دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / طب سنتی و گیاهان دارویی /

گیاه نخود لاک (مغسول) و خواص و مضرات 

یکشنبه، 13 مرداد 1398
نخود لاک یا مغسول یک نوع گیاه دارویی است که خواص درمانی آن شامل چربی سوزی و لاغری است، این دارو در بسیاری از نسخه دارویی گیاهی همراه با سایر دارو به صورت مکمل مصرف می شود و نحوه مصرف آن از راه دهان می باشد. البته خواص درمانی این گیاه به همین چند مورد ختم نمی شود. با ما همراه باشید تا به بررسی خواص و مضرات این گیاه بپردازیم.

لاک گیاهی مغسول یک نوع گیاه دارویی است که مهمترین خواص درمانی آن شامل خاصیت چربی سوزی و لاغری است، این گیاه دارویی در بسیاری از نسخه های درمانی طب سنتی، همراه با سایر گیاهان دارویی به صورت مکمل مصرف می شود و استفاده آن به صورت خوراکی است.
این لاک گیاهی در حقیقت شیره قرمز رنگ یا قهوه ای مایل به سرخ تیره رنگی است که از درختان خانواده Terebinthaceae، که Anacardiaceae نیز نامیده می شوند گرفته می شود. این درختان یا درختچه در اندونزی، چین، ژاپن، هندوچین و بخشهایی از قاره آفریقا روییده می شوند. با شکافی که در تنه و ساقه این درخت وارد می شود، شیره گیاه به صورت مایعی شبیه خامه خارج شده در ظرف کاملاً سربسته جمع آوری میکنند و به طوری که در مجاورت هوا و در تماس با نور نباشد از آن نگهداری می کنند.

نحوه استفاده لاک مغسول

روش اول :

برای درمان چاقی می توانید از این لاک استفاده کنید نحوه مصرف برای کاهش وزن در ۴۰ روز صبح ها به طور مدام باید نیم گرم لاک مغسول به همراه اندکی سرکه سیب میل کنید. علاوه بر لاک مغسول برای لاغری می توانید از ژل لاغری آلو ورا استفاده کنید.

روش دوم :

اگر می خواهید برای مدت زمان کمی وزن زیادی را کم کنید باید روزانه ۵ گرم لاک به همراه مقدار کمی سرکه سیب میل کنید و لازم به ذکر است که همراه با خوردن لاک مغسول باید تحرک داشته باشید .

روش سوم :

استفاده از دمنوش لاک مغسول بسیار مفید است برای تهیه این دمنوش مقداری کاه مکی به همراه ریوند چینی و ساییده شده لاک مغسول را در یک لیوان آب جوش بریزید و بعداز چند دقیقه آن را صاف کرده و میل کنید برای خوش طعم شدن این دمنوش فوق العاده می توانید نبات اضافه کنید.

خواص لاک مغسول

لاک مغسول یکی از دارو های گیاهی بوده که خواص زیادی دارد یکی از آن خواص را میتوان چربی سوزی بیان کرد. این دارو را میتوان با دارو های دیگر ترکیب نمود و خواص جادویی آن ها را مشاهده کرد.

درمان بیماری های انگلی

انگل ها دارای میزبان های مختلفی هستند از جمله یکی از میزبان ها ما انسان ها هستیم. بسیاری از بیماری های خطر ناک ناشی از این موجود بوده و پیدا کردن آن در بدن کار بسیار دشوار است. و حتی بیشتر مواقع برای شناخت این نوع انگل به مشکل بر خورده و مجبور به آزمایش و تست می شوند. برای درمان این بیماری می توانید از لاک مغسول استفاده نماید چرا که؛ به راحتی می تواند درمانگر بیماری های انگلی روده مثل کرم اسکاریس باشد .

درمان ضعف عضلاتی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که خیلی ناگهانی قدرت تحرک تان را از دست می دهید، و هر چقدر تلاش می کنید نمی توانید حرکت کنید در این حالت بدن تانمبتلا به ضعف ناگهانی شده است . این لاک می تواند ضعف های جسمانی را از بین ببرد و برای توان بخشی به عضلات بسیار مفید واقع شود .

زردی و یرقان

زردی را نمی توان یک بیماری دانست چرا که یک اختلال در کار کرد کبد می باشد. علایم که نشان می دهد فرد دچار اختلال در کبد و یا همان زردی می باشد زرد شدن پوست و عمده ترین آن زردی سفیدی چشم ضعف و بی حال و حتی ناتوایی برای تحرک می باشد. در حقیقت این علایم هشداری است تا فرد را از فعالیت های کبد با خبر کند. در طب سنتی روش های زیادی برای حل این موضوع وجود دارد یکی از این روش استفاده لاک مغسول می باشد. دمنوش لاک مغسول می تواند فعالیت های کبد را کنترول و تنظیم نمایید .

درمان تورم طحال

علت بزرگ شدن طحال می تواند دلایل خاصی داشته باشد، از جمله عفونت ها، مشکلات ژنتیکی ، و برخی بیماری های دیگر که باعث بزرگ شدن طحال می شود. اگر یک روز این بیماری به سراغ تان آمد با لاک مغسول به جنگ آن بروید.

درمانگر بیماری خطر ناک سل ریوی

سل یکی از بیماری های شایع می باشد که به طور عموم مرگ بار واقع شده است این بیماری مرگبار توسط گونه های مختلف مایکو باکتریا یا مایکو باکتریوم توبر کلوزیس به وجود می آید. برای جلو گیری از این بیماری خطر ناک باید از لاک مغسول کمک بگیرید و ایمنی بدن خود را بالا ببرید. ضد نفخ و تقویت کننده معده نفخ یا همان تجمع گازات در معده و روده می باشد که آماس هم می گویند. عامل به وجود آمدن بعضی از غذا های باد زا مثل حبوبات ( لوبیا ، نخود ، عدس و…) می باشد. می شود گفت تقریبا عده زیادی از افراد هستن که دچار این مشکل هستند. نفخ شکم می تواند آزار دهنده باشد ما برای این بیماری آزار دهنده لاک مغسول را پیشنهاد می کنیم.

مصرف بیش از حد مجاز لاک مغسول

از مصرف بیش از حد این لاک خود داری کنید چرا که باعث مسمومیت می شود.
افرادی که داری مزاج گرم هستید از این دارو به میزان خیلی کم استفاده کنید.
اگر در دوران بارداری و یا شیر دهی هستید از مصرف این گیاه خود داری کنید.
زمانی که این گیاه را به طور روزانه میل میکنید ورزش را فراموش نکنید.
افرادی می خواهید در کمترین زمان ممکن لاغر شوید این فراورده گیاهی به تنهای باعث کاهش وزن تان نمی شود.
نیاز به یک برنامه دقیق دارد اول از همه رژیم غذایی سالم و ورزش به صورت مداوم ادامه دهید تا به وزن ایده آل خود برسید.
لاک مغسول را طبق دستور پزشک طب سنتی استفاده کنید .

نسخه های طب سنتی برای لاغری با مغسول

باديان 20 گرم
زنيان 20 گرم
سداب 10 گرم
زيره 10 گرم
لاك مغسول 10 گرم
مرزنجوش 5 گرم
بوره ارمنى 5 گرم
همه را سائيده 5/2 گرم صبح و 5/2 گرم شب كفلمه نمايند.

نسخه :
هر روز صبح 5/2 گرم لاك مغسول را در 2 قاشق سركه حل كرده با آب گرم ميل نمايند. شبها زراوند يا جنطيانا يا تخم كرفس 5/2 گرم كوبيده موقع خواب ميل نمايند بطور كلى كم كردن يك وعده غذا و سير نخوردن در نوبت بعدى خود باعث لاغر شدن است .
نكات زير براى لاغر شدن اهميت به سزائى دارد:
1- خوراك از لحاظ حجم زياد و از غذائيت كم باشد.
2- قبل از غذا خوردن ، شستشوى پياپى انجام دهند (به وسيله حمام ).
3- ورزش سريع و تند انجام گيرد.
4- ماليدن روغنهاى گدازنده .
5- خولنجان ، ترياق و سركه همراه مر ناشتا مصرف شود.
6- خوردن آب سيب زمينى روزى 2 ليوان يكى صبح و يكى عصر.


33 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
سابمیت مقاله چیست؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
مراحل سابمیت مقاله
مراحل اکسپت مقاله
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه