دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / طلا و جواهرات /

قفل گوشواره و نکات مهم در مورد آن 

پنجشنبه، 27 خرداد 1400
آیا تاکنون به قفل گوشواره خود فکر کرده اید ؟ اینکه از چه نوع قفلی در ساخت آن استفاده شده است و رایج ترین آنها در میان انواع قفل گوشواره در دنیای زیورآلات و بدلیجات کدام ها هستند؟ و یا از خود سوال کنید که کدام قفل ایمن تر است ؟ در این مقاله با ما همراه باشید و اطلاعاتی در مورد انواع قفل هایی که در ساخت گوشواره ها مرسوم است بدست بیاورید .

گوشواره یکی از زیورآلاتی است که طراحان همواره با خلاقیت زیاد مدل های جدید و نوآورانه برای آن و همچنین برای قفل گوشواره ارائه می دهند. این طراحی ها بر اساس سلیقه افراد مختلف انجام می شود و مدل های بسیار متنوعی وجود دارد که هریک ممکن است برای عده ای جذاب باشد.

خیلی اوقات ما در هنگام خرید تنها به طرح و زیبایی گوشواره توجه می کنیم، اما جزئیاتی مثل راحتی یا امنیت گوشواره را مورد توجه قرار نمی دهیم. این موضوع ممکن است در آینده برای ما دردسرساز شود. مثلا ممکن است گوشواره دائم به لباس ما گیر کند یا گوش را زخم کند.

یکی از موضوعات مهم هنگام خرید گوشواره، ایمنی آن است که به واسطه قفل گوشواره ایجاد می شود. برخی مدل های گوشواره که اصطلاحا به گوشواره غضروفی معروف هستند فاقد قفل می باشند، اما در این مقاله به بررسی انواع قفل گوشواره در مدل هایی می پردازیم که به طور کامل داخل گوش محکم می شوند.

قفل گوشواره در نگه داری و استفاده مداوم ما از آن نقش مهمی دارد. اگر قفل، شما را اذیت کند یا به راحتی از گوشتان باز شود باعث ایجاد خون ریزی در نرمه گوش و گم شدن جواهر شما می شود.پس حتما قبل از خرید گوشواره به نوع قفل آن دقت کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

انواع قفل گوشواره

با وجود تنوع بالا در حوزه طراحی و معماری طلا و جواهر، قفل گوشواره شما در یکی از دسته بندی های زیر قرار دارد:

قفل میخی یا سوزنی

این قفل ضریب اطمینان متوسطی دارد و در صورتی که شما یا دختر بچه دلبندتان در حین استفاده آن را بکشید ممکن است به راحتی از گوش شما جدا شود! اما دلیل اصلی استفاده از آن این است که در طرح های غیر آویز و زمانی که تمایل دارید قفل گوشواره اصلا در گوش شما دیده نشود، این قفل از جمله بهترین گزینه ها می باشد.استفاده طولانی مدت از این گوشواره مخصوصا اگر بخواهید با آن استراحت کنید چندان مناسب نمی باشد.

قفل گوشواره بخیه

در این نوع قفل گوشواره ، از خود بدنه گوشواره استفاده شده است و برای گوش هایی که چند سوراخ دارند مناسب می باشد.در این گوش آویزها دیگر نیاز به قفل پشتیبان نیست و چون از داخل چند سوراخ رد می شوند هیچ وقت از گوش جدا نمی شوند و نمی افتند.

قفل پیچی

این قفل نیز نوع مشابهی از قفل میخی است و تفاوت آن با نمونه قبلی در نحوه محکم شدن قفل است. همان طور که از نام این قفل نمایان است در قسمت قفل این گوشواره از شیار هایی برای بسته شدن میخی شکل آن استفاده شده است. این قفل ضریب اطمینان بالایی دارد و در بیشتر جواهرات لوکس و گران قیمت و البته سنگین، ترجیح طراحان طلا و جواهر استفاده از این قفل بوده است.

قفل گل-میخ

رایجترین و پرطرفدارترین! علاوه بر سادگی طراحی، این نوع قفل قابل استفاده برای انواع طرح های گوشواره اعم از گوشواره های رو گوشی و یا آویزی می باشد. ساختار این نوع قفل به گونه ای است که قسمتی میخی شکل که اغلب “پست” نامیده میشود به پشت گوشواره متصل شده و توسط گیره ای به شکل گل از جنس فلز و یا سیلیکون قفل محکم میشود. این نوع قفل به نامهای “سوزنی” و یا “میخی” نیز رایج است.( این نوع قفل بیشتر در گوشواره های دخترانه و گوشواره بچه گانه استفاده می شود.)

قفل اهرمی

این قفل سبک دارای یک قلاب است که از طریق یک اهرم لولایی به پشت گوشواره متصل می شود این نوع قفل اغلب در ساخت گوشواره های جواهری و گران قیمت به کار می رود جزء رایج ترین قفل های گوشواره در اروپا به شمار می آید. مزیت بزرگ این قفل بسته شدن سریع و بی دردسر و در عین حال امن بودن آن است با این حال نمی توان از این نوع قفل در ساخت تمام انواع گوشواره ها استفاده کرد و بیشتر مناسب گوشواره هایی با اندازه ی بزرگ است.

قفل قلابی

این نوع از قفل ها به شکل s می باشد و به قفل آفریقای نیز مشهور می باشد . این قفل بیشتر در نقره جات و گوشواره سنگین مورد استفاده قرار می گیرد چرا که وزن گوشواره مانع بیرون آمدن این نوع قفل از گوش می گردد و جای خود را محکم نگه می دارد البته اغلب این نوع قفل ها دارای یک بست سلیکونی نیز می باشند تا اطمینان و اعتماد مصرف کننده را به خوبی جلب کند. گوشواره های دارای قفل قلابی باید هنگام خواب حتما جدا شوند و در جای مناسبی قرار گیرند چرا که ممکن است باعث آسیب رسیدن به گوش و صورت شود.

قفل حلقه ای ، فرانسوی

این نوع از قفل ها یکی از معروفترین قفل ها در میان خانم ها و طرفداران گوشواره می باشد. سادگی و ضریب اطمینان این نوع حلقه ها باعث شده است تا علاوه بر سادگی استفاده ، بر اعتماد عمومی مصرف کنندگان نیز به این نوع از قفل ها افزوده شود. قفل های حلقه ای یا فرانسوی مطمئن ترین نوع قفل ها برای زیورآلات و گوشواره های بچه گانه نیز می باشد چرا که دارای اجزای ریز و قابل بلع نیستند و ضریب اطمینان بالایی دارند. قفل های فرانسوی در انواع گوشواره ها از جمله گوشواره های طلا یا نقره یا بدلیجات و … استفاده می شود.

قفل فشاری

قفل های فشاری که به قفل های ضربه ای مشهور شده اند در سال های اخیر در دنیای زیورآلات بسیار پرطرفدار شده اند چرا که راحتی و ضریب اطمینان بالایی را برای مصرف کنندگان به ارمغان می آورد. از این نوع قفل در گوشواره های مردانه نیز استفاده می شود و می توان گفت اکثر گوشواره های مردانه از این نوع قفل ها بهره می برند. قفل فشاری دارای زائده ای به صورت خمیده است و توسط بخش مکانیکی گوشواره بسته شده و قفل در جای خود محکم می شود.

قفل امگا

این نوع قفل در رده ی قفل های میخی قرار میگیرد با این تفاوت که پست نصب شده بر روی گوشواره توسط بخشی مکانیکی به شکل Ω بسته شده و در جای خود محکم میشود. از این نوع قفل اغلب در ساخت گوشواره های رو گوشی با سایز بزرگ استفاده میشود تا سنگینی گوشواره باعث از جا در آمدن گوشواره نشود.

استفاده از گوشوراه از دیرباز در میان بسیاری از فرهنگ ها مرسوم بوده (مخصوصا برای خانم ها و دختر خانمها) و با توجه به مشکلاتی که ممکن است در حین استفاده از گوشواره پیش آید مانند گیر کردن به لباس و زخمی کردن گوش یا گم کردن آن.با استفاده از این معلومات می توانید انتخابی مناسب برای خود موقع خرید گوشواره داشته باشید و با آسودگی خاطر استفاده کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه چاپ یک کتاب