال شدن گوشی های شیائومی و گفته های مدیران گوشی های شیائومی جای نگرانی وجود ندارد و احتمال این اتفاق بسیار کم می باشد. شما می توانید نظرات و گفته های خود را در رابطه با این موضوع در قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
تبدیل پایان نامه به مقاله !
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه