دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

غمگین ترین مادر دنیا که هنوز نمیداند بچه اش تلف شده است+تصاویر 

پنجشنبه، 08 تیر 1402
کد خبر: 346156
ساعدنیوز : یوزپلنگ «هلیا» همراه با توله دیگرش در انتظار توله دیگرش است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از فرارو، تصاویری از هلیا و توله‌اش منتشر شده که در تاریخ هفتم تیرماه گرفته شده است. این تصاویر پس از تلف شدن یکی از توله‌ها در تصادف ثبت شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: یوزپلنگ «هلیا» همراه با توله دیگرش از شامگاه سه‌شنبه و پس از تلف‌شدن توله یکسال‌ونیمه‌اش در اثر تصادف در محور ترانزیتی میامی-سبزوار در محور اصلی تهران- مشهد، در 50 متری جاده در جست‌وجوی فرزندش است.

بهرامعلی ظاهری افزود: یوزپلنگ هلیا فرزند یوزپلنگ حَرب است که به عنوان نسل اول بالغ شد و صاحب 2 توله شد. یکی از توله‌ها که نر و کمتر از 2 سال سن داشت روز گذشته ششم تیر 1402 در تصادف با خودرو‌های عبوری تلف شد و از سوی دیگر، از شب گذشته محیط‌بانان و دوستداران محیط زیست برای اعلام هشدار و آگاهی در جاده به منظور پیشگیری از تکرار پردرد و غم‌‎انگیز تلف شدن یوزپلنگ مادر و فرزند، در مسیر جاده حضور دارند.

وی بیان کرد: گمان می‌شود هلیا و توله دیگرش حداقل تا پنج روز در مسیر جاده به دنبال فرزندش در جست‌وجو باشند و بعد از این مدت، با ناامید شدن از دسترسی به توله‌شان از جاده دور شود.

وی افزود: حرب یوزپلنگ زایا بود که به همراه هلیا (توله‌اش) نسل اول زایا محسوب می‌شدند و فرزندان هلیا را باید نسل دوم این خانواده از یوزپلنگ به حساب آورد.

حرب یوزپلنگ زایا بود که 2 توله اش به عنوان مهشاد و هلیا نامگذاری شدند و هلیا نیز در سال گذشته چهار یوزپلنگ جدید به توران هدیه داد و یوزپلنگ تلف‌شده یکی از همین توله‌ها بود.

یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در ششم تیر 1402 در حوالی منطقه موسوم به چاه قنات واقع در محور ترانزیتی میامی-سبزوار در محور اصلی تهران- مشهد، بر اثر برخورد با خودرو‌های عبوری دچار سانحه و تلف شد.

از ابتدای سال 1402 تا کنون، این دومین تصادف جاده‌ای یوزپلنگ آسیایی در استان سمنان است که باعث از دست رفتن قلاده یوز‌ها در این منطقه می‌شود.


5 پسندیدم 3 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 11 تیر
از سراسر وب
دیدگاه ها
محسن
1 سال پیش

منظور از آسیایی همون ایرانی دیگه
پاسخ
اسیه
1 سال پیش

وای بیچاره مادره
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اولین عکس از فیلم جدید رامبد جوان با گریم فوق‌العاده خنده دار محسن تنابنده و نوید محمدزاده / فقط فوکول و پشت موهاشون😁
(تصاویر) شگفت انگیزترین پرندگان نایاب جهان با خاصترین ظاهر و رنگ هایی که شبیهشان را نمیتوان یافت
(فیلم) تمرینات سخت و طاقت فرسای هادی چوپان برای پسرش محمد حافظ / تا پسرشو قهرمان مستر المپیا نکنه بیخیال نمیشه!
آینه کنسول قهوه ای رنگ و شومینه اُریب، گوشه ای از سبک چیدمان و طراحی خانه لوکسِ سالار عقیلی+ عکس/ علاقه همسر آقای خواننده به حیوان خانگی مشهوده
گشت و گذار کوچه به کوچه پورتو با همسر علی علیپور / استایل مونوکروم زهرا بانو هوش از سر مردم پورتو برد 😍
مرگبارترین تلاشهای زنان برای زیبا بودن در اوایل قرن 19/ وحشتناکترین ملاک زیبایی در میان زنان غرب+ عکس
هندی بازی‌های عموپورنگ تمومی نداره! / عکس دو نفره داریوش فرضیایی با لباس هندی و امیرمحمد متقیان با کت و شلوار شیک و لاکچری
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه