دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ویدیو / ورزشی /

غوغای رقص پای پسر خردسال ووشوکار بر روی استیج یک آمفی تئاتر +فیلم/ اولش خجالت میکشید ولی ببین چه آتیش پاره ای 

سه شنبه، 06 شهریور 1403
ساعدنیوز: ووشو یکی از جذابترین رشته های رزمی است که در ایران بسیار علاقمند دارد. مهد این ورزش زنجان است و بسیاری از قهرمانان این رشته از شهر زنجان به ظهور رسیده اند. شهربانو منصوریان برجسته ترین ووشوکار بانوی ایرانی است. در اینجا فیلمی جذاب از هنرنمایی یک ووشوکار خردسال را تماشا می کنید.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، ووشو از دسته ورزش های گروهی رزمی و زیر مجموعه کونگ فو است. مهد رشد این ورزش، کشور چین است. ووشو سرچشمه تمام رشته های ورزشی رزمی است.ووشو در شیوه ها و سبک های مختلفی تعریف شده است که هر کدام تکنیک ها، تاکتیک ها و قواعد خاص خود را دارند.

تفاوت سبک ها در واقع موجب تنوع در شیوه های مبارزه شده است؛ اما به طور کلی فلسفه آن طی 5000 سال پیشرفت تغییر نکرده است. ورزش ووشو فقط مفهوم حمله کردن و دفاع کردن را در بر نمی گیرد، بلکه برای رشد و پرورش بدن، ذهن و روح انجام می شود.

ووشو از دو واژه وو (wu) و شو (shu) تشکیل شده است.وو در زبان چینی به صورت دو نویسه zhi به معنی دست کشیدن و Ge که نوعی سلاح جنگی قدیمی است، نوشته می شود.

نویسه wu در واقع از دست کشیدن از مبارزه و صلح می گوید؛ بنابراین ووشو علاوه بر تقویت سلامت بدن یک نوع تمرین برای ذهن و توجه به ارزش های اخلاقی است.

برخلاف کونگ فو که هنوز بر سبک سنتی باقی مانده است، ووشو تغییرات زیادی کرده است. تغییراتی مانند روی دیوار و وارو زدن، چرخش 720 درجه حین حرکت تورنادو و پروانه چرخشی.

ووشو ابتدایی بر جا به جایی و پریدن با کمر صاف و بازوهای باز و بلند شدن از حالت دولا به کمک کف دست و بازو تاکید دارد.همچنین پرش با پای صاف مانند پرش کششی از روبرو و کنار و پرش هلالی رو به داخل و رو به بیرون.

  برچسب ها: ووشو کلیپ فان

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 06 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تست هوش تصویری/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 5 ثانیه کلمۀ "iron" را در "جدول حروف" پیدا کنند
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
تذکر جدی علی دایی به آقای کمدین: دفعه آخرت باشد که ادای من را درآوردی!
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
نظر رهبر انقلاب درباره بازداشت بنیان‌گذار تلگرام+ویدئو/دیدید که این جوان بیچاره را در فرانسه گرفتند
تبدیل پایان نامه به مقاله
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
نگاهی به مبل‌های سلطنتیِ فیروزه‌ای، فرش نفیس و گچبری‌های فاخر اتاق جلسه مسعود پزشکیان با معاون سیاسی‌اش در نهاد ریاست جمهوری‎+عکس
ترجمه تخصصی کتاب