قیافه و ظاهر چقدر در ازدواج اهمیت دارد؟

  سه شنبه، 27 آبان 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
قیافه و ظاهر چقدر در ازدواج اهمیت دارد؟
منظور از اهمیت ظاهر در ازدواج فقط جذابیت صورت نیست. بلکه ترکیبی از تن صدا، نوع حرف زدن، لباس پوشیدن، بوی بدن و سایر ویژگی ها میزان جذابیت ظاهری فرد را مشخص می کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، زیبایی ظاهری از اهمیت زیادی برای برخی دختران و پسران جوان برخوردار است و تاکید آن ها روی این مسئله باعث چشم پوشی آن ها از دیگر ملاک های ازدواج موفق خواهد شد. قیافه به مرور زمان برایتان عادی خواهد شد این خلق و خو و رفتار همسرتان است که یک عمر روی زندگی زناشویی شما تاثیر خواهد گذاشت.

اهمیت دادن به زیبایی ظاهری در ازدواج تا حدی عاقلانه و قابل درک است اما نباید به عنوان اولویت و ملاک اصلی در انتخاب همسر مورد توجه قرار گیرد.
در هنگام ازدواج و انتخاب همسر یکی از مسایلی که مورد توجه افراد است قیافه ظاهری فرد مقابل می باشد. برخی از افراد به زیبایی ظاهری در ازدواج اهمیت بسیاری می دهند و برخی دیگر معتقدند تیپ و قیافه به مرور زمان عادی می شود و لذا ملاک مهمی در ازدواج نیست. برای بررسی بیشتر این موضوع با ما همراه شوید.

معیار زیبایی در انتخاب همسر مهم تر است یا اخلاق؟

در مشاوره قبل از ازدواج معیارهای زیادی برای انتخاب همسر توصیه می شود، از جمله ظاهر، سن، سطح خانواده، تحصیلات، شخصیت و تناسب فکری و ارزش ها.

اما کدامیک از این معیارها مهم تر از دیگری هستند و کدامیک ارزش بیشتری دارند؟

در واقع، همه آنها مهم هستند و باید در نظر گرفته شوند.

رابطه جنسی دارای اساس فیزیولوژیک است. بدین معنی که برای برقراری یک رابطه پر شور و لذت بردن از آن، دو نفر باید میزانی از جذابیت ظاهری را برای یکدیگر داشته باشند.

برای برقراری یک رابطه جنسی پرشور و لذت بخش به ترکیبی از جذابیت ظاهری، شناخت، علاقه و تناسب فکری و ارزشی نیاز است.

منظور از اهمیت ظاهر در ازدواج فقط جذابیت صورت نیست. بلکه ترکیبی از تن صدا، نوع حرف زدن، لباس پوشیدن، بوی بدن و سایر ویژگی ها میزان جذابیت ظاهری فرد را مشخص می کند.

در عین حال، نباید فراموش کرد که ظاهر زیبا در طولانی مدت نمی تواند خلاهای شخصیتی را پر کند و جبران آن به حساب نمی آید.

بنابراین، برای انتخاب همسر هم اخلاق اهمیت دارد و هم ظاهر.

شما باید شخصیت و شرایط خانوادگی و فردی همسر آینده خود را بررسی کنید.

هیچ یک از ملاک های مهم برای شما نباید فدای زیبایی شود.

از سوی دیگر، اگر پس از مدتی از گذشت رابطه (چیزی در حدود دو یا سه جلسه صحبت) جذب ویژگی های ظاهری او نشدید، به بهای دیگر ویژگی های مثبت با او ازدواج نکنید.

با حرف های دیگران در مورد ظاهر همسرم چطور کنار بیایم؟

همه چیز به میزان استقلال شخصیتی، بلوغ فکری و میزان تحمل شما بستگی دارد.

اگر فرد مستقلی باشید که حرف های دیگران برایتان اهمیت چندانی نداشته باشد، اظهارنظرهای منفی آنان نمی تواند نظر شما را نسبت به همسرتان تغییر دهد.

اگر جز افراد تاثیرپذیر هستید، حرف ها و کنایه های دیگران ممکن است باعث شود که به تدریج از انتخابتان پشیمان شوید و تحت تاثیر دیگران از همسرتان دور شوید.

پس قبل از انتخاب، نگاهی به شخصیت خودتان بکنید. آیا می توانید از انتخابتان دفاع کنید؟

صورت زیبا عادی می شود، اما صورت زشت همیشه زشت می ماند:

این نکته را هیچ وقت فراموش نکنید.

هر زمان از اهمیت ظاهر در ازدواج صحبت می شود، در بیشتر موارد زیبایی به ذهن ما می رسد.

واقعیت این است که شاید زیبایی صورت و اندام به تدریج عادی شود یا حتی تحت تاثیر یک حادثه از بین برود، ولی چهره زشت نه تنها برای همسر عادی نمی شود، بلکه زشتی آن هر روز بیشتر از قبل او را آزار خواهد داد.

چطور جذابیت ظاهری فرد مورد را ارزیابی کنیم؟ آیا او به اندازه کافی برایم جذاب است؟

بسیار دیده می شود که دختر یا پسر نمی داند فرد مورد نظر برای او جذابیت دارد یا نه. آیا می تواند یک عمر در کنارش زندگی کند؟

چند جلسه برای رسیدن به نتیجه قطعی در مورد زیبایی و اهمیت ظاهر در ازدواج کافی است؟

آنچه واضح است این است که پاسخ قطعی در مورد میزان جذابیت فرد برای شما در یک جلسه به دست نمی آید.

در واقع، به احتمال زیاد حتی بهترین گزینه نیز در یک جلسه ممکن است برای شما با جذابیت چندانی همراه نیست.

کمی به خودتان و فرد مقابل فرصت دهید و چند بار دیگر او را در شرایط و موقعیت های دیگری نیز ببینید.

این احتمال وجود دارد که چهره فرد مقابل در جلسه اول برایتان دلچسب نبوده باشد.

پس از چند جلسه صحبت، به تمام ویژگی های ظاهری او (شامل صورت، صدا، لباس پوشیدن، اندام، بو و ژست) از صفر تا صد نمره بدهید.

اگر این نمره نسبت به نمره مرتبه اول آشنایی پیشرفت زیادی داشته و به حدود 70 رسیده است، می توان انتظار داشت که برای شناخت بیشتر به این رابطه ادامه دهید.

اما اگر نسبت به مرتبه اول، تغییری در نظرتان ایجاد نشده یا حتی جذابیت او برایتان کمتر شده است، به احتمال زیاد او هیچ وقت به همسر جذابی برایتان بدل نخواهد شد.

برای بررسی اهمیت ظاهر در ازدواج و میزان جذابیت فرد برایتان از سوالات زیر کمک بگیرید:

  • آیا وقتی از او جدا می شوید، دلتان برایش تنگ می شود (نه به معنای اشک ریختن از دوری او، بلکه آرزو برای دیدنش)؟
  • آیا برای دیدن دوباره او اشتیاق دارید؟
  • وقتی او را به عنوان همسر تصور می کنید، آیا می توانید خودتان را در حال بوسیدن و در آغوش کشیدن او تصور کنید؟
  • آیا برای شما جذابیت جنسی دارد؟
  • از معرفی او به خانواده و دوستان چه حسی دارید؟
  • آیا او را با افتخار به عنوان همسرتان معرفی می کنید یا به خاطر برخی مشکلات ظاهری نگران نگاه های دیگران هستید؟
  • خودتان را از او بالاتر و بهتر می دانید یا هر دویتان را هم شأن و لایق یکدیگر می دانید؟

چنانچه جواب های شما به سوالات بالا با تردید همراه است یا بیشتر آنها با پاسخ منفی روبه رو شده است.

برادرم مردی قوی بود که هیچگاه نگاه های دیگران نتوانست نظر او را در ارتباط با همسرش تغییر دهد. او خودش را می شناخت و می دانست که مقایسه های دیگران باعث پشیمانی او نمی شود.

با این حال، هیچ کس از زیبایی رو گردان نیست. همسرش با مشورت چند پزشک متخصص توانست با کمک روش های جدید ماه گرفتگی صورتش را ترمیم کند و با استفاده از پروتز دست نقص انگشتان دستش را تا حد زیادی جبران کند.

معیار شما در انتخاب همسر چه بود؟ اهمیت ظاهر در ازدواج شما چقدر بود؟ آیا تا به حال از انتخابتان پشیمان شده اید؟ نظراتتان را در این رابطه با ما در میان بگذارید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (164 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (92 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (83 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (82 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (72 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (61 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (53 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (46 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (46 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (41 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (39 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (39 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (38 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (35 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
منتخب روز   
تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ...