دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

گنجینۀ 1200 ساله‌ای که دانشجوی 22 ساله کشف کرد 

چهارشنبه، 31 مرداد 1403
کد خبر: 404602
ساعدنیوز: یک دانشجوی 22 سالۀ باستان‌شناسی درست در شمال آرهوس دانمارک، گنجینه‌ای شامل هفت حلقه بازوی نقره‌ای را کشف کرده که مربوط به عصر وایکینگ‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از فرادید، گوستاو برانسگارد این گنجینه را اوایل سال جاری حین فلزیابی در زمینی نزدیکی اِلستِد پیدا کرد، جایی که در آن آثاری از سکونتگاه وایکینگ‌ها در گذشته کشف شده بود. او ابتدا یک النگوی نقره‌ای پیدا کرد، سپس به محل بازگشت و شش النگوی پیدا کرد. کارشناسان قدمت حلقه‌های بازو را حدود سال 800 پس از میلاد، مصادف با سپیده‌دم عصر وایکینگ‌ها (793-1066 پس از میلاد) می‌دانند.

به گزارش فرادید، وزن این گروه دستبندها در مجموع حدود یک پوند است و از دستبندهایی مانند اینها به عنوان ارز و برای تجارت استفاده می‌شد. بیشتر آن‌ها احتمالاً در دانمارک یا دست‌کم در جنوب اسکاندیناوی ساخته شده‌اند.

یک حلقه‌ی مارپیچی از نوعی است که در اصل از روسیه یا اوکراین آمده که از آن زمان در شمال اروپا تقلید شده است. سه حلقه نواری شکل و مهرشده از نوع اسکاندیناوی جنوبی هستند که الهام‌بخش النگو در ایرلند شدند، جایی که بسیار رایج شدند. سه النگوی صاف کمیاب هستند، اما در کشورهای اسکاندیناوی و انگلستان شناخته‌شده هستند.

گنجینه‌ی یافت‌شده در مزرعه اِلستِد یک کشف فوق‌العاده جالب از عصر وایکینگ‌هاست که آرهوس را به روسیه و اوکراین در شرق و جزایر بریتانیا در غرب متصل می‌کند. به این ترتیب، این یافته تأییدیست بر اینکه آرهوس قطب جهان وایکینگ‌ها بوده که تمام مسیر را از اقیانوس اطلس شمالی تا آسیا طی کرده است.

اشیاء باستانی از جمله سکه‌ها که ارزش تاریخی دارند یا از فلزات گرانبها ساخته شده‌اند، به لحاظ قانونی دارایی دولت دانمارک هستند. طبق قانون، هر کسی که چنین اشیائی را پیدا کند باید آن‌ها را به مقامات گزارش دهد و فوراً آن‌ها را به موزه ملی واگذار کند. در عوض، موزه مبلغی را بر اساس ارزش، کمیاب بودن و اهمیت شئ به یابنده پرداخت می‌کند.

حلقه‌های بازوی نقره در حال حاضر در موزه موسگارد به نمایش گذاشته شدند و پس از پایان نمایشگاه به موزه ملی تحویل داده خواهند شد.

  برچسب ها: تاریخ گنجینه

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 31 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
رونمایی از شاهین رضایی رقیب بور و موبلوند هادی چوپان با عضله های آهنین/ لقب آرنولد ایرانی برازندشه
فوری: همه وزرای پیشنهادی پزشکیان رای اعتماد گرفتند + فیلم / حالا نوبت دولت است
نگاهی به سلیقه اعیانی و خاص پریا همسر دوم بابک جهانبخش در انتخاب کیک و بادکنک‌آرایی جشن تولدش؛ از ساده به لوکس +عکس/ انصافا طراحی کیک تولدهاش بینظیره👌
ترجمه تخصصی کتاب
ویدیو/ استاد اکبر عالمی: کشورهای تازه متولد شده از آستین خود تاریخ درمی‌آورند!/ ایران 8 هزار سال تاریخ پشت سرش دارد... ایران "هویت" دارد
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
(ویدئو) اعتراف حامد آهنگی و حمید عسکری در برنامه "شب آهنگی" به کلاه گذاشتن سر بچه هاشون / پسر حامد آهنگی چه خط و نشونی میشکه تو خونه حسابشو میرسه🤣
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی